تعداد بازدید: 3602

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 10 آذر 1392-23:5

برگشت چند نفر از دولت گذشته، آسمان را به زمين نمي آورد

پاسخ یک نامه/ دخالت پنهان و آشکار زیادی خواهان در عزل و نصب ها شرایط را بهتر از این نمی کند که دلخواه ما باشد/استاندار هم در حدی ظرفیت دارند، شاید دلایلی دارند که شنیدنش خالی از لطف نباشد. قضاوت ما زودهنگام و تنها به قاضی رفتن است


مازندنومه: در پاسخ به برخی موارد گفته شده در نامه سرگشاده سردبیر مازندنومه به استاندار مازندران، مطلبی را یکی از کاربران برای ما ارسال کرده که بدون کم و کاست در زیر پخش می کنیم. البته می توانیم توضیحی بر این نوشته نیز بنویسیم که به وقت دیگر موکول می کنیم تا نقد و نگاه ما این روزها مورد سوءاستفاده برخی رسانه های جنجال دوست قرار نگیرد

برادرگرامی جناب آقای صادقی، مدیر مسئول سایت مازند نومه؛

 ازخیس شدنت ما هم خیس عرق شدیم. درد نامه ات را كه برگرفته از تعهد به وظایف رسانه ایت می باشد را می شناسيم.اما چه کنیم که باید بیشتر از اینها خویشتندار باشیم.

 هدف ما و شما حفظ دست آورد انتخابات 24 خرداد است که در راسش رئیس جمهوری با تدبیر و پرامید نشسته است و برای حل مشکلات عظیمی که از دولت قبلی به ارث برد با امیدواری تمام می گوید: « من سپیده را می بینم »، تمام مشکلات را یکی پس ازدیگری حل می کنیم به شرطی که صبر و ظفر در کنار هم باشند، تمام قفل ها را باز می کنیم به شرطی که حوصله و استقامت به خرج دهیم.

قلم بي پرواي شما زود هنگام به پرواز درآمد، نباید به این زودی قضاوت کنیم وتوقع داشته باشیم همه چیز به مراد باش. آن قدرهم مایوس کننده نیست که به این زودی صبرما را سر ببرد.

مقایسه کنید مشکلات استان را با کشور، قطعآ به همان میزان سهم ناکارآمدی قسمت استان ما هم شد که دکتر فلاح باید به دوش بکشد.

تصورکنید استاندار در چه شرایط استان را تحویل گرفت، نرخ بیکاری دو رقمی، رشد اقتصادی منفي، تورم 40درصدی و چپ و راست مانع تراشی زیادي خواهان که تا دیروز برای حفظ منافع شان در زیر بیرق احمدی نژادي ها سینه می زدند و امروز رنگ عوض کردند و با قسم و آیه که ما نبودیم؛ طوری ظاهر خود را نشان مي دهند که دل هرانسانی به رحم مي آيد. بماند، بنده خدا استاندار با اين طينت پاك كه همه را مثل خودش مي بيند ايشان هم یک انسان مثل من و شماست.

ایشان هم مانند هرکسی دیگر شاید تحت تاثیرحرف های آنان قرار و تصمیمی اشتباه بگیرد، اما دال بر کاری عمدي و یا انحراف از مسیر اعتدال دولت تدبیر و امید نیست.

جای ایشان باید باشیم تا بدانیم چرا چنین تصمیمی گرفته شد. درست نیست درچنین شرایطی بهانه به دست بد خواهان بدهیم.

 به یاد بیاوریم در مدت هشت سال چه برسراستان مازندران آوردند. تلف کردن یک ونیم هزارمیلیارد اعتبار در بنگاه های زودبازده، دریغ از تامین ده هزار شغل پایدار، وصدها پروژه نیمه تمام که بیش ازده سال اعتبارعمرانی را پیشخور کرده است.

 در چنین شرایطی حال استاندار هم بهتر از حال مانیست. دخالت پنهان و آشکار زیادی خواهان در عزل و نصب ها شرایط را بهتر از این نمی کند که دلخواه ما باشد.

 ایشان هم در حدی ظرفیت دارند، شاید دلایلی دارند که شنیدنش خالی از لطف نباشد. قضاوت ما زودهنگام و تنها به قاضی رفتن است .

 درد دل استاندار را بشنوید، سپس قضاوت کنید، شاید دلایل منطقی داشته باشند. ایشان مدیرانی که از دولت قبلی ارتقا يافتند را با به کارگیری نیروهی فعال ستاد دکتر روحانی در مجموعه خود جبران خواهند داد.

  البته حد و مرز حمایت ما و شما برمبنای اهداف جریان فکری و خط اعتدال دولت تدبير و امید است اما برگشت چند نفر از دولت قبلی آسمان را به زمين نمي آورد ، بلکه با جذب این گونه افراد بر دایره خودی ها افزوده می شود.

 صد البته اقای استاندار فرصت  لازم را برای نيروهاي خودي فراهم میکند . همانطوریکه با انتخاب مظفری این کار را شروع کرد .

در دولت تدبیر و امید ماه عسلی وجود ندارد و همه مديران از همان روز اول آماده پذیرش انتقاد هستند و این را به فال نیک می گیريم که فضا را به گونه ای باز نمودند که انتقاد از خودی ها شروع شود.

 ما نبايد به زودی ناامید شویم و باید به استاندار فرصت بدهیم تا بازنگری در برنامه هایش داشته باشد سپس دست به قلم ببریم.

  البته تذکر شما از سر دل سوزی و نگرانی از آینده ايشان است. اما این کا را می شد به صورت حضوری انجام داد، اگر نتیجه نمی گرفتید دست به قلم مي برديد.

 با این گونه قلم زدن دل بعضی ها را خوشحال مي كنيم و ساز و دهل  به دست شان می دهیم که برطبل بکوبند و بگویند چه زود به هم افتادند.     


  • سه شنبه 12 آذر 1392-0:0

    اقای صادقی.شما که به اب و اتش میزنی چرا نمیتونی برای خودت کاری انجام بدی.لطفا کاسه داغ تر از آش نشو.استاندار عزیز خام سایت فکستنی شما نمیشه.


    سردبیر: من دارم کارم رو انجام می دم! کار من اینه که مطلب بنویسم تا امثال شما را عصبانی کنم!

    • سه شنبه 12 آذر 1392-0:0

      شايسته سالاري بهتر از جناح سالاري است.

      • سه شنبه 12 آذر 1392-0:0

        برادر فقط خرابی نبود. همین که یک منطقه با عدم مشارکت مردم و بی تفاوتی نخبگان زمان را سپری کند و کم کم مردم آن به خمودگی عادت کنند و از طرف دیگر ، بسیاری از جوانان تحصیل کرده یا از راه به درروند و یا اینکه به بلایای اعتیاد گرفتار شوند ،بزرگترین آسیبی است که منطقه دیده است . بخشی از مشکلات امروز مردم ، ناشی از همین سوء تدبیرهاست که امید است دولت تدبیر ، در حوزه اجتماعی و فرهنگی هم با صلابت عمل کند.

        • حرف مرد یکیه!پاسخ به این دیدگاه 1 0
          دوشنبه 11 آذر 1392-0:0

          آهای اهل قلم که نمیدانی مدرسه از کدام طرفه کمی دقت کن ببین بقیه چکار میکنند بعد حرف بزن! شما گرو کشی نکن! مطلب را بخوان! در ابتدا توضیح دادند مدیریت محترم سایت . چقدر باید از دست نا اهلی بعضی ها پیرهن پاره کنیم . این کسی که خود را اهل قلم معرفی کرد در اولین آیتم گفت : -استاندار خود می تواند در پشت تریبون یا مصاحبه مطبوعاتی سخنان خود را بیان کند نیاز به وکیل مدافع ندارد!!! او حتی موضوع بگو مگوی رسانه ای را نمیداند چیست !!! و دارد در باره مهم ترین مسئله استان نظر میدهد! آقای صادقی ما پیشرفت میکنیم مخی هستیم برای خودمان

          • دوشنبه 11 آذر 1392-0:0

            اقای مهربان که به جای کسی دیگه حرف میزنید:اگردولت قبل همه چیروخراب کردپس چرااستاندارشماازدارودسته احمدی هاراانتخاب میکنه!هان!حتما اینم زمان میخادوقتی همه چی تموم شد!درضمن اینم بگم اقای صادقی حرف دل مردمو زد



            ا

            • دوشنبه 11 آذر 1392-0:0

              گفته اند: دوشنبه روزی, پیری با خرش از ده به شهر می رفت! پرسیدند: پیر کجا می روی؟ گفت: نماز جمعه! گفتند: پیر! تا به جمعه چند صبحی مانده است!. گفت: کاین خر مرا شنبه هم به شهر برساند جای شکرش باقی است!!.

              عزیز من! درست است که آقای صادقی حرف بسیار حسابی اش را قدری زود زده اند؛ اگر امّا جای او بودی یک ماه پیش مطلب تند تری مرقوم می کردی. چه آن که خوانند گان بسیاری هر روز در کوچه و بازار و کامنت گزاری بر او خرده می گیرند و به وضع موجود معترض اند. حقیقت این است که رویه ی موجود همانند سوار شدن بر الاغی است که حتّی از چهار سال دولت روحانی نیز می گذرد و اتّفاقی هم نخواهد افتاد. نمایندگانی که علیه آقای هاشمی امضأ می زدند و از فعّالان ستاد دیگران بودند اکنون سهم خواه هستند و استاندار را تهدید می کنند و او را می ترسانند. ایشان نیروی جهادی بود نباید از گروه زیاده خواه بترسد و سهمی بدهد. در واقع این جماعت از نمایندگان ناراحت انتخابات آتی خود هستند که نتوانستند در دل های مردم بمانند و اکنون با نصب فرماندار و مدیر کل ها قصد دارند نیروهای ستاد انتخاباتی خود را تعمیم بدهند شاید اتّفاقی خوشآیند برای شان بیافتد. ما چرا با تاوان آن ها را بدهیم؟. چند هزار نیروی کارآزموده در ماه اوّل دولت احمدی نژاد تغییر کردند و هیچ کس دم بر نیاورد؟ اوّلین کسی که در استانداری عزل شده بود فرزند شهید و برادر دو شهید بود. این آقایان حتّی یک جمله نگفتند و دفاعی از این موءمن نکرده بودند.حالا هر کس که در مسوولیّت است به تمام عالم و آدم چسبیده تا بماند. مدیر کلّی که علیه هاشمی در سخنرانی اش در جویبار توهین های بسیاری کرده بود اکنون ساق دوش استاندار است! چرا؟مدیری که با لابی و بدون تجربه مدیر کل مهم ترین اداره شد و در ستاد دولت گذشته حماسه ها خلق کرده بود چرا استاندار به ایشان از جانب ستاد روحانی تقدیر نامه داد؟و موارد بسیاری که این جا ظزفیّت بیانش نیست. ستاد ایشان در 15خرداد جز چند نفر مگر خبر دیگری در آن بود؟ چه کسانی حماسه خلق کردند و این مردم رای به تغییر دادند, چرا استاندار تغییر را درک نمی کنند. با این وضع آقای صادقی کار شایسته ای کردند و حرف حساب جواب ندارد.

              • دوشنبه 11 آذر 1392-0:0

                قضيه استخر رفتن ... چي بود ؟ لطفا بنويسيد

                • انديشه عرشياپاسخ به این دیدگاه 2 1
                  دوشنبه 11 آذر 1392-0:0

                  با سلام

                  متاسفانه اين ها ميخوان مملكت ما را اداره كنندبه خودشان رحم ندارند....حتما حرص و ولع خدمت به مردمه كه دنبال لابي گري براي پست گرفتنه !!!؟؟؟

                  • دوشنبه 11 آذر 1392-0:0

                    از برادر گرامی مسئول سایت خواهشا مطالب را منعکس کنند
                    ای برادر عزیز که زبان استاندار سخن می گویید این ضرب المثل را فراموش کرده اید:آزموده شده را آزمودن خطاست
                    1-استاندار خود می تواند در پشت تریبون یا مصاحبه مطبوعاتی سخنان خود را بیان کند نیاز به وکیل مدافع ندارد
                    2-به گفته شما باعث عقب افتادگی مازندران مدیران سابق بی کفایتی دولت احمدی نژاد در استان بوده است
                    3- مدیران انتصابی در استانداری در حوزه استاندار و معاون توسعه منابع انسانی استاندار و معاون عمرانی استاندار و مدیرکل بودجه و مدیرکل اقتصادی وآمار استانداری و فرماندار گلوگاه ورئیس سازمان صنعت ومعدن استان همگی در دوران احمدی نژاد مدیر بوده اند
                    4- ابقای رئیس ستاد سه دوره احمدی نژاد در پست معاون دفتر اقتصادی
                    5-رای زنی مدیران سابق در وزارتخانه ها برای ابقای مدیران احمدی نژاد
                    6-ایا همین مدیران انتصابی جز باعث عقب افتادگی استان نشده اند
                    7-استان را مگر با قسم قرآن دیگران می شود چرخاند پس عقل سلیم کجاست
                    8- بازنگری در انتصاب معاونین کلیدی استاندار و مدیران ستادی گرفته شده است مشت نشانه خروار است
                    9-مردم مازندران بیش از 90درصد به آقای روحانی رای دادند ولی مدیران احمدی نژاد سکاندار استان شده اند
                    ...

                    • دوشنبه 11 آذر 1392-0:0

                      آقا یا خانم نویسنده چهار معاونت در استانداری چهار ستون مدیریت و ارتباط با ماموریت های دستگاه های اجرایی است و از این باب جای نگرانی است که خشت های اولیه کج نهادن همانند همان سرمایه و منابع در ایجاد اشتغال بر باد دادن است و اینجا با انشاا.. و ماشاءا.. نمی شود مدیریت کرد . اینجا میدان آزمایش و خطا نیست.

                      • منافع ملیپاسخ به این دیدگاه 2 3
                        دوشنبه 11 آذر 1392-0:0

                        با وجود 8 سال خرابی انتطار زیاد نداشته باشیم استاندار هم باید بپذیرد خیل عطیمی از مردم خواهان تغییرند الان صدا و سیما شروع کرده از دولت انتقاد میکند مردم عادی که مثل من و شما سیاسی نیستند انها تغییر میخواهند بلاخره اقای استاندار باید معتدل عمل کند ولی متاسفانه تعریف اعتدال را هرکسی از طن خود تعبیر میکند ما باید دولت را تا انجا که ممکن است حمایت کنیم ولو بعضی موارد به مزاق ما خوش نیاید بد خواهان افراطی میخواهند بین مردم خصوصا اصلاح طلبان تفرفه بیفتد تا از نمد برای خودشان کلاهی بسازند ما باید هوشیار باشیم البته نقد منصفانه به دور از هیاهو مفید است و لازم 24 خرداد را قدر بنهیم ناشکری بلا بسر ما میاورد

                        • يکشنبه 10 آذر 1392-0:0

                          گرچه با بخش هایی از کلام جناب نگارنده موافقم اما اینکه دست روی دست بگذاریم هم درست نیست در ضمن انتصاب مظفری هم نتیجه انتقاد تند دوستان به وضع موجود بود در ضمن می شود مدیران ناکارآمد و ضعیف دولت قبل را در سمت های پایین تری به کار گرفت مگر همین آقای مظفری را از ادارات تابعه آموزش و پرورش اخراج نکردند؟مگر ایشان را با تحقیر به مسند های پایینتر نراندند؟......همین که در این دولت دوستان قبل را از بیخ و بن ساقط نمی کنند نشان دهنده تدین دولتمردان است....لطفا واقع بین باشید......


                          ©2013 APG.ir