تعداد بازدید: 3732

توصیه به دیگران 5

سه شنبه 12 آذر 1392-23:51

خود تجلیلی!

گزارش یک تجلیل/رسانه‌های مکتوب و مجازی استان که با مشقت فراوان به انعکاس اخبار کنگره ابن شهرآشوب به ویژه در روز نخست برگزاری، پرداخته بودند باز هم دیده نشدند+عکس


مازندنومه، کلثوم فلاحی: برای پوشش برنامه تجلیل از دست‌اندرکاران کنگره ابن‌شهرآشوب به بیت آیت‌الله طبرسی رفتم.

در بدو ورودم به این مراسم، با برخورد تند مسئول روابط عمومی ارشاد مازندران مواجه شدم که گفت: رسانه‌ها به این نشست دعوت نیستند.

 البته ما از جانب خانه مطبوعات به این نشست دعوت شده بودیم و عادت نداریم بدون دعوت جایی برویم.

اگرچه این مسئول گفته بود که رسانه‌ها به این نشست دعوت نیستند، اما دقایقی بعد دوربین صدا و سیما از راه رسید؛ شاید صدا و سیما نام دیگری دارد و یا شاید رسانه نیست و ما نمی‌دانیم!

مدیرکل ارشاد مازندران گزارشی تکراری از روند برگزاری کنگره خواند که حدود 30 دقیقه طول کشید.

 

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی گفت: رسانه‌ها 2500 خبر از کنگره ابن‌شهرآشوب مخابره کردند.

 با وجود بزرگی این رقم اما رسانه‌ای را برای تجلیل دعوت نکرده بودند.

 استاندار مازندران هم دقایق کوتاهی صحبت کرد. ربیع فلاح افزود: هر قولی را که درباره بودجه این کنگره دادیم، عمل می‌کنیم.

 سپس نوبت به سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان رسید. آیت‌الله نورالله طبرسی گفت: انجام کار فرهنگی سخت است چراکه در این عرصه با خواص مواجه هستیم.

 وی با بیان اینکه اینها هرکدام ایرادگیر هستند و برای خود بحث و گفت‌و گو دارند، ادامه داد: عاملان کار فرهنگی با قلم سر و کار دارند و در این فضا ابراز وجود کردن، کار سختی است.

طبرسی با اشاره به اینکه هرکاری درباره ابن‌شهرآشوب انجام دهیم اگر با نیت پاک باشد ذخیره آخرت است، یادآور شد: کار علمی و فرهنگی، کار بی‌درد سری است که برکات زیادی دارد.

در آخر این نشست، نوبت به تجلیل رسید و مسئولان عزیز باز هم با نادیده گرفتن رسانه، از خودشان تجلیل کردند.

 البته افرادی هم از جمله اعضای علمی کنگره، به درستی تجلیل شدند،ولی از نگاه برخی مسئولان، رسانه فقط به وقت کار، به کار می‌آید و در دیگر اوقات محلی برای توجه نیست.

رسانه‌های مکتوب و مجازی استان که با مشقت فراوان به انعکاس اخبار کنگره به ویژه در روز نخست برگزاری، پرداخته بودند باز هم دیده نشدند.

 در روز نخست برگزاری کنگره ابتدا موبایل‌های مان را از ما گرفتند و بعد دیدیم که اینترنت و تلفن ثابت محل برگزاری کنگره هم قطع است.

بخش اعظم اطلاع‌رسانی روز نخست کنگره را مدیون مدیر خانه مطبوعات مازندران -حسین مرتضوی- هستیم که با تلفن همراه خود در محوطه برگزاری کنگره ایستاده بود و برای خواندن خبر، از تلفن همراه او استفاده می‌کردیم.

 عادت کرده‌ایم که وقتی نامی از رسانه می‌آید به معنای قابی است که نمایش می‌دهد، پس باید تجلیل شود. ما رسانه نیستیم و همانطور که همیشه می‌گوییم مسئولان عاشق قاب جادویی، فقط تلویزیون را رسانه می‌دانند و قابل تقدیر.

 ما عادت کرده‌ایم مانند آن کودک یتیمی هستیم که به دست دیگران نگاه می‌کند. البته ما کار خود را انجام می‌دهیم و همه این بی‌مهری‌ها اصحاب رسانه را از ادامه راه دلسرد نمی‌کند.


  • فرهنگ دوستپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

    خروجي اين همايش چه بود؟ آيا شناسنامه فرهنگي اين عالم مانند خصوصيات، زندگي نامه و نوشته ها از طريق ديدارگاه هاي الكترونيك در دسترس همگان قرار مي گيرد؟

    • چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

      من نیز همکار شما هستم.خانم فلاحی از شماممنونم که این مطلب را به نمایندگی از ما نوشتید .درجواب عرشیا بگویم .اگر ما دست داریم ,پس مسولان ما چقدر دست شان خالی است که نیاز به تقدیر شدن دارند .دلمان خوش است که ناممان کبوتر حرم است .

      رسانه ها همکاری کنند,رسانه ها اطلاع رسانی کنند.رسانه ها خبرراانعکاس دهند

      ولی مسولان چه ؟

      ما اگر دل خوش به تقدیر مسولان بودیم که خبرنگار نمی شدیم .

      ما ازروابط عمومی ارشادمازندران ومدیر کل آن گله داریم که حتی یک زنگ نزدند تا تشکر خشک وخال کنند .

      آخرهم درمراسمی به طور مخفیانه ,البته با حضور صداو سیما که بگویند ما قدر مسولینی که کنگره رابرگزار کردند می دانیم خودشان راتقدیر می کنند

      آقای مهدوی اندکی به ذهن خود فشاربیاورید وبه زمانی که خبرنگاربودید نگاهی بیندازید ,چقدر تغییرکرده اید انشاأ...درآینده اثری از ابراهیمی ومهدوی درارشاد نخواهیم دید واگرهم باشید با همان قلم رسانه ای ارزش خبرنگاری رابه شما می آموزیم.تاببینید خبرنگاران هم می توانند با قلم خود همان طور که خودتان می گویید شخصی را از اداره ای بیرون کنند.

      • چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

        برای شفاف سازی یک حسابرسی از هزینه برگزاری مراسم ابن شهر آشوب انجام بشه ببینند این پولها چه طور خرج شده

        اگر به جای این همه تبلیغات و هزینه می آمدند کتابهای مربوط به ابن شهر آشوب تو شهر و استان پخش می کردند بهتر بود الان در حال حاضر واقعا کسی درباره ابن شهر آشوب اطلاعاتی نداره مردم چیزی نمی دانند با برگزاری این کنگره یک جورایی دارند خودشان را نشان می دند

        • محمد مهدی کریمی سلیمیپاسخ به این دیدگاه 5 0
          چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

          آقای شفقت! سلام! دلم برایتان تنگ شد! مرا یادتان می آید؟ من مهدی هستم. مرا خوب یادتان می آید. جوانترین دانشجوی ایران بودم. الآن دارم دکترا می خوانم. زحمات شما چیزی نیست که از یادم برود. خوب یادم هست به من که کودکی بیش نبودم احترام و محبت می کردید.

          خوش آمدید. قدمتان روی چشم

          • چهارشنبه 20 آذر 1392-21:41

            آقاي دكتر كريمي باسلام :اميد موفقيت جنابعالي وهمه جوانان مازندران

          • چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

            اونایی که خواب بودن چی شد پس .از اون ها تجلیل نمی کنن...

            • جمال الدين موسويپاسخ به این دیدگاه 3 1
              چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

              خانم فلاحي عزيز.من در برنامه هاي ميز گرد.شباهنگام.همزبون و صبح اميد در راديو به اين موضوع پرداختم و صحبت کردم ونشست تخصصي هم گذاشتيم ولي از ما تجليل که نکردند هيچ.دعوتمونم نکردند.بچه هاي صدا سيما .بخصوص برو بچه هاي راديو مظلومند و گمنام.ميگي نه از علي آقا بپرس

              • مرا می شناسی پاسخ به این دیدگاه 0 0
                چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

                اصولا در تعیین مدیریت فرهنگی با با سواد بودن یا خیلی کتاب خوان بودن سنجیده می شود این اگر چه لازم است اما باور کنید کافی نیست .

                من از این نظر می گویم که آقای ابراهیمی تجربیاتی دارد و تحصیلاتی و مخصوصا حالا دیگر اغلب هنرمندان و سیستم های هنری استان را هم می شناسد . مسائل راهبردی فرهنگی از تهران تغییر کرد بیایید و آزموده را باز نیازمایید می ترسیم شخص بعدی .... مرحمت فرموده ما را مس کنید شود . حرف زدن هایش را خیلی تکیه نباید کرد عملکرد نشان میدهد البته خدا آقای آجودانی را برای آملی ها صحیح و سالم نگاه دارد ولی (آمل ما) همان شیخ عباسعلی را ترجیح میدهد - بنده در ساری اشتغال دارم.

                • چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

                  چه توقع بي جايي آيا هروقت كارخودمان را انجام ميديم بايدتجليل بشيم !!!؟؟؟خانم فلاحي خط آخرمطلب را بسياربدنوشتي مقصرخوتانين چرا به دست ديگران نگاه كردي مگه دست نداري

                  • چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

                    شاد زی*من از لحاظمدیریتی اقای دکتر ابراهیمی رو بیشتر از اقای اجودانی که مورد حمایت شماست قبول دارم .اما چنان دور برش رو باند مافیایی گرفتند که بنده خدا نمیتونه اونا رو از خودش دور کنه من یه خواهشی دارم یه حسابرسی بره ببینه که چگونه ولخرجیهایی شده کتابهایی که ربطی به کنگره نداشتند رو چاپ کردند و....

                    • چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

                      همون حق با ابراهیمی بود که بعد از اظهار نظر عباس مهدوی در خصوص فیلم پایتخت، میخواست او را از ارشاد بیرون می کرد.


                      ©2013 APG.ir