تعداد بازدید: 3314

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 13 آذر 1392-0:49

مدیران پارکینگی دولت قدیم، امیدوار به دولت جدید

متاسفانه شمار زیادی از مدیران که در دولت نهم قرار بود به پارکینگ فرستاده شوند، هنوز هم در بدنه دولت یازدهم با اقتداری البته مضمحل تکیه داده اند و اکنون با ارتقای سمت برخی از آنها در این دولت حتی مدیران ضعیف هم توهم زده اند و حداقل بر باقی ماندن در سمت فعلی امیدها بسته اند.


مازندنومه، ربابه حسین پور: بیش از 100روز از عمر دولت یازدهم می گذرد. در نود و نهمین روز عمر دولت اتفاق به ظاهر خوشایندی رخ داد و همه کشور را به ولوله ای بس شعفناک واداشت؛ توافق ژنو ترسیم آینده ای روشن و نوید بخش برای مردمی است که طی دو سال آخر حاکمیتی دولت دهم نفس های شان به شماره افتاده بود. آنها دیگر امیدوارتر از گذشته بی صبرانه منتظر تغییرات مثبت به ویژه در مباحث اقتصادی هستند.

 می دانیم که لازمه تغییر و تحول، ظهور و بروز اندیشه های ناب ، تفکرات باز کلان نگرانه و توانمندی های خاص و هنر بروز آن در عرصه های مدیریتی است، همان اتفاق خوشایندی که علی رغم اینکه رییس دولت در همان اوایل استقرار و بلافاصله پس از چینش مهره های دولت، در استان مازندران اعمال نمود، اما ظاهرا والی استان مان تمایلی به این رویکرد و رویه مدیریتی نشان نمی دهد.

 مردم مازندران که در انتظار تغییرات مثبت در روند اجرایی استان از همان ابتدا بودند و تصور می کنند با روی کار آمدن دولت جدید، مدیران جدید با خط و مشی متفاوت می توانند اقتصاد آشفته کشور را متحول سازند دیگر حوصله شان کم کم سر می رود و ....

 متاسفانه مازندران در 100 روز دولت یازدهم در خمودی و رکودی همچون دوران حکمرانی دولت گذشته به سر می برد و هنوز مدیران ضعیف و بی رمق در راس امور مشغول به کار نه، مشغول به رایزنی و لابی گری برای تثبیت پست خود هستند!

 عده ای هم در سودای بازنشستگی همچنان بر صندلی های راحت مدیریتی لمیده اند و همچون لاک پشت کارتون کودکی های مان -«شلمن معروف»-زنگ خواب شان فرا رسیده است!

این مدیران که البته اندک هم نیستند صراحتا معتقدند که به پایان خط خدمت رسیده اند، بنابراین نیازی به دویدن ندارند.

یادمان می آید در دور اول سفر هیات دولت نهم به مازندران (آذرماه 85 ) رییس جمهوری وقت در جمع مردم ساری در پاسخ به اعتراضات مردم حاضر در ورزشگاه متقي و پاسخ به نارضایتی جمعیت از عملکرد مدیران استان گفته بود: "ما اول استارت مي زنيم،اگر مديران روشن شدند كه خب،اگر روشن نشدند هل شان مي دهيم،اگر باز هم مديران روشن نشدند مي فرستيم شان به پاركينگ شهرداري!"

 اما متاسفانه شمار زیادی از این مدیران که در دولت نهم قرار بود به پارکینگ فرستاده شوند هنوز هم در بدنه دولت یازدهم با اقتداری البته مضمحل تکیه داده اند و اکنون با ارتقای سمت برخی از آنها در این دولت حتی مدیران ضعیف هم توهم زده اند و حداقل بر باقی ماندن در سمت فعلی امیدها بسته اند.

نمی دانم در دولت اعتدال و تدبیر و امید چه اصراری بر به کارگیری مدیران آزمون پس داده در جرگه اقتصاد بیمار و اوضاع آشفته کنونی است و عقل سلیم حکم می کند که آزموده را آزمودن خطاست!

در جریان دیدار نمایندگان مازندران با رییس جمهوری که امیدواریم خروجی مثبتی داشته باشد خبر از حضور رییس دولت در آینده ای نزدیک در مازندران است و این می تواند نویدی برای مدیر ارشد استان، نمایندگان و مردم باشد تا در این سفر که توجه رییس جمهوری معطوف به مازندران است در چینش مهره های دولت در دستگاههای اجرایی با تدبیری که از این دولت انتظار می رود عمل کنند و مدیران همسو را برگزینند.

 مردم کاری به اصلاح طلب و اصولگرا ندارند و کام و نام آنها برای شان مهم نیست، آنها کسانی را می خواهند که درگیر سیاست زدگی نشود و کار استان را پیش ببرد اما در حال حاضر ظاهر امر چیز دیگری می گوید و تنور اعتدال روحانی هنوز در مازندران گرم نشده است.


  • پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

    ماجوانان اصلاح طلب نکا خواهان حضور ارسطو قادری هستیم.فرماندار کارکشته ارسطو

    • پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

      وقتي متنفذين در كار مديريت دخالت كنند و دولت به جاي فراخوان عمومي و انجام مراحل گزينشي مديريتي، شايسته سالاري انجام ندهد، نبايد انتظار داشت رابطه سالاري، كشور را متحول كند.

      • پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

        چه خوب است مديران استان به تبعيت از رييس جمهور، گزارش كاري 100 روزه خود را بدهند.

        • پنجشنبه 14 آذر 1392-0:0

          جانا سخن از زبان میگویی .

          مدیران کل و فرماندارانی که در جرگه انحرافی بوده اند لزومی نداردکه برای بعد بمانند.مگرمدیران مازندرانی دراستانهای دیگرنمیباشند.این چیز که زیادهست مدیرتوانمند .

          • چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

            آفرین متین و منطقی گفتی. حتما هم سو هستند حالا کدام ستاد بودند خیلی مهم نیست. صفر و صد نبینیم. یک سری اصلاح خواه اصول دوستند یکسری هم اصول خواه اصلاح دوست. هر دویشان محترمند و دلسوز و دوست داشتنی. اما یکسری حزب بادند: بی سواد، زیراب زن ، فرصت طلب ، نان به نرخ روز خور،بی دین،نفس پرست،ماکیاول،چاپلوس، پاچه خوار،ریاکار، اهل تبانی، کلک و کلاه، اینها در هر دو طیف بالا خودشان را جاسازی می کنند اینها خطر ناکند. خدا این جور ادمها را از سر ملت دفع کند! مواظب باشیم چنین عناصری به سیستم ورود نکنند.

            • چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

              ...خودشیرینی برای دولت ریش پرفسوری ها و پیرمرد های دهه 70 رو بزارید کنار خانم بنفش( حتماً تایید کن)

              • مهرداد دهقان پاسخ به این دیدگاه 2 1
                چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

                خانم حسین پور با تشکر از مطالب جالب و میدانی شما اولا پارکینگ کوچک است دوما گرفتنم قبض پارکینگ زمان میخواهد سوما صبور باش

                • چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

                  با ادبياتي تند ومنتقدانه اي كه بكار برديد حتما به سمت رئيس اتحاديه روزنامه فروشان بابل وحومه برگزيده خواهيد شد

                  • چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

                    سوالی از معاون سیاسی دارم چرا مدیران حوزه خود را عوض نکرده یکی مانده از مدیران حوزه اش .یا علی مدد

                    • انديشه عرشياپاسخ به این دیدگاه 5 2
                      چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

                      حداقل آقايان ميدانند تو اين مدت هيچ كاري براي مردم نكرده اند و روش بسار زيركانه اي را درپيش گرفته اند با فرافكني عدم توفيق وكم كاري وخرابكاري خود را به مديران قبلينسبت ميدهندپس اينهمه مديران جديد كه اومدن چه گلي برسر......متاسفانه برخي اهالي رسانه ساده لوحانه برايشان قلم ميزنند!!!!!؟؟؟؟ضمنا اگر اين رويه قلم زدن ( الفاظي مثل مديران لاك پشت ..پاركينگي ) باب شده ديگه خبري از مطالب پربار نيست چرا؟؟!!آيا دولت ديگري بياد باز اين رويه براي اهالي رسانه تكرارميشه زمان زود ميگذره عزيزان

                      • چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

                        ویژگی اعتدالی و میانه روی این دولت امر را بر عده ی زیادی از مدیران هم آنها که در دایره مدیریت هستند و هم آنهایی که در دایره نیستند مشتبه کرده است. به طوری که افراد زیادی از جناح های راست افراطی تا جناح چپ افراطی همه و همه داعیه دار گرفتن پست های مدیریتی در استان هستند.

                        • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 1 0
                          چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

                          سفر به خودی خود نتیجه دارد ولی نمیدانم چرا به مازندران چیزی نمی رسد و یا خیلی کم می رسد.

                          مشکل دائمی مازندران مدیریت است و ضعف در آن کاملاً هویدا است. مدیر شجاع و با قدرت تصمیم گیری قوی و شجاعت در اجرا تاکنون در مازندران کم داشتیم. تازه اگر هم داشتیم با چند مانع مهم مواجه بودند:

                          1- مانع فکری که به دلیل ورود در صحنه های عقیدتی و بیان برخی از مسائل انتقاد آمیز و بودار زمینه های هجوم بر آنها فراهم شد و امکان کار کردن از آنها گرفته شد.

                          2- مداخله مدیران فرادست و تحمیل برخی از نیروهای ناکارآمد و غریبه و نفوذپذیر.

                          3- رفیق بازی و حزب بازی و گروهگرایی و مقابله با نیروهای مقابل در حد حذف از بالا تا پائین که مقاومت شدید نیروها را در برابر خود در پی داشت.

                          4- ناهمراهی نمایندگان و خواست و توقع بسیار بالای آنها در سهم بری از اعتبارات در لایه شهرستانی و برنامه گریز بودن آنها.

                          5- تهاجم مداوم نمایندگان و کشانیدن آنها و وزیر مربوطه به کمیسون ها و محاکمه در قالب سوال و تهدید مداوم به استیضاح وزیر برای دستیابی به خواسته های منطقه ای و محلی خود.

                          6- توسعه مخالفت ها در سطح ائمه جمعه و حتی جماعات و استفاده از تریبون نمازهای جمعه برای ایجاد تنش و مخالفت با مدیریت عالی در استان.

                          7- و بسیاری از موارد دیگر که غلط انداز برای تکمیل آن دست یاری به سوی فرهیختگان اعم از پرریختگان و یا موسفیدان دراز می کند.

                          • رضاشریعتیپاسخ به این دیدگاه 2 0
                            چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

                            انشالله که مدیران هم سو ولایق انتخاب میشن

                            • چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

                              مثل فرماندار فریدونکنار ....


                              ©2013 APG.ir