تعداد بازدید: 3848

توصیه به دیگران 1

شنبه 16 آذر 1392-23:45

فلاح: برای نجات استان آمده ام

گزارش+گزارش تصویری مازندنومه از نخستین نشست مطبوعاتی استاندار مازندران/


 

مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی: اولین نشست خبری استاندار مازندران صبح امروز در سالن همایش استانداری مازندران برگزار شد.


قبل از شروع سخنان مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران کلیپی از فعالیت انتخاباتی و گزارش 100 روزه فعالیت های دکتر روحانی پخش شد و سپس احمد مظفری با خیرمقدم به مسئولان و اصحاب رسانه ابراز داشت:از اینکه در دولت تدبیر و امید توفیق حاصل شد تا خدمتگزار باشم، خوشحالم و امیدوارم با کمک،مساعدت،رهنمودها و پیشنهادهای شما بتوانم روابط عمومی را به جایگاه واقعی خود نزدیک کنم.

وی همچنین در ادامه سخنان خود درگذشت دکتر کاظم معتمدنژاد -پدر ارتباطات ایران- و استاد بیژن دفتری -پدر امداد و نجات ایران- را تسلیت گفت..

در ادامه این جلسه حجت الاسلام ابراهیمی -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران- به ارایه عملکرد این اداره پرداخت و گفت:در مازندان پنج روزنامه،45 هفته نامه،6 دو هفته نامه،44 ماهنامه و فصل نامه در استان وجود دارد.

وی به 16خبرگزاری ،62 پایگاه خبری،54سرپرستی نشریات و 165دکه توزیع مطبوعات در استان هم اشاره ای کرد و گفت:تیراژ انتشار و توزیع نشریات محلی 15 هزار نسخه،هفته نامه ها هشت هزار نسخه،دو هفته نامه ها چهار هزار نسخه و ماهنامه هم دو هزار نسخه است.


در ادامه این نشست خبری با پخش کلیپی از فعالیت های مرحوم جابر معافی واهدای لوح تقدیربه همسر او از زحمات رسانه ای این مرحوم تقدیر شد


* از شما عذرخواهی می کنم


دکتر ربیع فلاح جلودار –استاندار مازندران - در نشست خبری با بیان اینکه اعتقاد داریم باید واقعیات را به مردم بگوییم افزود:در ارتباط با حضور خادم کوچک شما در استان باید بگویم گر چه بنده در استان حضور داشتم اما این احساس را داشتم که جهت آشنایی بیشتر با ظرفیت های استان باید از نزدیک مناطق استراتژیک و حساس را بازدید کنم تا اطلاعات کامل تری حاصل شود.

وی با بیان اینکه در بودجه سال  93 هم تلاش کردیم تا بتوانیم از جایگاه استان دفاع کنیم افزود: در هر بازدیدی هم که رفتیم بسیاری از دوستان خبرنگار همراه ما بودند و با رسانه ها ارتباط نزدیک داشتم و اگر فرصت برگزاری نشست این چنینی تاکنون میسر نشده بود از شما عذرخواهی می کنم.

استاندار مازندران ابراز داشت:در داخل استان بر اساس آمار در بخش های اجتماعی و اقتصادی از 50 درصد میانگین کشور پایین تر هستیم و در برخی بخش ها نیز از استان هایی مانند سیستان و بلوچستان و یا استان هرمزگان محروم تریم.

وی با بیان اینکه از نقد و قلم سازنده استقبال می کنیم، گفت:کار بی نقد عاری از ارزش است و ما مطبوعات منتقد را به دلیل اینکه می تواند کمک به مدیریت استان باشد، دوست داریم.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد:بنده در روز بنا بر فرصتی که دارم اکثر روزنامه ها و رسانه های استان را مطالعه می کنم اما از رسانه ها تقاضا دارم تا از حاشیه ها که خارج از متن و محور استان است پرهیز کنند.


* مشکلات پیش رو چیزی نیست که ما آورده باشیم

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات پیش رو چیزی نیست که ما آورده باشیم، افزود:این مشکلات از گذشته وجود داشته است البته دوستان گذشته هم تلاش کردند اما وضعیت موجود حاضر زاییده مدیریتی است که در گذشته وجود داشته
است
.
فلاح جلودار با اشاره به سابقه 34 ساله مدیریتی خود در بخش های مختلف اجرایی کشور از کارگری تا قائم مقام وزیری اظهار داشت:از روستا تا پایتخت کار کرده ام و مسایل تولید و توسعه را به خوبی می شناسم و به جز نجات استان به چیز دیگری نمی اندیشم .

استاندار مازندران در ادامه با تشکر از زحمات معافی در روابط عمومی استانداری مازندران اظهار داشت:اکثر دوستان در بحث روابط عمومی استانداری نظراتی داشتند که ما ترجیح دادیم تا از آقای مظفری در این جایگاه استفاده کنیم که در واقع نماینده شما در استان هستند.


وی با بیان اینکه مدیریت ستادی استانداری شکل گرفته است افزود:فرصت این را داریم که بیشتر به مشکلات استان بپردازیم.


فلاح با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت:مردم مازندران با مشارکت 92درصدی خود نشان دادند که به تعیین سرنوشت خود توجه خاص دارند.

وی با بیان اینکه بنده و استاندار تهران اولین استاندارانی بودیم که در هیات دولت منصوب شدیم، افرود:سعی کردیم برای پیشرفت استان از همه ظرفیت هایی مازنی که در خارج از استان مازندان هستند، استفاده کنیم و با توجه به شرایط و اقتضائات کشور بودجه و اعتبارات خوبی برای سال بعد جذب شود.

مقام عالی دولت در استان به پیروزی تیم مذاکره کننده هسته ای در مذاکرات ژنو هم اشاره ای کرد و گفت:خوشحالیم که این موضوع با حمایت رهبری انقلاب و مراجع عظام تقلید باعث ایجاد آرامش در جامعه شده است.

وی در ادامه روح حاکم بر اعتدال را تدبیر در مهار تورم به عنوان یکی از شاخصه های مهم اقتصادی برشمرد و گفت:در بازدید از طرح های صنعتی و تولیدی، متوجه شدیم که بسیاری از این واحد های تولیدی با مشکل سرمایه در گردش روبرو هستند.


چند طرح گردشگری خوب داریم؟*

استاندار مازندران ابراز داشت:خوشبختانه در هر کدام از شهرهای استان یکی، دو طرح صنعتی را پیگیری کردیم تا مجددا این واحد ها راه اندازی شوند.

وی با بیان اینکه ما در امر اعتبارات بخشی از بودجه های مان دولتی است افزود:با این اعتبارات اندک که تاکنون بیش از 14 درصد آن محقق نشده است نمی توانیم استان و وضعیت توسعه آن را تغییر دهیم.

فلاح جلودار به لزوم استفاده از بخش های خصوصی،تعاونی و دیگر بخش های قابل سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و گفت:متاسفانه در استان طرح های سرمایه ای موفقی نداریم و ما به دنبال شرکت های سرمایه گذاری برای استان هستیم که با همین سرمایه اندک مردم و مشارکت خود آنها کارها را به پیش بریم.

وی به سه بندر امیرآباد،فریدونکنار و بند نوشهر در استان مازندران اشاره کرد و گفت: تنها وضعیت بندر امیر آباد مناسب است هر چند که این بندر هم در چند واحد تولیدی خود با مشکلاتی مواجه است که در حال پیگیری آن هستیم.

استاندار مازندران گفت: برای جذب سرمایه گذاران هم با چند سرمایه گذار صحبت هایی شده است و در بخش صنعت هم این امکان وجود دارد که نسبت به عقد قرارداد با آنها اقدام کنیم.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در مازندران اظهار داشت:متاسفانه فضا و فرهنگ استفاده از سرمایه گذار در استان ما کم  است و سرمایه گذار بومی حاضر است به شهر و استان دیگر برای سرمایه گذاری برود اما در استان کار نکند.



وی به 380 کیلومتر نوار ساحلی مازندران اشاره کرد و گفت:جنگل ها و مواهب طبیعی دیگری هم در استان وجود دارد اما ما چند طرح گردشگری خوب در استان داریم؟

فلاح جلودار با بیان اینکه در موضوع کشاورزی بیش از چهار جلسه با وزیر محترم جهاد کشاورزی و معاونانش داشته ایم افزود:150هزار هکتار از اراضی کشاورزی ما زهکشی نشده است.

وی با اشاره به اینکه زمینی که باتلاقی است ظرفیت بیش از یک کشت را ندارد گفت:اما اگر این اراضی زهکشی شود دو یا سه کشت در سال می توان انجام داد که اگر اینکار صورت پذیرد یکی از کارهای مهم و ماندگار استان خواهد بود.

وی تامین آب در استان را یکی از دغدغه های اصلی مدیران استانی دانست و گفت: در دولت مصوب شده بود که تمام پروژه های زیر 20 درصد پیشرفت فیزیکی از ردیف اختصاص بودجه حذف شود اما سد هزار که کمتر از 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشت با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری های انجام شده توانستیم فاینانس 800 میلیارد تومانی را به تایید معاونت محترم برنامه ریزی ریئس جمهور برسانیم.

استاندار مازندران ادامه داد: برای نجات استان آمده ام و پای اینکار هم تا آخر ایستاده ام.


* سخنگوی استانداری کیست؟

در ادامه اولین نشست خبری استاندار خبرنگاران سوالات خود را مطرح کردند.

رستم دهقان – سردبیر هفته نامه پژواک – با انتقاد از عدم معارفه مدیرکل روابط عمومی استانداری اظهار داشت:آقای استاندار لطفا به مشاوران خود بفرمایید تا از الفاظی ماننده هرزه نگار و عناوین دیگر به دوستان رسانه اجتناب کنند. وی در ادامه، سوال خود در حوزه گردشگری را از استاندار مازندران مطرح کرد.


هاشمی -خبرنگار ایرنا-  در مورد سند برنامه استانداری براساس موقعیت و شرایط سوال کرد و خبرنگار جار پرس هم از مشکل بیکاری استان پرسش کرد.

برمکی در حوزه مربوط به سهم مازندران از بودجه ملی،مهدوی در حوزه گردشگری و فلاحی در حوزه جذب سرمایه گذار برای گردشگری سئوال پرسیدند و خبرنگار سایت تسنیم نیز با کنایه خطاب به استاندار از افزایش حکم مشاور ایشان برای افراد توضیح خواست و گفت:شما ظاهرا بعد از استاندار خراسان شمالی رکورد زدید.


وی همچنین به موازی کاری سیاسی در برخی حوزه ها اشاره کرد و گفت مشخصا بفرمایید سخنگوی استانداری روابط عمومی است یا مشاور فرهنگی و رسانه ای شما تا این موضوعات به جدل رسانه ای تبدیل نشود


* دوران رانت و باج خواهی به پایان رسیده است

در ادامه نوبت به خبرنگار مازندنومه رسید که وی با بیان اینکه تغییر جزء لاینفک دولت ها است، اظهار داشت:برای ایجاد تحول در جامعه نیازمند تغییر در ساختار برنامه ریزی و مدیریتی هستیم.
وی با بیان اینکه شما در مراسم معارفه مدیریت برنامه ریزی خود گفتید که تاکنون کمتر از 3 درصد بودجه استان تخصیص یافته و این امر برای دولت به هیچ عنوان مطلوب نیست، افزود:اکنون هم آماری که ارایه کردید 12.9 درصد است .  با توجه به اینکه شنیده های ما حکایت از این دارد که دستگاه های اجرایی بعضا در بودجه جاری خود مانده اند در این خصوص توضیح بفرمایید که مدیریت جدید با چه رویکردی به فعالیت خود ادامه خواهد داد؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جمله ای از استاندار در نشست خبری امروز که گفت: وضعیت موجود زاییده مدیریت قبلی است، افزود:اگر مدیریت باید تغییر کند پس چرا این قدر تامل می کنید؟دیگر تکلیف برخی از مدیران با خودشان روشن است وقتی اصولگرا و اصلاح طلب،معتدل و غیر معتدل در این امر نظر مشترک دارند چرا آنها را عوض نمی کنید؟



وی در ادامه به سخنان نماینده ولی فقیه در استان مازندران هم اشاره کرد و گفت:ایشان قبلا گفتند که برای هر پست مدیریتی در استان بیش از 50 تا 60 نفر به دفتر من مراجعه می کنند، اخیرا هم به صراحت گفته اند نمایندگان در عزل و نصب ها دخالت نکند اما باز هم شاهد تداوم این روند هستیم.


خبرنگارمازندنومه ادامه این روند را باعث تشدید فشارهای سیاسی عنوان کرد و از استاندار خواست تا در خصوص عزل و نصب ها توضیح دهد.

خبرنگار مازندنومه در ادامه با بیان اینکه بنده من باید اینجا دفاعی انجام دهم خطاب به استاندار گفت:خیلی جالب است نشست خبری برگزار می شود و مشاور رسانه ای استاندار حضور ندارد!

بخشی سورکی گفت:آقای استاندار بنده سه سال است که به مازندران آمده ام، در طول این سه سال در هیچ مناقشه بین رسانه ای دخالت نکردم اما اکنون باید از اندیشه های خود دفاع کنم.

خبرنگار مازندنومه ادامه داد:سردبیر سایت مازندنومه یا عزیز دیگری از دوستان ما نقدی می نویسد خب خود شخص استاندار محترم و یا مدیر و مسئول مربوطه باید پاسخگو باشند که هستند.

وی ادامه داد:به بعضی ها چه ارتباطی دارد که نقد ما را پاسخ می دهند؟خب شما هم نقد کنید، اما نقد؛نه توهین و تهمت و دروغ.

خبرنگار مازندنومه گفت:جلسه ای در پشت درهای بسته برگزار شده است شما از کجا می دانید که داخل اتاق چه گذشته است که خبر می نویسید؟از کجا بدانیم شما راست می گویید؟

وی گفت:اگر قرار است که همه مسایل مطرح شود خب ما هم مسایل پشت پرده بسیاری داریم که باید بگوییم اما قرار نیست که هر حرفی گفته شود.
خبرنگار مازندنومه تصریح کرد:  آقای استاندار دوران رانت و باج خواهی به پایان رسیده است، من خواهش می کنم از حضرتعالی همانطوری که تاکنون در برابر این فشارهای سیاسی و رسانه ای مقاومت کرده اید از حالا به بعد نیز مقاومت کنید و اجازه دخالت به این دست رسانه ها را ندهید.

 


*وقتی مدیرکل ارشاد جلسه را ترک کرد

عرب یکی دیگر از خبرنگاران سوال کننده بود که قبل از آغاز سخنان او مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه را به علت سخنرانی در دانشگاه ترک کرد.  وی در اعتراض به این حرکت ابراهیمی گفت:ایشان تا نوبت حرف زدن ما رسید جلسه را ترک کردند.

وی در ادامه به انتقاد تند از حوزه فرهنگ و ارشاد استان پرداخت و گفت:وضعیت هنر در استان اسف بار است و برای من که سالها در حوزه تئاتر مشغول فعالیت بوده ام و در این شرایط مجبور شدم تا عطای هنر را به لقایش ببخشم.

عرب همچنین ضمن گلایه از کمبود سالن سینما درباره ساخت و سازهای غیر مجاز،تبدیل اراضی کشاورزی به مسکونی مخصوصا در غرب استان و مشکلات حوزه های مختلف بصری و سیمای شهری در مرکز استان سئوال پرسید.


خبرنگار روزنامه وارش هم با بیان اینکه سیاست کلی با حرف زدن متفاوت است، گفت:لطفا مفهوم اعتدال را تبیین بفرمایید.وی همچنین از استاندار خواست تا به داد دفتر نمایندگی امور خارجه در استان مازندران که تعطیل شده است برسد.

محمدی -خبرنگار آملی نگاه نیوز- از دیگر خبرنگاران این نشست بود که با انتقاد تند به معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران اظهار داشت:آقای یونسی شما مصاحبه می کنید و می گویید ما برای  انتصاب فرمانداران عجله ای نداریم چرا؟وقتی چهار ماه از  استقرار دولت جدید می گذرد چرا نباید این مدیران تغییر کنند؟


وی در ادامه با بیان اینکه چه کسی گفته و کجا نوشته است که فرمانداران باید وزارت کشوری باشند، افزود:کسی که در حد دیپلم و فوق دیپلم هم سواد ندارد باید بر مسندهای اجرایی بنشیند؟
وی ادامه داد:پس از حضور شما در آمل شب نامه پخش کردند و بیشترین توهین را به مشاور رسانه ای شما زدند و این ادبیات هتاکانه ای هم که در این چند روز باب شده است کاملا حساب شده است

.
وی گفت:چرا باید از  پنل اس ام اس دولتی علیه مشاور شما پیامک فرستاده شود و او را محکوم کنند؟آقای استاندار اعتدال با محافظه کاری متفاوت است من خواهش می کنم در این موارد توضیح دهید.

اکبر مقدسی دیگر روزنامه نگار حاضر در جلسه نیز از نقش کمرنگ اصلاح طلبان در وضع مدیریتی دولت فعلی گلایه کرد و گفت:آقای استاندار خواهش می کنم از نیروهایی استفاده شود که عمق تفکر دکتر روحانی را بپذیرند،اما اکنون بسیاری از مدیرانی که انتخاب می شوند جای تردید است که چهار سال دیکر به دکتر روحانی رای دهند.

نعمتی -خبرنگار و عکاس نشریه جویبار- هم در این نشست خطاب به استاندار اظهار داشت:در امر عزل و نصب ها بدون توجه به فشارهای سیاسی چکمه رضاخانی بپوشید و این کار را سریعتر انجام دهید!

خبرنگار یکی از روزنامه های ورزشی هم از عدم نقدپذیری مدیران ورزش و جوانان استان انتقاد کرد و گفت:متاسفانه برخی مدیران پای برخی از خبرنگاران را به دادگاه کشانده اند که این امر شایسته نیست.

در ادامه چند تن دیگر از خبرنگاران نیز سوالات خود را مطرح کرده و  در پایان درخشنده سرپرست خبرگزاری ایلنا و روزنامه کار و کارگر در مازندران نسبت به وضعیت کارگران در استان هشدار داده و گفت:فضای کارگری در استان آتش زیر خاکستر است و فضای کارگری در مازندران مناسب نیست.

در ادامه این نشست خبری استاندار ضمن بیان اینکه همه سوالات و نقدها را به جان خریدیم، افزود:اعتقاد داریم نیت همه دوستان پاک بوده و با دیدگاه روشن این موضوعات را مطرح کرده اند.

وی از معاونان خود خواست تا در حوزه های مربوط به خود به اختصار به خبرنگاران پاسخ دهند.

 


* دلشوره به حقی است

علیرضا یونسی -معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران- با بیان اینکه از زحمات مدیران گذشته تشکر می کنیم افزود:بیشترین سوالات و ابهامات مربوط به حوزه انتصابات است که دلشوره به حقی است.

وی با بیان اینکه مردم با شرکت در انتخابات و رای به دکتر روحانی به همه فهماندند که ما به تغییر می اندیشیم و از کارکرد مدیران گذشته رضایت ندارم.

این مسئول ابراز داشت:بر ما فرض است که به اندیشه های مردم احترام بگذاریم اما یکی از اساسی ترین برنامه های ما در استانداری این بود که کادر مدیریتی ستاد استان را سامان دهیم.

وی گفت:جز در یکی دو مورد کادر استانداری ترکیبش مشخص شده است و همه ارکان استانداری در جایگاه واقعی خود مشغول به خدمت اند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه در حوزه شهرستان ها باید ارزیابی از کارکرد همه نمایندگان مردم می داشتیم افزود:در عین حال به دنبال ملاحظات منطقه ای هم بودیم.

وی گفت:وفاداری آقایان به شعارهای دکتر روحانی باید برای ما اثبات شود و از منظر دیگر انسان های مجرب و با تجربه ای باشند در عین حالی که باید ما در چارچوب ضوابط و قوانین وزارت کشور عمل کنیم.

یونسی با بیان اینکه طبق مصوبه ای که وزیر کشور ابلاغ کرده است باید افرادی در مسند مدیریتی باشند که از وزارت کشور باشند ابراز داشت:بنده هم آن را قبول دارم.

وی در توضیح پذیرش این مصوبه وزارت کشور اظهار داشت:بسیاری از نیروهای توانا،مخلص و کسانی که گرد و خاک استانداری را خورده اند تاکنون زمینه ارتقا برایشان فراهم نشده بود و بسیاری از این نیروها در حد یک کارشناس در حال فعالیت بوده اند.

این مسئول ادامه داد:این کار وزارت کشور کار صد در صد کارشناسی شده بوده است چرا که در طول هشت سال گذشته وضعیت کشور وضعیت خاصی بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه بخش زیادی از این افراد شناسایی و برخی را به وزارت کشور معرفی کرده ایم افزود:برای برخی از افراد مجوز گرفته ایم و به زودی به معرفی برخی از فرمانداران شهرستان
ها اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد:استان مازندران از همه زمینه های توسعه برخوردار است اما زمان هم اندک است و باید دست در دست هم دهیم تا نقاط ضعف و قوت را بشناسیم و با کمک به مسئولان اجرایی در راستای توسعه استان گام برداریم.

یونسی با بیان اینکه عمر حیات مسئولیتی کوتاه است اظهار داشت: برای اینکه پروژه های به جا مانده از دولت قبل به پایان برسد هزار میلیارد تومان پول می خواهیم و تاکنون تنها 12.9 درصد بودجه امسال تخصیص یافته است .کار در
این شرایط بسیار سخت است و اگر حمایت رسانه ها و عامه مردم نباشد این مجموعه نمی تواند موفق باشد.

وی ادامه داد:ما می توانیم مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنیم و باید به گونه ای کار کنیم که برای سایر استان ها الگو باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران گفت:نیازمند هدایت و حمایت ایم و امیدواریم رسانه ها در این امر به ما کمک کنند.


*سخن از پیشرفت است


احسانی معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران هم در پاسخ به سوال خبرنگار مازندنومه و خبرنگاران دیگری که در حوزه اشتغال و برنامه ریزی سوالات خود را مطرح کرده بودند اظهار داشت: بنده دانشجوی قبل از انقلاب هستم و در همان زمان هم نماینده دانشجویان در انجمن اسلامی و نماینده انجمن اسلامی با دفتر  تحکیم وحدت بودم و مسائلی را که امروز خبرنگارن مطرح کردند را به خوبی درک می کنم.

وی  با بیان اینکه روح حاکم بر دولت جدید با ایجاد آرامش در کشور رقم خورده است افزود: شاخص بهای کالای خانوارها کاهش یافته و نرخ تورم هم روند کاهشی داشته است علاوه بر اینکه ما عدم تغییر جهشی در قیمت ها را شاهد بوده ایم.

احسانی در ادامه با بیان اینکه الان صحبت از توسعه نیست افزود: اکنون سخن از پیشرفت است.

وی ادامه داد:سند آمایش استان که توسعه دراز مدت در استان را به دنبال خواهد داشت چشم انداز توسعه استان در دو بخش گذشته و جدید را شامل می شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار با قرائت بخش هایی از این سند که با نگاه به افق 1411 هجری شمسی تدوین شده است اظهار داشت: در مبحث اعتبارات هم عمده اعتبارات ما از جنس بودجه عمومی است که نهایت به 25 درصد تخصیص
رسیده است که امکان توسعه زیر ساخت با این آمار وجود ندارد.

وی گفت:عمده منابع باید از طریق سیستم بانکی و یا حوزه واگذاری سهام و یا بخش خصوصی باشد که ما تلاش کردیم تا روان سازی در تولید ایجاد کنیم .

احسانی ادامه داد:ظرفیتی برای واحدهای در حال فعالیت که با مشکل سرمایه در گردش روبرو هستند ایجاد کرده ایم.

وی ابرازداشت:مطالبات بانکی ما بیش از 20 هزار میلیارد تومان –بنابه آمار ماه قبل که اکنون بیشتر هم شده است-می باشد که با این آمار امکان استفاده از بانک،بازار سهام و بورس تقریبا غیر ممکن است و ما به دنبال بخش خصوصی سازمان یافته هستیم.



این مسئول با بیان اینکه منابع ارزی و ریالی برای طرح های مهم و ویژه وجود دارد و این موضوع در حال بررسی است افزود: در حوزه منابع بانکی بخش کشاورزی و صنعت نیز ورود پیدا کرده ایم که امیدواریم به استان اختصاص
یابد.

وی با اشاره به اینکه در بحث زیر ساخت ها در 12 محور ورود پیدا کرده ایم افزود:در برخی موارد نیازمند سه امضای استان های شمالی بودیم که این امر محقق شده است.

احسانی افزود:بحث کاهش 57درصدی بودجه دولت در استان لحاظ نشده است و در بحث بودجه عمومی دولت هم کاهش 40درصدی را شاهد بودیم که باز هم برای استان لحاظ نشده است.

وی با بیان اینکه برای سد هراز موضوع فاینانس را دنبال کردیم گفت:در بحث سرمایه گذاری و تجهیز منابع، نیاز به فضاسازی داریم که نیازمند همکاری رسانه ها به همراه همفکری حوزه منابع  توسعه و اشتغال هستیم.

*دغدغه زیرساخت ها

نبییان معاون عمرانی استانداری مازندران نیز در سخنان کوتاهی دغدغه اصلی مردم را بحث زیرساخت ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برنامه های برای توانمند سازی دهیاران و سایر عوامل اجرایی داریم افزود:بحث زباله و پسماند نیز یکی دیگر از دغدغه های مردم استان است.

معاون عمرانی استاندار مازندران به لزوم ایجاد اولویت بندی در پروژه های نیمه تمام استان اشاره کرد و گفت:این پروژه ها باید بر اساس اولویت در دستور کار قرار گیرد.

نبییان در ادامه ابراز داشت: باران و نعمت الهی گاهی ما را دچار چالش می کند و امیدواریم راهکار جدیدی در این خصوص ارایه کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه ما به استان نگاه همه جانبه و کلی نگر است افزود:تکلیف ما در خصوص کل استان با نگاه توسعه یکپارچه است از غربی ترین نقطه استان تا شرقی ترین نقطه استان چرا که به مردم متعهدیم.


* 300 تا 400 میلیون دلار صادرات داریم


ربیع فلاح جلودار در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار داشت:یکی از دیدگاه های ما تشکر از مدیران گذشته است اما خب برخی از کاستی هایی که ماندهاست زاییده آن تفکر مدیریتی است.
وی با بیان اینکه اتفاقاتی که در سال 93 باید اتفاق بیفتد خوشبختانه نسبت به سایر استان ها در همه زمینه ها افزایش داشته است افزود:این نتیجه زحمات شبانه روزی همکاران بنده در استان با دفتر معاونت برنامه ریزی تهران بوده است.

استاندار مازندران گفت:در نشست نمایندگان با دکتر نوبخت مسایلی را نمایندگان مطرح کردند و دکتر نوبخت نیز با بزرگواری تمام پذیرفتند.

وی در ارتباط با جذب بودجه های ملی افزود:موارد خوبی را پیگیری کرده ایم که مهم ترین آن همین بحث فاینانس 800هزار میلیاردتومانی سد هراز می باشد که بودجه سال های سال استان در آن متمرکز می باشد و امیدواریم تا کمتر از چهار سال دیگر این پروژه به اتمام برسد.

فلاح جلودار گفت:با اجرای این پروژه تحول عظیمی در حوزه آبی استان رخ خواهد داد، افزود:از سال 69 قرار بود کانالی از سرداب رود چالوس به دشت مرکزی مازندران بیاید که کمتر از 20 کیلومتر آن انجام شده است که در این خصوص پیگیری هایی انجام داده ایم و حتی احداث کانال از بخش های پایین دست را هم آغاز کرده ایم تا زودتر به سرانجام برسد.

وی از اتمام پروژه های سد گل ورد و سد البرز در طی دو سال آینده خبر داد و گفت:امیدواریم که با تامین منابع این پروژه ها به سرانجام برسد.

استاندر مازندران در بحث گردشگری به مشکل تملک زمین ها و فواصل آنها تا دریا اشاره کرد و گفت:امیدواریم تا با پیگیری هایی که در حال انجام است این موضوع حل شود.

وی گفت:در تجارت 300 تا 400 میلیون دلار صادرات داریم و در پایان دو سال دیگر یعی پایان سال 94 و اوایل سال 95 میزان این صادرات بیش از دو میلیون دلار خواهد رسید.

 

*رضاشاهی برخورد نمی کنم


مقام عالی دولت در استان در خصوص عزل و نصب ها اظهار داشت:بنده در دولت تدبیر و امید مشغول خدمت هستم و مشی این دولت اعتدالی است و بنده در عزل و نصب ها رضاشاهی برخورد نخواهم کرد چرا که انجام اینکار خلاف اعتدال
است.

وی با بیان اینکه خودمان را جای این انسان هایی که اکنون مدیر هستند بگذاریم افزود:شاید صدها مدیر در گذشته آمده و رفته باشند اما بحث حیثیت و شخصیت افرار مطرح است که در زمانی جامعه آنها را پذیرفته بود.

فلاح جلودار اظهار داشت:ما هم باید نسبت به آقایان حساس باشیم تا جایی که به حریم شخصیتی آنها توهین نشود و اینکار نیازمند ظرافت خاصی است.

وی با بیان اینکه تا یکماه آینده 70 تا 80 درصد مشکلات استان حل خواهد شد افزود:کسانی که چند ماه از سنوات خدمتی و یا ماموریتشان مانده است برای شان حکم مشاور زده ایم تا از تجربیات آنها استفاده شود و بعد بروند.

استاندار مازندران به لزوم کار اخلاقی در عزل و نصب ها تاکید کرد و گفت:اما حتما روی موضوع عزل و نصب ها کار می شود.

وی ادامه داد:کسانی که در استان مسئولیت داشته اند بعضا مدیران خوبی بوده اند که در رفتارهای سیاسی اشان هم اعتدال گرایی دیده شده است و ممکن است ما از آنها استفاده کنیم اما در بخش سیاسی از این دوستان استفاده نخواهد شد.



مقام عالی دولت در استان ابراز داشت:اختیارات ما در استان صد در صد است اما مثلا در خانه شما آیا یک پدر می تواند با اختیار تام هر تصمیمی بگیرد یا باید نظر همه اعضای خانواده را نیز بخواهد؟

وی ادامه داد:البته ما تا جایی که امکان دارد تلاش می کنیم تا نیرویی که مد نظر خودمان است و با تفکرات ما همخوانی دارد منصوب شود .

استاندار مازندران ادامه داد: در آمل هم ما مقاومت کرده ایم و ایستاده ایم،هزینه هم داده ایم و از حیثیت تشکیلات دفاع کردیم اما به این نتیجه رسیدیم که باید قضیه را آنالیز و با تعامل مدیریت کنیم.

وی ابراز داشت:اینها مسایلی است که در برخی شهرستان ها ما با آن مواجهیم و باید بحث زیاد شود که این امر  نیازمند زمان طولانی است.

فلاح ادامه داد:مشورت با نمایندگان، امامان جمعه، مسئولان استان و ذی نفوذان صورت خواهد گرفت و  مولفه های اعتدالی، توانمندی و با تحربه بودن مد نظر ماست.

وی با بیان اینکه اما در نهایت باید به توافق برسیم که چه کاری انجام شود افزود:استاندار اختیار کامل دارد و ما سعی می کنیم مسایل مختلف را در نظر بگیریم و عزل و نصب ها را انجام دهیم.


* جزو استان های اول کشور هستیم

استاندار مازندران در پاسخ به خبرنگاری که ایشان و کادر اجرایی استان را ضعیف دانسته بود اظهار داشت:ما هم بررسی می کنیم که عمال ضعف مان چیست و سعی می کنیم تا با شناسایی آن را تقویت کنیم .

وی گفت:اشکالاتی داریم که دوستان رسانه باید آن را مطرح کنند و پیشنهاد هم دهند اما شما بدانید طبق ارزیابی که در تهران از روند کارها انجام شده است جزو استان های اول کشور هستیم.

عالی ترین مقام دولت در استان مازندران اظهار داشت:بنده خودم ورزشکار هستم. فوتبال بازی می کردم اتفاقا دروازه بان هم بودیم البته کشتی گیر هم بودم و توجه زیادی به ورزش خواهم داشت.

وی با بیان اینکه یکی از کارهایی که در استان انجام خواهیم داد توسعه ورزش است افزود:هفته قبل با وزیر ورزش دیدار داشتیم و مواردی از جمله انتفاعی شدن سالن های ورزشی در استان را با ایشان مطرح کردم.

استاندار مازندران در ادامه به پیگیری سنوات،حقوق  و دستمزد کارگران نساجی قائمشهر با حضور پیمانکار ترکیه ای اشاره کرد و گفت:با حضور نمایندگان محترم قائم شهر و شورای تامین قرار شد تا تمام مطالبات پرداخت
شود که اکنون به نقطه سر به سر رسیده و امیدواریم تا در آینده نزدیک کارخانه به سود دهی برسد.

* سخنگوی ما روابط عمومی است


ربیع فلاح جلودار در پایان نشست خبری با اشاره به سوال خبرنگار مازندنومه و همچنین حمایت این رسانه در ایام انتخابات از دکتر روحانی و  شخص ایشان اظهار داشت:بنده مدیر استان هستم . باید بگویم در این جلسه چه شخصی حضور پیدا کند و چه کسی حضور پیدا نکند.


وی گفت:در استان ممکن است عده ای طرفدار باشند و عده ای هم نباشند و همه سلایق و افکار باید برای پیشبرد اهداف استان کمک کنیم.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه سخنگوی ما روابط عمومی ماست افزود:اگر بحثی باشد در داخل حل می کنیم و سعی می کنیم تا مسایل خانوادگی را خودمان با تعامل حل کنیم.

استاندار مازندران ابراز داشت: اعتدال یعنی نه افراط و نه تفریط بلکه اعتدال از بدو شروع کار و مسائل این چنینی که به وجود می آید خانوادگی است و ما هم تلاش می کنیم تا آن را حل کنیم.

وی تاکید کرد:در موضوع توسعه و آبادانی از همه گروه ها استفاده می کنیم و امیدوار  هستیم در کمتر از دو ماه دیگر نشست دیگری برگزار کنیم تا به سوالات دیگر خبرنگاران پاسخ دهیم.

حاشیه ها:

حجت الاسلام سید حبیب الله حسنی قائم مقام و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امورو ایثارگران هم یکی از میهمانان این نشست بود.

با نزدیک شدن به وقت اذان، استاندار خطاب به او گفت:حاج آقا ایرادی ندارد ما کمی نماز اول وقت مان به تاخیر بیفتد با توجه به شرایطی که در این جلسه داریم؟ که حسنی در پاسخ به مزاح گفت: شما انسان زیرکی هستید و توپ را به زمین ما انداختید.


-دکتر قاسم احمدی لاشکی هم یکی دیگر از میهمانان جلسه بودند که عنوان دبیر مجمع نمایندگان مازندران در این جلسه دقایقی حضور داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه چرا در دیدار با رییس جمهوری استاندار مازندران حضور نداشتند گفت: همه مجمع های نمایندگان استان ها بدون حضور استاندار به ملاقات ریئس جمهور رفتند و ما نمی خواستیم خارج از ضوابط عمل کنیم وگرنه آمادگی برای حضور استاندار مازندران وجود داشت و مشکلی در این مورد نداشتیم.

- بین سخنان سردبیر سخن نیوز که بیان می کرد ما عملکرد استاندار و تیم ایشان را ضعیف می دانیم، خبرنگار پیک خزر گفت:منظور شما از ما کیست؟شما یک نفرید و جای خود باید بیان کنید که وی هم در پاسخ گفت در جمع و در رعایت ادبیات جمعی این ضمیر را به کار برده ام.

-مظفری پس از سوال خبرنگاران گفت:خبر خوشی به دوستان رسانه بدهم که به پیشنهاد استاندار محترم همه خبرنگاران جهت حضور در جلسات مختلف استانی و شهرستانی بیمه حوادث می شوند که رایزنی ها جهت  این کار در حال انجام است.


  • دوشنبه 18 آذر 1392-11:44

    عکس‌های بکار برده شده فاقد تناسب با این گزارشه. کیفیت کمی دارن.
    شما که عکاس بردید اونجا که گزارش تصویری بگیره ، بهتر نیست بصورت مستقل گزارش تصویری از برنامه‌ها و نشست ها تهیه کنید. ضمن تقدیر از تلاش رسانه ایی شما باید گفتش که اصلی ترین ضعف خبری شما و البته دیگر دوستان رسانه های مازندران همین نداشتن و نگزاشتن گزارش‌های تصویری مناسب چه بصورت پیوست و یا مستقل هستش.
    موفق باشید

    • دوشنبه 18 آذر 1392-9:6

      آقای استاندار ما توقع نداریم به شخصیت مدیران گذشته توهین شود اما انتظار بجایی داریم که مدیری که اصلا اعتقادی به افکار دکتر روحانی و رای مردمی که به ایشان دادند ندارند همچنان در سر کار باشد آیا رواست مدیری که عضو جبهه پایداری بوده و بعد از انتخابات در جلسه شورای اداری گفته من همچنان هستم چون نمایندگان مجلس میخواهند باشم و سیاست های ما مورد تایید نمایندگان است و در یک جلسه دیگر عنوان می نماید خدا را شکر که رای 24 خرداد به مدعیان دروغین اصلاحات یاد داده که به رای مردم اعتماد نمایند و قواعد دموکراسی را یاد داده و احمدی نزاد نعمتی برای جمهوری اسلامی بوده و هزاران حدیث دیگر و در دوره مسئولیتش در یک روز تمامی مسئولین ستادی و کارشناسانی به مخالف سیاست های احمدی نژاد بودند را حذف می کند و چند ماهی حتی یک صندلی برای نشستن به آنها نمی دهند واقعا توهین به این شخصیت این افراد نیست و در همین دولت هم برای کسانی که اعتقاد به دولت روحانی دارند تازه خط و نشان می کشند که اگر ما ماندگار شدیم و بزودی کسانی که بر علیه ما کار کردند را به مراکز دیگر می فرستیم .درست حدس زدید مدیر کل فنی و حرفه ای مازندران ؟آقای یونسی و استاندار محترم چه پاسخی دارید به امید این کارکنان

      • جمعی از فرهنگیان ساریپاسخ به این دیدگاه
        دوشنبه 18 آذر 1392-17:4

        آقای استاندار پس کی آموزش و پرورش استان را نجات میدهید...لطفا نجات دهید استان را با جابجایی مدیران نالایق.

      • دوستدار میراث فرهنگیپاسخ به این دیدگاه 2 0
        دوشنبه 18 آذر 1392-0:31

        آقای استاندار! لطف کنید جلسه ای هم با اهل قلم و فرهنگ و انجمن های دوستداران میراث فرهنگی برگزار نمایید تا سئوالاتشان را مطرح کنند و از وضع اسف بار میراث فرهنگی مازندران باخبر شوید.

        • يکشنبه 17 آذر 1392-23:9

          نجات استان با افرادی اتفاق میفتد که دل در گرو ابادانی ایران داشته باشند نه ابادانی اهل و اعیال

          • کلثوم فلاحیپاسخ به این دیدگاه 4 0
            يکشنبه 17 آذر 1392-17:17

            حتما در جلسه حضور نداشتید و یا اشتباه به عرضتان
            رساندند چون من اصلا سوالی مطرح نکردم.

            • يکشنبه 17 آذر 1392-11:20

              اگر شما خبرنگار هستىد به قول خودتون سه سال ما شما رو ندىدىم تا حالا و اىن که جلسه جاى دعوا نىست حالا شما براىرسىدن به طلب خودت مىاىاز ىکى حماىت مىکنى به بقىه ربطى نداره اگه واقعا خبرنگارى رسالت خودت و حفظ کن

              • بخشی سورکیپاسخ به این دیدگاه 4 0
                يکشنبه 17 آذر 1392-15:4

                دوست عزیز با سلام
                ندیدن دلیل بر نبودن نیست.شاید توفیق نداشتیم شما رو زیارت کنیم اما شما با یه سرچ ساده اسم کامل بنده می تونید تمام خبرا و جلساتی که بودم رو ببینید.در ضمن ما با کسی دعوا نداریم،مطالبه چیزی از کسی هم نداریم دوستان شما از ابتدای جلسه شروع کردند و ما هم در مقام دفاع از خودمون پاسخ دادیم. در ضمن مشاور استاندار شخصیت بسیار محترمی هستند که نیازمند دفاع بنده و امثال من نیستند ایشون خودشون به گفته ها پاسخ می دن....

              • سوادكوهي كيجاپاسخ به این دیدگاه 7 2
                يکشنبه 17 آذر 1392-10:45

                اقاي فلاح با سپاس فراوان از توضيحات معقولانه و منطقي و اميدوارانه تان. به اميد مازندراني سبز در همه زمينه ها

                • جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پاسخ به این دیدگاه 0 12
                  يکشنبه 17 آذر 1392-10:9

                  متاسفانه وضعیت مدیریتی ، آموزشی و بهداشتی دانشگاه فرهنگیان - پردیس خواهران ساری- اسف بار است. لطفا از این به اصطلاح دانشگاه! گزارش تهیه کنید. رییس دانشگاه اگرچه خانم خوب و محترمی هست اما از لحاظ مدیریتی بسیار ضعیف و ناکارآمد هستن. ما از استاندار و نمایندگان انتظار داریم به این جا بازرس بفرستن تا ببینند دانشگاه فرهنگیان که می خواهد معلم پرورش دهد امکانات یک مدرسه دورافتاده را هم ندارد. اختلاف بین خانم ولی پور و مدیر کل آموزش و پرورش باعث تحریم دانشگاه شده است. دانشجویان از وضع دانشگاه بسیار ناراضی هستند.این جا در فقر امکانات گرفتار شده است.

                  • يکشنبه 17 آذر 1392-22:31

                    واقعا از ولیپور به عنوان رییس دانشگاه که این مرکز را از صفر به این نقطه رساندند سپاسگزاریم.از کامنت دانشجویی که ضعف اقتصادی کشور رو که منجر به کاهش اعتبار دانشگاهها شده رو به این مدیر بسیار دلسوز نسبت داده واقعا ناراحت شدم.انصاف حدی داره به قران.البته استاندار حتما باید از زحمات قابل تقدیر خانم دکتر و دانشگاه بازدید کنند.خداقوت استاندار محترم و دست مریزاد به رییس عزیز دانشگاه.

                    • يکشنبه 17 آذر 1392-16:40

                      سلام بر شما
                      نظر جمعی از دوستن هم دانشگاهی بر سر کمبود ها با نظرات ما یکسان هست ولیکن نبست به مدیریت عزیز دانشگاهمان خانم دکتر ولیپور غیر منصفانه می باشد چرا ایشان دانشگاه را با کمترین امکانات راه اندازی نمودند و علیرغم بی مهریها و سنک اندازیها فراوان برخی از ... , یک تنه تا به این مرحله رسانده اند . از ایشان سپاسگذاریم.جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

                    • يکشنبه 17 آذر 1392-9:4

                      واقعاً استاندار برای نجات استان آمده اند؟ استان را می خواهند از چه چیز نجات بدهند؟ مگر استان غرق شده است که می خواهند نجاتش بدهند؟...

                      • يکشنبه 17 آذر 1392-8:54

                        سلام نشست خوبی بود کم حاشیه بود و عقلانی لطفا بفرمایید چرا خانم فلاحی در جلسه به عنوان نشریات دیگر سوال کرد و نماینده مازند نومه نبود ؟


                        ©2013 APG.ir