تعداد بازدید: 3902

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 1 دی 1392-9:33

قلب مازندران بیمار است!

گرچه معتقدم ساری و بابل و فریدونکنار و نکا  هیچ تفاوتی نمی کنند ،اصولا جغرافیا اقلیم کوچکی است که همه با هم برابریم و صداقت، انسانیت و وجدان کاری از شاخصه های مهم پیشرفت و توسعه قلمداد می شود، لیکن وقتی شهری به عنوان مرکز استان تلقی می شود باید زیرساختها و امکاناتی در شان مرکزیت را داشته باشد


مازندنومه، ربابه حسین پور: هر روز صبح که از پنجره اتاق کارم به منظره زیبای پارک می نگرم حس دوگانه شعف و تاسف در من ایجاد می شود؛ شعف از دیدن منظره زیبا و سرسبز با آب نمایی که البته بی آب و خاموش است و تاسف از دیدن زنان و دختران جوانی که در پارک با هروله تمرینات ورزشی را انجام می دهند.


 کمی دقیق تر می شوم، عده ای از بانوان را می بینم که در دالانی تنگ، میان دو سوله و به خیال خود پنهان از دید دیگران اما با اشراف کامل ساختمانهای بلند مرتبه اطراف، تمرینات ایروبیک و استپ می روند آن هم با حجاب کامل و برخی هم حتی با چادر !


 دور پارک را با چادر می دوند! چادر به دست و پایشان می افتد و ناچار می شوند آن را به دور کمر ببندند و با آن وضعیت ورزش کنند!


در این فکر بودم که آیا مکان مناسبی برای ورزش پیاده روی و دومیدانی بانوان که به گفته کارشناسان ورزشی بهترین ورزش برای بانوان محسوب می شود در مرکز استان وجود ندارد ؟


پیگیر شدم بانوان شهرم در کدام سالن و پیست دومیدانی می توانند تمرینات ورزشی انجام دهند ،شماره هیات دومیدانی ساری را گرفتم،آن طرف خط نائب رییس این هیات گفت: برای انجام چنین تمریناتی هیچ پیست و زمینی نداریم! می توانید به پارک زارع بروید! فقط برای دومیدانی حرفه ای زیر 18 سال ورزشگاهی داریم که  البته خراب و در دست تعمیر است.


در یکی از سایت ها مطلبی از قول شهردار جوان ساری توجه مرا به خود جلب کرد،عبوری از احداث چندین پارک در محله های اتحاد، ملت و ... خبر داده بود اما خبری از پارک بانوان نبود!


پارکی که مرکز یا به تعبیر شهردار ساری، قلب استان مان از آن محروم است و مدیر کل بانوان استانداری با نوید از پیگیری ایجاد پارک بانوان در تمامی شهرهای استان ! از احداث چنین پارکی در فریدونکنار و فرهنگسرای بانوان در بابل خبر می دهد! جالب است آن وقت شهردار ساری به دنبال کلان شهر شدن است !


گرچه معتقدم ساری و بابل و فریدونکنار و نکا  هیچ تفاوتی نمی کنند ،اصولا جغرافیا اقلیم کوچکی است که همه با هم برابریم و صداقت، انسانیت و وجدان کاری از شاخصه های مهم پیشرفت و توسعه قلمداد می شود، لیکن وقتی شهری به عنوان مرکز استان تلقی می شود باید زیرساختها و امکاناتی در شان مرکزیت را داشته باشد.


اینکه شهردار شهرمان در پی شکوفایی مازندران و کلان شهر شدن ساری است اقدام بسیار شایسته ای است، لیکن همانطور که اشاره کرد: « مرکز هر استانی حکم قلب آن را دارد و تا این قلب را درنیابیم نخواهیم توانست مازندران را به جایگاه اصلی خود برسانیم.»


وی که معتقد است توسعه ساری آغاز عمران استان است، باید بداند که نیمی از جمعیت قلب مازندران را زنان تشکیل می دهند که خواسته های به حقی دارند و قبل از آمادگی برای روزشمار توسعه ساری باید امکاناتی برای زنان چه شاغل و چه خانه دار فراهم شود و خواسته های ابتدایی این جمعیت عظیم که اکنون پا به پای مردان و حتی پیشتر از آنان حضوری پر رنگ در جامعه دارند، محقق شود.


 احداث پارک بانوان از نیازهای ابتدایی بانوان مرکز استان است که تاکنون مغفول مانده و در این راه شهردار مرکز استان و مدیر کل امور بانوان استانداری باید اراده ای قوی و جدی از خود نشان دهند نه اینکه مانند برخی از مسوولان بانوان را برای انجام تمرینات ورزشی به پارک زارع ارجاع دهند که کیلومترها با ساری فاصله دارد و مهمتر از همه امنیت چندانی در این پارک احساس نمی شود.


ایمیل نویسنده: heyran55@yahoo.cim









  • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 7 1
    چهارشنبه 4 دی 1392-12:1

    با نظر اعتدال گرا کاملا موافقم. قبل از هر چیز می خوام بدونم هدف از ایجاد پارک بانوان چیه؟ دو تا جواب به ذهنم می رسه یکی انزوای بیشتر زن و دیگری شاید حفظ امنیت بیشتر زن. برای روشن شدن این قضیه بهتره با دید بازتری به دوروبرمون نگاه کنیم . تو متروی تهران دو بخش انتهایی از قطار رو به بانوان اختصاص دادن متاسفانه متاسفانه با وجود اعتراض های مکرر (البته جسارت به مردان فهیم جامعه نباشد )مردانی از دسته اونایی که مردبودن رو به ریش و سبیل می دونن به صورت گله ای وارد کوپه خانم ها میشن و این حالت بیشتر در ایستگاههایی با جو فرهنگی ضعیف اتفاق میوفته و واقعا زن ها در محاصره این مردنماها قرار می گیرن با پیگیری های مکرر و شخصی خودم مبنی بر اینکه با وجود مامور نیروی انتظامی و مامور مترو چرا چنین چیزی اتفاق میوفته در نهایت با کمال خونسردی اعلام شد خانم ما بهتر از شما میدونیم اینا یه مشت سادیسمی ان ولی چه کنیم که دستور داریم حتی نوک انگشتمون به این اقایون!!!!!!!!! نخوره تا مبادا درگیری بشه!!!!! شما صحبت از امنیت زن می کنید ؟؟؟؟ ادامه ماجرا وقتی قطار به ایستگاه رسید هیچ کس به داد خانم ها نه تنها نمی رسه بلکه اقایون... گشت ارشاد بیرون مترو در حالت اماده باش کامل برای دستگیری زنان به جرم پوشیدن مانتو کوتاه یا ساپورت؟؟؟؟ صحبت از امنیت زن می کنید ؟؟؟؟ اون اقایون اتفاقی براشون افتاد؟؟؟ نه با خوشحالی رفتن تا تو خط دیگه به فعالیت بپردازن و زن در حال عجزو ناله که بابا ابرو دارم ..... با یه مثال ساده خوب میشه فهمید هدف انزوای زن هست نه تامین امنیت. دیدگاه زن را در پستوی خانه نهان باید کرد .... زن در زیر زمین مترو هر بلایی سرش بیاد هیچکس مسئول نیست به محض اینکه پا به بیرون مترو می ذاره با بیرون بودن یه تار مو ... و همه در حالت اماده باش تا زن رو تادیب کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دست اندکاران عرصه فرهنگ با بالا بردن سطح شعور عمومی جامعه نسبت به زن به طور خود به خود امنیت زن رو بالا می برن و نیازی به این اداها نیست. شما شمال کشور رو نگاه نکنید باز صد رحمت هنوز تو بسیاری از استانهای غربی و جنوبی زن جنسیت دومه!!!!!!! اگر بگم نوشته های شما سطحیه ناراحت میشید برید کشورتون رو بگردید لمس کنید مسائل رو ریشه هارو پیدا کنید بعد بنویسید. اعتدال گرا درست میگه تو محله ای که من هستم زن ها که مدام تو محوطه در حال ورزشن و گاها با لباس ورزشی تنگ و بدون روسری ان چه جوریه که کسی توجهی نداره و هر کس سرش به کاره خودشه ولی ایا این اتفاق تو میدون شوش کسی جرات می کنه ؟ پس سطح شعور فرهنگی ایتم تاثیر گذاره؟؟؟ خیلی فکر کردم چرا با حضور زن در جامعه از نوع واقعیش باید مخالفت شه فهمیدم چون زن منشا حرکتهٰ منشا هدایتٰ چون زن مادره پس تربیت کننده اس نبض یه نسل در دست زن و یه زن به روزبه معنی اگاه به امور جاری جامعه اش و فهمیده هرگز فرزندانی هرگز نسلی توسری خورٰ وابستهٰ کورٰ احساسی و دهن بین و خرافاتی تربیت نخواهد کرد و این مسئله دراینده می تونه به ضرر خیلی ها تموم شه پس بهتره زنان را در پستوی خانه ها و پارک ها و مدارس نهان کرد . به امار زنان خیابانی توجه کردید با عذرخواهی از محضر زنان جامعه ام چند درصد اونا تاوان عدم حمایت های اجتماعی که حق مسلمشون هست رو دارن پس میدن ایا زن تامین اجتماعی به معنی واقعی میشه به جای چنین هزینه هایی بهتر نیست برای زنان حقوق اجتماعی به حق تعریف شه زنی که همسرش رو از دست داده با دو بچه چه حقوقی تعریف شده و چه اینده ای داره سرنوشتش چیه چه حمایتی ازش میشه زنهای طلاق چطور ما در جامعه مون چیزی به نام تامین امنیت زن نداریم پس زن منزوی شه تا گند این کم کاریا درنیاد.

    • اعتدال گراپاسخ به این دیدگاه 8 5
      چهارشنبه 4 دی 1392-1:7

      آقای شریعتی احداث پارک بانوان رویکرد جوامع متمدن است؟؟؟!!! پس چه نامتمدن اند مردم لندن که در هاید پارک که به اندازه ی شهر ساری است قدم می زنند و ورزش می کنند و کوچک ترین مزاحمتی برای هم ایجاد نمی کنند! برادر من اگر یک چنین چیزی هم شنیده ای بدان تنها جنبه ی نمادین دارد،جدی نگیر.

      • رضا شریعتیپاسخ به این دیدگاه 4 5
        چهارشنبه 4 دی 1392-10:39

        با عرض پوزش از چنین لحنم که به کار میبرم به خاطر اینکه اونجا جنبشو دارن ونیاز به چنین پارک هایی کمتر دیده نمیشه؛ولی این به معنای نبودن چنین پارک هایی در اون کشورها نیست!اگه اینطوره پس ما هم از فردا باید ورزشگاهامونو به روی بانوان باز کنیم ولی چون جنبش وجود نداره امکانش نیست منظورم از جنبه شرایط لازم است.
        ولی این پارک برای کشورما با دید اسلامی یک ضرورته

      • اعتدال گراپاسخ به این دیدگاه 9 1
        چهارشنبه 4 دی 1392-0:52

        خانم حسین پور اینکه از سال 80 در نشریات و سایت ها می نویسی مهم نیست. اینکه چه می نویسی مهم است. باید بر روی فرهنگ مردم کار کرد تا رفتارهای ناپسند فرهنگی آنان اصلاح گردد که اگر اینگونه شود زن و مرد در کنار یکدیگر بدون کوچکترین مزاحمتی زندگی خواهند کرد و هیچ نیازی به احداث پارک بانوان و دانشگاه بانوان و مرکز خرید بانوان و خلاصه جداسازی هایی در این حد نخواهد بود. باید بر روی ریشه ها کار و سرمایه گذاری کرد نه ظواهر امر.

        • سه شنبه 3 دی 1392-21:55

          یکی از وظایف مدیر کل امور بانوان شناسایی نیاز و مطالبات زنان استان می باشد ما از اقدامات و برنامه های ایشان در حوزه زنان خبر نداریم چه رسد به برنامهریزی و هماهنگی در جهت ایجاد فضای سبز .
          در ضمن در قرن 21 واقعا نیاز ما تاسیس پارک زندان برای زنان است .همینجوری زنان در همه حوزه ها نادیده گرفته می شوند این تفکر دوره صفویه است بهتر است جهانی و مدنی بیاندیشیم

          • دوشنبه 2 دی 1392-4:44

            به این آقای عبوری بگبد طرحشان برای کلانشهر شدن چیست؟

            • يکشنبه 1 دی 1392-23:35

              مشکل اصلی ساری نداشتن کمربندی هست! نه پارک بانوان!
              خانم محترم! اینجور که شما داری شهر میبینی، پس باید بودجه یه استان رو واسه یه شهر خرج کنن تا اون شهر، واقعا شهر بشه!!

              • یک حوانندهپاسخ به این دیدگاه 7 6
                يکشنبه 1 دی 1392-21:10

                خانم حسین پور دومین بار است که گزارشات روزنامه همشهری مازندران را دست و پا شکسته به نفع خود مصادره می کند .
                خانم محترم این عمل شما شایسته یک زن مسلمان نیست لطفا تکرار نکنید

                • رضا شریعتیپاسخ به این دیدگاه 1 5
                  سه شنبه 3 دی 1392-14:52

                  دوستان تهمت زدن به یک فرد کاری ناشایسته کاش شما قبل تهمت زدن به ایشون سوابق ایشون رو مطالعه میکردید
                  برترین های دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های مازندران مشخص شد
                  یه سرچی بفرمایید ونام ایشون رو مشاهده کنید دوستان عزیز!

                  • ربابه حسین پورپاسخ به این دیدگاه 2 7
                    سه شنبه 3 دی 1392-5:17

                    سلام خانم یا آقای خواننده محترم، کاش جسارت داشتید و خودتان را با نام معرفی می کردین،من نیازی به تعبیر شما مصادره گزارشهای همشهری به نفع خودم ندارم؛من حتی مطللبی که شما اذعان می کنید از روی آن مصادره کردم نخواندم چرا که از سال 80 تا کنون در نشریات و سایت ها می نویسم،قلم من نتیجه تراوشات ذهنی خودم است همین که می بنید نه بیشتر و نه کمتر،امیدوارم این تفکرات مغرضانه و و حرص و حسد کورکورانه را کنار بگذارید و اندکی واقع بینانه بنگرید تا به آرامش برسید!!!

                    • رضا تهرانیپاسخ به این دیدگاه 1 1
                      شنبه 14 دی 1392-22:3

                      سر کار خانم حسین پور،از شما بعنوان یه فرد فرهنگی،نه یه فرد پر سابقه در نویسندگی!!توقع بیشتری داشتم.لحن شما اصلاً برازندۀ یه مطبوعاتی با سابقه نیست.فکر کنم بسان اون آقایونی که از شما دفاع کردن،جوگیر شدین و مثل چاله میدونی!! ها حریف طلبی میکنی،دلگیر شدم و متأسف. یا حق.

                      • ربابه حسین پورپاسخ به این دیدگاه
                        يکشنبه 22 دی 1392-10:51

                        جناب آقای تهرانی گرامی با تشکر از کامنت شما.
                        قصدم به هیچ وجه جسارت و توهین نیست اما به یقین مستحضرید که تهمت زدن عمل ناشایستی است که فقط از عهده انسانهای مغرض و ناتوان برمی آید، بنابراین تصور می کنم تا حدی طبیعی باشد که بخواهم در مقابل این تخریب مغرضانه از خود دفاع کنم .باسپاس

                      • سه شنبه 3 دی 1392-13:2

                        اين اقا فکر ميکنه ملت همه همشهري ميخونن، تازه خود همشهري از کجا گرفته؟منبع هر دو شايد يکي بوده، خانم حسينپور از همان منبعي استفاده کرده که همشري استفاده کرده، ادعاي گزاف نکتيد،اين خانم محترمن و از منبع دست دوم استفاده نميکنن

                    • خانوم سارویپاسخ به این دیدگاه 15 2
                      يکشنبه 1 دی 1392-14:2

                      پارک بانوان دیگه چه مدلشه؟توروخدا این طرز تفکر فسیل کنار بذارید...پارک بانوان فقط خانوم ها به انزوا میکشونه.اصلا چرا پارک آقایون نزنند؟

                      • دوشنبه 2 دی 1392-19:9

                        خانوم ساروي عزيز
                        احتمالا اين خانوم تنها كمبود در زندگي اجتماعي رو فضاي ورزشي ديدند . اون هم مجزا براي خانوما كه ناگهان حركات ورزشي خانوما سلامت جامعه رو به خطر نيندازد !!!!!!!!!!!!

                        • رضا شریعتیپاسخ به این دیدگاه 8 14
                          يکشنبه 1 دی 1392-17:55

                          دوست عزیزی که در قالب بانو ی ساروی پنهان شدی پارک بانوان رویکرد فسیلی نیست بلکه رویکرد جوامع متمدن است برای رفاه بیشتر بانوان که خواهر ومادر وناموس ما وشما نیز جزوش میشند وهرگز به انزوای بانوان نمی انجامه تا وقتی که طرز فکر افراد حتی در کامنت ها به شکل افکار شما باشه هرگز پیشرفتی حاصل نخواهد شدشما ببین اگه مادرتون خواهرتون ویا خودتون که مدعی به بانو بودن هستید قصد ورزش دارید به کجا میرید کوچه وخیابون؟؟؟؟؟؟؟؟!

                          • رضا تهرانیپاسخ به این دیدگاه 1 0
                            شنبه 14 دی 1392-22:15

                            آقای شریعتی،چرا اینطور عصبی،اگه میتونستی،حتماً تموم مخالفاتو از دم تیغ میگذروندی!!برادر من،دوست روشنفکر،هوا خواه نسوان،برای این مشکل،فعلاً چندین سالن ورزشی خصوصی و دولتی هست که تا حدودی مشکل خانوم هارو حل میکنه. آقا رضای عزیز،مخالفان نظریۀ خانم حسین پور اینه که،الویت اول نیست،ولی باید بسان کشورهای پیشرفته،فکری بحال این موضوع کرد.مخلص کلام اینه که، شما فعلاً در ایران ودر بهشت آن،مازندران زندگی میکنید،ایشالله با انجام برنامه های سند چشم انداز،میرسیم به اون ایده آلی که نظر شماست.آمین.

                        • يکشنبه 1 دی 1392-12:44

                          خانم محترم، احداث پارک بانوان و کودکان و سالمندان و ... وظیفه شهرداری هر شهره . بهتر بود این مطلب رو خطاب به آقای عبوری بنویسی...

                          • رضا تهرانیپاسخ به این دیدگاه 2 0
                            دوشنبه 16 دی 1392-16:42

                            آقا یا خانم ناشناس،خانم حسین پور نظر شخصی خودشون رو نوشتن،شما چرا منتظر یه فرصتین تا به شهردار حمله کنین؟مگه خبرهای این سایت رو نمی خونین؟هفتۀ گذشته،کلنگ چندمین پارک محلات در خیابان مل به زمین زده،ودر حال ساختن هستن!ناشناس محترم،چندین پارک محلات توی این دو سال در ساری احداث شده.حالا برسیم به پارک مخصوص بانوان،تهران بزرگ اگه رفته باشین یا اخبار رو دنبال بفرمایید،مطلع میشدین که پایتخت ایران،یه پارک مخصوص بانوان دارن،شهرداری های مناطق هم کم و بیش،پارکهای خیلی کوچیک رو برای بانوان درست کردن،البته صبحها بانوان!عصرها هم عمومی!!پس این مشکل مختص ساری نیست.شما اگه از گروه بانوان هستین واگه اهل ورزشهای صبحگاهی باشین،قرار بانوان ورزشکار و سحرخیز ساری،پارک پل گردنه (انتهای خ جوادیه)،یه روز صبح برین تا بانوان ورزشکار،شادیشونو با شما تقسیم کنن.پایدار باشین.

                          • رضا شریعتیپاسخ به این دیدگاه 4 4
                            يکشنبه 1 دی 1392-11:17

                            کاش مسئولان ما هم کمی وقت داشتند تا میرفتند وسری به پارکها میزدند میدیدند نبودن پارک بانوان تنها نیاز به تاسف خوردن نداره توی پارک ها خیلی چیزهاست که تاسف خوردنو لازم میکنه...


                            ©2013 APG.ir