تعداد بازدید: 4366

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 2 دی 1392-1:44

اخراجی ها ساماندهی می شوند

بحران نیروهای اخراجی سازمان میراث، مدیریت شد

یک منبع آگاه در گفت و گو با مازندنومه خبر داد: قرار شده نیروهای اخراجی سازمان میراث فرهنگی استان، به تدریج وارد پیکره سیستم های اجرایی شوند و بخشی از آن ها در همان سیستمی که هستند و بخشی دیگر در فرمانداری ها و سایر دستگاه های اجرایی استان مشغول کار شوند.


مازندنومه: اواخر هفته گذشته با خبر شدیم که سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران تصمیم گرفته 160 نفر(امروز اعلام شد 131 نفر) از نیروهای خود را اخراج کند.
بسیاری ازاین نیروها که گفته می شود پروژه ای هستند، متاهل اند و چند سالی است در این سیستم مشغول فعالیت شده اند.


به دلیل اهمیت موضوع، همان لحظه با تعدادی از مسئولان استانداری از جمله معاون محترم سیاسی وامنیتی استاندار تماس گرفتیم و طرح موضوع کردیم تا جلوی این اتفاق نامبارک گرفته شود؛ طرفه این که برخی نیروهای اخراجی به ما گفتند مدیران سازمان میراث، استاندار مازندران را به عنوان عامل اصلی این ماجرا معرفی کردند!


این حرکت در ماه های نخستین فعالیت دولت تدبیر وامید در مازندران، اتفاق خوشایندی به نظر نمی رسد و تبعات اجتماعی آن قابل پیش بینی نیست.


یادمان نرفته که در قضیه بیکاری کارگران نساجی مازندران و دریافت نکردن حقوق چند ماهه شان، استانداری مازندران متحمل چه فشارها و مشکلاتی شد.


خوشبختانه معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران، همان لحظه پیگیری هایش را آغاز کرد و در ادامه معاونان دیگر استانداری و شخص استاندار نیزپیگیری هایی انجام دادند.

امروز اما پس از گذشت چند روز از آغاز ماجرا، یک خبرگزاری و چند سایت منتقد دولت به بهانه این اتفاق، به جای انتقاد از رییس استانی که منصوب دولت گذشته است، به انتقاد از دولت تدبیر وامید و رییس کشوری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پرداختند!

به همین بهانه، موضوع  را با یکی از مدیران ارشد استان که نخواست نامش رسانه ای شود، در میان گذاشتیم.


وی اظهار داشت: به کارگیری این نیروها در زمانی که میرحسن موسوی در سازمان میراث فرهنگی کشورمسئولیت داشت انجام شد که بدون قاعده و چارچوب خاصی و بیشتر بر اساس روابط و سفارش بوده است؛ طوری که کل بودجه عمرانی برای پرداخت حقوق این نیروها مصروف می شد!


این مسئول ضمن تکذیب نقش استاندار مازندران در اخراج این نیروها، افزود: سازمان های ناظر و بازرسی هم به این نحوه بی ضابطه به کارگیری نیروها واکنش نشان دادند و اکنون مدیریت استانی سازمان میراث که منصوب دولت گذشته است، بدون هماهنگی با استاندار، به اخراج 131 نفر از نیروهایش اقدام کرده است.


وی ضمن رد ادعاهای مدیریت این سازمان که اخراج نیروها را پروژه ای بودن آن ها عنوان کرده، تصریح کرد: این جوان ها روزی که آمدند به آن ها نگفتند ممکن است اخراج شوند، هر کدام هم چند سالیست سابقه خدمت دارند و بیشترشان تشکیل خانواده نیز داده اند، بنابراین دلیل اخراج آن ها منطقی نیست و آقایانی که آن ها را آورده اند و حالا اخراج شان کرده اند، باید پاسخگو باشند.


این مقام ارشد استان در پایان گفت: برای حل این بحران که خانواده های زیادی را درگیر کرده، قرار شده نیروهای اخراجی به تدریج وارد پیکره سیستم های اجرایی شوند و بخشی از آن ها در همان سیستمی که هستند و بخشی دیگر در فرمانداری ها و سایر دستگاه های اجرایی استان مشغول کار شوند.


  • کارشناس گردشگریپاسخ به این دیدگاه
    چهارشنبه 14 اسفند 1392-16:21

    در بدنه نیروهای اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مازندران چند نفر درس خونده بخش مدیریتشان هستند؟
    توی هر اتاق اونقدر آدم بیکار نشسته که شما گیج میشی که کدوک به کدومه...اصلا یه وضی
    این اداره کل گردشگری استان رو نابود کرده

    • سه شنبه 3 دی 1392-8:45

      بیچاره فرزانه آخر کاری عجب گیری افتاد البته تقصیر خودش بود

      • میراث نشینپاسخ به این دیدگاه 9 0
        دوشنبه 2 دی 1392-15:28

        وقتی مدیریت ناکارامد میراث فرهنگی کشور اقدام به جذب فله ای نیروها کرد و پس از خوش رقصی آقای بقایی که سازمان را تکه تکه کرد و میلیاردها خسارت به سیستم مدیریتی و اسناد و مدارک سازمان نمود و حتی موجب از هم پاشیدگی شیرازه خانواده ها شد تعدادی از آنها در استان های مختلف کشور تقسیم شدند و میز پشت میز بود که در اطاق های ادارات کل جا گرفتند.این اتفاق قابل پیش بینی بود. وقتی پروژه های کاوش در سایت های باستان شناسی تعطیل شد و پژوهشگران به جای پژوهشی به طرح نویسی موافقت های اصولی ساخت هتل و رستوران روی آوردند طبیعی بود که این اتفاق بی افتد. وقتی در اجرای پروژه ها از رانت های پیدا و پنهان استفاده شود بروز این مشکلات عجیب نیست. وقتی آقای فرزانه مدیرکل میراث استان در مصاحبه با مجله ارمون می گوید: «ما آماتور هستیم» چه انتظاری می توان داشت. استاندار محترم باید با چشمانی باز و خردمندانه به عنوان سمبل دولت تدبیر و امید نسبت به انتصاب مدیرکل توانمند و خلاق اقدام نماید و شبکه ی بیماری که در این سازمان ریشه دوانده است را درمان کند. ماههاست که نیروهای سازمان حقوق دریافت نکرده اند. کسی هست که بپرسد شما چگونه زندگی خود را می گذرانید؟ وقتی افرادی با مدرک دیپلم و فوق دیپلم در این سازمان کار کنند باید کارشناسان ارشد باستان شناسی در مازندران بیکار باشند. به همین علت است که آثار تاریخی مازندران هر روز به ویرانی نزدیکتر می شود و کسانی که باید حافظ آثار تاریخی مازندران باشند برای بقای خودشان کلنگ به دست گرفته و عامل تخریب شده اند.

        • دوشنبه 2 دی 1392-14:51

          با توجه به اینکه این فرد در حال تعویض هستش زیاد جوش نخورید. البته با سازمان بدون پول فرد جدید چکار می تواند بکند!!

          • دوشنبه 2 دی 1392-14:20

            برخی با سن وسال بالاتر از شرایط استخدامی بدلیل سفارش برخی نماینده ها که عزل ونصب دستشان هم هست گماردندداخل میراث

            • دوشنبه 2 دی 1392-11:17

              و تو چه دانی که میرحسن کیست؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

              • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 2 0
                دوشنبه 2 دی 1392-9:27

                بهترین راهکار این است که این نیروها را در شهرستان های مربوطه و در سیستم های اجرایی و فرمانداری ها بکارگیری نمایند. البته حتماً تعدادی از این نیروها از بند پ و نیروهای نور چشمی نمایندگان و سفارشی مقامات بالا بودند که باید شناسایی شده و کارایی آنها برای جایی که می روند ملحوظ گردد. اگر با این کیفیت برخورد شود که هر کسی که به طریق سر در داخل اداره ای کرد دیگر هیچ قدرتی نتواند آن را از جا برکند که فشارهای نمایندگان،... و لابی های نفوذی های قدرت ها در داخل ادارات به نحوی نیرویی را وارد سیستم می کند و بعد احدالناسی هم نمی تواند بگوید چرا و بر چه اساسی وارد شده و چرا نیروهای شایسته دیگر وارد نشدند؟ جق و جقوق نیروهای شایسته ای که تنها گناهشان نداشتن نیروهای پشتیبان قوی و نفوذ است چه می شود؟ کی باید چگونگی ورود نیروها به سیستم ها و تحمیل آن بر ادارات را مورد بررسی قرار دهد؟ چقدر از بودجه ها صرف نگهداری نیروها بدون انجام کار و فعالیت مفید و بعضاَ ایجاد مزاحمت های اداری می شود؟ چه طرحهایی که به همین دلیل خوابیده اند و از پیشرفت برخوردار نمی شوند؟ ایجاد تحول از همین مسیر سبک سازی محیط های اداری و کاهش نیروهای غیر ضرور می گذرد ولی مقاومت ها و دلسوزی های ظاهری و لابی گری ها و ... مانع اصلی کارها است و مدیر قوی هم نمی تواند در این مورد برای رضای خدا و دلسوزی برای نظام و انقلاب هم تصمیم گیری نموده و نسبت به اجرای آن مصر باشد.

                • دوشنبه 2 دی 1392-9:25

                  باید هم این گونه شود آقایان استانداری. زمانی که همین مازندنومه که همسو با شماست پیشنهاد داد در این سمت از آقای بزرگ نیا استفاده شود، شما گوش نکردید تا این بی تدبیری پیش آمد. آقاس استاندار، آقای یونسی عزیز، هنوز دیر نشده . براس سامان کردن کارها آقای بزرگ نیا را به استان بیاورید تا ویرانه میراث فرهنگی مازندران را ترمیم کند..هر چند بعید می دانیم ایشان الان دیگر انگیز داشته باشند.

                  • دوشنبه 2 دی 1392-9:22

                    از پیگیریهای جناب یونسی و احسانی ممنونیم. از ایشان می خواهیم زودتر فرد جدید را به سمت مدیرکل میراث فرهنگی مازندران بگمارد تا کارها با تدبیر بیشتری طی شود.

                    • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 1
                      دوشنبه 2 دی 1392-7:57

                      پیشنهاد غلط اندازانه در مورد سایت:
                      1- رنگ متن و مقاله با رنگ کامنت ها متفاوت باشند.
                      2- رنگ کامنت های اصلی با کامنتهایی که در جواب کامنت های اصلی می آید متفاوت باشد.
                      3- رنگ نوار جداکننده کامنت ها از همدیگر متفاوت باشد.

                      • مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 0 1
                        دوشنبه 2 دی 1392-9:21

                        ضمن سپاس از پیشنهادها؛ پیشنهاد اول تان را بررسی می کنیم،هر چند گمان نمی کنیم اقدامی درست از نظر گرافیکی و فنی باشد. درباره پیشنهادهای دوم و سوم تان باید بگوییم نوار جداکننده از کامنت ها و تغییر رنگ ها همین الان هم وجود دارد.نوار اصلی پررنگ تر از نوار پاسخ کامنت هاست


                      ©2013 APG.ir