تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 27 دی 1383-0:0

دريابيگي : رشته نساجي در مركز آموزش علمي- كاربردي مازندران ايجاد مي شود

در حالي كه نوسازي و بازسازي در دنيا با سرعتي دست نيافتني انجام مي گيرد ، ما هنوز دست به گريبان قوانين مربوط به آن هستيم.





 در ديدار فرماندار و بخش‌‏دار شهرستان قائم‌‏شهر ، از مركز علمي- كاربردي خانه كارگر ، " حسن نژاد " فرماندار قائم‌‏شهر گفت : طي سال هاي گذشته نگاه فراگيري به ارتقاء علم و دانش نيروي انساني صورت گرفته و در كنار اين فراگيري ها با به وجود آوردن فضاهاي علمي- كاربردي و آشنايي نيروي كار با علم روز مي توان توليد را به بهره وري و شكوفا شدن محصولات در بازار و رقابت جهاني سوق داد.
فرماندار قائم‌‏شهر با اشاره به تورم اقتصادي و سياست هاي نظام بانكي متذكر شد : وارد كردن كارخانجات به بازار بورس بهترين راه حل ممكن براي كوتاه كردن دست رانت‌‏خواران است.
فرماندار قائمشهر با ابراز نگراني از روند بازسازي و نوسازي در كارخانجات اظهار داشت : در ايران به خاطر به وجود آوردن مقررات دست و پاگير ، طي اين سال ها فرصت هاي شغلي زيادي را از دست رفته است.
حسن نژاد هم‌‏چنين با ابراز نگراني از وضعيت سازمان تامين اجتماعي در آينده گفت : بايد با به گردش در آوردن سرمايه هاي ثابت تامين اجتماعي در جهت ايجاد درآمد براي صاحبان سرمايه ، جامعه كارگري را از نگراني خارج ساخت و اگر سياست تامين اجتماعي به همين منوال باشد ، بايد در آينده منتظر به تاخير افتادن حقوق مستمري بگيران و بازنشستگان باشيم.
در ادامه  " نصرالله دريابيگي " ، دبير اجرايي خانه كارگر استان مازندران ، ضمن تشريح عملكرد خانه كارگر مازندران يادآور شد : يكي از واحدهاي فعال تشكيلات خانه كارگر ، واحد امور اعضاء و آموزش آن مي باشد كه توانسته است در سال جاري با ارائه آموزش‌‏هاي كوتاه مدت به صورت رايگان ، بيش از هزار نفر را آموزش دهد.
دريابيگي با اعلام علاقه‌‏مندي كارگران جهت يادگيري و ارتقاء دانش آن ها گفت : فارغ التحصيلان مركز علمي- كاربردي خانه كارگر ، افرادي هستند كه هم در زمينه علمي و هم در زمينه تحقيقاتي نگاه كاربردي دارند و مي توانند ، مشكلات ، معضلات و كمبودهاي موجود در بخش پژوهشي كارگاه ها و كارخانجات را حل كنند.
دريابيگي در خاتمه ، از ايجاد رشته تحصيلي نساجي در اين مركز درآينده اي نزديك خبر داد و تصريح كرد : با توجه به سابقه ديرينه صنعت نساجي در استان مازندران و با نوسازي اين صنعت ، واحدهاي كارگري به داشتن نيروهاي مولد تحصيل كرده در اين رشته نياز خواهند داشت.


    ©2013 APG.ir