تعداد بازدید: 3633

توصیه به دیگران 5

دوشنبه 16 دی 1392-22:1

آقای احمدی لاشکی من هم با شما موافقم ، اما...

کاملا با دوست عزیزم آقای احمدی لاشکی که جدای از جایگاه ارزشمند حقوقی شان درمسند نمایندگی مردم در مجلس ،ایشان را در جایگاه شخص حقیقی از دانشوران و چهره های فرهنگی و علمی ارزشمند مازندران می دانم هم عقیده و همراه هستم که نباید به شیوه ای عمل کرد که به رغم پاره ای اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه ها، با ایجاد یا تشدید تنش ها، بر ضرورت همدلی و وحدت مسوولان و مردم و مصالح نظام و منافع ملی خدشه وارد شود.


مازندنومه؛ لطف الله آجدانی، روزنامه نگار و مدرس دانشگاه: پس از انتساب اظهاراتی به آقای احمدی لاشکی دبیر محترم مجمع نمایندگان استان مازندران در باره لطف الله آجدانی و انتشار آن در چند سایت خبری استان مازندران وسپس پاسخ یکی از اهالی قلم به آن اظهارات و انتشار آن در مازندنومه، دبیر محترم مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ی خود با مازندنومه ، ضمن تکذیب بخشی از آن چه که به کذب و با تحریف اظهارات آقای احمدی لاشکی منتشر شد، توضیحاتی را ارایه دادند که دلسوزانه ،مسوولانه و راهگشا بوده و من نیزبا ایشان هم عقیده و همراه هستم.

 آقای احمدی لاشکی که اتفاقا از جمله نمایندگان با دانش ،تلاشگر و ارزنده کشور و دوست بسیار عزیز و ارجمند نگارنده و از افتخارات مازندران هستند، در توضیحاتی کاملا درست بر این شائبه که ایشان حق پرسشگری از نمایندگان و نقد عملکرد آنان را انکار کرده و نمایندگان را مصون از پرسشگری ونقد می دانند خط بطلان کشید و به درستی بر ضرورت اجتناب از چالشهای رسانه ای مسوولان تاکید کردند.

 ایشان به درستی تاکید کردند که شایسته است نمایندگان محترم اگرطرح انتقاداتی را نسبت به استاندار محترم دولت تدبیر و امید در مازندران دارند ، "این موارد را مستقیم و بدون طرح در رسانه ها با شخص استاندار در میان بگذارند"ودر فرازی دیگرنیز و البته به درستی اشاره کردند کردند که  آجدانی " نباید از جایگاه استاندار به نماینده پاسخ دهد".

 این که آقای احمدی لاشکی معتقدند " مشاوران – استاندار- نیز نباید در مقام پاسخگویی به نماینده ها باشند"، نیز سخن درستی است که من نیز با آقای احمدی هم عقیده و هم راه هستم، اما یک توضیح و توجه به آن ضروری است: بر آقای احمدی لاشکی نباید پوشیده باشد که میان شخصیت حقیقی و شخصیت حقوقی یک شخص باید تفاوت و تمیز قائل بود. بدین معنی که قلمرو شخصیت حقوقی یک شخص و ملحوظات آن با قلمرو شخصیت حقیقی آن شخص و حقوق مترتب برآن متفاوت است.

 من هم معتقدم مشاوران استاندار- چه آجدانی و چه هرکس دیگر- در جایگاه مشاور وبا استفاده از عنوان مشاور و یا از جایگاه استاندار نباید به اظهارات یک نماینده یا هر شخص حقیقی یا حقوقی دیگر درباره استاندار پاسخ دهند.اما این سخن حق نمی تواند نافی و مانع حق همان شخص در جایگاه شخصیت حقیقی اش برای نقد دیدگاه یک نماینده یا هر شخص حقیقی و حقوقی دیگر شود.

آجدانی نیز درنقد اظهارات آقای کمال علیپور -نماینده محترم قائم شهر،جویبار،سوادکوه و سیمرغ در مجلس- نه در جایگاه  شخصیت حقوقی مشاور استاندار و نه با استفاده از آن عنوان حقوقی و نه با عنوان سخنگوی استاندار، بلکه از جایگاه شخصیت حقیقی خود و به عنوان یک کارشناس ارشد وتحلیلگر و منتقد مسایل فرهنگی و سیاسی و یک روزنامه نگار واهل قلم و رسانه – کسوتی که در کشور و خارج از کشور آجدانی را با این جایگاه و به این اعتبار می شناسند – به طرح دیدگاه شخصی خود در نقد دیدگاه های آن نماینده محترم برخاست.

پس این حق برای نگارنده در جایگاه یک شخص حقیقی برای برخورداری و استفاده از آزادی های قانونی قلم و بیان که مترتب بر حقوق اشخاص  است محفوظ می باشد و از این رو پرسشگری من از یک نماینده و هر مسوول یا اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر و نقد آنان به عنوان یک اهل نظر و قلم و رسانه غیر قابل انکار است و بی تردید و به گاه و به جای مناسب و در صورت لزوم از آن استفاده خواهم کرد.

 اما کاملا با دوست عزیزم آقای احمدی لاشکی که جدای از جایگاه ارزشمند حقوقی شان درمسند نمایندگی مردم در مجلس ،ایشان را در جایگاه شخص حقیقی از دانشوران و چهره های فرهنگی و علمی ارزشمند مازندران می دانم هم عقیده و همراه هستم که نباید به شیوه ای عمل کرد که به رغم پاره ای اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه ها، با ایجاد یا تشدید تنش ها، بر ضرورت همدلی و وحدت مسوولان و مردم و مصالح نظام و منافع ملی خدشه وارد شود.

البته فراموش نکنیم که همدلی و تعامل مقوله ای است دو طرفه و متقابل.نمی توان به بهانه ی همدلی و جلوگیری از تنش، یک طرف، آزاد و محق به طرح هرسخنی حتی نادرست باشد و در همان حال ازطرف دیگر بخواهیم که سکوت پیشه کند وزبان در کام فروکشد وشاهد و شنوای هر سخن هزل و هجوی باشد.

ضمن احترام به منتقدان و حتی مخالفان، به صراحت بگویم : اجازه تضعیف دولت تدبیر و امید را که مورد حمایت مقام معظم رهبری هستند و نیز توهین و تخریب استاندار دولت تدبیر و امید در مازندران را نخواهیم داد.

 بر این باوریم که تلاش برای همدلی و هم افزایی و تعامل نمایندگان محترم مازندران در مجلس و استاندار محترم دولت تدبیر و امید در مازندران مقوله ای است دو طرفه ، که به رغم پاره ای اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه ها، این تعامل دو طرفه، برای پیشرفت و توسعه ی استان مازندران و منافع مردم آن یک ضرورت است.   


  • پنجشنبه 19 دی 1392-1:51

    به نظر من کسی که شخصیتی حقوقی می پذیرد باید باید بداند که اول وبالذات حرفها و اعمالش در این جایگاه دیده و بررسی می شود . لذا چنانچه بخواهد از شخصیت حقیقی اش استفاده کند باید تصریح کند که این نظر را در این جایگاه اظهار می کند نه در جایگاه حقوقی.
    2- آقایان نماینده هم بدانند که آنها نیز شخصیت حقوقی مشخصی دارند وآن هم وضع قانون و نظارت بر حسن اجرای قانون است.متاسفانه اقایان از جمله آقای .. از حیطه ی وظایف و اختیارات مترتب بر جایگاه حقوقی شان خارج شدند و با سوء استفاده از این موقعیت و طرح مسایل بی ربط در صدد فشار بر استاندار به منظورنصب چاکران خود هستند تاضمن پرداخت بدهکاری های انتخاباتی خود شرایط رابرای انتخابات بعدی آماده سازند.آقایان نمایندگاه محترم مجلس باید بدانند که در انتخابات ریاست جمهوری اتفاقاتی افتاد و مردم از دولت انتظاراتی دارند.در همان روستای آقای... آقای روحانی 70 در اراء را کسب کردند...

    • سلام ایران و ایرانی پاسخ به این دیدگاه
      سه شنبه 24 دی 1392-0:21

      بزرگوار
      امروزه دنیا در فکر امتیاز گیری از ماست تا بتواند قدری بیشتر به توسعه اقتصادی برون گرایی خود بپردازد .
      و مادر تلاشیم تا از سیاست اقتصاد درونگرا بیشتر فاصله بگیریم .
      جسارتا
      این را گفتم تا قدری به نقد اصولی بپردازیم. وقتی از شرح وظایف آقایان میگویید ،تصورم براین است که همه اصول را تا حد زیادی میدانید .
      اگر موافق باشید بیایید پیشینه آقای مشاور استاندار و آقای نماینده بازبینی و بررسی کنیم . تا بتوانیم به این نتیجه برسیم که :
      آیا موفقیت حضرات چه از زاویه حقوقی و یا چه حقیقی اساس شایسته ای را دارابوده است ؟
      آیا آنها هم از فرصت ها استفاده نمودند ؟ ( با این فرض قوی که فرصت هایشان ، فرصت بوده است )
      امیدوارم بتوانیم :
      آستانه تحمل سیاسی را با افزایش معلوماتش افزایش داده و برای نقد و تجسس گری از شیوه های حرفه ایش استفاده نماییم .
      مطمئنم ، ایرانی دارای درک و درایت بالایی است ، چه در زمان انتخابات و چه در زمان تصدی مسئولیت ، در غیراینصورت در پیشگاه خدا و ملت جز شرم و خجلت ارمغانی دیگر نیست .

      • سلام ایران و ایرانی پاسخ به این دیدگاه
        دوشنبه 23 دی 1392-0:32

        بزرگوار
        همیشه گفتگو مناسب است .
        اول باید راه کارهای منطقی و بستر مناسب برای گفتگو بوجود آید .
        سپس انتظارات تعریف گردد .
        رفتارهای حرفه ای اعم از حقوقی و حقیقی در جایگاهش باید بدرستی معرفی شود .
        امروزه بداخلاقی های سیاسی خیلی اتفاق می افتد ،به نظر میرسد هنوز مانتوانستیم ثابت کنیم که در یک جریان سیاسی و غیر سیاسی با رعایت حدود و احترامات همدیگر را نقد و بررسی کینم . آیا این میتواند معنایی چون پایین بودن سطح معلومات سیاسی و عدم آگاهی نسبت به جایگاهی که اختیار نمودند باشد ؟ حتما خیر
        آیا هدف قصد امتیازگیری طرفین و مطرح نمودنشان می باشد ؟
        آیا طرفین با استفاده از اینگونه پارامترها برای ارتقای خودشان سود میجویند؟
        در این صورت دولت روحانی فقط باید به رفع نزاع های حضرات بپردازد . پیشهاد میکنم برای ارزیابی استاندار فقط افراد صلاحیت دار اظهار نظر کنند و برنامه های ایشان را بررسی و در مقایسه ی طرح و برنامه با عملکرد گزارشی را به دولت عالیه بدهند تا به جای تخریب ، از تکنیک شناسایی عیب ،اصلاح ، تعدیلات لازم سپس ، تدوین مجدد برنامه و استمرار فعالیت صورت پذیرد . البته عرایضم نافی این امر نیست که نمایندگاه استان نباید رفتارها و عملکرد استاندار را بدون ارزیابی رها نمایند . شناسایی و ارزیابی حتما در برنامه هایشان وجود دارد .
        امیدوارم با استفاده از اندیشه و تفکر، سعی در ، فتح نواقص محقق و جایگزین گردد .

      • چهارشنبه 18 دی 1392-23:6

        قلم منطقی و قانونگرا و ادبیات محترمانه مشاور رسانه ای استاندار قابل تحسین است. مشاور رسانه ای مهم ترین کارش پاسخ به نقد هاست. متاسفم برای کسانی که برای هشت سال دو خط ننوشتند اما برای چهار ماه کاری استاندار برای مردم دایه مهربانتر از مادر شده اشک تمساح می ریزند. مردم فرق نقد دلسوزانه با تخریب را از لای نوشته ها وجملات به خوبی می فهمند.همه چیز زیر زره بین نگاه مردم قرار داره. جریان های افراطی زیر نقاب کلمه مردم خودشان را مخفی کردند تا به منافع برسند و البته رسیدند. حالا که دست رو شد باز هم دست بردار نیستند...

        • چهارشنبه 18 دی 1392-13:33

          جناب اقای جودانی از شخصیت های فرهنگی و سیاسی استان که لازم است از زحمات ایشان قدردانی گردد. لیکن جناب اجودانی اگر بنا باشد هر وقت لازم داریم و منفعت ایجاب کند از شخصیت حقوقی یا حقیقی به دلخواه استفاده کنیم انوقت داستان شترمرغ پیش نمی اید .
          ایا پسندیده نیست از زمانیکه حداقل قبای مدیریت دولتی را بر تن داریم و از قدرت هم بهره مندیم به شرایط برابر ابراز عقیده کمک نماییم و ادب مقام را نیکو بداریم.
          ایا فکر نمیکنید این گفتنها و بازگفتنها صرفا جهت رسیدن به یک حقیقت نسبی است؟
          ایا بهتر نیست از مغالطه دوری کنیم تا به حقیقت نزدیک شویم و..........

          • نایب اللهپاسخ به این دیدگاه 10 20
            سه شنبه 17 دی 1392-18:45

            مشاوره مشاوران نباید در عرصه عموم به ظهور برسد مشاور باید راهکارها و پیش بینی های منطقی را به مشاوره گیرنده ارایه کنند وقتی اینچنین نبود کار سیاسی در بین است یعنی مشاور می خواهد عرضه اندام کندهدفس خدمت نبوده بلکه معرفی خودش است
            نباید کاری کرد که رسانه ها همانند بی بی سی به بنگاه سخن پراکنی متهم شوند رسانه جایگاه مقدسی دارد هرچیزی را بعنوان نظرات مشاوره ایی منتشر کنند و بعد آن را تنویر افکار عمومی بیان کرد اینکار بجز آسیب رسانی به افکار عمومی چیزی دیگری به ارمغان نمی آورد

            • سه شنبه 17 دی 1392-18:39

              سلام خدمت خوانندگان محترم.
              مطالب بالا فاقد هرگونه استدلال منطقی است. شما می گویید که صحبت های آقای آجدانی در مقام روزنامه نگار بوده و نه مشاور استاندار؛ ولی آیا نمی دانید هر اظهارنظری از سوی آقای آجدانی جایگاه حقوقی ایشان را در اذهان متصور می کند؟ راهکارهای انتقاد به نماینده در قانون پیش بینی شده که رویه آقای آجدانی خارج از آن چارچوب می باشد. در ابتدای نوشتار بالا بسیار زیرکانه سعی شد تا از سخنان آقای احمدی ـ نماینده مجلس ـ بر علیه او استفاده شود که جا دارد تا آقای احمدی به اینگونه رفتارها پاسخی درخور و شایسته دهند. مگر آقای علیپور سخنان خود را از طریق مشاور و امثالهم بیان کردند که مشاوران و دوستداران استانداران محترم در قامت دفاع از ایشان برآمدند و اصلاً اگر تا این حد استاندار از هرگونه عیبی مبرا هستند پس چه لزومی به دفاع حضرات است. ضمناً دوستان می گویند نقد آقای علیپور می بایست به خود استاندار و در فضای آرام بیان می شد، حال از شما می پرسم، از کجا می دانید که این کار صورت نگرفته و این نقدها در فضایی آرام به ایشان گفته نشد و نهایتاً چاره ای جز نقد صریح و بی پرده برای این نماینده باقی نماند. مگر اینکه در این مورد شما با استاندار محترم هماهنگ بوده و رویه در پیش گرفته شده توسط شما و دیگر بیانیه نویس ها با هماهنگی یک تیم و صرفا در جهت تخریب نماینده و انحراف افکار عمومی باشد و سعی داشته باشید تا با این روش افکار عمومی را به مسائل حاشیه ای مشغول کنید و کمک حال استاندار محترم در فرار از پاسخگویی باشید. لطفا از دادن بیانیه و نوشتن توجیهات بی اساس خودداری فرمایید تا این مسئله از طریق مسیرهایی که در قانون پیش بینی شده، پیگیری و به سرانجامی در جهت خدمت بهتر به مردم بیانجامد. نماینده نقدی را داشتند که استاندار محترم نیز می بایست پاسخگو باشند چون منافع مردم درمیان است و مردم منتظر پاسخ مناسب هستند. ایرادات آقای علیپور به برنامه استاندار در سال جاری و سال آینده بود لیکن ورود دوستانی بمانند شما بحث را از مسیر اصلی منحرف می کند که این به نفع مردم نیست. برای فرار از پاسخگویی منصفانه، دائماً از مردم مایه نگذارید. اتفاقاً اکثریت همان مردمی که شما از آنها دم می زنید نقدهای نماینده را قانونی و کمکی به استاندار محترم در مسیر خدمت رسانی بهتر می دانند ولی حضور افرادی بمانند شما این مسیر را با دست اندازهای مصنوعی مواجه کرد که البته همیشه مازندران گرفتار همین طرفداری های متعصبانه کوتاه های سیاسی بوده که قصد داشتند با این روش به بلند قدترین های سیاست استان تبدیل شوند. اما این روش ها در کوتاه و بلند شدن قد سیاسی افراد تاثیر گذار نیست و به فرض تاثیر گذاری حتما تاثیرات مقطعی و کوتاه مدت دارد. موفق باشد.

              • سه شنبه 17 دی 1392-12:30

                جناب مشاور باسلام باید به استاندار تبریک و احسنت گفت که تمام مشاورهایشان دست به قلم و با اادبیات قوی هستند آیا واقعا خودتان که دارید مینویسید به حرفها و گفته هایتان اعتقاد دارید که صحیح و درست است متاسفانه ادبیات قوی شما را در این جایگاهها رساند ولی ابتدا صادق باشید

                • سه شنبه 17 دی 1392-11:11

                  آقای اجدانی و آقای لاشکی از متشکریم که بجای حب و کینه مندی نظرات خود را بیان می دارید و متاسفم از آن آقای که خود اعتدال خواه می نامد. تقاضا داریم قانون خویش را مورد مشاور استاندار اعلام دارند

                  • سه شنبه 17 دی 1392-10:47

                    سخنان استاد آجودانی کاملا منطقی است. آقای غلط انداز و دیگر مخالفان استاد لطفا بشینن یه جایی که خنک شن. با شکم حرف زدن که هنر نیست. خدا واسه چی عقل داده. ترس از استاد آجودانی نشون میده مخالفان استاندار خوب میدونن که تا آقای آجودانی در کنار استانداره هر تخریب بی پاسخ نمی مونه. خیلی دلتان میخوتد استاندار و استاد آجودانی رو از هم جدا کنید؟؟ آخه چه قدر خوش خیال!

                    • سه شنبه 17 دی 1392-22:3

                      آقای غلط انداز حرف های منطقی دارند ولی آقا مسعود مغالطه می کنند. ..

                    • سه شنبه 17 دی 1392-10:25

                      از سایت مازندنومه بدلیل اینکه کامنت های مظلوم بچه های فنی و حرفه ای را می زند کمال تشکر رادارد

                      • سه شنبه 17 دی 1392-12:7

                        تیتر زدن شما در مورد فنی و حرفه ای بسیار موثر افتاد...

                      • یک نفر اعتدال خواهپاسخ به این دیدگاه 13 11
                        سه شنبه 17 دی 1392-8:45

                        ...
                        مگر نه اینکه مشاور باید چشم استاندار باشد تفکر استاندار باشد قلم استاندار باشد موتور محرکه استاندار باشد نگفت که وکیل وصی استاندار باش زبان استاندار باش خط شکن استاندار باش راه باز کن استاندار باش
                        ...
                        الخیر فی ما وقع

                        • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 30 47
                          سه شنبه 17 دی 1392-7:13

                          - استدلال ضعیف و فقط برای توجیه داشتید آقای آجدانی عزیز
                          - صلاح طرح نظر با نماینده مربوطه است و درست یا اشتباه هیچ کس نمی تواند نماینده ای را از اظهار نظر باز دارد.
                          - اهمیت آقای آجدانی به مشاور استاندار بودن است وگرنه حرفی برای شنیدن نداشت و گوش ها منتظر مطالب ایشان باقی نمی ماندند.
                          - این توجیه جدا کردن مسئله مشاور بودن و مسئله خبرنگار و روزنامه نگار بودن امکان پذیر نیست و فقط برای توجیه عمل از آن استفاده می شود.
                          - آقای احمدی هم باید مواظب اظهار نظرات خود باشند که مورد سوء استفاده بر علیه یک نماینده دگیر و به نفع یک جریان دیگر نشود.
                          - اظهار نظر آقای علیپور به اندازه کافی بدون اظهارات آقای آجدانی هم نقد می شد و نیازی به حضور تندخویانه آقای آجدانی در این عرصه نیست.
                          - این فرصت دادن ها و طرفداری های بی وجه از استاندار نباید مورد سوء استفاده قرار بگیرد که اعمال استاندار و تیم وی را بری از انتقاد جلوه دهند و منتقد را بازنده کنند. باید حرمت منتقدان را هم پاسداشت و حقایق را گفت. اظهار نظر آقای علیپور نباید محملی برای امثال آقای آجدانی شود که به کوبیدن منتقدان اقدام نمایند.
                          - آقایان طوری حرف نزنند که فکر کنند باید ضمن احترام به نقد ضرورت آن را برای استاندار و تیم حاکم بر استانداری به دلیل وحدت و فرصت نفی نمایند. اگر نقد خوب است برای همه خوب است و انسانی که از نقد استقبال می کند باید برای خودش هم این امر را قائل باشد. این که بگوئیم نقد خوب است ال علیه من کار خوبی نیست. البته غلط انداز نقد اشخاص را چندان ضروری نمی داند ولی نقد کارکرد ها و نوع عمل ضروری است. مثلاً انتخاب های مسئله دار و سوگیرانه استاندار حتماً باید نقد شود و ادامه یابد و قبح این عمل محلی گرایی باید تکراراً تذکر داده شود.
                          - اینکه عملکرد استاندار نقد شود به هیچ وجه تضعیف نیست بلکه بیان توقعاتی است که حتماً باید انجام گیرد تا افراد فکر نکنند همین عملی که انجام می دهند قوی ترین کاری است که می شد انجام داد.
                          - ایجاد لایه های آهنین محافظت از استاندار و بیرو آمدن آقای آجدانی از لباس مشاوره و تبدیل شدن به خبرنگار و روزنامه نگار برای جوشکاری پرده های آهنین هم نمی تواند رخنه های نقد پذیر را مانع شود. آقای احمدی و آقای آجدانی هر دو از عزیزان استان هستند ولی اطلاق القاب نقاب ساز و ابهت آور که برای هر فردی می توان آنها را بکار برد (مثلاً برای آقای علیپور یا آقای نیاز آذری و یوسفیان هم می توان گفت حقوق دانان برجسته و متخصصان عالی و با تجربه و کارشناسان بی نظیر و از این چیزها) اما همه این توصیفات برای پوشانددن حقایق بکار می رود و ناقد را می خواهند تحت تاثیر این القاب و گنده گویی ها خفه کنند.
                          - جریان نقد باید ادامه داشته باشد و تیم استانداری به جای آن باید عملکرد خود را اصلاح کند.

                        • سه شنبه 17 دی 1392-1:4

                          من معتقدم که البته هر کسی یه شخصیت حقیقی نیز دارد اما وقتی کسی پای در امورات مهم دولتی میگذارد پاسخ دادن در رسانه شایسته نیست این سخنان بعد از مدتی فروکش میکنند مگر اینکه شما هم مایل به کشمکش باشید دوست من

                          • دوشنبه 16 دی 1392-23:46

                            در مصاحبه آقای احمدی اصلاً گفته نشده که نمایندگان نباید پاسخگو باشند.
                            در نتیجه این شما هستید که دنبال ایجاد فضایی کذایی برای ابراز وجود خود هستید

                            • سه شنبه 17 دی 1392-0:33

                              ...ایشان در توضیح خود تصریح کردند که آنچه از وی در این باره نقل شده کذب است./ اما آقا بهرام شما که اینقدر به جناب احمدی علاقه دارید و احترام قائلی لذا این سخن ایشان را نیز آویزه گوشت قرار بده که آجدانی دوست ایشانه/ لطفا دست از گفتن حرفههایی که خودتون هم نمی فهمین چی میگین بردارین.و آبروی جناب احمدی لاشکی را با انتساب سخنان نادرست و کذب خدشه دار نکنید


                            ©2013 APG.ir