تعداد بازدید: 6562

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 23 دی 1392-15:25

شهردار ساری:

مشکلات ساری به دلیل اجرایی نشدن طرح تفصیلی است

گزارش+عکس از بازدید خبرنگاران شهرستان ساری از پروژه‌های عمرانی شهرداری


مازندنومه، کلثوم فلاحی: خبرنگاران شهرستان ساری به همراه مهدی عبوری از پروژه‌های عمرانی شهرداری بازدید کردند.

در این بازدید خبرنگاران از پروژه‌های پل ذغالچال، کمربندی شمالی، پارک‌های در دست احداث بهارنارنج، ملت، کوی اتحاد، ساری‌کنار، جهان‌پیما، میانگذر شمالی، سکوی انتقال زباله و ... بازدید کردند.

 اغلب این پروژه‌ها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد، تملک اراضی در مسیر بعضی دیگر از پروژه‌ها صورت گرفته و تعدادی هم در عملیات اجرایی فاز یک و 2 قرار دارند.

شهردار ساری اظهار داشت: پل ذغالچال از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی مرکز استان است و مردم این منطقه سال‌ها آرزوی احداث این پل را داشتند.

مهدی عبوری با بیان اینکه بر اساس مصوبه دولت، قرار بود وزارت نفت و دولت هزینه احداث این پل را پرداخت کنند، ادامه داد: این پروژه هم مثل دیگر مصوبه‌های سفر دولت در مازندران اجرایی نشد و بخش زیادی از هزینه‌های احداث این پل را شهرداری و مردم ساری پرداخت کردند.

عبوری با اشاره به اینکه از پل ذغالچال تا پل داراب 1200 متر مسیر داریم که با تملک و آزادسازی این مسیر، بخش اعظمی از بار ترافیکی شهرستان ساری کم شده و 21 کیلومتر از مسیر دسترسی به جاده سمنان هم کاهش می‌یابد، گفت: اولویت ما در سال 93، تملک این مسیر است.

 وی با بیان اینکه در راستای شعار شهرداری ساری با عنوان هر محله یک پارک، احداث پارک‌های محله‌ای را از مدت‌ها قبل آغاز کرده‌ایم، تصریح کرد: پارک جهان‌پیما به مساحت حدود چهار هزار متر مربع یکی از پارک‌هایی است که احداث آن را به مردم وعده داده بودیم و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

  

عبوری در ادامه این بازدید، افزود: در بعضی از پارک‌های محله‌ای به علت وسعت فضا، کتابخانه و فرهنگسرا هم تعبیه می‌کنیم که پارک بهارنارنج یکی از این پارک‌ها است که خانه هنرمندان شهرستان ساری در این پارک، همزمان با احداث پارک راه‌اندازی می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه قرار بود تملک اراضی در مسیر پروژه میانگذر شمالی تا پایان امسال به پایان برسد، گفت: کار تملک در مسیر این پروژه، زودتر از موعد مقرر انجام شد.

 

عبوری ادامه داد: پروژه میانگذر شمالی هم از پروژه‌هایی است که در سالیان گذشته باید اتفاق می‌افتاد، اظهار داشت: اگر امروز شهرستان ساری با مشکلاتی مواجه است به دلیل اجرایی نشدن طرح تفصیلی است که تا پایان برنامه 20 ساله طرح تفصیلی شهر ساری اجرایی و شهر ساری به شهری پویا تبدیل می‌شود.

 

 وی درباره احداث کمربندی شمالی یادآور شد: 37 سال از کلنگ‌زنی این پروژه گذشته و می‌توان گفت در یک سال اخیر به اندازه 37 سال گذشته، در اجرایی شدن این پروژه، کار انجام دادیم و تا پایان امسال، یک لاین از کمربندی شمالی به صورت موقت به بهره‌برداری می‌رسد.

عبوری درباره سکوی انتقال زباله با بیان اینکه حمل زباله شهرستان ساری به منطقه پشت کوه، مشکلات زیادی به وجود آورده و یکی از این مشکلات، ریختن شیرابه زباله در مسیر جاده ساری به کیاسر است، گفت: با احداث سکوی زباله و مخزن شیرابه، زباله‌ها به صورت فنی حمل می‌شود و دیگر شاهد ریختن شیرابه زباله در جاده نیستیم.

 

وی با اشاره به اینکه این سکو به صورت فنی احداث شده و یک میلیارد تومان هزینه داشته است، افزود: تا راه‌اندازی نیروگاه زباله سوز، این مرکز را احداث کرده‌ایم و بعد از بهره‌برداری از نیروگاه زباله‌سوز، سکوی زباله کارایی خود را از دست نمی‌دهد بلکه زباله از همین مرکز بارگیری می‌شود.

 عبوری خاطرنشان کرد: با دانشگاه نوشیروانی برای تصفیه شیرابه زباله و تبدیل آن به آب کشاورزی قرارداد منعقد کردیم و روزانه هفت هزار لیتر شیرابه به آب زراعی تبدیل می‌شود.

 


  • چهارشنبه 25 دی 1392-19:43

    بازم به عبوری و حجازی، من کلا تو کف شجاعی و دامادیم...

    • چهارشنبه 25 دی 1392-11:28

      راجع پروزههايي كه به نام حجازي خورده قضه پلها كه مشخصه وبقيه هم اززمانهاي قبل كليدخورده بودكمربندي وپل ذغالچل وخزروالغديرووليعصربعهده اداره راه وشركت نفت بود كه غيراصولي ساخته شدوچه ليف وليسهايي كه نشد؟؟!الان محبوبيت آقايان را بامحبوبيت عبوري مقايسه كنين ببينين مردم چه ميگوين اصلا نظرسنجي بين مردم شهر آنوقت متوجه ميشوين خدمت بي منت را

      • چهارشنبه 25 دی 1392-11:24

        يكي ازكامنت گذاران ازژنرال بي ستاره نام برد وپروژه هايي را كه ايشان (سردارسازنگي حجازي!!!)ساخته
        1-پل وليعصر:اين پل در سفرهيات دولت دربنديك آن جزو وظيفه اداره راه بودوليكن با لابي گري وپرداخت حق مشاوره چندصدميليوني ...كه پرونده آن طي راي ديوان به دو گروه تنزل وبازنشستگي ... راي داده وتاييد هم شد
        ضمنا مشكلات پل راهمه ميدانندمانند پرداخت ميلياردي تملك پمپ بنزين وجاگذاري پايه پل درنهرگذرخان وآبگرفتگي ..
        پل الغدير از آنجاييكه بدون مطالعه طرح اوليه پل كوتاه ترشد پل ديگري (قوز بالاي قوز)اضافه شد
        جالب اينجاست طرح ابتدايي زيرگذر از بلوارخزربه سمت دريا بود كه عوض شد..

        • ساروی خراب آبادپاسخ به این دیدگاه
          چهارشنبه 25 دی 1392-10:44

          شما اگر به عبوری پیشنهاد هم ندی ایشون داره برای مجلس میاد. ... در شهرداری چیکار میکنه؟...

          • رضا غضنفریپاسخ به این دیدگاه 0 1
            سه شنبه 24 دی 1392-22:26

            باسلام خدمت دوستان مازندنومه . هرکی حاضره کارهای مهندس عبوری رو انجام بده حتی در همین حد ایشان آستین بالا بزنه ما هم پشتش!ولی متاسفانه همه فقط حرف میزنن چون توی طول این انقلاب کارهایی که زمان مهندس عبوری انجام شده انجام نشده و همه فقط حرف زدن.در اوایل عبوری متهم به اعوام فریبی وظاهر سازی شده ولی همگی دیدیم که برخلاف شایعات بسیار کارهای بنیادی در کنار زیبا سازی کرده .و باید گفت ایشان برای رسیدن به اهدافشان روبروی خیلی ها قرار گرفته.هرکی عبوری رو محکوم به این میکند که برای مجلس داره این کارهارو میکنه واقعا خنده داره و حرف بچگانه .ما به مهندس عبوری پیشنهاد میکنیم که حتما کاندیداتوری مجلس رو بپذیرد

            • چهارشنبه 25 دی 1392-9:48

              در زمان مهندس حجازی شما ساری نبودی چون اگه بودی میدیدی که1- پل ولیعصر2- پل الغدیر ساخته شد 3- پل کابلی داراب5- پل ذغالچال هم در حال ساخت بود همچنین 6-عمارت شهرداری7- ترمینال دولت8-کمربندی جنوبی9-تجهیز ناوگان آتش نشانی 10-احداث پارکهای متعدد 11-احداث زمینهای ورزشی 12 سد لاستیکی و کارهای بیشمار دیگه که در زمان مدیریت ایشان انجام شده هست
              حالا تو به من بگو عبوری چیکار کرد جز حرف زدن و وعده دادن

          • سه شنبه 24 دی 1392-10:50

            آقای عبوری این تحرکات نشان از حضور شما در انتخابات مجلس دارد و کمپین انتخاباتی شما هم که در قالب معاونت فرهنگی شهرداری شروع بکار نمودند

            • سه شنبه 24 دی 1392-8:37

              باسلام چرا این خانمهای خبر نگار حجابشونو رعایت نمیکنند ؟باموهای فشنگ وقشنگ همه جا میرن!!!!!

            • شهروند سارویپاسخ به این دیدگاه 6 3
              سه شنبه 24 دی 1392-8:13

              باتشکر از مهندس عبوری و شهرداران صدیق و پرتلاش مناطق 3گانه.خواهشا پروژه میانگذر شمالی را باجدیت اقای عبوری ادامه دهید چون در معظل ترافیک بسیار اثرگذار است.

              • شهروند سارویپاسخ به این دیدگاه 4 4
                سه شنبه 24 دی 1392-8:3

                طبق مصوبه شورای سوم قرار بود با پول فروش زندان ، پادگان رو بخری.زندان 21 میلیاردی رو 16 میلیارد فروختی.پادگان چی شد؟ از اون شورا... هیچ انتظاری نمیشه داشت که از شهردار این شهر برای این چیز ها توضیح بخواد.

                • سه شنبه 24 دی 1392-7:56

                  واقعا مردم ساري طعم خدمت بي منت شهردارجوان راچشيدند شنيدم ايشان تاكنون باپيگيري هاي مجدانه ازتهران بودجه هايي درحدودبيست وسه ميلياردتومان براي شهرساري كه بي سابقه بوده وتقليل فشارشهرداري به مردم عزيزشهردرجهت تامين بودجه واجراي پروژه هايي زيربنايي كه بخشي از آنرا درخبرفوق درج شده مايه دلگرمي وخوشحالي مردم ساري است
                  طرح تفصيلي:اين طرح بعلت تملكات وراهسازي هزينه هاي گزافي(خريدملك ،تخريب ،زيرسازي وآسفالت تامين روشنايي بلوارسازي پياده روسازي هدايت آبهاي سطحي فضاي سبزوساخت پل) دربرداشته و گذشتگان نتوانستنداجرانمايندكه اين عمل شهردارعبوري نه تنها سيماي شهري رامتحول كرده ترافيك شهر رادگرگون ميكند


                  ©2013 APG.ir