تعداد بازدید: 4673

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 24 دی 1392-18:31

مهین ایوبی:

یارانه دارو بیماران MS پرداخت نشده است

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران MS مازندران گفت : 10درصد از بیماران مبتلا به ام اس مشکل جدائی و طلاق دارند.


 مازندنومه، اعظم کردان: مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران MS مازندران در نشستی با خبرنگاران، میزان ابتلا به این بیماری را در خانم ها 3برابر آقایان دانست و اظهار داشت: علاوه بر مشکلات مادی، مشکلات معنوی در زندگی خانوادگی این بیماران شامل طلاق و جدائی همسر، آنان را رنج می دهد،  به طوری که 10درصد از بیماران مبتلا به ام اس مشکل جدائی و طلاق دارند.

مهین ایوبی میانگین سن بیماران مبتلا به ام اس را 18تا 40سال عنوان و تصریح کرد: بین بیماران مبتلا، کودکان 3ساله و حتی افراد بالای 60سال نیز داریم .

 ایوبی، شرایط آب و هوایی، ژنتیک، مواد غذایی و استرس را در بروز بیماری ام اس موثر دانست و گفت: استرس‌های روحی و جسمی، چه به صورت مزمن و چه به صورت حاد و ناگهانی، می‌تواند سبب تشدید بیماری شود.

وی خواستار عملیاتی نمودن کلینیک ویژه بیماران مبتلا به ام اس در مرکز استان شد و گفت: قرار بود برای بیماران مبتلا به ام اس در قسمتی از محوطه بیمارستان بوعلی ساری در زمینی به مساحت 80متر مربع کلینیک احداث شود که این امر در مرحله پی ریزی راکد مانده است.

 ایوبی بر توجه بیشتر و پیگیری مستمر از سوی مسوولان امر در احداث هرچه زودتر این کلینیک درمانی تاکید کرد و افزود: این بیماران مانند همه بیماران خاص به نگاه ویژه مسولان استانی و کشوری و خیران نیازمندند.

 مدیرعامل انجمن MS مازندران ، ادامه داد: این بیماران با گذشت زمان دچار ضعف جسمی حرکتی می شوند لذا نیازمند ارائه خدمات ویژه ای هستند.

 وی با بیان اینکه این بیماران به منظور به تاخیر انداختن علائم بیماری، به درمان های دارویی نیاز دارند، اظهار داشت: تامین هزینه های داروها برای این بیماران سنگین است.

ایوبی افزود: علی رغم ثبت نام بیماران ام اسی برای دریافت یارانه دارو، تاکنون هیچ یک از بیماران این یارانه را دریافت نکرده اند.

 وی، از برگزاری همایش سراسری انجمن‌های ام اس ایران در مرکز مازندران خبر داد و افزود: این همایش در دوم تا چهارم بهمن ماه در هتل نوید ساری برگزار می‌شود.

 گفتنی است انجمن خیریه حمایت از بیماران MS مازندران از سال 1382 با هدف آموزش و اطلاع رسانی به بیماران، فعالیتهای پژوهشی، حمایتهای دارویی ، درمانی و روحی از بیماران و مشارکت افراد نیکوکار در کمک به بیماران نیازمند، کار خود را آغاز نموده و در حال حاضر یک هزار و 580 بیمار عضو این انجمن هستند.

 


  • نونا ساروی .19 سالهپاسخ به این دیدگاه 0 1
    چهارشنبه 25 دی 1392-19:31

    ...حداقل یه قانونی بذارن که زن و شوهرایی که بچه دارن نتونن از هم جدا بشن.

    • يك بيمار ام اسپاسخ به این دیدگاه 1 0
      چهارشنبه 25 دی 1392-10:24

      يكي از مشكلات اين انجمن حضور شخص ... است كه با بر نامه ريزي سالهاست در انجمن مانده و از عنوان مدير عامل به نفع خودش سو استفاده مي كنه . يكي هم نيست كه از ... حساب بكشه. هر روز اوضاع ما بدتر و احوال ايشان و تيمشان بهتر مي شه. كاري كرد كه بندگان خدا ... و ...كلاهشون هم سمته انجمن بيفته نميان بردارن. خدا عاقبت همه ما رو ختم به خير كنه.


      ©2013 APG.ir