تعداد بازدید: 3702

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 25 دی 1392-9:18

حکم جالب روحانی مضروب؛

آموزش قرآن به جای رفتن به زندان

حجت الاسلام  محمود کیا که در یکی از روستاهای بابل، از طرف صاحبان یک مجلس عروسی مضروب شده بود، مجازات ضاربان خود را آموزش قرائت صحیح قرآن تعیین کرد.


مازندنومه: چندی پیش یکی از اهالی روستای علمدار شهرستان بابل، مراسم عروسی خود را در زمین کنار مسجد محل برگزار و با استفاده از باندهای قوی صوتی اقدام به پخش موسیقی کرد.

 به نوشته بلاگر "اشک آتش2" حجت الاسلام محمود کیا از روحانیون اهل این روستا که البته مقیم حوزه علمیه قم است، آن روز در منزل پدری خود بود و به رغم شنیدن صدای بلند موسیقی، تا غروب صبر کرد و تذکری به بانیان مجلس نداد، ولی هنگام اذان مغرب وقتی وارد مسجد شد، متوجه شد صدای موسیقی مراسم مذکور، آن قدر بلند است که نمی گذارد صدای پیش نماز به مأمومین برسد.

بر اساس این گزارش، این روحانی برای دادن تذکر به صاحب مراسم به در خانه او رفت که چند نفر از میهمانان که به خاطر صرف مشروبات الکلی، تعادل روحی مناسبی نداشتند، به سمت حجت الاسلام کیا حمله ور شدند و با انداختن عمامه و کوبیدن بطری آب معدنی به سر و صورتش، اقدام به هتک حرمت این روحانی کردند.

با شکایت این روحانی ناهی از منکر، ضاربان دستگیر و محاکمه شدند و چند روز پیش هم حکم دادگاه صادر شد.

بر اساس این گزارش، قاضی پرونده که مجازات هایی مانند شلاق و زندان را برای متهمان پرونده در نظر گرفته بود پیشنهاد جالب این روحانی بسیجی را پذیرفت و به جای زندان و شلاق، متهمان را موظف کرد نزد یکی از علمای شهر رفته، قرائت صحیح قرآن را بیاموزند.

به نوشته وبلاگ "اشک آتش2"، محمود کیا در خصوص این پیشنهاد فرهنگی خود گفت:" امر به معروف و نهی از منکر یک اقدام فرهنگی است و آن روز هم من با همین نیّت پا به عرصه گذاشتم. ضمن تشکر از قاضی پرونده معتقدم زندان فضای مناسبی برای رشد و تربیت مجرمان نیست و ترجیح دادم با تعليق حکم مورد نظر، گذشت اهل دین را به جامعه نشان داده و گامی در جهت اصلاح متهمان پرونده بردارم ." 


  • جمعه 27 دی 1392-10:38

    متاسفانه بلند کردن صدای بلندگوها در مجالس از هر نوعی چه عروسی یا عزا ویا در ماشین های گذری امری مذموم است وبه پدیده ای ناهنجار تبدیل شده که باید برای حلش کاری فرهنگی صورت گیرد تا آسایش و آرامش مردم سلب نشود ضمن آنکه بلندگوهای بعضی مساجد هم از این امر مستثنا نیستند

    • چهارشنبه 25 دی 1392-22:45

      احسنت! واقعا چه روش زیبایی برای زجر دادن!

    • چهارشنبه 25 دی 1392-12:39

      احسنت


      ©2013 APG.ir