تعداد بازدید: 4229

توصیه به دیگران 4

پنجشنبه 26 دی 1392-10:12

مشاور فرهنگی و رسانه ای استاندار مازندران استعفا داد

با کسب اجازه از اهالی فرهنگ و رسانه های مازندران ، استعفای رسمی خود را از مسوولیت مشاور فرهنگی و رسانه ای استاندار مازندران اعلام و تقدیم می کنم.


مازندنومه: عصر پنج شنبه لطف الله آجدانی با نوشتن استعفانامه خود و ارسال آن به برخی سایت های خبری، از سمت مشاور استاندار خداحافظی کرد.

در این متن که یک نسخه از آن به دست ما نیز رسیده، آمده:

به نام خداوند دانا به آشکار و نهان و آفریننده قلم ها و قدم های پاک

جناب آقای دکتر ربیع فلاح

استاندار محترم مازندران

با تقدیم سلام

با احترام به استحضار عالی می رساند: همان گونه که مستحضرید بنا به درخواست و طی حکم رسمی از سوی آن مقام عالی، اینجانب به عنوان مشاور فرهنگی و رسانه ای استاندار مازندران منصوب گردیدم.

از آن جایی که با توجه به شرایط و محدودیت های موجود، ادامه حضور اینجانب در آن مسوولیت محوله در استان مازندران ، مانع فرصت کافی برای حضورگسترده اینجانب در عرصه فعالیت های اجرایی  در حوزه آموزشی و پژوهشی در استان مازندران و فعالیت های فرهنگی و رسانه ای در سطح ملی گردیده است ، لذا با کسب اجازه و تشکر از حمایت های همیشگی حضرتعالی و نیز کسب اجازه از اهالی فرهنگ و رسانه های مازندران ، استعفای رسمی خود را از مسوولیت مشاور فرهنگی و رسانه ای استاندار مازندران اعلام و تقدیم می کنم.

با امید به مازندرانی هر چه آبادتر و با بهترین آرزوها برای دولت تدبیر و امید و استاندار شریف و مردمی مازندران.

لطف الله آجدانی – روزنامه نگار و مدرس دانشگاه ( 26/10/1392 )

گفتنی است آجدانی پس از استعفایش در گفت و گوی تلفنی با ما ، بر حضور بیشتر خود در عرصه رسانه های کشور واستان، بدون عنوان مشاور استاندار تاکید کرد و گفت: «ضمن مشورت با جناب استاندار، استعفا دادم تا راحت تر و بدون عنوان مشاور بتوانم نقد و یادداشت بنویسم و در راستای اهداف دولت تدبیر و امید روشنگری کنم.»

وی افزود: «سمت مشاور استاندار، علاوه بر ایجاد برخی محدودیت ها برای نوشتن نقد و مقاله، امکان مطالعه و تحقیق را  نیز از بنده سلب کرده بود.»


  • دوشنبه 30 دی 1392-10:25

    درود بر شما. دکتر عزیز ای کاش من می بودم و مانع از استعفایت می شدم. نمی دانم چه بر تو گذشت که استعفا را بر ماندن ترجیع دادی. امیدوارم با رفتن تو پشت استاندار خالی نشود. در قلبها خواهی ماند.

    • يکشنبه 29 دی 1392-10:48

      مگر انتصاب بود که استاندار استعفایش را قبول کنه
      حکم مشاور نیاز به پذیرش از طرف صادر کننده حکم نیست.

      • يکشنبه 29 دی 1392-15:8

        تبريك به عليبور نماينده قائمشهر!!!!!!!!!!!!!!!!

        • يکشنبه 29 دی 1392-13:36

          خداوند چقدر بعضی ها را نادان آفریده! آقا یا خانمی که میگه مگه آجدانی منصوب شد؟ برو حکم ایشون رو در رسانه ها و سایت استانداری بخون : به موجب این حکم شما را که دارای سوابق فرهنگی و رسانه ای در سطح ملی هستید به عنوان مشاور فرهنگی و رسانه ای خود در استان مازندران منصوب می کنم. ربیع فلاح استاندار مازندران / واقعا مازندران گرفتار چه آدمهای بی سواد و نادان شده.

        • شنبه 28 دی 1392-19:7

          اجدانی ها باید استعفا دهند و اعضای جبهه پایداری مثل ...ها باید بمانند

          • نکته بینپاسخ به این دیدگاه 14 2
            شنبه 28 دی 1392-9:18

            به چند دلیل دکتر ربیع فلاح استاندار نمی تواند از استاد آچدانی عبور کند: 1- به ایشان بدهکار است. خود استاندار بهتر از هر کسی به نقش مهم استاد در استاندار شدن خودش و دفاع از ایشون واقفند. 2- با از دست دادن استاد آجدانی ، استاندار بشدت آسیب پذیر میشود چون هیچ کس شجاعت و قدرت قلم آقای آجدانی برای دفاع از استاندار را ندارد. 3- استاندار بخوبی میداند اگر استاد آجودانی را نادیده بگیرد شاید استاد را مخالفان استاندار به خود نزدیک کنند و آن گاه استاندار فرصتی بنام آجدانی را با بی تدبیری خودش تبدیل به تهدید خواهد کرد. تهدیدی که کار را برای استاندار بسیار سخت میکند. پس نتیجه میگیریم استعفای استاد آجدانی نمی تواند به معنای فاصله ایشان و استاندار باشد زیرا ربیع فلاح و لطف الله آجدانی روابطشان بیش از تصور مخالفانشان دوستانه و برادرانه است. مخالفان خوش خیال آجدانی و قلاح عجله نکنند. صبر کنند تا بزودی پرده دیگری از این داستان را ببینند.

            • شنبه 28 دی 1392-5:40

              سلام.
              ما که به آقای آجدانی گفتیم بیش از حد جایگاه و وزن شخصیت حقیقی و حقوقی در کارها دخالت میکنه و هشدار دادم که نمایندگان مجلس و استاندار با هم میشینن و مشکلاتشون را حل میکنن. اگر این اتفاق بیفته امثال آجدانی جایگاهشون را از دست میدن و استاندار این آقایون را برکنار میکنه که همینطور شد.

              • شنبه 28 دی 1392-7:39

                اتفاقا آجدانی هم جایگاه حقیقی و هم جایگاه حقوقی ایشون بیشتر و بالاتر از این مسوولیت مشاور بود. خیلی ها به ایشون انتقاد میکردند که اتفاقا اینجا جاش نیست. ضمنا آجدانی در مازندران و نزد استاندار هنوز تاریخ جایگاهش از خیلی ها بیشتره

              • واقع بینپاسخ به این دیدگاه 17 0
                شنبه 28 دی 1392-4:57

                آقای استاندار آجدانی که رفت .دوستان خود را نگه دارید و جایشان را به کسانی که نه همسوی دولت تدبیر و امید هستند و نه دوست شما ندهید.با نبودن آجدانی چه کسی حلقه اتصال دوستانتان در ستادهای دکتر روحانی مازندران خواهد بود؟ خودتان باید بهتر بدانید که با نبودن آجدانی باید حواستان بیشتر جمع شیطنت ها باشد. مراقب باشید بقیه دوستانتان را از دست ندهید.

                • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 3 2
                  شنبه 28 دی 1392-2:47

                  با وجود اینکه غلط انداز همواره مشی تندخویانه جناب آقای آجدانی را نقد می کرد و شاید خود در این راه گاه تند هم می رفته ولی وجود آقای آجدانی را برای حرارت بخشیدن به بحث ها امری نافع می دانست.
                  پست ترین حالت در قضاوت این است که اندیشمندی و یا خبرنگاری و نویسنده ای را به محل تولد و زندگیش متصل نمایند و تعصبات منطقه ای و فامیلی را محور تفکراتش قرار دهند. در این صورت است که اصحاب قدرت تاب تحمل رقیب خوش فکر تر از خود را نمی آورند و به بهانه ای سیاست حذف در پیش می گیرند.
                  غلط انداز از نحوه چینش مشاوران استاندار انتقاد شدید دارد و هنوز هم این انتقاد پا برجا است و اعتقاد دارد که مشاوره های غلط استاندار را به سمت کجراهه هدایت می کند. معیار صداقت و راستی آزمایی از افعال و کردار و کارکرد و رویکرد استاندار جهت گیری های انتخاب افراد به عنوان نزدیکترین عناصر برای انجام امور و نوع چینش می باشد.
                  متاسفانه افرادی در حول وجود استاندار عنوان مشاور را به خود گرفته اند و بسیار هم بر روی افکار و اندیشه ها و رویکردهای استاندار تاثیرگذار هستند که روزگاری در دولت نهم و دهم مسئولیت های مدیرکلی و معاون مدیرکل و رئیس دانشگاه و ... داشتند و جزء ارکان ادارات کل در استان بودند ولی به دلیل تعلقات محلی و همشهری گرایی و بعضاً فامیل گرایی و همکلاسی گرایی به عنوان مشاور برگزیده شده اند و نقش تاثیرگذاری را در نحوه عمل استاندار بازی می کنند و حتی اهمیت آنها برای استاندار از معاونینش هم بیشتر شده است و همین ها پایگاه اصلی تولید شایعه برای انتصاب و انتخاب افراد برای مسئولیت ها می باشند. آقای آجودانی از همان اول شاید با زیرکی های خاصی به صورت پنهان جزء گزینه های حذف قرار داشت و با تندی هایی که در دفاع از آرمانهایش داشت این زمینه ها را تقویت نموده بود. به هر حال غلط انداز احساس می کند در صورت عدم حضور چالشی آقای آجدانی زمینه های لازم و انگیزه هایش برای نوشتن و حضور به مقدار زیادی کاهش می یابد. برای آقای آجدانی آرزوی موفقیت و قرار گرفتن در مسیر صحیح می نمایم.

                  • سلام ایران و ایرانی پاسخ به این دیدگاه 0 1
                    يکشنبه 29 دی 1392-21:53

                    بزرگوار
                    همه میدانیم سیاست و رفتار سیاسی در فاکتورهای اجرایی با تندخویی محقق نخواهد شد . برای پیروز شدن در یک ایده و تکامل آن ، آیا نباید صبور بود ؟ آیا نباید ایده های توسعه را بصورت امر مشاوره ای به مافوق داده تا ایشان (مافوق ) نسبت به پیشبرد اهداف اقدام نمایند ؟
                    در برخوردهای سیاسی در هرعرصه ای یکی از گزینه های مدیریت افزایش بینش مدیریتی در پست سازمانی است ، موافقید ؟
                    اگر موافقید علم و مدیریت در علم میتواند ضعیف ترین کشورها را به قدرتمند ترین آن تبدیل نماید .
                    پس به نظر میرسدیکی از محدوده های فعالیت مشاور ، ارائه راه کارهای منطقی و اجرایی به استانداربرای پیشبرد بهتر اهداف استانی میباشد .
                    میخواهم سوالی از حضرت عالی داشته باشم .
                    امکان دارد شرح وظایف مشاوراستاندار را بنویسید .
                    تنها هدفم از درخواست افزایش سطح آگاهی شخصی است .
                    در سیاست خیلی ها می آیند و میروند . اما ماندگار شدن یک واقعیتی است که با حمله و داد و بیداد و قلم زنی با ادبیات تهاجمی و یا درخواست دوئل در فرآیند توسعه بروز نخواهد نکرد .
                    فکر میکنم جزو شرح وظایف مشاور هم نباشد . البته جمله ی آخرم پس از دریافت شرح وظایف مشاور با قلم زنی شما قابل اصلاح است .
                    میگویند :
                    دلایل قوی باید و معنوی نه رگ های گردن به باید قوی

                    • دوشنبه 30 دی 1392-10:12

                      عزیز دلم ما کارمان غلط اندازی نه رفع نیازمندی های اطلاعاتی و تعیین محدوده های کاری و دستورالعمل برای مشاور. البته می توانم خیالات خودم را بنویسم ولی متن دقیق و ثابت شده ای در رابطه با مشاور وجود ندارد. هر کسی وفق سلیقه خود با مشاور کار می کند یعنی یکی مثل الآن مشاور را خودی و بقیه حتی معاون را تحمیلی می داند و لذا به حرف مشاور عمل می کند و معاون را مجبور به تمکین می کند. یکی برعکس و یکی هم در میان مشاوران هم تبعیض قائل می شود و حرف یکی را اصل و بقیه را کشک می پندارد هر چند سیاستمدارانه از گزارش و نظرات مشاوری را با تعریف واستقبال برخورد می کند ولی هرگز به آن عمل نمی کند

                    • غلط انداز 2پاسخ به این دیدگاه 12 0
                      شنبه 28 دی 1392-9:25

                      استاد آجدانی سالم ترین و با سوادترین و شجاعترین مشاور استاندار بود. اما مصلحت در این است که از این سلمت و شجاعت و دانش در جای مناسب دیگر استفاده شود. چون هم استان و هم استاندار به استاد آجدانی نیازمندند.

                      • دوشنبه 30 دی 1392-11:33

                        غلط انداز 2 با غلط انداز اصلی فرق دارد و برای عدم اشتباه بهتر است با نام دیگری مطلب بنویسند.

                    • از خدا چه پنهانپاسخ به این دیدگاه 3 12
                      جمعه 27 دی 1392-20:37

                      بابا برو بی خیال شو
                      قبلا هم بهت گفتم
                      ...

                      • شنبه 28 دی 1392-9:23

                        اطمینان داشته باشید دکتر آچدانی رفتنی نیست. سایه اش همه جا هست . اطمینان دارم ایشان و استاندار روابطشان همچنان صمیمانه است و تنها شکل بازی عوض شده. درود بر ربیع فلاح و درود بر استاد آجدانی که ربیع فلاح استاندار دولت تدبیر و امید را تنها نخواهد گذاشت.

                      • جمعه 27 دی 1392-20:10

                        آجدانی سرمایه استانه امیدوارم استاندار استعفایش را نپذیره . اگر دولت تدبیر، تدبیر نکنه و قدرش را ندانه، امید در بین صاحبان قلم آسیب میبینه.قلم آبرو و اعتبارش را از جوهره جان صاحبش می گیره، صاحب قلم آبرویش را به حراج نمی گذاره بلکه وقتی میبینه امور به درستی پیش نمیره و ... حرمت قلمش را نگه میداره بی تعلق به پست زودگذر دنیایی،به سادگی کناره میگیره.

                        • سوژه نومهپاسخ به این دیدگاه 19 5
                          جمعه 27 دی 1392-17:44

                          آقای لطف الله آجدانی فراتر از یک خبرنگار است . بهتر بگوئیم وی تنها خطر نگار مازنی است که از هیچ کس جز خدا نمی ترسد.

                          • دکترسیف الرضا شهابیپاسخ به این دیدگاه 6 22
                            جمعه 27 دی 1392-16:45

                            آقای آجودانی برای دریافت حکم مشاوره از اهالی فرهنک ورسانه های مازندران اجازه گرفتند که برای استعفا می فرمایند کسب اجازه اهالی فرهنک ورسانه های مازندران!!

                            • جهت یادآوریپاسخ به این دیدگاه 13 0
                              جمعه 27 دی 1392-20:56

                              اگر چناب آقای سیف الرضا شهابی - ببخشند ( دکتر) علم غیب دارند که آقای آجودانی زمانی که پیشنهاد مشاور شدن را دریافت کرد با اهالی فرهنگ مشورت نکرد که خب هیچ. اگر هم خود را نماینده و وکیل اهالی فرهنگ و هنر مازندران میدانند و آقای آجودانی از ایشان اجازه نگرفت که باز هم هیچ. اما اینکه جناب شهابی از کجا میدانند جناب آجودانی باگروهی از برجستگان فرهنگ و هنر . رسانه مازندران مشورت نکرد و اجازه نگرفت بر ما معلوم نیست و لازم است کشف غیب بفرمایند! اضافه شود در نوبت بعدی جناب شهابی تصویری از وکالت نامه خود از اهالی فرهنگ و هنر را به مازندنومه بدهند برای انتشار تا خدای نکرده چنین ننماید که حرفی از هوا و پایین تر از سر میزنند

                            • شهروند آملپاسخ به این دیدگاه 19 0
                              جمعه 27 دی 1392-16:33

                              خدمت دکتر یوسقیان نماینده ی شهرستان آمل انتصاب سید جعفر رسولی بعنوان سرپرست فرمانداری آمل و کناره گیری آقای آجدانی را تبریک و تهنیت گفته و بی صبرانه منتظر حکم فرمانداری آمل بنام سید جعفر رسولی از دستان مبارک دکتر فلاح هستیم .
                              آ
                              ا

                              • منا مرادیپاسخ به این دیدگاه 18 1
                                جمعه 27 دی 1392-16:23

                                آجودانی خدا قوت
                                کمتر مشاهده شد مشاور استاندار استعفا دهدو جمع زیادی دغدغه شان کناره گیری مشاور باشد .
                                بماند حالا که شما تشریف بردی یه سری بدنبال این پست با همین نام هستند تا مطرح شوند.
                                از اینکه محافظه کار نبودید و صریح شفاف مطلبتان را میزدید نشان می دهد دنبال پست و مقام نبودید..
                                و همچنین بعنوان یک دوستدار آقای فلاح در کنارش بودید جای تقدیر دارد..
                                پایدار باشید

                                • مأتم زدهپاسخ به این دیدگاه 19 3
                                  جمعه 27 دی 1392-16:2

                                  مگر در استان مازندران هم انتخابات برگزار شده كه منتظر تغيير هستيد اقاي فلاح إز جرگه أصول گرايان هست كه حتي نتو أنست بزرگترين حامي اش را نگه دارد چه برسد به اينكه در إرشاد تغييري إيجاد كند

                                  • دایی محمدپاسخ به این دیدگاه 19 1
                                    جمعه 27 دی 1392-15:41

                                    من از همۀ آنهایی که درد میهن و مازندران دارند حمایت می کنم. آجدانی از افتخارات ماست، ولی خوب می شد اگر مانند برخی بزرگان مثل دکتر اسلامی از قبول پست خودداری می کرد. حالا هم دیر نشده. خوش بموئی...

                                    • یک سارویپاسخ به این دیدگاه 20 1
                                      جمعه 27 دی 1392-15:34

                                      خدا را شکر یک نیروی اهل قلم و توانمند از چنبرۀ سیاست آزاد شد. آجدانی با حکم مشاورۀ استانداری که آجدانی نشده بود. بزرگ بود، آب رفته بود، حالا آزاد شد و بزرگ تر می شود. یک تجربه وقت گیر بود.
                                      آجدانی ها سرمایه های اصلی ما هستند، لجن پراکن ها بهتر است دهانشان را آب بکشند. حرمت اهل قلم را باید نگاه داشت.

                                      • جمعه 27 دی 1392-13:59

                                        "این یک اصل است که قرار گرفتن آدمهای بزرگ در مناصب کوچک و آدم های کوچک در جایگاه بزرگ نتیجه ای جز تخریب ندارد."
                                        برای جناب آقای لطف الله آجدانی که از بزرگان عرصه اندیشه و قلم و از مفاخر ملی و علمی کشور می باشد و در این مدت اندک نقش خود را در تنویر افکار عمومی ؛ایجاد فضای گفتمان و نقد و نظر و دعوت به خردورزی و تدبیر و ایجاد امید به نیکویی ایفا نمود و نشان داد که رسالت روشنگری برایش مهم تر از تکیه زدن بر منصب است آرزوی سلامت و بهروزی می نمایم.
                                        در جوامعی که دچار ضعف حافظه و تاخیر دریافت حقایق است ؛گذشت زمان بهترین نقاد و داور است.
                                        "من این ودیعه به دست زمانه می سپرم/زمانه زرگر و نقاد هوشیاری بود"
                                        ولی اله پاشا

                                        • ساده لوحپاسخ به این دیدگاه 20 0
                                          جمعه 27 دی 1392-13:56

                                          اقاي استاندار ضمن خسته نباشيد ما جمعي إز حاميان دكتر روحاني إز اينكه مديران كل إرشاد ، اموزش و پرورش، بهزيستي وإدارات كل ديگر هنوز مشخص نيست رنج ميبريم ما را چه ميشود هم در دوره احمدينژاد بأيد تحقير شويم وهم در دوره اقاي روحاني ما تصميم گرفتيم در دوره هاي ديگر انتخابات محتاطانه تر گام برداريم واقعا ايران جائ عجيبي است!

                                          • از فعالان ستاد دکتر روحانیپاسخ به این دیدگاه 18 1
                                            جمعه 27 دی 1392-9:33

                                            آقای استاندار من یاد روزهایی افتادم که برای رقابت های میان گزینه های استانداری مازندران هر روز دنبال آجودانی بودید! آیا فکر میکنید دیگر به ایشان بی نیاز شدید؟ بعضی اشتباهات غیر قابل جبران هستند. حواستان باشد. سکوت آجودانی هر لحظه ممکن است بشکند . آن وقت حرفهای زیادی ممکن است پایش به میان بیاید.

                                            • جمعه 27 دی 1392-8:58

                                              یک بازی دیگر فراموش نکنید

                                              • سلام ایران و ایرانی پاسخ به این دیدگاه 1 1
                                                جمعه 27 دی 1392-14:42

                                                در جریان های سیاسی ، سیاست مدار باید هوشمند باشد .
                                                یک سیاست مدار برای به چالش کشیدن جریان های روبرو از ادبیاتی استفاده خواهد کرد که خود در چالشش درگیر نشود .
                                                برای برون رفت از چالش های سیاسی ، نباید از گزینه هایی استفاده گردد ، تا دوستان برای ادامه طریق مجبور به حذف محترمانه و سیاسی یار خودی گردند .
                                                در هر حال به نظر میرسد ، آقای مشاوربرای حفظ ارزشهای خود( البته اگر بدرستی شناسایی کرده باشد ) با استفاده از تئوری سیاسی مناسبی در حوزه ی تخصصی خود ایفای نقش نماید .
                                                اما به نظرمیرسد ایشان در حوزه تخصصی خود ادامه طریق دهد زندگی راحت تری را توام با جاودانگی در قلم زنی خواهد داشت ( احتمالات حیات سیاسی را هم کسی فراموش نمیکند ) .
                                                بزرگوار ، زندگی بازی است ، این بازی با همان کیفیت قابل تکرار نیست .

                                              • جمعه 27 دی 1392-8:27

                                                این اقا باید بره مصاحبه با شبکه های اونور ابی رو داشته باشه... .به اومید بازگشت دکتر محمود احمدی

                                              • جمعه 27 دی 1392-7:26

                                                پس چه کسی قراره مدیرکل ارشاد بشه؟

                                                • دوشنبه 30 دی 1392-11:4

                                                  ... جاپاشو ... محكم كرده رفتني هم نيست
                                                  "بگو مرگ بر آمريكا"

                                                • جمعه 27 دی 1392-6:35

                                                  مشاوری که چندین روزنامه سراسری،سایتها ،دانشجویان و...از قلم واندیشه ایشان بهره میبرنداماجناب اقای استاندار ونزدیکان ،خود رابی نیاز میبینند وحتی به جهت مشاور استانداربودن، حق اظهار نظر نیزاز مشاورین سلب میشود! طبیعی است که ایشان برای حفظ قلم وبیان وقانونی عمل کردن به وضایف خود!باید استعفادهند.

                                                  • جمعه 27 دی 1392-4:49

                                                    این آقا استعفا نداد مجبورش کردند استعفا بده ...

                                                    • جمعه 27 دی 1392-6:22

                                                      چه اجباری؟ این آقا اصلا دنبال پست نبوده که بزور بره. اگه دنبال پست بود که دست به افشاگری علیه مخالان دولت دست نمیزد و برای خودش دردسر ایجاد نمیکرد.چون دنبال پست نبود سرش تو لاک خودش نبود و مثل سایر مشاوران فقط به امتیازگیری مشغول نبود. فعال بودن و سالم بودن ایشان باعث هجمه علیه او شده و الان که کنار رفته راحت تر می تواند بنویسد و به استاندار هم فشار الکی نمی آورند. کلا به سود دولت تدبیر تمام شد این ماجرا البته با سعه صدر آقای مشاور

                                                    • پنجشنبه 26 دی 1392-21:17

                                                      آیا دکتر ربیع فلاح استاندار مازندران روزهای پر مخاطره دفاع و حمایت آجدانی از او را فراموش کرده است؟؟؟

                                                      • جمعه 27 دی 1392-15:24

                                                        هنوز استاندار موافقت ننموده که !!؟؟؟
                                                        هنوز به حرف هست و منتظر جوابیه سخنگوی استانداری هستیم.


                                                      ©2013 APG.ir