تعداد بازدید: 5353

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 30 دی 1392-22:0

ما خیلی تنها هستیم

اسفندیار زرکوب تهرانی -شاعر و نویسنده مطبوعات استان مازندران- با بیماری سخت دست و پنجه نرم می کند. او بیشتر از هر زمانی به کمک و همراهی ما و شما نیاز دارد.


مازندنومه، احسان مهدیان: اسفندیار زرکوب تهرانی -شاعر و نویسنده با سابقه مطبوعات استان مازندران- در بیمارستان حضرت امام (ره) ساری با کمترین امکانات، با وضعیت دشوار بیماری دست و پنجه نرم می کند.

متاسفانه در این دیار چیزی که کمترین بها را دارد جان و سلامتی و آسایش یک شاعر و نویسنده و هنرمند است و این محدود به مسئولان دوایر دولتی نیست، متاسفانه این بی اعتنایی حاد به بافت های دیگر جامعه نیز سرایت کرده است.

اصغر درویشی جریان بستری شدن چندباره استاد را خبر داد و با اظهار تاسف گفت:« من نتوانستم پشتیبانی هیچ نهادی را برای این پیر عرصه روزنامه نگاری و ادبیات جلب کنم، کتابی که از او به چاپ نرسید تا به یادگار بماند اما انتظار می رود حداقل او را از وضعیت بحران جسمی نجات دهند و متاسفانه وقت بسیاری را برای شروع معالجات استاد از دست دادیم.»

عصام -یکی از فرزندان استاد- برایم گفت: « پدر در حالت بسار بدی قرار دارد. از 4 شنبه به دلیل سوابق بیماری و بستری شدن و جراحی باز قلب تحت فشار بود و بالا رفتن اوره متاسفانه کلیه هایش را از کار انداخته است. پزشک بیمارستان دستور بستری در آی سی یو را داد. اما علی رغم زحمات کارکنان بیمارستان و اینکه تاکنون سه بار دیالیز شده است، تخت خالی در بخش مراقبت های ویژه وجود ندارد و ما حیران هستیم که چه باید کرد.»

از ساعت 12 امروز 2شنبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران را در جریان قرار دادیم . عباس زارع، معاول فرهنگی ارشاد استان ضمن اظهار تاسف از وضعیت به وجود آمده گفت: « من در جریان سوابق بیماری و جراحی استاد هستم و امروز مدیرکل محترم را نیز در جریان گذاشته و تماس های متعددی با مدیران بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی برقرار کرده ایم و خوشبختانه قول های مساعدی جهت پی گیری درمان استاد دادند. هم اکنون نیز با جدیت دنبالگیری کرده و هر کاری که دستمان برآید کوتاهی نخواهیم کرد. او حق بزرگی به گردن ما دارد.»

عصام هم گفت: « با گفتگوی مدیرکل و معاون فرهنگی ارشاد مازندران رییس بیمارستان علی رغم محدودیت هائی که داشت دستور داد تا تیم پزشکی همین تخت که پدر روی آن در بخش بستری است با همه وسایل پزشکی به بخش مراقبت های ویژه انتقال یابد. از این بابت متشکریم اما این حق پدر من نیست که در چنین شرایطی تنها، با این بیماری سخت، بدون هیچ پشتوانه مالی رو به رو شود. با این همه خوشحالم که تیم پزشکی در حال تثبیت وضعیت بیمار هستند.»


علی -فرزند دیگر استاد- در حالی که نمی توانست خود را کنترل کند، با بغض و گریه، گفت: «ما خیلی تنها هستیم. پدرم برای استان خیلی زحمت کشید. ما انتظار داریم استاندار محترم، امام جمعه محترم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ریاست محترم حوزه هنری، خانه مطبوعات مازندران برای حمایت از پدر قدم جلو بگذارند.»

استاد اسفندیار زرکوب تهرانی هم اکنون تحت نظر پزشکان در حال مداواست . امیدواریم با دعای خیر همه مومنان و اندیشمندان و صالحین سلامتی خود را باز یابد. اما نمی توانم به این سادگی از این سوال بزرگ که در مغزم حک شده بگذرم ، واقعا بهای قلم چقدر است؟


  • مهربان باشیمپاسخ به این دیدگاه 1 0
    چهارشنبه 2 بهمن 1392-0:59

    سال هاست جناب آقای زرکوب را می شناسم هرچند باهمدیگر ارتباطی نداشتیم اما به خوبی می دانم مردی که باتمام وجود در خدمت مردم به خصوص جوانان دوستدار ادبیات بوده است اما جناب آقای مهدیان وقتی در جامعه ای زندگی می کنیم ومسئولین ما از نام هنرمندوحشت دارند وخودشان عامل تفرقه بین هنرمندان هستند .چه می شود کرد.احسان عزیزشما که بهتر از همه می دانید هنرمندان شهرما یااستان ما با چه سختی تلاش می کنند تا بتوانند گامی در عرصه هنر بردارند امروز اگر زرکوب عزیز در گیلان بود می دیدی که چطور مردم ومسئولین فرهنگ و ارشاد آن جا چه کار می کردند.هنرمند همیشه زندو جاویداست وامیدش به خدااست کافر مطلق کسی است که هنر ندارد امید وارم هرچه زودتر استاد زرکوب به خانه اش برگردد .احسان دوست داشتنی می دانی پیداکردنت چه قدر دشوار است پاسخ تلفنت را که نمی دهی تقاضا دارم فراخوانی بدهید تا دوستداران زرکوب یک روز جمع بشوند تا همگی به ملاقاتش بروند

    • احسان مهدیانپاسخ به این دیدگاه
      چهارشنبه 2 بهمن 1392-9:15

      ممنون دوست بزرگئارم شما یک پیامک بزار بنده در خدمتم و به سرعت برنامه ملاقات جمعی را پیگیری میکنم . فدای مهربانی های شما و ...

    • فریده یوسفیپاسخ به این دیدگاه 1 0
      چهارشنبه 2 بهمن 1392-0:46

      برای آقای زرکوب آرزوی سلامتی دارم.

      • از خدا چه پنهانپاسخ به این دیدگاه 1 0
        سه شنبه 1 بهمن 1392-22:53

        بیچاره هنرمندان . اگه همین تریبون هم نبود هیچ کاری نمیشد . امروز آقای ابراهیمی مدیرکل ارشاد با معاونش و چندتا شاعر آمدند بیمارستان دیدن استاد زرکوب / آقای مهدی عبوری شهردار ساری و یک عضو شورای شهر هم آمدند / هنوز از استاندار و نماینده اش خبری نشد . دست آقای صادقی درد نکنه

        • سه شنبه 1 بهمن 1392-20:25

          man vaghean mote@sefam baraye tamame kasani ke ostad esfandiare zarkoob ro too in sharayet mibinando dast rooye dast mizaran ta zamane
          afsooskhordan fara berese
          ta dir nashode az in derakhte kohane shero adabiate iran bayad hefazat she

          • سه شنبه 1 بهمن 1392-19:8

            آرزوی سلامتی و بهبودی هرچه سریعتر استاد و بازگشت ایشان به آغوش گرم خانواده گرامیشان (با توکل به خداوند ) از راه دور برای سلامتی شما استاد گرانقدر دعا خواهم کرد....

            • سه شنبه 1 بهمن 1392-18:44

              من به حضرتِ مهدیان عرض میکنم که واژه
              (تنهائی) رابه پیشوند و پسوندِ ( ما ) نمی پسندم!
              ما به آوای قلمِ خود آوازه ای داریم که خروشِ
              عشق را تا به ثریّا رسانده ایم ! ما را جز با همانانِ
              عزیز که نغمه پردازشان شدیم جمع نخواهند بست! ما نه اهلِ مدیحه ایم و نه طالبِ صله ! و اگر چشمی به دستِ ( بی دل )ی بسپاریم ، دورگشتیم از اصلِ خویش !
              هرکسی چون ما شود مستِ خدا
              بوسه گاهش اَر شود دستِ خدا
              کِی قرارش با خدا سر میشود؟
              کِی زوالِ او میّسر میشود ؟
              سینه های مردم ام انبازِ من
              آیشِ سبزش پر از آوازِ من
              پس کجا تنها شوم با جمعشان؟
              پَر کشم هردَم به حولِ شمعشان....!
              مرا بدین گزافه ببخشند

              • احسان مهدیانپاسخ به این دیدگاه 1 0
                چهارشنبه 2 بهمن 1392-9:13

                ممنونم حضرت استاد این سخن فرزند جناب زرکوب بود که آقای صادقی به عنوان تیتر برگزیدند از این نوشته اگر تنها عایدی بنده فرا گرفتن این یک جمله باشد من بُرد کردم . با تشکر از استاد گوران بزرگوار

              • مریم رزاقی پاسخ به این دیدگاه 1 0
                سه شنبه 1 بهمن 1392-15:48

                سلام برشما . اگر کاری از دستمان برمی آید همین حالا ...وگرنه فردا دیراست .

                • سه شنبه 1 بهمن 1392-14:43

                  Shoma tanha nistid kesi ke khoda ro dare yani donya malee one hameye adamha faghat ye vasile and va az khoda mikham ke in pedare honarmand sharche saritar be behbodiye kamel berese

                  • خرمی (کارن)پاسخ به این دیدگاه 1 0
                    سه شنبه 1 بهمن 1392-11:30

                    خداش در همه حال از بلا نگه دارد. شاید از جماعت هنرمند تنها تر و بی کس تر نباشد.
                    بی خود نیست که حافظ فرموده است. عشق می ورزم و امید که این فن شریف / چون هنرهای دگر موجب حرمان نشود. ظاهرا در طول تاریخ هنر برای هنرمند موجب حرمان بوده است.

                    • ولی اله پاشاپاسخ به این دیدگاه 3 0
                      دوشنبه 30 دی 1392-23:45

                      برای جناب آقای زرکوب آرزوی سلامت و بهروزی دارم .همچنین دغدغه های انسانی جناب مهدیان قابل ستایش است.

                      • احسان مهدیانپاسخ به این دیدگاه 1 0
                        دوشنبه 30 دی 1392-23:53

                        بسیار سپاسگذارم جناب ولی الله پاشا عزیز

                      • احسان مهدیانپاسخ به این دیدگاه 2 0
                        دوشنبه 30 دی 1392-22:17

                        خدایا ، تو میدانی که این پیر مرد شاعر جز عظمت تو به کسی متکی نیست .
                        از همه خوانندگان عزیز التماس دعا داریم

                        • احسان مهدیانپاسخ به این دیدگاه 2 0
                          دوشنبه 30 دی 1392-23:53

                          واقعا اگر در باره کسی که ممکن است 2 سال دیگر کاندیدا شود ( ممکن است ) چند لایک و هورا و .... داشتیم چند کامنت می آمد؟ دیدی ما تنها هسنیم واقعا تنهاییم .

                          • حسین نورانیپاسخ به این دیدگاه 1 0
                            سه شنبه 1 بهمن 1392-9:57

                            هنرمند در معنای اصیلش در این سرای کهن دیرگاهی ست ؛تنهاست ، تنهای هنرمند راستین ،هم هرگز به سبب انکارش نیست و ..... ، به امید صحت و سلامتی آقای زرکوب.


                        ©2013 APG.ir