تعداد بازدید: 4088

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 2 بهمن 1392-10:40

با گذشت اولیای دم صورت گرفت:

بخشش پای چوبه دار

دادستان ساري خبر داد:اولیای دم یک مقتول درساري در پای چوبه دار از حق خود گذشته و از انجام قصاص صرف‌نظر کردند/ حکم قصاص یک محکوم به قتل عمد در محوطه زندان ساری اجرا شد.


مازندنومه، خبر ارسالی روابط عمومی دادگستری مازندران: حجت الاسلام والمسلمین اسد الله جعفري صبح چهارشنبه در خصوص اجراي اين حكم گفت: بر اساس تقاضای قبلی اولیای دم مقتول ع –الف ، باید قاتل به دار مجازات آویخته و قصاص مي شد كه با گذشت اولياي دم در آخرين لحظات از مرگ رهايي يافت.

وي ادامه  داد: قاتل "م.خ."به دليل اختلاف برسر زمين كشاورزي و آب شاليزاري مبادرت به كشتن مقتول با اسلحه شكاري غير مجاز کرد كه پس از صدور حكم از دادگاه كيفري استان و تاييد آن در ديوان عالي كشورو موافقت رييس قوه قضاييه به قصاص نفس(اعدام) محكوم شد.

جعفري در پايان اظهار داشت:صبح امروز حکم با حضور اولیا دم مقتول آماده اجرا بود که در نهایت اولیا دم در آخرين لحظات از انجام قصاص صرف‌نظر کردند و از حق خود گذشتند.

* قصاص محکوم به قتل عمد در ساری

دادستان مرکز استان مازندران هم چنین از اجرای حکم قصاص یک محکوم به قتل عمد در محوطه زندان ساری خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری در خصوص چرایی اجراي اين حكم گفت:مقتول و قاتل هر دو از زندان آزاد شده بودند که پس ازديدن يكديگر و احوالپرسي در خيابان فرهنگ ساري، مقتول سوييچ موتور قاتل را برداشت و سپس با هم درگير شدند كه در نهايت قاتل"د.م" با ضربه چاقو نامبرده را مصدوم ودر خيابان رها کرد كه منجر به قتل "م.ف" شد.

 وي ادامه داد:حکم صادره از دادگاه کیفری استان از سوی دیوان عالی کشورتاييد شد كه با موافقت رییس قوه قضاییه با اجرای تشریفات قانونی در سحرگاه امروز چهارشنبه دوم بهمن ماه درمحوطه زندان ساری به اجرا درآمد.



    ©2013 APG.ir