تعداد بازدید: 6878

توصیه به دیگران 3

پنجشنبه 3 بهمن 1392-13:37

ورود ام.اس به شهرهای کوچک

دنیا از وضعیت ام.اس در ایران متعجب است!

نخستین همایش مسئولان انجمن‌های ام.اس کشور به میزبانی انجمن ام.اس مازندران در هتل نوید شهرستان ساری برگزار شد+عکس


مازندنومه، کلثوم فلاحی: محمدعلی صحرائیان -نائب رئیس انجمن ام.اس ایران- در این نشست، اظهار داشت: پیش از این شروع بیماری ام.اس در شهرهای صنعتی و بزرگ بود و اکنون شیوع بیماری در شهرهای کوچک هم در حال گسترش است.

 وی با بیان اینکه دنیا از وضعیت ام.اس در ایران متعجب است، ادامه داد:‌ وضعیت ما برای دنیا سوال‌برانگیز شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه بیماری ام.اس را باید جدی بگیریم، گفت:‌ ام.اس قبل از اینکه یک بیماری باشد، معضل اجتماعی است و همه دنیا نگاه ویژه‌ای به بیماری ام.اس دارند.

وی با بیان اینکه حواشی اطراف بیماری، بسیار فراتر از یک بیماری است، تصریح کرد: گروهی که به این بیماری مبتلا می‌شوند در ابتدای جوانی و زندگی قرار دارند و در مسیر زندگی هزاران چالش پیش روی آنها قرار دارد.

صحرائیان یادآور شد:‌بیماران ام.اس تا به سراغ شغل، گواهینامه رانندگی و ... می‌‌روند، پس زده می‌شوند.

نائب رئیس انجمن ام.اس کشور با اشاره به اینکه 80 درصد از بیماران ما جوان هستند، ادامه داد:‌اینها وقتی به دوران میانسالی می‌رسند با مشکلات خاصی مواجه می‌شوند.

 وی با بیان اینکه انجمن ام.اس درباره اشتغال بیماران وارد عرصه شود، خاطرنشان کردک امروز به دنبال خیرانی باشیم که برای بیماران کارآفرینی کنند.

صحرائیان با اشاره به اینکه امسال وضعیت کشور و شنیدن‌ها بهتر شده و بحران‌ها کاهش یافته است، گفت: فرصت خوبی است تا صدای بیماران را به گوش مسئولان برسانیم.

وی با بیان اینکه وضعیت دارویی بیماران تا حدودی پایدار شده است، افزود:‌قیمت داروها ارزان نشده اما کمبود شدید دارویی که ابتدای امسال و اواخر سال گذشته با آن مواجه بودیم را الان نداریم.

*45 تا 50 میلیارد تومان هزینه در سال

مسئول کمیته تحقیق و پژوهش انجمن ام.اس مازندران در این نشست، اظهار داشت: بیماران ام.اس سالانه 45 تا 50 میلیارد تومان هزینه دارند.

رضا حبیبی با اشاره به اینکه هر بیمار در طول سال 27 تا 30 میلیون تومان هزینه دارد، گفت: یک بیمار ام.اس در طول دوران بیماری خود که از 30 سال شروع شده و عمر امید به زندگی که 72 سال است، یک میلیارد و 500 تا 2میلیارد و 500 میلیون تومان بر اقتصاد کلان کشور، هزینه تحمیل می‌کند.


  • پنجشنبه 27 ارديبهشت 1397-15:23

    آخه چرا دروغ می گوید ، دوازده ساله که دارم دارو مصرف می کنم تا الان کسی یه یقرانی به من کمک نکرده ، از انجمن ام ای بگیر تا ......

    • دوشنبه 8 خرداد 1402-10:44

      سلام خواهر وبرادرم
      من خودم هم بیمارم ولی منظور جناب دکتر کمک مالی مستقیم نیست این هزینه ساخت داروهای گران قیمت هست که بیمه های پزشکی برای آن پرداخت می‌کنند شاید هم بیشتر بشه


    ©2013 APG.ir