تعداد بازدید: 3952

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 3 بهمن 1392-21:1

توسعه دربابل شتاب می گیرد

شهرستان بابل که شهری دانشگاهی وقطب پزشکی شمال کشور و مرکز داد و ستد استان مازندران است، به تغییر و تحول عالمانه بسیاری نیازمند است.


مازندنومه؛ یادداشت مهمان، سیدعلی رحیمایی، روزنامه نگار: مدت کوتاهی است که رجب ملایی رییسی سمت فرمانداری ويژه شهرستان بابل را دردست گرفته است.

فرماندار ویژه شهرستان بابل به یقین در مسئولیت خود با توجه به رهنمودهای رهبری معظم انقلاب در باب " مسئولیت"، ویژگی هایی نظیر "ادای تکلیف، تعهد درانجام کار، پاسخگو بودن دربرابر مطالبات و گزارش دهی از کاردکردهای مدیریتی " را مد نظر خواهد داشت.

مهندس ملایی از نیروهای فنی و مهندسی در دوران هشت سال دفاع مقدس است که به مدت 4 سال دردوره دوم شورای اسلامی شهربابل، منتخب آنان در مدیریت شهرداری بابل بود و در کنار آن، سال ها فعالیت در اداره عمرانی فرمانداری شهرستان بابل، از او فردی کاملا آشنا با زیرساخت های توسعه این شهرستان ساخته است.

ازسویي انتصاب او که از نیروهایی بومی است، انتظارات مردم را (با توجه به شناخت قبلی) بالا برده و امید آنان برای رفع معضلات و مشکلات شهرستان بابل افزایش یافته است .

 فرماندار جدید در صبح اولین جمعه کاری اش را، وقتی تنها چند ساعت از مراسم معارفه اش می گذشت، به بازدید های عمرانی به همراه استاندار مازندران و جمعی از مدیران کل دستگاهای اجرایی استان اختصاص داد و در همین زمان اندک، برای حل معضل آب شهرهای گروه الف، احداث پل سوم محمد حسن خان بابل، اتمام سریع کنارگذرجنوبی بابل ( که به یک آرزو تبدیل شده) و کمربندی شرقی دوم درسطح معاونان رییس جمهوری تا وزرا پیگیری های موثری داشته است که باعث اتخاذ نتایج موثری هم شده است.

به هرحال فرصت های بزرگ سرمایه گذاری در شهرستان بابل از جمله زمین 40 هکتاری جنب پارک ساحلی، پارک جنگلی طبیعت بابلکنار، احداث کارخانه تبدیل زباله به برق، ایجاد شهرک های خدمات خودرویی، مشاغل مزاحم، اتمام فوری کمربندی شرقی دوم و کنار گذر جنوبی بابل، اتمام بلوار ساحلی که ترافیک محور ورودی و محورشرقی و غربی بابل را از بین خواهد برد، استفاده از آبندان حیدرکلا به عنوان گنجی در داخل شهر، استفاده از توان خیران شهرساز درزمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شهرستان، متحول نمودن بخش فرهنگی شهر و استفاده بهینه از توان مجتمع بزرگ فرهنگی شهربابل که در حال حاضر کم سوست، میباشد و... وجود دارد که درپرتو یکدلی و هماهنگی مجموعه بزرگان شهرستان، این فرصت ها یکی یکی قابل بهره برداری می شود.

 نیک می دانیم که مشکلات کلان شهربابل با داشتن پشتوانه هایی قوی نظیر استاندار مازندران، امام جمعه، نمایندگان شهرستان، شورای اسلامی شهر و شهردار جوان وتحصیل کرده بابل قابل حل و فصل است.

با انرژی و توانی که همگان از مهندس ملایی سراغ دارند، دوران مدیریتی او در قامت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل، به یک دوره کم نظیر و مثال زدنی تبدیل خواهد شد.

 سخن آخر اینکه شهرستان بابل که شهری دانشگاهی وقطب پزشکی شمال کشور و مرکز داد و ستد استان مازندران است، به تغییر و تحول عالمانه بسیاری نیازمند است و برای رسیدن به تغییر هندسی سیمای شهرستان، کمک همه مدیران ضرورت دارد.

 


  • يکشنبه 6 بهمن 1392-12:36

    چه اعتماد به نفسی داره آقای رحیمیایی که خودش رو روزنامه نگار معرفی کرده...

    • بابلی دردمندپاسخ به این دیدگاه 4 1
      يکشنبه 6 بهمن 1392-11:42

      آقای رحیمایی
      ... بهترین عنوان برای همچین کاری خبربیار هست!!
      توسعه در بابل شتاب می گیرد؟ واقعا خودت خنده ات نمی گیرد از این تیتر؟
      کدام توسعه برادر؟ در این چند سال که بماند، چه اتفاق مهمی در این چند دهه در بابل افتاد که قابل توجه باشد؟
      شهرستان 500 هزار نفری ای که عرضه داشتن یک کمربندی را ندارد، مدیرانش را باید به صلابه کشید!
      شهری که تمام خیابان هایش به 30-40 سال پیش تعلق دارند، و جز فضای شهر جز ساختمان سازی توسعه پیدا نکرد، این کجاش نشان از توسعه و شتاب توسعه است؟
      آقا رجب شما هم خیلی همت کند این است که بله قربان گوی بالادستی ها باشد!
      دست بردار برادر
      خودت باش
      صاف و ساده و صادق

      • ناشناس بابلیپاسخ به این دیدگاه 2 3
        شنبه 5 بهمن 1392-15:55

        آقای رحیمائی...دوران ملائی رفتی روابط عمومی و الان هم لابد چیز دیگه ای توی سرت هست این کار ها بس است آقای ملائی هم همان طور که دکتر شهابی گقتند باید بره بابل ده را مدیریت کنه ...

        • جواب به کامنت ساریپاسخ به این دیدگاه 4 1
          شنبه 5 بهمن 1392-15:27

          دوست عزیزاقای رحیمایی برای شهرستان بابل یک فرصت هستن!!!!!!!ما هم شنیدیم درزمان مسولیت خودش چه اگهی های ...

          • شنبه 5 بهمن 1392-13:9

            در 30 سال اخير ما شاهد بوديم كه هر شخصي در بابل مسئوليتي ميگيرد درابتداي كار ميگويدشير مي كشد وپلنگ مي كشد ودر انتهاي كار كشتن يك موش هم در بيلان كاريش ديده نميشود.خدائيش دكتر شهابي صحيح گفت دربابل از توسعه يافتگي شهري هيچ خبري نيست.يك شهر كثيف پراز گرد وخاك و.......
            نماينده هاي بابل درچند دوره اخير فقط به فكر گرفتن راي هستندوراي كه گرفتند تمام شد.اقاي ...... 4 دوره نماينده بابل بود وعضو كميسيون راه وشهرسازي هم بود آخركاراين است وضع خراب بابل كه حتي كمربندي درست وحسابي ندارد.
            اينقدركارهم كه دربابل شدبه همت خود مردم اين شهراست.

            • شنبه 5 بهمن 1392-12:25

              یک روستا بیشتر نیست چرا دروغ می گی بهترین دکتر ها وعلوم پزشکی استان که درمرکز استان مستقر ند الکی به مردم دروغ نگو شما هم ما مردم بابل را گیر آوردید

              • شنبه 5 بهمن 1392-12:1

                این بابا ... حالا که دیگه واویلا........

                • شنبه 5 بهمن 1392-8:33

                  باتشكر از سايت مازندنومه
                  مشكلات شهربابل بسيار زياد است و اينرا همه ميدانند اما نبايد فرصت فراهم آمده را از دست داد
                  نبايد فرصت سوزي كنيم وبگويم گذشته اين بود وآنچنان بود
                  بايد حال را دريابيم
                  عذرخواهي مي كنم /مگر وضع شهرساري يا قائم شهر يا آمل بهتر از بابل است؟ واقعا همشان درآن عقب ماندگي ديده ميشود پس بايد تلاش كرد سيماي محروميت اين شهر از بين برود بجاي اينكه برطبل اختلاف بزنيم برطبل وحدت بكوبيم ويار هم باشيم تا شهرهاي مازندران از اين عقب افتادگي بيرون بروند

                  • دکترسیف الرضا شهابیپاسخ به این دیدگاه 7 2
                    جمعه 4 بهمن 1392-22:10

                    با عرض پوزش واحترام به مسئولین محترم یابل ؛ روستای "بابل ده "احتیاج به فرماندار ویژه و....ندارد .یک دهدار برای این روستا کفایت می کند.
                    ذره ای از توسعه یافتگی شهری دراینجا مشاهده می فرمائید.
                    برای مثال : یک سال است ضلع جنوبی پارک نوشیروانی بابل را کندند وبه مسافت 500 متر تبدیل به خرابه ای شده که نظیر آن در هیچ روستائی درایران مشاهده نمی شود وهنوز درست نکردند .مکانی که هر روز هزاران نفراز مردم این روستای بزرگ !! برای ورزش به آنجا می آیند ویک سال است در هنگام ورزش خاک می خورند.هرروز هزاران نفر از مردم این روستای بزرگ برای تفریح واستراحت به این پارک می آیند خاک به حلقشان می رود .
                    درایام تعطیلات صدها مسافر دراین پارک چادرمی زنند وخاطره ای از یک روستای خراب وویران را با خود می برند.
                    صحبت از عقب افتادگی بابلی که در زمان های نه چندان دور زیبائی وطراوت آن زبانزد همه آنانی بود که از اینجا عبور می کردند بی فایده است وهمین چند جمله را ازروی جهالت خودم بیان کردم .می بخشید مرا

                    • جمعه 4 بهمن 1392-19:50

                      اقای رحیمایی به خوانندگان محترم بگویید درزمانی که ملایی شهرداربابل بودوشما مسئول روابط عمومی بودید چه اگهی های سنگین برای روزنامه خودت رسالت می گرفتی البته علاوه برحقوق خودت، ...مایل هستید یک برگ ازان رابرای مازندنومه اسکن کنیم وروی سایت قرارگیرد؟؟؟؟!!!!!!!که ...


                      ©2013 APG.ir