تعداد بازدید: 3355

توصیه به دیگران 1

جمعه 4 بهمن 1392-14:53

رسولی: عده ای به دنبال تضعیف دولت اند

امام جمعه میاندرود گفت: باید عقلا و منطقا پذیرفت که برخی از منافع طرف خارجی نیز باید تامین شود/ این توقع کاملا بیجا است که تمام منافع به نفع ما باشد و غربی ها دست بسته در مقابل ما قدخم کنند.


مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی: سید مجتبی رسولی جویباری در خطبه های این هفته نمازجمعه میاندرود با گرامیداشت حماسه ششم بهمن سال 60 مردم آمل اظهار داشت: با همت و غیرت دینی و انقلابی مردم آمل و شهرستان های اطراف، درس بزرگی به منافقان داده شد و امروز آمل با عنوان شهر هزار سنگر شناخته می شود.

امام جمعه میاندرود ادامه داد: دشمنان، مازندران و مردم آن را نشناخته بودند و امروز هم دشمن ایران و مازندران را نمی شناسند.

*غربی ها در موضوع سوریه به بن بست رسیده اند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کنفرانس ژنو2 اشاره کرد و گفت:اصل بحران سوریه به جایی باز می گردد که دولت سوریه به مقاومت و حزب الله کمک می کرد.

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه دشمنان با علم بر این امر راه حل تامین امنیتی اسراییل را در تغییر نظام سوریه دانستند، افزود:آنها بعد از جنگ 33 روزه شروع به برنامه ریزی و کار در این زمینه کردند و در دوران تحولات منطقه ای و بیداری اسلامی وارد فاز عملیاتی شدند.

وی ادامه داد:خوشبختانه غربی ها در این مورد به بن بست رسیدند و در ژنو یک  به این نتیجه رسیدند که باید بشار اسد را بردارند و در ژنو 2  به دنبال ایجاد اجماع جهانی و بین المللی هستند که تا به حال هم به این هدف دست نیافته اند.

امام جمعه میاندرود به نقش بسیار مهم ایران در منطقه اشاره کرد و گفت:هیچ کس نمی تواند نقش مهم ایران در این زمینه را انکار کند، به طوری که خود امریکایی ها بر این امر اذعان داشتند..

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه اگر ایران در این مذاکرات شرکت داشت آنها به اهداف خود نمی رسیدند، افزود:همانطور که حضور ایران می توانست تاثیرگذار باشد عدم حضور ایران نیز تاثیرگذار بوده است، چرا که حضور ایران می توانست معادلات امریکا و غرب را بهم بریزد که این نشان از قدرت ایران دارد.

*باید مراقب بود کشور در معاملات ضرر نکند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز اجرای گام نخست توافقنامه ژنو اشاره کرد و گفت:از یک سو ایران به مدت شش ماه باید غنی سازی 20 درصد خود را تعطیل کند و ذخایر 20 درصد خود را نیز به 5 درصد کاهش دهد.

امام جمعه میاندرود به کاهش تحریم ها و لغو شماری از آنها توسط غرب و امریکا اشاره کرد و گفت:اما آنچه که در این معاملات مهم است آن است که کشور در این معادلات ضرر نکند و به که نفع کشور تمام شود.

وی گفت:باید عقلا و منطقا پذیرفت که برخی از منافع طرف نیز باید در این امر تامین شود و اینکه ما دست طرف مقابل را ببنیدم و  هر چه گفتیم آنها بپذیرند اصلا امکان ندارد.

خطیب جمعه سورک با بیان اینکه در هیچ معامله ای چنین اتفاقی نمی افتد، افزود: در یک معامله بسیار بزرگ سیاسی، امنیتی و تکنولوژی که یک طرف دنیای اسلام و در طرف دیگر دنیای غرب است این توقع کاملا بیجا است که تمام منافع به نفع ما باشد و غربی ها دست بسته در مقابل ما قدخم کنند.

وی ادامه داد:چنین چیزی اصلا نباید قابل تصور باشد اما باید مراقب بود که دشمن کلاه بر سر ما نگذارد.

حجت الاسلام رسولی اظهار داشت: نباید شک کرد که حمایت مقام معظم رهبری پشت دولت و تیم مذاکره کننده است و نباید در این موضوع تردید کرد و از طرفی هم این اعتقاد وجود دارد که ما به امریکایی ها اعتماد نداریم.

وی ادامه داد:کاری که آغاز شده است ریسک بسیار بزرگی است چرا که از یک طرف بسیار خطرناک است و از طرفی دیگر بسیار امید آفرین است.

*برخی ها به دنبال تضعیف دولت و تیم مذاکره کننده هستند

امام جمعه میاندرود حمایت مردم از مذاکرات هسته ای را در راستای تامین امنیت، آرامش و رفاه دانست و گفت: اگر جز این باشد مردم داعیه ای ندارند .

وی با بیان اینکه برخی تحلیل های رسانه ها مغرضانه است، افزود: عده ای به دنبال تضعیف دولت اند و در این تحلیل ها به دنبال تضعیف تیم مذاکره کننده هستند که اصلا به نفع کشور نیست.

حجت الاسلام رسولی گفت:وقتی حضرت آقا از این موضوع قاطعانه حمایت می کنند بر همه احزاب و جناح های سیاسی و بر همه مردم لازم است حمایت کنند.

وی به دغدغه جدی مردم در این خصوص نیز اشاره کرد و گفت:مردم در این راه شهید داده اند و انتظار ندارند که با روند کنونی بساط انرژی آرام آرام برچیده شود که البته مسئولان و تیم مذاکره کننده قول داده اند که چیزی را از دست نمی دهند.

امام جمعه میاندرود تاکید کرد: نباید گذاشت که امریکا از این موضوع سوء استفاده و کشور را خلع سلاح کند، لذا لازم است دولت با تدبیر و با ظرافت و دقت به این موضوع بپردازد.

 


  • دارابکلا20پاسخ به این دیدگاه 4 0
    جمعه 4 بهمن 1392-22:27

    با سلام لطفا خبر زیر را برای ما پخش نمایید.
    جمعه 4 بهمن 1392 ساعت 9:30 صبح - انجمن دوستداران محيط زيست داراب کلا با همراهی و حمایت شورای اسلامی و دهیاری دارابکلا یک همایش پیاده روی از میدان امام حسین علیه السلام تا امام زاده جعفر (ع) بر گزار نمود.
    در این همایش حدود هزار نفر از اهالی محترم داراب کلا حضور داشتند که به 23 نفر به قید قرعه ، جوایزی مانند دوچرخه ، توپ ورزشی و ... اهداء شد.
    http://www.darabkola20.blogfa.com/post-531.aspx

    • جمعه 4 بهمن 1392-19:14

      تو رو خدا نگو امام جمعه میاندرود..بگو سورک.صادقی جان امامان محترم شهرهای دیگه حرفی نمیزنن؟بابا میخوام بی خیال رصد کردن سایت شما بشم.نذار دیگه حرفهاشو.اینا عامل ... پیوستن دوباره بخش میاندرود به ساری هستن.عشششششق ما ساری.جمعی از اهالی میاندرود

      • میاندرودیپاسخ به این دیدگاه 8 1
        شنبه 5 بهمن 1392-7:45

        چطور یه نفر خودشو جمع می بنده و میگه جمعی از اهالی میاندرود.
        والا نوبرشه.
        این از خدا بیخبر دیگه نمیدونه با جداشدن میاندرود از ساری بودجه ای که اونوقتا کم به میاندرود می رسیده الان شده چندین برابر.
        بازدید هایی که برای حل مشکلات مردم انجام می شده شده هزاران برابر دوره های قبل.
        یا نگاهی که از طرف ملی و یا استانی به این شهرستان می شه شده چند برابر.
        چه میاندرودی ای هستی که از اسمشس فراری هستی؟ هان؟
        حس ناسیونالیستیت کجا رفته هم شهرستانی من.
        خود فروشی نکن عزیزم.


      ©2013 APG.ir