تعداد بازدید: 3266

توصیه به دیگران 6

سه شنبه 8 بهمن 1392-9:40

علیرضا یونسی رستمی:

از نقد استقبال می‌کنیم/خصومت با نقد متفاوت است

در گفت وگو با معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران مطرح شد: هفته آینده مدیران کل جهاد کشاورزی و محیط زیست، معرفی می‌شوند / در استان هیچ مورد خاص امنیتی ما را تهدید نمی‌کند /هر کلامی اگر از منشا خصومت باشد نمی‌تواند منشا خدمت تلقی شود+عکس


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، سردبیر+کلثوم فلاحی: بعدازظهر دوشنبه هفتم بهمن‌ماه دو ساعتی را میهمان معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در دفتر کارش بودیم.
علیرضا یونسی در فضایی صمیمی، صحبت‌های ما را شنید و به سوالات مان پاسخ داد. بخش قابل توجهی از مطالب رد و بدل شده که حول مسایل فرهنگی استان، انتصاب های آینده در استان و مواضع مخالفان دولت در استان بود قابل انتشار نیست، اما لابه لا سئوال هایی نیز پرسیدیم و پاسخ های معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران را آورده ایم.
برای اینکه یونسی به قرار ملاقاتش با خانواده شهدا در غرب استان برسد، پرسش ها را خلاصه کردیم تا در دیدار دیگری، مابقی سوال‌ها را بپرسیم. برای کوتاه تر شدن مطلب، پرسش ها را حذف کردیم و پاسخ های داده شد را در زیر آورده ایم.

* در گلوگاه، سوادکوه شمالی و جنوبی، قائمشهر، بابل، میاندرود، کلاردشت، عباس‌آباد، آمل و قائمشهر فرمانداران باتجربه و اهل مدارا و معتدل را انتخاب کردیم و گزینه‌های خوبی  داشتیم.

*تغییرات در بعضی ادارات کل را شروع کردیم، هفته آینده هم مدیران کل جهاد کشاورزی و محیط زیست، معرفی می‌شوند. در مقایسه با سایر استان‌ها، وضعیت ما خیلی عالی است.

*ارگان‌های امنیتی، بر حوزه فعالیت جریاناتی که به نوعی بخواهند آسیب وارد کنند، اشراف خوبی دارند. در استان هم هیچ مورد خاص امنیتی ما را تهدید نمی‌کند.

در حوزه آسیب‌های اجتماعی استان که اعتیاد بخشی از آن است و همچنین سرقت و ... تمهیداتی لحاظ شده که بتوان با هم‌افزایی و هم‌فکری و استفاده از تجربه از روند پیشرفت این آسیب‌ها جلوگیری کرد و به سمت کاهش آسیب‌ها برویم.

برای نقاط آسیب‌پذیر مثل محله عباس‌آباد نکا هم تمهیداتی داریم، اصلاح محله‌ای این چنینی به معنای این است که بر این محلات، اشراف و کنترل داشته باشیم و به سمت بهسازی این مناطق برویم.

نیروی انتظامی کارهای ارزشمندی در منطقه عباس‌آباد انجام داد. خود این محله هم بافت مناسب سکونتی نداشت، بافت منازل بسیار سست بود و با همکاری چند دستگاه، نسبت به تعریض این کوچه به 12 متر و همچنین رفع مشکلات فاضلاب این منطقه و استحکام بناها اقدام کردیم.

بهزیستی و نیروی انتظامی و بسیاری ارگان‌های دیگر در این محله مستقر شدند و برای بهسازی محله تلاش می‌کنند، تجربه عباس‌آباد، تجربه خوبی برای ما بود، ضعف‌ها و نقاط قوت در حین اجرا شناسایی شد و از این تجربه در بهسازی محدود محلات  این چنینی در استان، استفاده می‌کنیم.

بیشترین تلاش ما برخورد نرم‌افزارانه است. با انجام کارهای فرهنگی و استقرار  روحانی متعهد و باانگیزه در بعضی محلات، جواب گرفتیم.



*هیچ ملتی به رشد و توسعه و شکوفایی در حوزه‌های مختلف نمی‌رسد جز اینکه روح همبستگی، گرایش به دانایی، قانون‌پذیری و اطاعت از قانون و روح خدمت به مردم در آن جامعه دمیده شده باشد.

تاریخ نشان می‌دهد جامعه‌ای که با حفظ همبستگی ملی و با نگرش به خدمت به مردم به سمت توسعه در حوزه‌های مختلف می‌رود آن جامعه موفق است و نمونه بارز آن هم  در جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد که آلمان و ژاپن در حوزه‌های مختلف، منهدم شدند و همه ظرفیت‌های توسعه‌ای این کشورها زیر بمباران و خمپاره‌ها متلاشی شد، اما امروز همین کشورها به مرحله‌ای از توانایی رسیدند که در حوزه‌های صنعت، اقتصاد و حوزه‌های توسعه‌ای جزو کشورهای برتز جهان امروز به شمار می‌روند.

مسلمانان هم در برهه‌ای از زمان، دوران طلایی تاریخ و تمدن اسلامی را داشتند.



*بخشی از مشکلات امروز، زاییده تلاش ناموزون و نامعقول دولت قبل است که در حوزه‌ سیاست خارجی آسیب‌های جدی به ما وارد شد و در حوزه سیاست‌های داخلی و اقتصادی هم آسیب دیدیم و امروز برای برون‌رفت از این مشکلات و گام برداشتن به سوی پیشرفت و تکامل در حوزه‌های مختلف، ضمن رعایت اصول و آرمان‌ها و فرامین رهبری، دشمنی‌ها را نسبت به کشورمان کاهش دهیم، همان کاری که امروز دولت، با هدایت رهبری معظم انقلاب انجام می‌دهد.

*مواضع دولتمردان به گونه‌ای است که جلوی گسترش بی‌رویه تورم را  گرفته و تورم به کنترل درآمده است، قیمت‌ها تثبیت شده. دولت و مسئولان استان تلاش می کنند تا رضایت‌مندی را برای مردم فراهم کنند و این امیدی که بعد از انتخابات 24 خرداد در دل مردم زنده شد، مردم دولت مورد نظر را شکل دادند با روح تعاون و تعادل و وحدت نظر، به سمتی برویم که زیرساخت‌های استان را ارتقا دهیم و به توسعه استان بپردازیم.

با همکاری  نمایندگان مجلس، علما، روشنفکران و آحاد مختلف مردم و جریانات سیاسی کمک کنند به سمتی برویم که به خواسته‌های مردم جامه عمل بپوشانیم.

امروز مردم این را می‌خواهند که همه به گونه‌ای عمل کنند که به توسعه کشور و استان کمک شود و هر کلامی اگر از منشا خصومت باشد نمی‌تواند منشا خدمت تلقی شود.




*انتقاد سازنده که راهگشا و اثربخش باشد باید وجود داشته باشد. انتقاد مانند چراغی است که راه را روشن می‌کند. ما از نقد استقبال می‌کنیم اما خصومت با نقد متفاوت است.

در همین مدت کم هجمه‌های زیادی به دولت و همچنین در استان به مدیران ارشد، وارد شده است. دولت، این انتقادات غیرسازنده را تحمل می‌کند و در استان هم همینطور رفتار می‌کنیم.

به همگان سفارش می‌کنیم با وحدت و همبستگی، آینه همدیگر باشیم و به آرمانی بیندیشیم که به توسعه کشور و استان، منجر شود و بتوانیم لبخند رضایت بر لبان مردم بنشانیم.



*همه تلاش‌ها برای خدمت به مردم است و اصلا دنبال چیزی غیر از این نیستیم. تلاش می‌کنیم از این فرصت محدودی که به امانت به ما واگذار شده استفاده مطلوب شود و در مقابل خدا، مردم، خون شهدا و ولی فقیه و وجدان خودمان شرمنده نباشیم.

*اشتباهات سهوی و مشکلات وجود دارد، انتظار داریم ما را راهنمایی کنند و تذکر دهند تا بتوانیم کمک کنیم و استان را بسازیم و استانی توسعه‌یافته‌تر از قبل داشته باشیم.



  • چهارشنبه 9 بهمن 1392-23:27

    آدم از شنیدن بعضی جملات دچار سوء هاضمه میشود
    آقای یونسی منصوب دولت تدبیر هستند اما نفد نماینده های مجلس را خوب می پذیرند و فرمانداران شهرها با هماهنگی نماینده ها انتخاب میکنند .هرچه نقد از سوی طرفداران دولت تدبیر و امید را استقبال می کنند تا دوره خودشان تمام شود.
    انصاف کجایی؟

    • لاریجان همیشه سبز و استوارپاسخ به این دیدگاه 2 0
      چهارشنبه 9 بهمن 1392-21:40

      -درود . جناب آقای یونسی بعد ازاین همه سال معنی اعتدال و تجربه وسواد و مدیر را فهمیدیم . تو آملی که همین فرماندار بقول شما معتدل و مدبر شما که در جریان انتخابات اجازه برگزاری سخنرانی به دکتر روحانی رو ندادند و مسائل بعد از پیروزی ایشان . چطور میتونن مدعی اعتدال مورد نظر رییس جمهور محترم باشن بنظرتون. یه پیشنهادم دارم به جناب ربیع فلاح استاندار محترم که هر چه سریعتر نسبت به کنار زدن نیروهای احمدی نژادی در استان اقدام نمایند که خبرها از نشستهای شبانه ومشترک جهت دستیابی به کرسی های سبز مجلسند مجلسی که امان دولت را بریدند وسنگ اندازی می کنند ونمی خواهند اصلاحات جانی دوباره بگیرد پیروز باشید وسربلند

      • داود-عباسپاسخ به این دیدگاه 0 1
        چهارشنبه 9 بهمن 1392-17:33

        مهندس نوبخت از مدیران شجاع و مدبر این مرز و بوم و فرزند شهید گرامی است..با بر کناری مهندس نوبخت تیشه به ریشه خودمان زدیم..
        این جناح بندی تا به کی بگذارید یک فرد مومن در یک مجموعه که به نحو احسن کارشو انجام میده بگذارید ادامه دهد..ولش کنید این حزب بازی و بگذارید یک جامعه رشد کند.اصلا ما این اقا رو ندیدیم و ایشون هم مارو نمیشناسند..کلی صحبت میکنیم چرا باید ساختار یک مجموعه رو که در حال رشد و نمو هست باید از بنیه تغیر داد..بس کنید بابا این کارها رو کشور های همسایه برق ندارند گاز ندارند ولی پیشرفته هستند.به فکر مردم باشید اقا به داد مردم برسید به داد جوانی برسید که با مدرک عالی بیکار افتاده خونه .به خدا به فکر جوانان باشید..
        همه استانها پیشرفت کردند الی مازندران و گیلان ..
        التماس دعا

        • چهارشنبه 9 بهمن 1392-10:13

          آقاي يونسي كماكان... دارين سر هوداران تدبير و اميد در آمل رو شيره ميماليد شما رو به خون برادران شهيدتان اگه به نقد و نقادي احترام ميزاريد ابتدا فرم پر شده براي فرمانداري آقاي رسولي رو كه به وزارت كشور با امضائ خودتان فرستاديد باز پس بگيريد بعد با هواداران تان صادق باشيد...

          • محسني كارسناس ارشد سياسي پاسخ به این دیدگاه 5 0
            چهارشنبه 9 بهمن 1392-10:1

            آقاي يونسي...در آمل اتصاب بسيار ضعيفي رو انجام دادين و مغلوب آقاي يوسفيان شديد و فردي را كه در دولت احمدي نژاد معون فرماندار بود و اصلاح طلبان را مي كوبيد و فرماندارش نكردن شما زحمتش رو كشيدد دس مريزا . واقعا چقدر محافظه كاريد شما؟؟

            • چهارشنبه 9 بهمن 1392-8:53

              تورو خدا مدير كل منابع طبيعي و ...رو عوض كنيد....خدا خيرت بده اقاي يونسي

              • چهارشنبه 9 بهمن 1392-13:49

                سلام دوستی ه میگویید مدیر کل منابع طبیعی را عوض کنید و چه دلیلی دارید و من دوست این بزرگوار هم نیستم اما نوبخت را مانند پدر خود می دانم و خداییش این فرد توانمد هست و استاندار بایست این فرزند شهید و مردمی و ساروی را حفظ کند

              • استقبال از نقدپاسخ به این دیدگاه 4 0
                چهارشنبه 9 بهمن 1392-1:12

                اقای یونسی از نقد استقبال می کنند و خیلی خوب گوش می کنند ..حالا افرادی مثل رسولی میشن سر پرست فرماندار ی آمل==
                سپس احتمالا" میشن فرماندار
                واین نقد ها ی سازنده هست تا اخر این دوره
                هم نفد پابرجاست و استقبال هم پابرجاست..

                بازار نقد هم پابرجاست.
                حالا یک نقد .
                یعنی تا خالا استانداری مازندران نتونست یه نفر را بعنون فرماندار آمل به وزارت کشور معرفی کند ولو اینکه جواب منفی گفته باشد یا قانون هست که اول باید اجازه بگیرد بعد فرماندار را معرفی کند.. اقتدار چن بخش هست؟

                • شهروندان املیپاسخ به این دیدگاه 15 2
                  سه شنبه 8 بهمن 1392-18:22

                  مدیرمحترم شما را بخون شهدای کربلا وشهدای ایران قسم مدیون باشید که حرف دل مردم را در کامنت ننویسید مدیونید مدیونید مدیونید بخدا ورسوله خدا جناب اقای یونسی سلام قرار این بودجناب اثای دکترروحانی دولتش دولت راست گویان باشدچرا زودفراموش کردی بیانات ریاست مجترم جمهوری را چرابی راهه میروی صادق باش به هم استانی دروغ بکی به املی واقف جریانات انتصاب فرماندارند نمی شود دروغ کفت که فرماندارفعلی همسو وهم جهت دولت نیست دارای مدرک فوق دییلم دو دوره در دولت بهاری احمدینزاد بعنواته معاون فرماندارکه همان دولت قبل ازیذیرش به عنوان فرماندار اجتناب کرد چطور اقای یونسی این اقا شده فرماندار همین اقای فرماندار در موقع انتخابات رای دادن به روحانی را خیانت به خونه شهدا میدانست همین اقای بهاری دولت قبل در شب ییروزی انتخابات دستورحمله بستاد وضرب وشتم اعضا وهواداران روحانی ودستگیری را چه کسی صادرکرده که یرونده ترنیروی انتظامی موجود است اقای یونسی حالا اوشده با ان مدرک شده باتجربه باان دستور شده اهل مدارا و مردی معتدل 140 هزار املی به روحانی رای داده شدن دشمن دولت انصاف خوب چیزی است یونسی یادت نره فرمایش ریس جمهوری اسلامی دکتر روحانی دولت راست گویان

                  • سه شنبه 8 بهمن 1392-14:14

                    خدا فرزند گرام حاج محمد آقاي عزيز را رحمت كند.

                    • سه شنبه 8 بهمن 1392-22:9

                      درود خدا بر ایازی ها ، کوهستانی ها و یونسی و ولایی ها

                    • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 1 0
                      سه شنبه 8 بهمن 1392-13:0

                      اقای رستمی خدا پدر و مادرشما رو بیامرزه. با عرض پوزش از محضر اساتید نقد جسارت بنده رو ببخشید: چقدر این مسئله گفته شده ولی نخواستن بپذیرن. تمام کسایی که نقد می کنن چه هدفی می تونن داشته باشن جز دیدن و داشتن در درجه اول مازندرانی سبز و پیشرفته و ایرانی اباد که بتونن تو جهان با افتخار سرشو نو بالا بگیرن و بگن من ایرانیم.از احترامی که به شعور و هدف منتقدین حتی در قالب کلام گذاشتید سپاسگزاریم.

                      • سه شنبه 8 بهمن 1392-12:41

                        اقتصاد مهمتر است یا آموزش و اشتغال .در شرایطی که کارگاههای فنی و حرفه ای استان از بی تدبیری مدیریت آن خالی است و چیزی برای آموزش نداریم ماندن یک عضو مهم جبهه پایداری در مسئولیت مدیر کل فنی و حرفه ای چه مفهومی دارد

                        • سه شنبه 8 بهمن 1392-13:19

                          از دکتر یونسی بخاطر مصاحبه اش با رسانه های همسو و شفاف سازی تشکر می کنیم. لطفا از استاندار بخواهید یک کنفرانس مطبوعاتی با رسانه ها بگذارد

                          • سه شنبه 8 بهمن 1392-15:48

                            از یونسی عزیز می خواهیم به دنبال تغییر در منابع طبیعی ساری را کلید بزنند و با مدیر توانمند در این عرصه شاهد تحولاتی عظیم باشیم؟فرزندان شاهد استان

                            • جواد دهقان پاسخ به این دیدگاه
                              چهارشنبه 9 بهمن 1392-13:30

                              فرزند شهید اداره کل منابع طبیعی ساری هستم و تمامی چرت و پرت های این اقا را نقض میکنم و این فرد را ما کامل میشناسیم و ما تمامی فرزندان شهدا خواستار مهندس نوبخت هستیم و از استاندار خواهان این هستیم که از مدیریت سایت بخواهد که چرا مطالب کذب و بد علیه افراد دیندار و حق گو مانند مهندس نوبخت را نشر میکند
                              ما همگی نوبخت را دوست داریم و این مدیر توانمد را مانند پدر خود میدانیم

                              • چهارشنبه 9 بهمن 1392-13:1

                                با سلام خدمت دوست عزیزی که خود را نماینده فرزندان شهدای استان در اداره کل منابع طبیعی معرفی میکند عرض کنم که ما فرزندان شهدا(بیشترین تعداد فرزند شهید در ادارات کل استان مازندران هستیم) مدیون اقای مهندس نوبخت مدیر کل محترم منابع طبیعی استان مازندران - ساری هستیم و درود خدا بر روح پدر بزرگوارشان و ممنون از نوع تربیت این عزیز
                                اما کسی که این کامنت ها را مینویسد نظر شخصی خودش هست و ما تمامی فرزندان شهدا اداره کل حامی و خواهان ماندن و ارتقا مهندس نوبخت که حافظ بیت المال هست می باشیم
                                ضمنا همه نمیتوانند مانند مهندس نوبخت که فرزند شهید است مدیر خوبی هم باشند و مدیریت ایشان ناشی از کار و توانمندی و صداقت و کاربلدی است و بقیه داستان حاشیه های این بزرگواران است

                                • سه شنبه 8 بهمن 1392-18:19

                                  تغییر و تحول در منابع طبیعی در راه است.بزودی و طبق شنیده ها

                                  • چهارشنبه 9 بهمن 1392-13:26

                                    اینجانب فرزند شهید در اداره کل هستم و تمامی حرفهای این فرد را رد میکنم و اگر این شخص خود را فرزند شهید معرفی میکند و نماینده فرزندان شهید استان میگوید کاملا بیخود گفته است و از مدیریت سایت هم گله مند هستیم که چرا این مطالب کذب را انعکاس میدهد؟
                                    از مدیریت سایت هم اعاده حیثیت میکنیم و حمایت کامل خود را از مهندس نوبخت مدیر توانمند و مردمی اعلام میکنیم و خواهان رشد این برادر عزیز هستیم


                            ©2013 APG.ir