تعداد بازدید: 5890

توصیه به دیگران 2

جمعه 18 بهمن 1392-21:42

درنمایشگاه کتاب(6)

کریمی مله: برگزاری نمایشگاه کتاب لازم بود

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران گفت:اگر اطلاع رسانی سازمان یافته تری قبل از برگزاری نمایشگاه صورت گیرد، افزایش تعداد بازدید کنندگان را در پی خواهد داشت


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: دکتر علی کریمی مله در بازدید از دهمین نمایشگاه کتاب مازندران، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب، اقدام فرهنگی خوب و لازمی است که باعث تحرک فرهنگی در استان می شود و نقش قابل توجهی در ترغیب جامعه به سمت فرهنگ کتاب خوانی ایفا می کند.

وی ادامه داد: در شرایط و اقتضائات مادی و اقتصادی و ورود تکنولوژی های نوین، فرهنگ مکتوب رو به ضعف می رود و برگزاری این نمایشگاه، لازم و مفید است.

کریمی مله با اشاره به اینکه عمده کتاب های عرضه شده در نمایشگاه در سطح عمومی است، تصریح کرد: با توجه به توزیع جمعیت دانشجویی در مازندران، اگ عده ای در این نمایشگاه به دنبال کتاب های تخصصی باشند، کتاب قابل توجهی پیدا نمی کنند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه مازندران یادآور شد: اگر بتوان در کنار برگزاری نمایشگاه در سطح عمومی، با ناشران تخصصی هم ارتباط برقرار کرد که ملزم به حضور در نمایشگاه شوند، حجم بازدیدکنندگان از نمایشگاه از نظر کمی و کیفی افزایش می یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: در همین سطح هم باید از کسانی که در برگزاری این رویداد فرهنگی نقش دارند صمیمانه سپاسگزاری کرد.

کریمی مله افزود: اگر اطلاع رسانی سازمان یافته تری قبل از برگزاری نمایشگاه صورت گیرد، افزایش تعداد بازدید کنندگان را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به بارش برف در استان و بروز بحران در غرب مازندران، بخشی از هم استانی ها نتوانستند از نمایشگاه بازدید کنند اما با این وجود، اقبال قابل ملاحظه ای صورت گرفته و امیدوارم در شکل دادن به فرهنگ کتاب خوانی که لازمه عصر جدید است و فرهنگ باستانی و دینی ما هم در این زمینه آموزه هایی دارد گام هایی برداشته شود که بتواند باعث افزایش بینش و سطح دانش هم استانی ها شود.

*خبر مرتبط:

از ترانه و زبانزد تا شعر و آیین

دیدار کودکان با کتاب

قطره ای از دریای کتاب

 برای فرهنگ کار کنیم

بزرگ نیا: مردم کتاب را دوست دارند



    ©2013 APG.ir