تعداد بازدید: 3610

توصیه به دیگران 0

شنبه 19 بهمن 1392-8:21

دغدغه های یک ریس جمهور؛

سکوت دانشگاهیان متاثر از فشارهای سیاسی سال های گذشته است

نقطه نظرات دو فرماندار و یک نماینده مجلس درباره انتقاد رییس جمهوری از سکوت دانشگاهیان و حرف زدن کم سوادها


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: حسن روحانی  سه شنبه گذشته طی سخنانی در دانشگاه بهشتی تهران، با اشاره به توافق ژنو اظهار داشت که:« در این باره چرا فقط یک عده کم‌سواد صحبت کنند و اساتید دانشمند و بزرگان دانشگاه ما خصوصی حرف می‌زنند؟ چرا آن‌ها به میدان نمی‌آیند؟  البته نمی‌گوییم آن‌ها حرف نزنند ولی فقط چرا آن‌ها صحبت می‌کنند؟ آینده تاریخ این را به ما نمی‌بخشد.چرا دانشگاه خاموش است؟»

دکتر حسن روحانی در ادامه بابیان اینکه «ما در دانشگاه شهامت سقراط‌ وار می‌خواهیم. از چه می‌ترسیم؟ چرا وقتی یک کار بزرگ بین‌المللی انجام می‌شود، نمی‌آیید حرف بزنید و صحبت کنید و خصوصی برای رییس‌جمهوری نامه‌ می‌نویسید؟» به انتقاد از سکوت دانشگاهیان پرداخت .

در همین راستا نظرات فرمانداران سوادکوه شمالی و میاندورود و نیز نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس را جویا شدیم.

*بحث فشارهای سیاسی گذشته مطرح است

محمد رضا منصوریان -فرماندار سوادکوه شمالی- در این باره ضمن انتقاد از فشارهای سیاسی گذشته گفت:در حقیقت همان  بحث فشارها و بحث های امنیتی که در گذشته مطرح بود هنوز بر جامع ما حاکم است.



وی در ادامه علت سکوت دانشگاهیان را متاثر از فشارهای سیاسی سال های گذشته دانست وابراز داشت:دانشگاهیان از طرفی دوست دارند فضای سیاسی را که بعد از انتخابات به دست آمده، از دست ندهند واز طرف دیگر  نمی خواهند وارد جدال با جریان اصولگرا شوند.

 منصوریان ادامه داد:احساس می کنم این دو وضعیت باید باشد که سکوت پیش آمده است.

فرماندار سوادکوه شمالی در پایان گفت: اینکه دکتر روحانی آمد و از دانشگاهی ها دعوت کرد که به میدان بیایند، اقدام خوبی بود، چرا که واقعا استادان دانشگاه می توانند بیایند واثبات کنند مسیر حرکت به سمت آرامش و پویاییست.

*روحانی همین طور فضای کشور را باز نگه دارد

محمد دامادی -نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس- در این باره گفت: ببینید در چند سال گذشته فضای آزادی برای نظر دادن وجود نداشت، مثلا در مورد خودم در نامه ای که به دکتر روحانی نوشتم یک عده آمدند و  به من حمله کردند که چرا اینجا را اینطور نوشتی وآنجا را ان طور نوشتی؛ برای ترس از چنین رفتارهایی ست که معمولا توسط دانشگاهیان محافظه کاری ها صورت می گیرد .



وی سخنان اخیر دکتر روحانی را حرف هایی درست دانست و لزوم پیشرفت را منوط به  وارد عمل شدن دانشگاهیان در نقد از  مجلس ودولت  دانست وگفت: تا زمانی که دانشگاه واستادان صحبت نکنند، نمی توانیم پیشرفت کنیم .

دامادی تاکید کرد: اگر دکتر روحانی همین طور فضای کشور را باز نگه دارد، دانشگاهیان می توانند وارد عمل شوند وشاهد پیشرفت روز افزون باشیم.

* دانشمندان نباید از چیزی واهمه داشته باشند

ارسطو قادری-فرماندار میاندرود- هم در گفتگو با ما  تعامل دولت با دستگاه های دیگر را در راستای ایجاد وحدت و همدلی عنوان کرد و گفت: نحوه برخورد رییس جمهوری محترم و وزرا با مجلس جای قدردانی دارد.



وی به هجمه های سیاسی و رسانه ای در طول مدت کوتاه از عمر دولت تدبیر وامید اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد برخی افراد و رسانه ها با اغراض شخصی به موضوعات دامن می زنند.

فرماندار میاندرود حسادت های اخیر را عامل ندیدن توفیقات دولت و دستگاه دیپلماسی کشور دانست و تصریح کرد: در حالی که رشد تورم مهار شده است ودولت برخلاف روند سابق در حال ایجاد مقدمات  جهت رشد اقتصادی است، هر روزفشارهای سیاسی و رسانه ای بیشتر می شود.

وی  با بیان اینکه با آغاز به کار دولت تدبیر و امید، شور و نشاط در بین مردم بیشتر شده است، افزود:مردم  با دیدن روزنه های امید وحدت شان بیشتر شده و این رویکرد مردم در انتخاب دکتر روحانی نشان دهنده علاقه مندی آنها به ارزش های دینی است.

قادری به لزوم حضور نخبگان و استادان دانشگاه در میدان های علمی و سیاسی جامعه تاکید کرد و گفت: دانشمندان نباید از چیزی واهمه داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر کارهای دولت داری نقد است بیایند منصفانه نقد کنند واگر هم  توفیقاتی حاصل شده است از عملکرد مدیران دفاع شود.

فرماندار میاندرود گفت: حداقل منفعت اینکار، ایجاد فضای باز سیاسی برای همه جناح ها و احزاب و همچنین نخبگان و فرهنگیان است و نباید اجازه داد تا تنها صدای یک حزب خاص با رویکرد مشخص و انتقام جویانه به مردم برسد.


  • يکشنبه 20 بهمن 1392-11:6

    جالبه که فشار سیاسی تو دانشگاه ها بود و ایون طور جناب احمدی نژاد رو میکوبیدند. من از سال 87 تا الآن دانشجو هستم و تمام شرایط رو دیدم که این رو میگم.
    به علاوه جناب آقای روحانی؛ تا وقتی که وزیر امور خارجه شما بگه : «حتی اگر استیضاح هم بشوم؛ از مفاد و مذاکرات توافقنامه صحبت نمبکنم» مگه میشه اظهار نظر کرد.
    خندم گرفت از حرف آقای روحانی؛ آخه سعید زیباکلام و عماد افروغ که به اعتدال در نظریات سیاسی معروفند رو به بهانه انتقاد از توافقنامه ژنو بیسواد خواندند!

    • شنبه 19 بهمن 1392-14:11

      آقای دامادی حمله برخی ها به شما بخاطر تغییر مواضع شما از یک جهت به جهت دیگر بود و بس ؛ تا حالا شما دیده اید یک اصلاح طلب از اصولگراها حمایت کند و یا در وصفشان قلم فرسایی کنند ؟ / جالب است بعد می گویند مجلس اصولگراست !!! با این نماینده ها ..

      • شنبه 19 بهمن 1392-11:39

        آقای دامادی و فرمانداران مواجب بگیر ، بهتر بود آن روی سکه را هم ببینند که چطور آقای روحانی که می گفت این دولت تحمل انتقاد را دارد از کوره در رفت و با حرفی سبک ، منتقدان را کم سواد خواند. آیا اعضای هیئت علمی دانشگاه ها ، فقط به جرم انتقاد از روحانی کم سواد هستند؟ حالا به نظر شما چند نفر به نام دانشگاهی برای افزایش درجه ، مقاله های چاپلوسانه در دفاع از عملکرد ضعیف روحانی خواهند نوشت؟ آقای دامادی! شما هفته قبل در مصاحبه با مازندنومه به دروغی که آقای روحانی به شما نمایندگان مازندران گفت ؛ اشاره کردی. چرا از اینها انتقاد نمی کنی؟

        • شنبه 19 بهمن 1392-10:15

          برخی سایت ها و خبرگزاری های اصولگرا ضمن منت گذاشتن خدمت رسانی نیروهای نظامی به مردم اسیب دیده از برف غرب مازندران به دولت و رییس جمهور خرده گرفتن که سرهنگ ها بهتر از حقوقدان هامدیریت دارند.این دوستان با برجسته سازی عملکرد نیروهای نظامی عملکرد دستگاههای اجرایی را زیر سوال برده اند. اما سوال من شهروند این است که آیا امکانات گسترده در اختیار نهادهای نظامی در شرایط بحران و غیرجنگ چگونه باید استفاده شو؟!!!

          • شنبه 19 بهمن 1392-11:35

            عزیزی که نامت را منصف گذاشتی! مگه ...آقای رئیس جمهور چرا نیومد؟ وزرایی که اومدن بعد از چند روز اومدن؟ فرستاده رئیس جمهور بعد از قریب به یک هفت اومد. اینا ضعف دولت بود. اگر هم ارتش و سپاه و بسیج اومدن وسط ، خودشون اومدن نه اینکه اول دولت بیاد و به اونا بگه که بیاد واسه مردم کاری کنید. البته استاندار زحمت کشید ولی اهالی کاخ سعدآباد کجا بودن؟

          • شنبه 19 بهمن 1392-8:30

            آقارضای شریعتی عالی بود. عجب گزارش چالش برانگیزی تهیه کردی.


            ©2013 APG.ir