تعداد بازدید: 4520

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 21 بهمن 1392-20:25

علیرضا یونسی:

رفتارهای دولت قبل، دنیا را در مقابل ما قرار داد


معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت: بر دست و بازوی کسانی که در راستای سازندگی کشور با توجه به وضعیت رکود شدید اقتصادی تلاش می کنند، بوسه می زنیم و به این بوسه هم افتخار می کنیم/ احتمالاتی از قبیل برف غرب استان را باید قبل از وقوع پیش بینی کرد+عکس+حاشیه ها


 

 

مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: با حضور  علیرضا یونسی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، قادری فرماندار میاندورود،بخشداران مرکزی و گهرباران و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان ساری و میاندورود سه پروژه شاخص شهرستان افتتاح و کلنگ ساخت پروژه استخر دو میلیاردی در شهر سورک بر زمین زده شد.

علیرضا یونسی صبح امروز با حضور در فرمانداری میاندورود به اتفاق فرماندار این شهرستان و مدیران دستگاه های اجرایی ابتدا در شهر سورک حاضر شد و کلنگ ساخت استخر کولاک را در زمینی به مساحت دو هزار متر و با مساحت ساخت 1100 متر مربع که در دو طبقه و با امکانات کامل استخر، جکوزی و سالن بدن سازی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان ساخته خواهد شد، بر زمین زد.

 در ادامه این بازدید بازارچه محلی روستای اسلام آباد در زمینی به مساحت3200 مترمربع و مساحت ساخت 860مترمربع با اعتبار یک میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

 این بازارچه محلی که مقدمات کارها جهت واگذاری مغازه های ساخته شده در آن در حال انجام است، به طور مستقیم 50 نفر و به طور غیر مستقیم برای 150 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران در این مراسم با بیان اینکه باید از سرمایه گذار حمایت تا پای آنها به منطقه میاندورود باز شود، افزود: میاندورود از ظرفیت های توسعه ای خوبی برخوردار است و مردم این منطقه نیز انسان هایی مومن، بردبار و حامی ارزش های انقلاب هستند.

وی با اشاره به روند پیشرفت و توسعه کشورهای صنعتی دنیا اظهار داشت:آنها با آغوشی باز از سرمایه گذاران حمایت کردند به گونه ای که با محبت خود سرمایه گذار را وادار به هزینه بیشتر در بخش تولیدی مورد نظر کردند و با این روش حجم سرمایه گذاری در منطقه و کشور خود را افزایش دادند.



معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران همچنین به ظرفیت ویژه میاندورود در بخش های کشاورزی،صنعت و گردشگری هم اشاره کرد و گفت: باید تدبیر تازه ای اندیشید و با استمداد از یافته های علمی جدید و وحدت و همدلی منطقه را به توسعه قابل قبولی رساند.

 وی شرط نتیجه گیری از تلاش ها را امیدواری به لطف خداوند و ایمان راستین به او دانست و تصریح کرد: انقلاب با هدایت امام راحل و با حضور مردم رقم خورد و طرح جدید حکومت داری بر مبنای حکومت دینی و الهی در دنیا ایجاد شد.



 یونسی یافته های خردمندان غربی در حوزه استدلال انقلاب ها را بدون در نظر گرفتن اصالت انسانی عنوان کرد و گفت:امروز اندیشه های آنها به پوچی رسیده است، چرا که اندیشه لیبرال دموکراسی غربی با فطرت انسان ها ناسازگار است.

وی به اذعان تحلیل گران مبنی بر انحراف انقلاب ها از مسیر اصلی خود پس از گذشت 30 سال اشاره کرد و گفت: تنها انقلاب ما است که پس از 35 سال هنوز پابرجا مانده است و مردم هم فردا در حضوری ملی تجلی وحدت و اراده خود در دفاع از اندیشه ها و آرمان های مقدس امام و شهدا را به جهانیان نشان خواهند داد.

* همت بلند مردم شاهکار می کند

 مقصد بعدی روستای دارابکلا و افتتاح پروژه 60 واحدی مسکن مهر این روستا بود. این پروژه در 3000 مترمربع زمین و در مجموع مساحت ساخت 7 هزار مترمربع احداث شده است.

این واحد ها در هشت بلوک شش واحدی و یک بلوک چهار واحدی توسط شرکت مهندسی مهندسین سپهرار ساخته و به متقاضیان تحویل شده است.



 در مجموع هر واحد 67 متری این مجموعه 44 میلیون تومان هزینه تمام شده در بر داشته است که 24 میلیون تومان آورده متقاضی و 20 میلیون تومان هم به صورت تسهیلات پنج درصدی به متقاضیان اعطا شده است.

 در مجموع ساخت مسکن مهر 60 واحدی دارابکلا با اعتبار 2.5 میلیارد تومانی در طی دو سال ساخته و آماده تحویل به متقاضیان شده است.



 علیرضا یونسی در افتتاحیه مسکن مهر دارابکلا در جمع مردم این روستا اظهار داشت:بسیاری از زمین های این روستا بیکار مانده است.

 وی ادامه داد:مردم روستا باید همت کنند تا با شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل زمین های این منطقه، خود اقدام به ایجاد شغل برای جوانان کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه اگر روح همبستگی در مردم دمیده شود همت بلند مردم شاهکار می کند، افزود: اگر اینکار صورت گیرد مردم در تولید خودکفا شده و حتی می توانند تولیدات خود را صادر کنند.



* اشتغال دغدغه اصلی کشور است

 افتتاح سردخانه 500 تنی بهمن، آخرین مقصد معاون سیاسی و همراهان بود. این سردخانه که یکی از مجهزترین سردخانه های استان مازندران محسوب می شود در زمینی بیش از هشت هزار مترمربع و مساحت ساخت شش هزار مترمربع احداث شده است و ظرفیت ذخیره بیش از پنج هزار تن انواع مرکبات را داراست.

 این سردخانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و در مدت دو سال با اعتباری بالغ بر 5.5 میلیارد تومان احداث و با ظرفیت اشتغال 130 نفری به بهره برداری رسیده است.



 ارسطو قادری –فرماندار میاندورود- در این مراسم ضمن تقدیر از سرمایه گذار بخش خصوصی در این بخش اظهار داشت: بنده دست تمام سرمایه گذارانی که برای خدمت به اقتصاد این کشور در این منطقه اقدام به سرمایه گذاری خواهند کرد به گرمی خواهم فشرد.

 وی در ادامه به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:هر جا نام اسلام است نام امام هم زنده است چرا که نهضت امام یک نهضت دینی و اسلامی بود.

 وی با بیان اینکه امام نظم جهانی را به هم زده است افزود:مشروعیت و مقبولیت نظام ما در قرابت و نزدیکی به اندیشه های حضرت امام(ره) است و زمانی که از این اندیشه ها فاصله گرفتیم نظام دچار چالش خواهد شد.



 قادری اشتغال را دغدغه اصلی کشور و دولت دانست و گفت: در راستای حل این مشکل چاره ای جز حرکت به سمت تولید و شکوفایی اقتصاد نداریم.

وی در ادامه گفت:سرمایه گذاران با حضور خود و با ایجاد اشتغال کار بسیار بزرگی در صحنه اقتصادی و رشد تولید ایفا می کنند و به همین دلیل بنده از آنها حمایت خواهم کرد.

*احتمالات باید پیش بینی شود

علیرضا یونسی در مراسم افتتاحیه این سردخانه اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی حق بر باطل است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگترین پدیده های قرن بیستم است، افزود:نهضت ملت ایران پیروزی فضیلت بر رذیلت بود.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با تقدیر از سرمایه گذار سردخانه بهمن اظهار داشت:این اقدام جز با عشق، دلسوزی، تعهد و قصد خدمت خالصانه عملیاتی نمی شود.



 وی ادامه داد:امروز ما بر دست و بازوی کسانی که در راستای سازندگی کشور با توجه به وضعیت رکود شدید اقتصادی تلاش می کنند،بوسه می زنیم و به این بوسه هم افتخار می کنیم.

 یونسی به شرایط سخت و برخوردهای نامناسب دولت قبل اشاره کرد و گفت:متاسفانه این رفتارها منجر به این شد که بسیاری از کشورهای دنیا در برابر ما قرار گیرند و تحریم هایی که در تاریخ کشو ما بی سابقه بود بر ما تحمیل شود.

وی ادامه داد: شورای امنیت، سازمان ملل و اتحادیه اروپا تحریم های چند لایه ای را به وجود آوردند که در 24 خرداد با تدبیر رهبری و با حضور گسترده مردم، ادبیات مدیریت و دیپلماسی بین المللی کشور تغییر یافت.

 این مسئول ابراز داشت: دولت تدبیر و امید در جبهه دیپلماتیک که یک جنگ تمام عیار نرم افزاری محسوب می شود، توانست با هدایت های رهبری این سد فروناپذیر را بشکند و دیری نخواهد گذشت که اقتصاد کشور به شکوفایی خواهد رسید.

 وی به سابقه تاریخی مبارزه ملت ایران با حکومت ظلم اشاره کرد و گفت: هیچ دوره و هیچ حکومتی در تاریخ وجود ندارد که در آن همه دنیای کفر با تمام توان در برابر دنیای اسلام بایستد، اما شما شاهدید که در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران ظالمان با همه توان در زشت ترین سیرت و صورت با مردم ایران مقابله و از تمام ابزارها نیز در این راه استفاده کردند.


 معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران ادامه داد:خداوند با صالحان و مبارزان است و تا امروز ملت ایران در برابر تمامی این هجمه ها و توطئه ها پیروز بوده است.



 وی به برنامه و توطئه دشمنان در غائله گروهک ها در اوایل انقلاب و جنگ های منطقه ای اشاره کرد و گفت: هشت سال تحمیل جنگ بر این ملت نیز نتوانست انقلاب را تضعیف کند.

 یونسی حربه جدید استکبار و غرب را تحریم های فلج کننده اقتصادی عنوان کرد و گفت: ملت با مقاومت خود و با هدایت مقام معظم رهبری از این سختی نیز رهایی یافت و امروز دشمنان نظام و انقلاب با ذلت به میز مذاکره بازگشته اند که این امر خود یک فتح بزرگ است چرا که تحریم های غیر قانونی با تدبیر دولت دکتر روحانی در حال شکست است.

 وی در ادامه به حضور مستمر و همیشگی ملت در صحنه مبارزه با دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: تا زمانی که عشق بین مردم و ولایت برقرار است این نظام و انقلاب مضمحل نخواهد شد.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران  در بخش پایانی سخنان خود به حادثه برف غرب استان هم اشاره کرد و گفت:این واقعه، زیبایی باشکوهی را به تصویر کشید که بسیاری از افراد و گروه ها آن را درک نکردند و این وحدت و همدلی مردم نشان داد که اگر اتفاقی در گوشه ای از استان رخ دهد مردم سایر نقاط استان به یاری خواهند آمد.

یونسی به حضور استاندار محترم و مدیران اجرایی در غرب استان هم اشاره ای کرد و گفت:هر کس که عشق به آب و خاک مازندران داشت برای کمک آمده بود و این وحدت موجب شد تا در کمترین زمان ممکن بحران مدیریت شود.

 وی ادامه داد:البته خساراتی هم وارد شده است که باید جبران شود اما آنچه بسیار مهم است توجه به این مطلب است که احتمالاتی از این دست را باید قبل از وقوع پیش بینی کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه مثلا منطقه میاندورود سیل خیز است، افزود: فرمانداران و مدیران اجرایی باید برای هر یک از این احتمالات برنامه ریزی کنند و مانور مقابله با آن را انجام دهند.

وی گفت:برگزاری مانور به مسئولان و مردم کمک خواهد تا در زمان بحران وظیفه خود را به درستی درک کنند و بدانند که چه باید انجام دهند.

 یونسی به مواهب بی شمار الهی در استان مازندران اشاره کرد و گفت:ملت ما باید از ظرفیت های خود به نحو شایسته استفاده کنند تا به شکوفایی مورد نظر دست یابند.

یونسی ابراز داشت: اگر وحدت مردم حفظ شود، هیچ قدرتی نمی تواند با آن مقابله کند.

 حاشیه ها:

*یونسی مطابق برنامه ریزی قبلی راس ساعت برنامه ریزی شده یعنی 8 صبح در محل فرمانداری میاندورود حاضر بود.



 *مراسم افتتاح و بازدید از پروژه های شهرستان میاندورود به پیشنهاد فرماندار این شهرستان با یک دستگاه مینی بوس انجام می شد که مراسم افتتاح صبح امروز هم با استقبال دکتر یونسی از این پیشنهاد با همراهی مدیران با مینی بوس انجام شد.



 *یونسی در مراسم کلنگ زنی استخر کولاک اجازه ذبح گوسفند را نداد و این کار به دور از عوامفریبی برخی از مدیران دولت قبل، به شیوه ای کاملا معمولی و ساده انجام شد.



 * غیبت امام جمعه شهرستان میاندورود -حجت الاسلام رسولی- نیز به علت سفر به عتبات عالیات از نکات قابل توجه بود.

 * معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران در داربکلا و در جمع مردم به خاطره حضور خود در غرب کشور اشاره کرد و گفت: زمانی که بنده آنجا بودم بیشتر مغازه های ترکیه پر از کالاهای خوراکی ایرانی بود اما جدیدا که به آن منطقه مراجعه کرده بودم کار برعکس شده بود و اکثر مغازه های مرزی ما در ارومیه پر از اجناس کشور ترک بود.

 * یونسی در بخش دیگری از سخنان خود در دارابکلا که به زبان محلی و مازنی سخن می گفت، اظهار داشت: در بازدید از منطقه ای در غرب استان جوانی در 300 متر زمین چاله ای جهت پرورش ماهی احداث کرده بود و می گفت درآمد خانواده خود را از همین 300 متر تامین می کند.

 *مدیرعامل پروژه مسکن مهر دارابکلا به سابقه رفاقت خود با دکتر ربیع فلاح -استاندار مازندران- و حضور چند باره ایشان در بازدید از این پروزه قبل از تصدی گری مسند استانداری مازندران اشاره کرد و از مسئولان درخواست کرد که 400 متر ورودی این مجموعه را آسفالت کننند.

 * قادری -فرماندار میاندورود- در پاسخ به این درخواست از انجام کار در سال آینده خبر داد که با واکنش جالب جناب مدیرعامل همراه بود که از وی خواست پشت برگه ای بنویسد و امضا کند!

 *مدیرعامل مسکن مهر دارابکلا از این پروژه به عنوان یکی از محدود پروژه هایی یاد کرد که متقاضیان آن سند ثبت مالکیت عرصه و اعیان را در هنگام تحویل ساختمان دریافت کرده اند.

 *یونسی به دوران مدیریت خود در ارومیه اشاره کرد و گفت: به علت داشتن مرز مشترک با ترکیه چندین بار از استان های مجاور بازدید کردم و مردمی که جنگل های این منطقه را از بین می بردند با پیشنهاد یکی از کارشناسان علمی ترکیه-مصطفی کمال درویش- اقدام به کاشت فندق در آن منطقه کردند و اکنون ترکیه یکی از بزرگترین صادرکنندگان فندق در دنیاست.

 *قاری قرآن مراسم افتتاح سردخانه بهمن دکتر احمدی-یکی ازاعضای شورای شهر ساری- بود.



 * یونسی در سخنرانی خود از مازندران به عنوان تنها منطقه ای در تاریخ یاد کرد که هیچ گاه به طور مستمر تحت سیطره ظلم و ظالم نبوده است و همواره مردمانش عاشق اهل بیت بوده اند.

 *در مراسم افتتاحیه سردخانه بهمن، معاون اداره کل جهادکشاورزی استان مازندان و بسیاری از مسئولان جهادکشاورزی شهرستان ساری و میاندورود هم حضور داشتند.

 *مراسم در ساعت 11.20 دقیقه به پایان رسید و یونسی جهت افتتاح پروژه های دیگر استانی راهی رستم کلا و شهرستان بهشهر شد.

 

 


  • چهارشنبه 23 بهمن 1392-9:32

    خدا رو شکر استان یه معاون سیاسی امنیتی روشنفکر خوش فکر با اخلاق و مردمی داره. اقای یونسی متشکریم


    ©2013 APG.ir