تعداد بازدید: 6073

توصیه به دیگران 3

پنجشنبه 1 اسفند 1392-19:42

کفشم را اینجا جا گذاشتم

دلاور بزرگ نیا از میان 22 گزینه انتخاب شد

گزارش+عکس مازندنومه از مراسم تودیع و معارفه مدیران کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، کلثوم فلاحی: مراسم تودیع و معارفه مدیران کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد و دلاور بزرگ نیا، جای سیف الله فرزانه را گرفت.

فرازهایی از اظهارات دلاور بزرگ‌نیا، مدیر کل جدید میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مازندران:

*این حق ملت ما است که در همه حوزه‌ها پیشرفت و اعتلا را به نمایش بگذارد.

*تردید ندارم در طول مسیری که به عنوان نماینده همکاران خوبم در در سازمان میراث فرهنگی استان، این بار را به دوش می کشیم از ارشادات استاندار مازندران بهره‌مند شویم.

*خیلی به درد تودیع و معارفه نمی‌خورم، 2 بار دراین سالن معارفه شدم و کفشم را در ارشاد جا گذاشتم. تبیین برنامه‌ها را به فرصت‌های بعدی می‌گذارم.

*میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، فعالیت فرابخشی است،  اگر روزی به دلیل اینکه توفیقی در اعتلای این صنعت نداشتم محاکمه شوم، من تنها نیستم و همه با هم زیر سوال هستیم.

*این عرصه ذاتا حوزه فرهنگی است،  صنایع دستی را هنر ملی می‌دانم و امیدوارم روزی این نام، جایگزین صنایع دستی شود.



*گردشگری هم چون منبع درآمدی خوبی در دنیا است و تا 2 برابر درآمد ما از نفت، کشورهای دنیا از گردشگری درآمد دارند اما گردشگری شاید ما را به این اشتباه بیندازد که فرهنگی نیست اما معتقدم گردشگری جنس فرهنگی دارد.

*صلح جهانی، محصول گردشگری خارجی است، گردشگری داخلی هم وفاق ملی را به همراه دارد و اگر دنیای بدون خشونت می‌خواهیم باید همدیگر را ببینیم و بشناسیم.

فرازهایی از اظهارات اسدالله درویش امیری، معاون امور حقوقی و امور مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری کشور.

*در ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبری، به موضوع اشتغال اشاره شده و رهبری هم نگاه ویژه‌ای به گردشگری دارند.

*میراث فرهنگی تنه درخت فرهنگی جمهوری اسلامی است و سایر حوزه‌های فرهنگی، شاخه این درخت فرهنگی هستند.



*میراث فرهنگی، شناسنامه یک ملت است و در حوزه میراث فرهنگی، بخشی از شناسنامه ما  به دلیل نداشتن اعتبار برای حفظ و مرمت در حال سوختن است.

*مازندران بزرگ‌ترین قطب گردشگری کشور در تابلو و تیتر است نه در عمل.

*گردشگری در دهه‌های گذشته سازمان آماتوری بود و تا این ادغام به درستی صورت نگیرد  در یکدیگر هضم نشود مسیر درست را طی نمی‌کند.

*نوع نگاه رهبری به گردشگری کمک بزرگی برای ما است و مجلس هم در بوجه 93 به بخش گردشگری نگاه ویژه داشت.

*در بودجه سال 93 صنعت گردشگری در کنار صنعت و معدن قرار گرفت و از سال آینده می‌توانیم از صندوق توسعه ملی استفاده کنیم.

*در لایحه دولت بندی گنجانده شده بود مبنی بر اینکه پنج درصد از درآمدهای گردشگری به شهرداری‌ها و محیط زیست اختصاص یابد که مورد اعتراض قرار گرفت چون مراکز گردشگری ما اکنون با ظرفیت کمتر از 50 درصد کار می‌کنند، با تلاشی که در صحن علنی مجلس به وجود آمد این بند حذف شد.

*دولت در تامین اعتبار گردشگری به ما لطف کرد و 36 درصد از بودجه عمرانی و بیش از 50 درصد در بودجه جازی افزایش اعتبار داریم.

*تا امروز فقط به گردشگری داخلی نگاه کردیم چون تصور بر این بود گردشگر خارجی برای مفسده، بی‌بند  باری و بداخلاقی به کشور ما می‌آید در حالی که ایران از فرهنگ اسلامی و ایرانی برخوردار است و اصولا گردشگر، ایران را برای این هدف انتخاب نمی‌کند.

*در سال 2013 از یک میلیارد و 150 میلیون گردشگر خارجی در سطح جهان فقط چهار میلیون نفر سهم ما بود که 220 درصد آن هم در نیمه دوم سال اتفاق افتاد.

*در حوزه سیاست خارجی فضای خوبی برای دولت و ملت فراهم شده، گردشگر باید بداند سیاست‌های خارجی ما در تعارض و تخاصم با دیگرا نیست.



*صنایع دستی در سه دهه اخیر مظلوم مانده است، در بعضی از رشته‌های صنایع دستی فقط چهار پنج نفر آن هم پیرزن و پیرمرد مشغول به کار هستند که اگر این افراد بمیرند آن صنعت را هم باید با آنها دفن کنیم.

*بیمه پیشکسوتان صنایع دستی بالای 50 سال و بیمه کارفرمایان صنایع دستی را در دست اقدام داریم.

*بزرگ‌نیا بیش از سه دهه در حوزه فرهنگی کار کرده و دارای شخصیت فرهنگی است. مازندران تنها استانی بود که 22 نفر را برای تصدی این مسئولیت به ما معرفی کرد اما در مجموع و جمع‌بندی استانی، بزرگ‌نیا انتخاب شد.

*با شرایطی که در کشور فراهم شده رسالت بزرگ‌نیا بسیار سنگین است.

فرازهایی از اظهارات ربیع فلاح، استاندار مازندران:

*     ساحل را باید محور توسعه استان بدانیم.

*ما مشکلات اقتصادی و بی‌کاری زیادی در استان داریم و این گونه نیست که بنشینیم و از آسمان برای ما ببارد، باید تلاش کنیم.

*تشکیلات ما بسیار حجیم شده و مشکلات زیادی را به وجود آورده است، کل درآمدها صرف هزینه‌های اداری می‌شود و پولی برای کار کردن نداریم.

*شیوه ارتباط با بخش خصوصی را باید بدانیم، نگاه به بخش خصوصی عین ارزش است.



*در استان ما در این هشت سال، چهار پروژه نشانم دهید که سهم مازندران از درآمد نفت صدمیلیارد دلاری باشد، من جایزه می‌دهم اگر پیدا کردید.

*استان ما در سرمایه‌گذاری از استان‌های برخوردار نبوده و عده‌ای هم که کار می‌کردند به خاطر اینکه با آنها برخورد خوبی نمی‌شد از استان رفتند، ما در این مسئله مقصر هستیم.

فرازهایی از اظهارات سیف‌الله فرزانه، مدیر کل سابق میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مازندران:

*160 نیروی پروژه‌ای حدود هشت ماه است که حقوق نگرفته‌اند، از مردادماه تاکنون کسی جرات ورود به این موضوع را نداشت و حتی سازمان مرکزی هم اقدامی نکرد اما استاندار مازندران و معاون سیاسی‌اش به این موضوع ورود کردند تا مسئله رفع شود.

*دولت در سال 84 سازمان را با 1800 نیرو تحویل گرفت و امروز 9هزار نیرو دارد.

*افراد زیادی با روابط، یک شبه بدون آزمون و گزینش و شایستگی جذب شدند.



*میراث فرهنگی قانون بازدارنده ندارد، اگر صاحب یک بنای تاریخی باشید برای اجرای آن بلاتکلیف هستید  چون میراث نه اعتباری دارد که آن ملک را از شما بخرد و نه می‌تواند مرمت کند.

*قانون صنایع دستی هم قانون موازی کاری است، اعتبارات به بسیاری از سازمان‌هایی می‌رود که موازی کاری می‌کنند و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که متولی است اعتباری ندارد.

 فرازهایی از اظهارات هادی حسینی، نماینده مجلس:

*دولت‌ها به لحاظ زیرساختی توجهی به استان ما نداشتند.

*نگاه ما به سرمایه‌گذاری باید اصلاح شود.



*در مقابل کسی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند باید روی پا بایستیم نه اینکه بنشینیم.

 


  • يکشنبه 4 اسفند 1392-13:55

    سلام بر دلاور مازندران

    • يکشنبه 4 اسفند 1392-8:38

      در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران هم با جذب نیروهای قراردادی بیش از ظرفیت مالی از در دولت نهم و دهم احمدی از حق نیروهای رسمی زده می شود تا جبران بی تدبیری های انجام شده نمایند!!

      • يکشنبه 4 اسفند 1392-7:46

        به امید آنروز که معارفه در فنی و حرفه ای استان هم تیتر مازندنومه بشود و ما هم از سایت مازندنومه با واژه تشکر آقای صادقی از همدردی با بچه های اعتدال تشکر نماییم

        • يکشنبه 4 اسفند 1392-7:40

          تو رو خدا به اداره کل فنی و حرفه ای و کارگاههای آموزشی اش بیایید تا مشکلاتش را بنوسید استاندار که واقعیت ها را جدی نمی گیرد حداقل شما بنویسید تا افکار عمومی مطلع شوند

          • شنبه 3 اسفند 1392-7:36

            این چه طرز تنظیم خبره؟جدیدا فقط نت نویسی شده؟وقت ندارین؟!

            • علی شیرازیپاسخ به این دیدگاه 2 1
              جمعه 2 اسفند 1392-16:28

              جناب دکتر دلاور مدیری متواضع ومردمی ، برنامه محور وعملگرا، جسور وپیگیر هستند انشاا...در فرصت خدمتگزاری جدید منشاء خیر ونحولات گسترده در حوزه مسئولیت خویش باشند.

              • مربی حق التدریسپاسخ به این دیدگاه 1 0
                جمعه 2 اسفند 1392-5:35

                این معضل تنها معضل ارشاد نیست فنی و حرفه ای استان هم قبل از انتخابات مجلس 60 نیروی حق التدریس آوردند و اکنون چون پولی ندارند مجبور شدند یک ماه آخر سال به کل نیروهای حق التدریس تا 30 فروردین حقوقی ندهند و قراردادشان را خاتمه دهند.جالب است بدانید بیشتر این نیروها به عنوان نیروهای مربی حق التدریس جذب شدند ولی عملا در بخش اداری فعالیت می نمایند


                ©2013 APG.ir