تعداد بازدید: 6747

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 5 اسفند 1392-8:32

جمعه بازار هنرمندان در شهرکتاب قائم شهر

جنس چینی نداریم/ امنیت پارک پایین است

در جمعه بازار شهرکتاب قائم شهر چه خبر است؟/ انتظامات بازار را معلولان ذهنی برعهده دارند/45 غرفه صنایع دستی از هنرمندان استان در این بازار برپا می شود/ جنس چینی در جمعه بازار وجود ندارد/ پارک ولی عصر نگهبان دارد و برای کم کاری نگهبانان پارک، شهردار باید پاسخگو باشد/ آیا شهردار بازدیدی از پارک ها داشته است؟+عکس


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: از حدود 3 ماه پیش به ابتکار شهر کتاب قائم شهر، جمعه بازار فرهنگی و هنری در مکان این فروشگاه برپا می شود.

هر جمعه هنرمندان صنایع دستی با برپایی غرفه هایی در شهرکتاب قائم شهر، میزبان علاقه مندان هستند و ساعت هایی مفید را برای خانواده ها رقم می زنند.

قاسم مرادی –مسئول شهرکتاب قائم شهر- به مازندنومه گفت: ما در جمعه بازار هنرمندان 45 غرفه داریم که از شهرهای مختلف استان در این جا حاضر می شوند.

وی با بیان این که در غرفه ها جنس چینی نداریم، افزود: انواع بافتنی، کار روی شیشه، نقاشی، زیورآلات، مواد غذایی و...در این جمعه بازار برپا می شود.

مرادی نکته قابل توجه و مبتکرانه این جمعه بازار را حضور معلولان مرکز توان بخشی بالا لموک دانست و گفت: ضمن این که آثار هنری معلولان در این بازار عرضه می شود،هر جمعه تعدادی از معلولان  ذهنی در شهرکتاب مستقر می شوند و ما با دادن کارت انتظامات، تلاش می کنیم آن ها را در فعالیت ها مشارکت دهیم.

مسئول شهرکتاب قائم شهر تصریح کرد: بچه های معلول حس مشارکت پذیری خوبی دارند و اکنون پس از گذشت چند هفته، هم وضعیت جسمی و روحی آن ها بهتر شده است و هم این که جمعه ها در این بازاربه ما کمک می کنند.

مرادی مهم ترین مشکل شهرکتاب را وجود برخی اراذل و اوباش در پارک شهر دانست و تاکید کرد: بعضی خانواده ها از آمدن به پارک شهر واهمه دارند و خانمی که به جمعه بازار آمده بود، می گفت سه سال است به پارک نیامده است!

وی حضور اراذل را در روزهای غیرتعطیل که پارک خلوت تر است بیشتر دانست و ابراز داشت: نیروی انتظامی قائم شهر تلاش زیادی برای برقراری امنیت می کند، اما با محدودیت نیرو و امکاناتی که دارد، مشکلاتی از این دست در مکان های عمومی از جمله پارک شهر وجود دارد.



* آیا جناب شهردار بازدیدی از پارک ها داشته است؟

با توجه به گزارش های رسیده از بروز برخی تخلفات در مکان های عمومی قائم شهر هم چون پارک شهر و پارک های دیگر، نیز روبه روی برخی امامزاده ها مثل یوسف رضا و امامزاده محمد و... همکار ما رضاشریعتی با اکبر زاده -رییس امنیت شهری وانتظامی شهرستان قائمشهر- تلفنی گفت و گو کرد.

  وی گفت: با توجه به حساسیت موجود در پارک های ولی عصر، سراج و پارک جنگلی، ما هفته ای و به صورت مقطعی سه تا چهار روز در هفته گشت زنی می کنیم.

اکبرزاده تصریح کرد: ما در پارک ولی عصر و پارک سراج افرادی را دستگیرکردیم که شرارت می کردند والان در زندان به سر می برند.

وی ادامه داد: با توجه به کتابخانه عمومی شهر ونیز شهر کتاب که در این مرکز دایر شده است، چنانچه گزارشی  به ما داده شود بچه های ما در صحنه هستند وبرخورد می کنند.

اکبرزاده با بیان این که با توجه به نزدیکی سال نو وجمعیت زیادی که برای خرید در سطح شهر حاضر می شوند، ما گشت های پیاده ای را در نظر گرفتیم، گفت:در حال حاضر دو اکیپ پیاده در خیابان جویبار تا میدان طالقانی حضور دارند .

رییس امنیت شهری وانتظامی شهرستان قائمشهر با اشاره به سایر مسیر های تحت پوشش افزود: در حال حاضر در خیابان بابل تا کفش ملی خیابان تهران ونیز درون پاساژها نیروی پیاده داریم تا نوامیس ودختران ما بدون هیچگونه مزاحمتی ودر کمال آرامش خریدهای خود را انجام دهند.

وی سپس با اشاره به اینکه برای پارک های ما توسط شهرداری  نگهبان تعبیه شده است که حقوق می گیرند واتاق وامکانات دارند، گفت :پارک ولی عصر نگهبان دارد و برای کم کاری نگهبانان پارک، شهردار باید پاسخگو باشد.

اکبرزاده با اشاره به این که آیا جناب شهرداربازدیدی از این پارک ها داشته اند، گفت:ما بارها به ایشان نامه زدیم که روشنایی پارک ضعیف است و مکان هایی نامناسب وجود دارد که باید بر طرف شود.

وی با اشاره به این که  بیشترین مانور ما در پارک جنگلی است، گفت: بحث نا امنی در پارک تلار ما را نگران کرده است وهمین امر سبب شد تا با 4 -5شرور حرفه ای که در این منطقه فعالیت می کردند، برخورد کنیم.

 رییس امنیت شهری وانتظامی شهرستان قائمشهر تاکید کرد: الان این افراد در زندان هستند ومردم راحت می توانند به پارک جنگلی بروند و این یعنی ما امنیت را برقرار کردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر که با شما صحبت می کنم در خیابان طالقانی مستقر هستم وبچه های ما به صورت گشت پیاده در خیابان فرهنگ وخیابان بابل وخیابان تهران حضور دارند؛ گرچه این مورد در حیطه کاری ما نیست ولی به دلیل امنیت وآسایش مردم حضور داریم.

اکبر زاده  با بیان اینکه ما تعدادی از اراذل واوباش را در پارک ولی عصر چرخاندیم، گفت: این افراد قمه کشی کردند وما با آنها برخورد کردیم .

وی با بیان این که الان به صورت محسوس ونا محسوس در پارک و مکان های عمومی شهر حاضر هستیم، افزود: اوج کار ما  شش ماه اول سال است و نیروهای ما از فروردین تا شهریورماه  در مکان های عمومی مستقر هستند.

اکبرزاده در پایان با اشاره به این که چنانچه فردی را سوار بر موتور یا دوچرخه در پارک ببینیم از تردد او جلوگیری می کنیم، افزود: پارک ها محل آسایش وقدم زدن هستند و ما امیدواریم که نگهبانان شهرداری با گشت زنی فعال، موارد موجود را رفع کنند یا اطلاع دهند.

 


  • دوشنبه 12 اسفند 1392-14:18

    سلامتیه همه بچه های خانه ی دوست <3

    • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 0 6
      دوشنبه 5 اسفند 1392-9:55

      خیلی وقته نیومدم چه کارای جالبی خدا قوت . حتما باید یه سر بیام . نیروی انتظامی عزیز اراذل اوباش فقط تبعید با اعمال شاقه نه زندان بعد رهایی....


      ©2013 APG.ir