تعداد بازدید: 3909

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 7 اسفند 1392-15:40

این یک پروژه ملی و ماندگار است:

ساخت نقاهت گاه بیماران خاص در میاندورود

در کشورهای پیشرفته دنیا چنین مراکزی وجود دارد اما در کشورهای جهان سوم این نهادها وجود ندارد و عموما بیماران خاص در این کشورها از دنیا می روند+عکس


مازندنومه؛ سرویس مهرورزان، محمد اسماعیل بخشی سورکی: پیش از ظهر امروز فرماندار میاندورود با مدیر پروژه ساخت نقاهت گاه بیماران خاص و دست اندرکاران این پروژه دیدار کرد.

حجت الاسلام دکتر حسن قلی پور در این نشست با ابراز خرسندی از نظر مثبت مقام عالی دولت در شهرستان نسبت به همکاری در ساخت این نقاهتگاه اظهار داشت: در سال قبل زمینی به مساحت چهار هکتار توسط شخص خیری به نام آقای اخوان در اختیار ما قرار و قول مساعدت مالی نیز در این زمینه داده است.

 

وی با بیان اینکه این نقاهتگاه مربوط به بیماران خاص در سراسر کشور است، افزود: طی بازدیدی که سال قبل برخی مقامات کشوری با ریئس بنیاد امور بیماران خاص کشور از منطقه داشتند، اجازه ساخت این نقاهتگاه به ما داده شد.

حجت الاسلام قلی پور در ادامه ابراز داشت:در کشورهای پیشرفته دنیا چنین مراکزی وجود دارد اما در کشورهای جهان سوم این نهادها وجود ندارد و عموما بیماران خاص در این کشورها از دنیا می روند.

وی گفت:قصد داریم تا در کنار این مرکز درمانگاه، کلینیک و داروخانه هم ایجاد کنیم و همچنین نقشه های معماری این نقاهتگاه طوری طراحی شده است که بیمارانی که در این مراکز نگهداری می شوند، به علت عدم توانایی از فضای اطراف هم لذت ببرند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برای ساخت این مرکز هیچ اعتبار دولتی تخصیص نمی یابد، افزود:تمام کارهای مربوط به بنیاد امور بیماری های خاص از طریق خیرین تامین می شود.

وی از مزایای مکان یابی این نقطه در بخش گهرباران میاندورود را در حاشیه شهر و روستا قرار داشتن و داشتن فضای آرام و دسترسی به جنگل و دریا عنوان کرد و گفت:در حال حاضر به دلیل اینکه سطح آب بالاست بیش از 1.20 متر خاکبرداری انجام شده است و از کف عملیات تحکیم و ساخت بستر مقاوم لایه به لایه انجام شده است.

حجت الاسلام قلی پور گفت:اکنون بستر پروژه بیش از 1.5 متر از سطح زمین بالا تر آمده است و تایید آزمایشگاه هم در این زمینه اخذ شده است.

وی گفت با توجه به سیل خیز بودن منطقه قرار است دور این زمین کانالی به عرض دو متر به عنوان زهکش تعبیه شود و تاکنون نیز کارها به خوبی پیش رفته است.

ارسطو قادری – فرماندار میاندورود –هم در این جلسه ضمن استقبال از این طرح اظهار داشت:نگاه بنده توجه افراد در حوزه های خاص به شهرستان است.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه کشور در بعضی زمینه های خاص دچار مضیقه بوده است افزود:اکنون هم مشکلات به طور کامل مرتفع نشده است و ما امیدواریم رویکرد دولت تدبیر و امید کارگشا باشد.

قادری با بیان اینکه در راستای ایجاد توسعه و پیشرفت نباید مانع تراشی کرد گفت:در این مسیر آنچه که از ما برمی آید و می توانیم کمکی به احداث این مجموعه برای بیماران خاص کشور کنیم در خدمت شما هستیم.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در میاندورود ابراز داشت: حاضریم در راستای اجرای هر چه سریعتر این پروژه و کمک و هدایت دستگاه های اجرایی جهت همکاری از شما در جلسات شورای اداری دعوت کنیم.

وی همچنین اظهار داشت: این پروژه یک کار ماندگار است که اجر اخروی بسیار زیادی دارد و این آمادگی را داریم تا با هماهنگی استاندار محترم و دستگاه های مسئول از همه خیرین منطقه و استان دعوت و در همایشی جهت تشویق این عزیران برای مشارکت در این امر دعوت کنیم.

قادری همچنین در راستای به ثمر رسیدن این پروژه اعلام آمادگی کرد و کفت: امیدواریم تا با تلاش شما و پیگیری دوستان در بنیاد امور بیماری های خاص کشور این پروژه به نتیجه برسد.

لازم به ذکر است فاطمه هاشمی رفسنجانی از سال 1373 در بنیاد امور بیماریهای خاص فعالیت خود را آغاز کرده است و هم اکنونن نیز ریئس بنیاد امور بیماری های خاص در کشور می باشد.



    ©2013 APG.ir