تعداد بازدید: 2887

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 12 اسفند 1392-22:4

امام جمعه میاندورود:

نباید با آبروی افراد بازی کرد

شیخ مجتبی رسولی گفت: تدبیر و امید در دل های مردم ایجاد شده است/ وقتی در سطح کشور تغییری رخ می دهد همه باید انتظار این تغییر را در حوزه مدیریت خود داشته باشیم/مچ گیری و آبروریزی کار بسیار ساده ای است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری در جلسه شورای اداری شهرستان میاندورود اظهار داشت:حرکت نو و تحولی جدی در کشور اتفاق افتاده است و طبیعتا این حرکت در شهرستان نیز ساری و در حال تکامل است.

 وی با بیان اینکه تدبیر و امید در دل های مردم ایجاد شده است، افزود:معنای این حرف نبود مشکل در شهرستان نیست.

 امام جمعه میاندورود به لزوم اقدام دولت ها در راستای رویکرد سیاسی خود تاکید کرد و گفت:این روند در دوره های مختلف و در دولت های متفاوت در پیش گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بحث دولت ها و شعارها نیست بلکه نظام اسلامی نیازمند این حرکت و تحول است، افزود:از هر کجا که این تحول آغاز شود امری مبارک است و همه باید در این دگرگونی سهیم باشیم تا نهضت به سر منزل مقصود برسد.

 وی ادامه داد:وظایف تنها بر عهده فرماندار و یا مدیر یک اداره نیست بلکه مجموعه همکاران باید به مدیر و فرماندار کمک کنند.

حجت الاسلام رسولی تاکید کرد:هیچ فرماندار و مدیری به تنهایی موفق نمی شود بنابر این اگر پذیرفتیم که مدیریت مجموعه تغییر کرده است، باید همه افراد از او حمایت و پشتیانی کنند.

وی رشد و توسعه شهرستان را در راستای حمایت همه جانبه از فرماندار دانست و گفت:قدم های خوبی در شهرستان برداشته شده است اما تا قدم پایانی فاصله بسیار است.

 امام جمعه میاندورود تغییر را امری ضروری عنوان کرد و گفت:در هر جامعه و نهادی باید تغییر ایجاد شود چرا که تغییر و تحول زمینه ساز رشد است.

 وی ادامه داد: وقتی در سطح کشور تغییری رخ می دهد همه باید انتظار این تغییر را در حوزه مدیریت خود داشته باشیم.

 حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه هیچ کس برای ابد در هیچ پست و سازمانی نباید بماند، افزود:اگر پست و مقام ماندنی بود هیچ گاه به ما نمی رسید.

 وی ادامه داد:باید تغییر را بپذیریم و هیچ مقاومتی هم نکنیم و تصور اینکه تغییر به دلیل ناکارآمدی و یا عدم لیاقت افراد است تفسیری اشتباه می باشد.

 امام جمعه میاندورود با بیان اینکه تغییر مدیریت ها دائمی است افزود:اما در این تغییرات باید شان و شخصیت افراد هم لحاظ شود.

وی با اشاره به جمله معروف شهید مطهری به آیت الله هاشمی رفسنجانی که فرموده بودند آسیاب به نوبت اظهار داشت:اگر رعایت حال افراد را نکنیم نوبت به ما هم خواهد رسید.

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه اگر قرار است تغییری صورت پذیرد باید رعایت شخصیت افراد هم بشود افزود:باید شخصیت و عزت افراد حفظ شود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس آیات و روایات برادران و خواهران مسلمان باید از هم دستگیری کنند افزود:مچ گیری و آبروریزی کار بسیار ساده ای است.

حجت الاسلام رسولی با اشاره به اینکه یک ساختمان چند سال طول می کشد تا ساخته شود اما تخریب آن در زمان اندکی انجام خواهد شد، افزود:هدف باید اصلاح افراد در مسیر تکامل باشد چرا که همه ما در مسیر تکامل دچار نقص و اشکال هستیم.

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد مچ بگیریم و آبروی کسی را ببریم نظام هستی به هم خواهد ریخت، افزود:برای مثال خداوند در قرآن سفارش می کند قبل از اینکه کار زوجین به طلاق بکشد عقلا و اطرافیان دست به کار شوند و مانع گردند نه اینکه وقتی این عمل حادث شد زبان به شکایت باز کنند.

 امام جمعه میاندورود ابراز داشت:وظیفه ما اصلاح کردن قبل از رسیدن به یک نقطه باریک است و باید در این مسیر از افراد دستگیری شود نه اینکه اجازه داد کار به جاهای باریک برسد.

وی ادامه داد:اگر در مسیر چاله هایی وجود دارد باید دست طرف را گرفت تا از سوی دیگر طی مسیر کند نه اینکه وقتی درون چاله افتاد و دست و پایش شکست به دنبال آمبولانس و بیمارستان و... بود.

 حجت الاسلام رسولی گفت:اسلام می گوید اگر در جایی عیب و نقصی دیدید بپوشانید و اصلاح کنید و اجازه ندهید چالش ها و ضعف ها بیشتر شود.

 وی با بیان اینکه اگر فرماندار و یا معاونانش خطایی در مجموعه و یا افراد زیرمجموعه می بینند باید تذکر دهند افزود: نباید این گونه باشد که همه خطاها را جمع کنند و وقتی به حدی رسید اقدام به مچ گیری کنند.

 امام جمعه میاندورود ادامه داد: اینکار اصلا هنر نمی باشد بلکه از توانمندی های یک مدیر این است که نگذارد کار به جاهای باریک برسد.

 وی با اشاره به اینکه اگر بنده خطا و یا اشتباهی در یک اداره دیدم باید فورا تذکر دهم افزود:نباید گلایه ها و شکایت ها را جمع کرد و سپس مسئولی را مورد هدف قرار داد.



 خطیب جمعه سورک اظهار داشت:نگذارید زخم های کوچک عمیق شود چرا که دیگر نمی شود آن را مداوا کرد .

وی ادامه داد: بنده هرگز نباید به خود این اجازه را بدهم که فرماندار خطاهایی را مرتکب شود و در خطبه ها آن را علنی کنم.

حجت الاسلام رسولی ابراز داشت: تابه حال چنین اتفاقی نیفتاده است و بنده تاکنون مچ هیچ مدیری را از تریبون رسمی نگرفته ام چرا که دستگیری کردن از افراد و مسئولان لازم است.

 وی با بیان اینکه بسیاری از مسایل با تذکر و سفارش حل می شود، افزود:نگذاریم کار به جاهای باریک برسد.

 امام جمعه میاندورود گفت:گاهی آبروی یک شخص آبروی یک شهرستان، استان و یک نظام است و نباید صبر کرد تا آبروی نظام در خطر بیفتد و بعد هیاهو شود و رسانه ای کنیم که فلان شده است.

وی دستور اسلام را دستگیری دانست و گفت:نباید با آبرو و عزت افراد بازی کرد.

* روند کار در جلسات شورای اداری تغییر خواهد کرد

 ارسطو قادری-فرماندار میاندورود- پیش از ظهر امروز در اولین جلسه شورای اداری شهرستان پس از تصدی سکان فرمانداری توسط وی اظهار داشت: دولت دکتر روحانی با رای مردم و با رویکرد مشخص انتخاب شده است.

 وی با بیان اینکه اولین گام این دولت بازگرداندن روحیه شادی و نشاط به مردم است، افزود: اولین گام دولت در راستای کاهش تورم و بهبود فضای کسب و کار مردم است.

فرماندار میاندورود با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در خصوص ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: کشوری که علم استکبار ستیزی را به عهده دارد باید پیش بینی های لازم در این امر را مد نظر داشته باشد.

 وی اقتصاد مقاومتی را نوعی اقتصاد موازی عنوان کرد و گفت: اندیشمندان در این امر تعاریف متفاوتی ارائه کرده اند که یکی از آنها ایجاد دستگاه های همسو برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی است.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان میاندورود اقتصاد ترمیمی را تعریف دیگری از اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت:باید در راستای شناسایی نقاط ضعف دستگاه های اقتصادی و ترمیم ساختارهای فرسوده تلاش کرد.



 وی همچنین اقتصاد دفاعی را تعریف دیگری از اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: باید با شناخت مواضع و نقشه های دشمن در راستای دفاع از اقتصاد کشور گام برداشت.

 فرماندار میاندورود ایجاد اقتصاد الگویی در لوای اقتصاد مقاومتی را هدف این نوع رویکرد عنوان کرد و ابراز داشت: باید در همه عرصه ها مدل مدیریت اسلامی لحاظ شود.

 قادری یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید رهبری در ایجاد اقتصاد مقاومتی را تکیه به توان داخلی و اعتماد به مردم عنوان کرد و گفت: اجرای سیاست های اصل 44، توانمند سازی بخش خصوصی و حمایت از تولیدات داخلی از دیگر الزامات این مدل سیاست اقتصادی است.

 وی مدیریت مصرف را یکی دیگر از مهم ترین اصول مورد تاکید دین دانست و گفت: باید تلاش شود تا با فرهنگ سازی در بخش های مختلف مصارف کشور مدیریت شود.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین شرایط فعلی شهرستان پرداخت و گفت: هر مدیری که در مسیر دولت تدبیر و امید گام بردارد مورد حمایت بنده خواهد بود.

وی به تشکیل کمیته های مختلف مدیریتی در شورای اداری شهرستان اشاره کرد و گفت: روند کار در جلسات شورای اداری تغییر خواهد کرد.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در میاندورود تکریم ارباب رجوع از منظر دین و قانون را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: مدیران ضمن بیان واقعیات باید کرامت انسانی افراد را حفظ کنند.

 قادری با بیان اینکه با توجه به پتانسل های بیشمار شهرستان، اوضاع صنعت گردشگری در منطقه بسیار ضعیف است افزود: باید از ورود سرمایه گذار به منطقه حمایت شود.

 وی با بیان اینکه نباید در مسیر سرمایه گذاری در شهرستان سنگ اندازی کرد افزود:نباید مردم را در راستای تقابل با سرمایه گذار قرار داد بلکه باید مردم را هدایت کرد.

فرماندار میاندورود لازمه توسعه شهرستان را داشتن نگاه فرامنطقه ای و ملی به امر گردشگری دانست و گفت: اما در موضوع پیشرفت منطقه، مردم هم نباید دچار آسیب شوند بلکه مردم باید از موقعیت هایی که در پی این سرمایه گذاری بوجود خواهد آمد منتفع شوند.


  • چهارشنبه 14 اسفند 1392-5:44

    نباید با ابروی کسی بازی کرد اما برخی افراد اصلا ابرو ندارن ...

    • میاندرودیپاسخ به این دیدگاه 1 7
      سه شنبه 13 اسفند 1392-12:46

      خدمت فرماندار میاندرود عرض کنم با شلوغ کردن دور اطاف خوتون و نداشتن برنامه کوتاه مدت -میان مدت و بلند مدت اونهم در عصر ارتباطات و الکترونیک و نداشتن زبان گویا در سخنرانیها و حتی در جلسات من نه شما چگونه می توانید شهرستان را پیش ببرید.شما از یک طرف می فرمایید در اتاق بنده به روی همه افراد حقیقی و حقوقی باز است زمانی که مراجعه می کنی باید ساعت ها پشت در اتاقتان بست نشت تا حضرتعالی را ملاقات کرد.

      شما که بودجه نداری برای چه به روستاهای بالادست می روید و به آنها قول های واهی می دهید.شما در زیرگذر جامخانه موندید چطور سخن از ساخت بیمارستان-آوردن سرمایه گذار برای شرکت سایپا-گرفتن عوارض فرودگاه و...میکنید. سنگ بزرگ گرفتن علامت نزدن هستش.شما یکی یکی مدیران توانمند شهرستانی را دارین از دست می دین بدون آنکه از اونا حمایت بکنید.آقای قادری شما هم نمی توانید میاندرود را بسازید چون دیدتان فقط به شهر سورک است.می فرمائید نه این خط اینم نشون

      • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 1
        سه شنبه 13 اسفند 1392-10:39

        به نظر می رسد داریم دچار خودفریبی می شویم. وزیر کشور دارد استاندار را با وعده غیر مستند لغو مصوبه فریب می دهد و مردم هم فریب این وعده به واسطه را می خورند. نباید تا رویت متن مکتوب لغو مصوبه از پای نشست . این وظیفه برای همه مازندرانی های صاحب قلم می باشد. همه با هم باید به این کار اقدام نمائیم.

        • سه شنبه 13 اسفند 1392-8:31

          حاج آقا
          مثال مع الفارق ميزني
          نيروها را بايد حراست نظارت وتشويق وتنبيه كرد
          درسته هدف مچ گيري نبايد باشه اينطور ناز ناز باشه كه فساد دنيا را ميگيره اتفاقا بايد نقره داغ شن تا كسي جرات اينگونه تباهي رانداشته باشه

          • سه شنبه 13 اسفند 1392-9:19

            یه روز این اتفاق برای شما بیفته ببینم بازم اینطوری حرف میزنی یا حرف حاجی رو تایید میکنی......

          • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 1 0
            سه شنبه 13 اسفند 1392-7:11

            با تشکر از امام جمعه محترم سورک
            چرا راجع به میانکاله و تجاوزی که با مصوبه هیات دولت به خاک مازندران صورت گرفته چیزی نمی نمی نویسید. ماندنومه انگار مسئولیت در خود نمی بیند که روی این موضوع کار کند.

            • مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 0 1
              سه شنبه 13 اسفند 1392-9:0

              دفاع ما از میانکاله و تمامیت ارضی مازندران بارها در سال های گذشته انجام شده و در آرشیو سایت موجود است. در مورد مسئله اخیر نیز دو یادداشت آماده شد که به دلیل موضع گیری استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و منتفی شدن مسئله از سوی وزیر کشور، ترجیح دادیم فعلا" انتشار ندهیم.شاید وقتی دیگر...


            ©2013 APG.ir