تعداد بازدید: 5193

توصیه به دیگران 3

سه شنبه 13 اسفند 1392-8:40

جریان شناسی تخریبب کنندگان جنگل های شمال؛

نوبخت: 3 گروه جنگل را تخریب می کنند

مدیرکل منابع طبیعی مازندران گفت: میزان برداشت ما از جنگل‌ها هر ساله روند نزولی دارد/ اگر کسی حقی نداشته باشد اما پشت داشته باشد من در مقابل او می‌ایستم/قرار بود 60 ویلا ساخته شود که جلوی آن را گرفتیم.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، کلثوم فلاحی: روز دوشنبه اداره کل منابع‌طبیعی مازندران،  تعداد زیادی از خبرنگاران را به بازدید از اراضی جنگلی هزارجریب نکا برد و عباسعلی نوبخت مدیرکل منابع‌طبیعی مازندران در این منطقه، نشست خبری برگزار کرد.

 نوبخت اظهار داشت: میزان برداشت از جنگل‌ها بر اساس کتابچه سازمان جنگل‌ها است و برداشت بیشتر از میزان تعیین شده، تخلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان برداشت ما از جنگل‌ها هر ساله روند نزولی دارد، افزود: در پنج سال اخیر، در اداره کل منابع طبیعی ساری میزان برداشت از جنگل را تا 50 هزار متر مکعب کاهش دادیم و امسال هم برداشت ما از جنگل‌ها به 35 هزار متر مکعب رسید.

این مسئول با اشاره به اینکه در حوزه جنگل‌های شمال کشور با سه نوع متخلف مواجه هستیم، گفت: گروه نخست، افراد نیازمند هستند که وقتی با این افراد برخورد می‌کنیم، همه ما را تشویق می‌کنند.

وی با بیان اینکه گروم دوم، افرادی هستند که گاهی زور ما به آنها می‌رسد و گاهی زور آنها بر ما می‌چربد، تصریح کرد: عده‌ای هم افراد بسیار بانفوذی هستند که گاهی نیاز است نیروهای امنیتی در این مسائل وارد شوند.

نوبخت با اشاره به اینکه اخیرا هم با گروه‌هایی مواجه شدیم که به صورت قارچ‌گونه در حال رشد هستند، ادامه داد: این افراد به نوعی کارچاق‌کن هستند.

وی با بیان اینکه پنج سال قبل در ابتدای کارم، به مردم قول دادم در تشکیلات ما هر کسی حق داشته باشد اما پشت نداشته باشد، من پشت او می‌شوم ، تصریح کرد: و اگر کسی حقی نداشته باشد اما پشت داشته باشد من در مقابل او می‌ایستم.

نوبخت با اشاره به اینکه حکم خلع ید یکی از اراضی را گرفتیم که در حال ویلاسازی در این مکان بودند، با خودداری از  گفتن نام این محل، متذکر شد: قرار بود 60 ویلا در این محل ساخته شود که جلوی آن را گرفتیم.



این مسئول با بیان اینکه هر نوع دخالت در منابع طبیعی برای توسعه یا غیر توسعه، در مجامع علمی، تخریب نام دارد، خاطرنشان کرد: برخی منابع‌طبیعی با عنوان مانع‌طبیعی اسم می‌برند در حالی که اینگونه نیست و تا جایی که بتوانیم انعطاف نشان می‌دهیم.  

وی با اشاره به اینکه افرادی که سرمایه‌گیر هستند با عنوان سرمایه‌گذار وارد می‌شوند و می‌خواهند به اراضی منابع‌طبیعی ورود پیدا کنند، اظهار داشت: با این افراد، بی‌تعارف برخورد می کنیم و اراضی را در اختیار افرادی قرار می‌دهیم که کننده کار هستند.

مدیرکل منابع‌طبیعی مازندران حوزه ساری، ادامه داد: نیمی از مردم ایران، برای حیات خود، نیازمند جنگل‌های دامنه شمالی سلسله جبال البرز هستند


  • عاشق جنگلپاسخ به این دیدگاه 6 2
    چهارشنبه 14 اسفند 1392-13:8

    من یک کارمند منابع طبیعی هستم و از گرایش های سیاسی متنفرم و همینطور اینکه، مهندس نوبخت را طی این چند سال خدمت ایشان شخصی "فراجناحی" یافتم وعمده همکاران هم وفاق نظر داریم. ایشان تمام هم و غمشان حفظ و حراست از مراتع و منابع خدادادی هست بدور از هر نوع ا ز "باند بازی سیاسی"... من پیشرفت و تعالی جنگل های سرسبز شمال کشور را در گرو تعهد و تخصص می دانم، و این نظر را بعنوان کسی که از نزدیک قابلیت مدیریتی مهندس نوبخت را مشاهده کردم، عرض می کنم. دوستان گرانقدر!!! هم استانی ها!!! می توانید از هر کسی در منابع طبیعی، جهاد، و حتی مردم دلسوز و خون گرم مان در روستاهای مازندران و شهرستان ها، که خواهان حفظ و صیانت از مراتع شمال کشور هستند جویا شوید، که نوبخت چطور مدیر و نیرویی است! یادم هست با ورودش تمام منافع طلبان را قلع و قمع کرد. "درود بر فرزند شهید نوبخت" خدا خیرتان بدهد (اجرکم عندالله)...

    • دعاتان می کنیمپاسخ به این دیدگاه 5 6
      سه شنبه 13 اسفند 1392-19:32

      در حاشیه جنگلهای روستاهای غرب مازندران وضعیت تصرف مراتع خصوصا در کلاردشت و کندلوس در حال مورثی شدن است خواهشا مناطق گردشگری را بیشتر مورد توجه قرار دهید

      • سه شنبه 13 اسفند 1392-19:14

        بهتره آقای نوبخت گاهگاه سری به جنگلهای چمستان و نور هم بزنه و نگه ما جلوی ساخت 60 ویلا رو گرفتیم، بابا کل اون منطقه شده ویلا حالا این آقای محترم می فرمایند ما جلوی ساخت 60........... ویلا رو گرفتیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • چهارشنبه 14 اسفند 1392-16:40

          اون منطقه در اختیار منابع طبیعی نوشهر هست, چه ربطی به نوبخت داره؟


        ©2013 APG.ir