تعداد بازدید: 3267

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 18 اسفند 1392-23:49

ربیع فلاح در جلسه شورای اداری مطرح کرد:

خبرهای خوش برای توسعه مازندران، تهدید شهرداران

گزارش+عکس از جلسه شورای اداری مازندران/استاندار دو کشور همجوار ما برای سرمایه گذاری به مازندران آمدند/ بودجه مازندران با ضریب افزایش بیش از 4 درصدی در صدر استان های کشور است/ شکم مردم با حرف سیر نمی شود/ نارنج هم از ما ناراحت است!


 

مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: ربیع فلاح جلودار –استاندار مازندران- عصر امروز در دومین جلسه شورای اداری دولت تدبیر و امید در استان مازندران اظهار داشت:در راستای ارزیابی نامگذاری این سال توسط مقام معظم رهبری باید به تبیین شرایط موجود پرداخت.

 وی با بیان اینکه مردم به نحو مطلوب به وظیفه خود عمل کردند، افزود:با رهنمودهای رهبری و با تدبیر مردم، دولت دکتر روحانی شکل گرفت و اکنون پس از شش ماه باید به تجزیه و تحلیل شرایط پرداخت.

 استاندار مازندران میزان تورم خرداد ماه امسال را 3.6 درصد اعلام کرد و گفت:این روند در حال افزایش بود اما اکنون آنچه که ملموس است مهار تورم و تعدیل آن است.

وی با اشاره به سیاست دولت در سال 93 در راستای کاهش نرخ تورم به 28 درصد اظهار داشت:دولت در حال تلاش است تا با اتخاذ تصمیم درست از میزان تورم بکاهد.

 مقام عالی دولت تدبیر و امید در مازندران رشد اقتصادی را یکی از محورهای توسعه دانست و گفت:در برنامه پنجم توسعه کشور باید به 6 یا 7 درصد رشد اقتصادی می رسید تا به اهداف عالیه در چشم انداز 1404 برسیم که متاسفانه در سال 91 و 92 این رشد منفی حتی به 5.5 درصد نیز رسید.

 وی ادامه داد:با این رشد منفی نه تنها نتوانستیم مشکلات و مسایل را حل کنیم، بلکه کارخانه ها و مراکز تولیدی به دلیل عدم مدیریت و تحریم به جایی رسید که اکنون با مشکلات بیکاری و رکود اقتصادی روبرو هستیم که این موضوع کار دولت در سال 93 را مشکل می کند.

فلاح جلودار در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست خارجی دولت اشاره کرد و گفت:دوست و دشمن اذعان دارند که جمهوری اسلامی با ایجاد روحیه وحدت و همدلی و با هدایت های مقام معظم رهبری علی رغم حفظ سیاست های کلی خود توانسته است توجه کشورهای خارجی را به خود جلب کند.

 استاندار مازندران به حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور هم اشاره کرد و گفت: هفته قبل استاندار دو کشور همجوار ما نیز برای سرمایه گذاری به مازندران آمدند و فضا به گونه ای بود که آنها در توصیف آن گفتند حاضرند امکانات و مکان رایگان برای ما فراهم کنند تا بازرگانان و سرمایه گذاران ما برای صادرات اقدام کنند.

وی با توجه به آماده بودن زمینه ها و شرایط برای سرمایه گذاری افزود: باید در این امر پیگیری کرد.

 عالی ترین مقام دولت در مازندران در بحث سیاسی هم به نشست اخیر خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت:خبرگان رهبری از دولت در راستای مذاکرات قدردانی کردند و حرکت کلی دولت مورد حمایت مقام معظم رهبری و مسئولان نظام است که در این راستا باید با حفظ وحدت و همدلی مشکلات را مرتفع کرد.

رئیس شورای تامین استان به بودجه مناسب اختصاص یافته برای مازندران در قیاس با سایر استان ها اشاره کرد و گفت:بودجه مازندران با ضریب افزایش بیش از 4 درصدی در صدر استان های کشور است.



وی وظیفه مسئولان استان را دفاع از بودجه و افزایش این رقم دانست و افزود: تنها نباید به بودجه دولتی اکتفا کرد چرا که ردیف های دیگری در این زمینه وجود دارد که باید برای جذب آن اقدام کرد.

 استاندار دولت تدبیر و امید در مازندران به اعتبار صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: در صندوق توسعه ملی به روی همه استان ها باز است و هر استانی که بتواند طرح توجیهی مناسبی در راستای اشتغال با لحاظ میزان اشتغال مناسب و تولید بیشتر ارائه دهد قطعا این طرح ها مورد توجه مسئولان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین استفاده از فاینانس را یکی دیگر از فاکتورهای افزایش اعتبارات استانی در به سرانجام رساندن پروژه ها دانست و گفت: با پیگیری های صورت گرفته چند پروژه مناسب در شرف تصویب در شورای اقتصاد-مانند سدهراز بالغ بر میلیارد تومان فاینانس- با اعتبار فاینانسی معادل 1000 میلیارد تومان است.

فلاح جلودار یکی از طرح های ارائه شده را در خصوص زهکشی و اصلاح اراضی کشاورزی عنوان کرد و گفت:طی مذاکرات هفته قبل با معاون وزیر نیرو و قول مساعد ایشان امیدواریم تا با تصویب فاینانس این طرح ها شاهد تحول همه جانبه در بخش کشاورزی استان باشیم.

وی به فعالیت مجموعه استان در حوزه صنعت هم اشاره کرد و گفت:بندرامیر آباد به عنوان یکی از مهم ترین رکن های توسعه و سرمایه گذاری در استان محسوب می شود که طی رایزنی های انجام شده سرمایه گذاری های خوبی در حوزه نفت، گاز، صنایع شیمیایی و دهکده نساجی در حال پیگیری است که امیدواریم طی چند ماه آینده حدود آنها مشخص شود تا ما هم بتوانیم در این خصوص زمینه ها را فراهم کنیم.

 استاندار مازندران از گردشگری در استان به عنوان یکی از موارد مهم یاد کرد و گفت:متاسفانه طی سال های گذشته از کمترین درآمد و مدیریت در این زمینه برخوردار بودیم.

وی عقب افتادگی استان در امر گردشگری را غیرقابل پذیرش دانست و گفت:با وجود طبیعت بکر،سواحل ارزشمند و بسیاری از موهیت های خدادای باید از امکانات و منابع به نحو شایسته ای بهره برداری شود.

فلاح گفت:امیدوارم با مذاکراتی که با سازمان مراتع و جنگل ها در کشور صورت گرفته است طرح های مدون گردشگری در جنگل های استان،در چارچوب خاص تعریف و برای بهره برداری ارائه شود.

وی به سرمایه بخش خصوصی به عنوان مهمترین ابزار توسعه در کشور اشاره کرد و گفت: بیش از 500 هزار میلیارد تومان در اختیار بخش خصوصی است و این چندین برابر بودجه دولت است.

 مقام عالی دولت تدبیر و امید در مازندران هنر مدیران را جذب این سرمایه دانست و گفت: در منطقه بهشهر شخصی برای سرمایه گذاری حاضر و تمام مجوزهای سرمایه گذاری در عرض کمتر از یک هفته صادر شد.


 وی با اشاره به موضوع زباله در استان و عدم مدیریت آن توسط مسئولان اظهار داشت: فضایی که ما در استان داریم در بسیاری از کشورهای عقب مانده هم چنین فضایی وجود ندارد.

 فلاح گفت:در سال بیش از 10 میلیون گردشگر به مازندران می آید و ما باید ضمن مدیریت آنها مشکلات اقتصادی خود را از قبل آن مرتفع کنیم.


 وی ادامه داد:وقتی اطراف ما را زباله فرا گرفته است یعنی مدیریت و شخصیت ما همین است که نتوانستیم آن را مدیریت کنیم.

 استاندار مازندران به فرمانداران و مسئولان استانی و شهرستانی تذکر جدی در این خصوص داد و ابراز داشت:همه مسئولان باید در این امر حساس باشند چرا که وقتی ما شعاری می دهیم و نمی توانیم به آن عمل کنیم مطبوعات و رسانه ها حق دارند که از ما به خاطر کوتاهی مان گلایه و انتقاد کنند.

 وی ادامه داد:اشکال در این مورد بر ما وارد است.

 مقام عالی دولت تدبیر و امید در مازندران به شهرداران استان نیز هشدار جدی در این زمینه داد و گفت:شهرداری هایی که در هفته پایانی اسفند نسبت به این موضوع حساسیت نشان داده و پاکسازی و زیباسازی معابر و مخصوصا مبادی ورودی و خروجی شهر را انجام دهند ارتقا می یابند و در مورد شهرهایی هم که خوب کار نکنند مجبوریم کارهایی را انجام دهیم که خوشایند دوستان نیست.



فلاح به سامان دهی طرح های سالم سازی دریا هم اشاره ای داشت و گفت:باید تلاش کنیم که غریقی نداشته باشیم و مسئولیت مستقیم این امر با فرمانداران است.

 وی ادامه داد:هر اتفاقی که در مناطق ساحلی رخ دهد فرمانداران باید مسئولانه بپذیرند چرا که کنترل این امر کار دشواری نیست بلکه با نصب علائم هشدار و ممانعت از شنا در مناطق ممنوعه می توان از میزان غرق شدگان کاست.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به هفته درختکاری اشاره کرد و گفت: همه ما دوست داریم شهر بهارنارنج باشیم اما متاسفانه از همان نارنج هم به خوبی مراقبت و نگهداری نمی کنیم.

 وی گفت:فکر می کنم همان نارنج هم از ما ناراحت است و از ما برای این کارمان ناراضی است و ما را مدیون خود می کند.

عالی ترین مقام دولت تدبیر و امید در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از اقتصاد مقاومتی به عنوان مهم ترین دستورالعمل دولت در موضوع اقتصادی یاد کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی هر کس در هر منطقه ای که زندگی می کند ایده ها و ابتکار خود را متناسب با این سیاست سامان دهد.


 وی با بیان اینکه بنده رنج می برم زمانی که یک مادر دست فرزند تحصیلکرده خود را می گیرد و با گریه از بیکاری او می گوید افزود:شکم مردم با حرف سیر نمی شود امروز نوبت همه ماست که نشان دهیم توانایی اجرای فعالیت ها را داریم.

 فلاح جلودار به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها توسط دولت در سال آینده اشاره کرد و گفت:امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده کارها با کمترین مشکلی به سرانجام برسد.

 وی در ادامه به برخی تغییرات در هرم و بدنه دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: ما باید در راستای اجرای دستورات دولت تدبیر و امید همگامی و هماهنگی ایجاد کنیم تا بتوانیم در فضایی آرام و با آرامش موضوع را دنبال کنیم.

 استاندار مازندران ابراز داشت:تغییر و تحول نباید مانع دوستی شود و ما علاقه داریم تا از دوستانی که از ما جدا شدند در موقعیت های دیگر استفاده کنیم.

 وی در پایان از همه فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا در ایام نوروز با توجه به حضور میهمانان نوروزی در شهرستان و محل کار خود بمانند و مرخصی نروند.



* تنها 24 درصد اعتبارات امسال محقق شده است

علیرضا یونسی –معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران- هم در این جلسه اظهار داشت:هزار میلیارد تومان برای به سرانجام رساندن پروژه های نیمه کاره دولت قبل نیازمندیم.

وی با بیان اینکه تنها 24 درصد اعتبارات امسال محقق شده است، افزود:متاسفانه با بارش سنگین برف در غرب استان 1300 میلیارد تومان بر مجموعه کارگزان استان تحمیل شد.

 یونسی گفت:تمام تلاش ما بر این است که استان به سمت توسعه و پیشرفت پیش رود.

وی با بیان اینکه با شکل گیری دولت تدبیر و امید روحیه نشاط و شادابی به جامعه باز گشته است افزود:با صبوری مردم ، دشمن با پای خود بر سر میز مذاکره نشسته است و سد تحریم ها هم ترک برداشته است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با اشاره به ورود سرمایه گذاران به کشور و استان اظهار داشت:بنده از استاندار محترم تشکر می کنم چرا که ایشان پیشنهادها و طرح های سرمایه گذاران را بررسی می کند و اگر به نفع مردم بود خود ایشان مسئولیت صدور مجوز را بر عهده می گیرند.

وی به دالان پیچ در پیچ صدور مجوز برای سرمایه گذاران در قبل اشاره کرد و گفت:اینکار استاندار محترم موجب شد تا مجوز برای سرمایه گذاری در کوتاه ترین زمان ممکن صادر شود و این جاذبه برای سرمایه گذار به وجود خواهد آورد.

 یونسی با بیان اینکه هیچ ملتی به توسعه، خوشبختی،سعادت و رفاه نرسیدند جز اینکه همه ارکان ملت با همدیگر هم افزایی داشتند افزود:فرصت امانت در دست ما محدود است و ما باید امانتدار خوبی برای مردم باشیم.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران به ایجاد و شکل گیری روحیه وحدت و همدلی در جریان برف اخیر در استان اشاره کرد و گفت:مسئولان استان توانستند در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلات را حل و با پیگیری و به صحنه آوردن مسئولان کشوری در حدود 1000 میلیارد تومان اعتبار جذب کنند تا به آسیب دیدگان پرداخت شود.


وی همچنین به قدردانی شورای تبلیغات اسلامی کشور از استاندار مازندران اشاره کرد و گفت:ایشان به هم به طور رسمی و هم کتبی از استاندار محترم در راستای پاسداشت جشن های انقلاب و احیای ارزش های دینی و انقلابی در دهه فجر امسال تشکر کرد.

 یونسی در ادامه از روند برگزاری جشن های انقلاب در دهه فجر گزارشی جامع ارئه و در ادامه از تصمیم های ستاد خدمات سفر استان و اقدامات در دست اجرای استانداری در راستای ساماندهی سفرهای نوروزی گزارشی ارایه کرد.

 وی از فرمانداران خواست تا از ارائه آمار ورود مسافر و گردشگر به منطقه و شهرستان خودداری کنند و اجازه دهند تا با تجمیع این آمار در استان آمار واحدی به مجموعه مدیران کشور ارائه شود.



 * شکایت دستگاه های اجرایی علیه هم در شان استان نیست

حسن خیریان پور-معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران- هم در این جلسه با بیان اینکه یکی از شوراهای محوری استان شورای اداری است، افزود:این شورا نقش بسیار مهمی در راستای نظارت،هماهنگی و حفظ سیاست های دولت در شهرستان و استان به عهده دارد.

 وی با اشاره به ابلاغ آیین نامه تشکیل شورای اداری اظهار داشت:ضرورت دارد این شورا به سمت اهداف سوق یابد و کلیه مسایل اداری،عمرانی و اجرایی استان در این شورا مطرح شود.

خیریان پور حضور مدیران دستگاه های اجرایی را در این جلسه الزامی دانست و گفت:دبیرخانه این شورا در محل استانداری و دفتر مدیریت منابع انسانی و تحول اداری استانداری مستقر است.

وی در ادامه ابراز داشت:شکایت دستگاه های اجرایی علیه هم در مراجع قضایی در شان استان نیست و باید موارد برای حل و فصل به استانداری ارجاع داده شود.

 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران اظهار افزود:هر گونه هزینه دادرسی در مراجع قضایی غیر قانونی است و دیوان محاسبات در این مورد مماشات نخواهد کرد.

وی به لزوم حل مشکلات دستگاه های اجرایی با هم تاکید کرد و گفت:در شهرستان ها فرمانداری ها مسئول حل و فصل مناقشات هستند و اگر آنجا نیز نتیجه ای حاصل نشد باید مسایل به استانداری ارجاع شود.

خیریان پور برگزاری مراسم ها و برنامه های بی نتیجه را بی فایده دانست و گفت:با این همه مشکلات و درگیری هایی که مدیران دارند جمع کردن مدیران کل و سخنرانی کردن برای آنها هیچ مشکلی را حل نمی کند و باید از این امر اجتناب کرد.

وی گفت:سعی شود در راستای برگزاری مراسم هدف گذاری را مد نظر قرار دهیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم.

در ادامه این مراسم مدیران ،فرمانداران و مسئولان دستگاه های اجرایی که جایگزین مسئولان قبلی شده بودند معارفه و به جمع معرفی شدند.

 


  • دوستار استاندار!!!پاسخ به این دیدگاه 1 0
    سه شنبه 20 اسفند 1392-22:19

    خبر !خبر!خبر خوش برای مازندران! میان کاله به گلستان پیوست !دست استاندار درد نکنه با این همه پیگیری!!!

    • حامد- بهشهرپاسخ به این دیدگاه 1 0
      سه شنبه 20 اسفند 1392-8:9

      مازند نومه سلام این چندمین بار است که مطالب را حذف می کنی چرا ؟ !
      اگر شما ها هم شهرداری مثل مهندس آزموده شهردار بهشهرداشتید استاندار جناب آقای فلاح هیچ شهرداری را تهید نمی کرد . مهندس آزموده فردی لایق و کاردان است و می توانید فعالیت و کارهایش را در عرض این چند ماه در بهشهر نگاه کنید لیاقت مهندس آزمود بالاتر از اینهاست . مرسی از اینکه حذفش می کنی

      • دوشنبه 19 اسفند 1392-20:5

        گه این همه اعتبارها می آد پس چرا بیکاری در استان بیشتر می شه؟

        • محمدی فولادیپاسخ به این دیدگاه 3 1
          دوشنبه 19 اسفند 1392-15:3

          اقای استاندار واقای یونسی ضمن عرض سلام وخسته نباشی خدمت شما برادران گرامی برسانم تا حضور مدیران احمدی نزاد در استان باشد هیجگاه شما موفق نیستتید واقعا جای تاسف است که شما فقط دور خودتان را نگاه می کنید جه شد که شما یک دفعه تغیر مواضع دادید جه خبر خوشی انکار مردم از بشت کوه امدند جه برنامه ای داشتید جرا از ستاد دکتر روحانی استفاده نمی کنید جقدر این بجه ها شمارا حمایت کردند اقای استاندار اعضای ستاد یک ملاقات نمی توانند با تو داشته باشند مگر ان فلاح جند ماه بیش نیستی که ساعت د12 شب جواب تلفن را می دادید جرا ساری فرماندار وبخشداران را عوض نمی کنید مگر مردم برای تغیر تحول رای ندادند جناب اقای فلاح همه اعضای ستاد شمارا دوستدارند ولی این رسم روزگار نیست که یک سری این بجه ها را منت کنند بگویند اگر نیاز می امد استاندار می شد بهتر بود مشکل همین است که دلسوزانانه به شما عرض کردیم اگر شما هرجی زحمت بکشی هما نهایکه در جلسه اسما باشما هستند همانا شما را ناکارامد جلوه می دهند جونکه تمام اطلا عات ریز درشت را بصورت منفی بازگو میکنند لیست ستاد دکتر روحانی دست شماست واقای یونسی جرا اقدام نمی کنید سال تما م شد ولی هنوز هیج خبری نیست جرا

          • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 1 0
            سه شنبه 20 اسفند 1392-22:3

            برای مردم عادی اصلا مهم نیست که مسئو لین از فلان حزب و گروه یا هر جا و ستاد دیگه ای باشن برای اونا راه افتادن کاراشون و خدمت رسانی مناسب اهمیت داره
            به امید روزی که فقط شایسته سالاری و تعهد و تخصص در انتصابات حکم فرما باشه

          • سوادکوهی ریکاپاسخ به این دیدگاه 3 1
            دوشنبه 19 اسفند 1392-14:6

            درود بر سوادکوهی کیجا.دلیر زن سوادکوه

            • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 2 3
              دوشنبه 19 اسفند 1392-8:48

              اقای ربیع فلاح شما به همه چیز کامل و به جا اشاره داشتید امیدواریم در عمل هم چنین دقیق و درست عمل نمایید.منتظر بودم زباله رو جا بندازید تا گیر بدم نشد! هر چند عملکردی درین رابطه بیان نشد؟ولی اقای فلاح بسیار متشکریم

              • دوشنبه 19 اسفند 1392-8:16

                درود بر جناب فلاح .استاندار محبوب و کاردان دولت تدبیر و امید.

                • دوشنبه 19 اسفند 1392-8:12

                  بحث جمع آوري حمل ودفع زباله پروژه اي نيست كه فقط شهرداري ها بتوانند حلش كنند
                  لازم است سازمانهاي عريض وطويل پسماند استان وهمياري شهرداريها استانداري فرمانداري محيط زيست منابع طبيعي باهم كاركنند نه اينكه كارشكني
                  بودجه ملي هم نيازه متاسفانه بخش عمده اي ازدرامد شهرداريها صرف زباله ميشود
                  در ساري همين نيروگاه زباله سوز مشكلات زيادي داره كه باكمك هم حل شود....

                  • راستی آزماییپاسخ به این دیدگاه 2 0
                    دوشنبه 19 اسفند 1392-7:51

                    دبیر نمایندگان مازندران گفت که مازندران با کاهش 13 درصدی بودجه رو به رو است و بودجه مازندران از 313 میلیارد در سال گذشته به 250 میلیارد تومان در سال 93 کاهش یافته است. ایشان گفت متاسفانه بودجه به استان هایی سرازیر شده است که برخوردارتر هستند و مازندران در وضعیت بدی قرار گرفته و سهم بودجه مازندران به اندازه ترافیک مسافران و زباله هم نیست.
                    استاندار می فرماید بودجه مازندران 4 درصد افزایش داشته است. ایشان باشد ثابت کنند که بودجه مازندران به رقم بلغ بر 325 میلیارد تومان رسیده است. در غیر اینصورت چگونه می توان مسئولی را راستی آزمایی کرد؟

                    • دوشنبه 19 اسفند 1392-7:39

                      استاندار بايد بداند براي شهرداريها چه كرده كه تهديد ميكند چقدر بودجه ملي آورده....؟؟؟؟؟
                      چند دستگاه ماشين آلات براي شهرداريها آورده
                      حداقل خيالمان ازساري راحته شهردارعبوري درساري با زيباسازي شهر مانند سال قبل جلوه زيبايي به ساري بخشيد امسال هم زيباتراز سال قبل
                      هرچند جذب اعتبارات ملي از سوي حاج مهدي در سابقه شهرداري بي نظير بوده

                      • دوشنبه 19 اسفند 1392-7:17

                        آقای استاندار
                        اینکه می فرمائید بودجه مازندران با 4 درصد افزایش به بالاترین رشد در میان استانهای کشور رسیده است هیچ مزیتی برای مازندران ندارد. در بودجه مقایسه رقم بودجه مهم است که ما به عنوان استان مازندران رقم نهایی بودجه ما در مقایسه با اصفهان چقدر تفاوت دارد.؟ مثلاً اصفهان با بیش از 500 میلیارد تومان بودجه با مازندران با حدود 200 میلیارد تومان بودجه را چگونه مقایسه می کنید؟ البته این مثال است و رقم واقعی دست شما است که باید اعلام بکنید مازندران چقدر بودجه دارد و اصفهان چقدر. فرض هم بشود که مازندران سال گذشته 192 میلیارد تومان بودجه داشت و امسال با دوندگی های شما یا نمایندگان به 200 میلیارد تومان رسید ولی اصفهان با 3.6 درصد افزایش از 483 میلیاد تومان به 500 میلیارد تومان رسید. در این صورت اصفهان از افزایشی معادل 17 میلیاردتومان برخوردار شد و مازندران فقط 8 میلیارد تومان افزایش داشته است. لطفاً با کور شیر یا خط نکنید.

                        • دوشنبه 19 اسفند 1392-7:10

                          در ساري شاهد انجام فعاليت هاي خوب شهرداري درجهت زيباسازي شهر وساخت المانها درميادين وبلوارها هستيم كه زيباترازسال قبل درميادين ساري شاهد فلاش زدن دوربين گردشگران ومسافران وهم شهريان عزيز خواهيم بود
                          ساري نگين استان مازندران

                        • دوشنبه 19 اسفند 1392-7:6

                          به استاندار محترم بفرمائید ما را به خیر توسعه اینجوری امیدی نیست، ما را از شر تجاوز گلستانی ها به خاک مازندران نجات دهید.
                          آنوقت که این بحث ها در وزارت کشور و هیات دولت توسط گلستانی ها پیگیری می شد شما در خواب بودید؟


                          ©2013 APG.ir