تعداد بازدید: 5661

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 22 اسفند 1392-21:32

دیوان عدالت در مازندران دفتردار شد

رییس دیوان عدالت اداری کشور: هر دستگاه و فردی که آیین نامه، دستورالعمل یا بخش نامه ای را مانع تحقق اقتصاد مقاومتی اعلان کند، در اولین فرصت نسبت به ابطال آن اقدام خواهیم کرد+عکس


مازندنومه؛ سرویس حقوقی، محمد اسماعیل بخشی سورکی:  با حضور رییس دیوان عدالت اداری کشور سی مین دفتر نمایندگی این دیوان در استان مازندران راه اندازی و شروع به کار کرد.

ظهر امروز با حضور حجت الاسلام منتظری رییس دیوان عدالت اداری کشور،  ربیع فلاح استاندار مازندران، تقوی فرد رییس کل دادگستری استان، فرمانداران و مدیران کل استان با تشکیل جلسه فوق العاده شورای اداری استان، دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در مازندران افتتاح شد.

*دفتری جهت احقاق حقوق مردم

 حسن خیریان پور – معاون توسعه و مدیریت انسانی استانداری- در این جلسه با بیان اینکه راه اندازی این دفتر در جهت احقاق حقوق مردم خواهد بود افزود:امیدواریم آغاز به کار این دفتر در راستای حقوق عمی نافع و موثر باشد.

* بسیاری از مشکلات مردم حل خواهد شد

 حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد-رییس کل دادگستری استان مازندران-در این مراسم اظهار داشت:یکی از معضلات استان عدم حضور دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری بود که با استقرار این دفتر نمایندگی، بسیاری از مشکلات مردم حل خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان مازندران با بیان اینکه همه امکانات، توان اجرایی و دانش علمی در استان فراهم است، افزود:با این وجود باید نتیجه عملکرد مدیران مطلوب باشد، در غیر این صورت کم کاری و سهل انگاری مدیران محرز خواهد بود.

*قانونگرایی، ارتقای سلامت اداری را در پی خواهد داشت

 ربیع فلاح جلودار –استاندار مازندران-دیگر سخنران این جلسه بود . وی در این مراسم اظهار داشت:مطابق اصل 156 قانون اساسی قوه قضاییه مسئول تحقق بخشیدن به عدالت در کشور است و دیوان عدالت اداری به عنوان یک نهاد قضایی دفاع از حقوق مردم و پیشگیری از انحرافات را در درون ساختار اداری کشور بر عهده دارد.

 وی افزود: ایجاد نمایندگی در مازندران ضمن تسهیل در تشکیل پرونده های شاکیان زمینه تعامل بهتر با دستگاه های اجرایی و کاهش تعداد شکایات را فراهم خواهد ساخت.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در مازندران افتتاح این دفتر را گامی موثر در جهت توسعه عدالت قضایی و دفاع از حقوق مردم دانست و گفت:اگر دستگاهی به درستی وظایف خود را انجام ندهد و یا از ارائه خدمات تخلف کند دیوان عدالت اداری تظلم خواهی خواهد کرد.



 وی فعالیت این نهاد را در راستای تضمین سلامت اداری دستگاه های اجرایی عنوان کرد و گفت:قانونگرایی، ارتقای سلامت اداری را در پی خواهد داشت.

 استاندار مازندران صیانت از حقوق مردم را وظیفه اصلی دستگاه های اجرایی دانست و تاکید کرد:البته دستگاه های اجرایی در راستای حفظ حقوق بیت المال هم لازم است با فعال سازی واحد های حقوقی خود تلاش کنند.

* خواب های سنگینی برای نظام و انقلاب دیده اند

 حجت الاسلام محمدجعفر منتظری –رئیس دیوان عدالت اداری کشور-در این جلسه اظهار داشت:این مرکز سی مین دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در کشور و آخرین دفتر ما در مراکز استان های کشور است که امروز افتتاح می شود.

 وی اظهار داشت:از افتخارات مردم مازندران این است که این خطه میزبان امام حسن عسکری(ع) بوده است.

این مسئول افزود:امام بنابر این روایت برای رفع حوائج مردم با طی الارض به مازندران آمدند و سپس به سامرا بازگشتند.

وی یکی از دیگر افتخارات مردم مازندران را پذیرش اسلام با تشیع و ولایت عنوان کرد و گفت:اسلامی که به مازندران آمد توام با تشیع بود و ولایتمداری مردم این خطه نیز به همین دلیل است.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه شرایط امروز جامعه به گونه ای است که وظایف مدیران در دستگاه های مختلف را مضاعف کرده است، افزود:نظام ما یک نظام اسلامی است و مردم هم برای نظام دینی و اسلامی سرمایه گذاری کردند.

وی با اشاره به اهداف انقلاب مردم ایران اسلامی اظهار داشت:امروز مدیریت این نظام بر عهده ماست و پایبندی ما در این مسیر میزان گرایش ما به اهداف امام و شهدا خواهد بود.

 ریئس دیوان عدالت اداری با اشاره به سخنان رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت:ما وظیفه داریم مدیریت خود را در راستای خواسته های رهبری تنظیم کنیم و تکلیف شرعی و قانونی ماست که به ندای ایشان لبیک بگوییم.



وی به جنگ تمام عیار دشمن در حوزه اقتصادی با نظام اسلامی اشاره کرد و گفت:همانگونه که در جنگ تحمیلی همه با دفاع هشت ساله به دشمن اجازه تصرف خاک خود را ندادیم امروز هم وظیفه داریم تا با تمام توان به میدان برویم .

 این مسئول گفت: خواب های سنگینی برای نظام و انقلاب دیده اند که اگر خود را مجهز نکنیم مسئله اقتصادی می تواند کشور را از پا در بیاورد.

وی به جدی بودن این دغدغه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:در میدان جنگ باید لحظه ای تصمیم گرفت و اگر نتوانیم اینکار را انجام دهیم سنگر از دست خواهد رفت و دشمن نفوذ خواهد کرد.

حجت الاسلام منتظری همدلی و همکاری بین مسئولان و دستگاه های اجرایی در پیشبرد اهداف انقلاب را از الزامات این جنگ عنوان کرد و ابراز داشت:اگر حرکت هماهنگ نباشد و چند جبهه متفاوت با هم در میدان جنگ حرکت نکنند، در رویارویی با دشمن شکست خواهند خورد.

 وی بخشی از موفقیت های دیوان عدالت اداری را در تعامل با دستگاه های اجرایی دانست و گفت:وظیفه ما در این دیوان ایجاد نوعی تعامل و همکاری با دستگاه های اجرایی در راستای احقاق حقوق ملت و همچنین کمتر شدن میزان شکایات است.

 این مسئول مرجع هر گونه شکایت از آیین نامه ها،بخش نامه و تصمیماتی که ابلاغ می شود را دیوان عدالت اداری عنوان کرد و اظهار داشت:در راستای اجرای منویات رهبری هر دستگاه و فردی که آیین نامه،دستورالعمل یا بخش نامه ای را مانع تحقق اقتصاد مقاومتی اعلان کند در اولین فرصت نسبت به ابطال آن اقدام خواهیم کرد.

ریئس دیوان عدالت اداری از تشکیل کمیته ای جهت بررسی کلیه مصوبات دولت خبر داد و گفت:در سایت دیوان عدالت اداری هم بخشی را قرار دادیم که افراد در سراسر کشور مصوبات مانع کار را می توانند به دیوان اعلان کنند و ما در کوتاه ترین زمان ممکن پس از بررسی ابطال مصوبات را در دستور کار قرار خواهیم داد.

 وی امکان داشتن شعبه در استان ها را از لحاظ قانونی مقدور ندانست و گفت:اما دفاتر نمایندگی تسهیلاتی را ایجاد می کنند که مردم آسان تر به خدمات دیوان دسترسی داشته باشند.

 حجت الاسلام منتظری در ادامه از نحوه شکایت و روند اداری بررسی شکایات در دیوان هم توضیحاتی ارائه کرد و گفت:از دستگاه های اجرایی مورد شکایت درخواست می کنیم تا در موعد مقرر یکماهه اسناد مورد نیاز و ادله متقن خود را برای دیوان ارسال کنند.

وی از استاندار محترم درخواست کرد تا با تقویت واحدهای حقوقی دستگاه های اجرایی کمک حال دستکاه های دولتی در امر رسیدگی به شکایات شود و ابراز داشت:شاکیان یا شهروند معمولی هستند و یا کارمند یک دستگاه اجرایی که لازم است در این امر حقوق بیت المال نیز رعایت شود.

 این مسئول گفت:ما وظیفه داریم هم حقوق شهروندان و هم حقوق بیت المال را مورد نظر قرار دهیم.

ریئس دیوان عدالت اداری همچنین به قانون جدید رسیدگی به شکایات در این دیوان خبر داد و گفت:حتی اگر رای صادر شده باشد،رای ظرف 20 روز در مرحله دوم قابل تجدید نظر خواهد بود.



 وی با قیاس آمار شکایات ارجاعی به دیوان عدالت اداری از استان مازندران در سال 90 و 91 اظهار داشت:این آمار در سال 91 ، 21.4 درصد افزایش داشته است و در خصوص آمار سال 92 نیز در 11 ماهه سال 92 در قیاس با سال 91 شکایات 13.9 درصد شاهد افزایش شکایات بودیم.

 حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه ما وظیفه داریم در چارچوب قانون مدیریت کنیم افزود:انتظار داریم مدیران این دولت تدبیر و امید را که لازمه قانونمداری است سرلوحه کار خود قرار دهند.

در انتهای این جلسه فرازی از وصیت نامه شهدا قرائت و محمدمهدی حق پرست به عنوان مدیر دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در مازندران معرفی شد.


  • شنبه 24 اسفند 1392-20:23

    لطفا خود سایت وزین این سوال را مطرح وپیگیری فرمایند :

    چرا افتتاح نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان مازندران بایستی سی امین استان میبود ؟؟!!!
    یعنی از 31 استان کشور، نویت استان مازندران بایستی یکی مانده به آخر میشد ؟؟؟!!!
    لطفا یک مسئول ، یک بنده خدا یک دلسوز اگر هست توضیح بفرمایند.

    • يکشنبه 25 اسفند 1392-9:30

      در پاسخ ايراني بايد بگوييم ديوان عدالت اداري بالاترين مرجع رسيدگي به تخلفات اداري است كه شاكي خصوصي و يا حقوقي داشته باشند الحمداله در مازندران تمام دستگاه هاي اداري دقيق و منظم و بدون اغماض به اجراي قانون اقدام مي نمايند و جاي شكاياتي براي مردم و ادارات از همديگر و يا شخصيت هاي حقوقي از دستگاه هاي اجرايي باقي نمي گذارند.

    • جمعه 23 اسفند 1392-21:24

      ما نفهمیدیم چه شد؟ قرار گذاشتند دفاتر پیشخوان خدمات عمومی راه اندازی شود؟ هر سازمانی مثل پلیس + 10، ثبت احوال و دادگستری، جدا دفتر زدند. شنیدیم دفتر دیوان عدالت اداری در استان هم همین گونه است! اگر این طور باشد واویلا.

      • جمعه 23 اسفند 1392-20:43

        مازندران در تعیین دفتر دیوان، یکی مانده به آخر شد؛ امیدواریم در اعتراض مردم به دولت یکی مانده به نخست نباشد.


        ©2013 APG.ir