تعداد بازدید: 3708

توصیه به دیگران 1

جمعه 23 اسفند 1392-19:9

یک روز با رفتگران

فرهنگ‌سازی زمان‌بر و هزینه‌بر است

گزارش+عکس از پاکسازی نمادین مرکز استان مازندران


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: قبل از ظهر روز جمعه رفتگران شهرداری ساری به همراه بعضی از مسئولان، به پاکسازی نمادین شهر پرداختند.

سید محمدرضا گرامیان -مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ساری- در حاشیه این برنامه اظهار داشت: شرایط زندگی اجتماعی نسبت به چند دهه گذشته تغییر کرده و نیازمند ادبیات رفتاری خاص در حوزه‌های اجتماعی هستیم.

وی  با اشاره به نقش پررنگ مردم در مدیریت شهری، ادامه داد: نمی‌توانیم هیچ طرح و برنامه‌ای را بدون مردم اجرا کنیم و اگر نقش مردم را نادیده بگیریم، با شکست روبه‌رو می شویم..

گرامیان با بیان اینکه در حوزه و نظافت و پاکسازی با شعار کلیشه‌ای "َ شهرما خانه ما" مواجه هستیم، گفت: اما من فکر می‌کنم که ماهیت این شعار را بازتعریف نکرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه سه پیام داریم؛ ابتدا پیامی برای مردم که در نظافت شهری مشارکت داشته باشند، سپس پیامی برای رفتگران تا گوشه‌ای از همکاری با آنها را شکل دهیم و در نهایت پیامی برای خودمان که این فرصت به وجود بیاید یک روز کاری رفتگران را از نزدیک درک کنیم.

سید محمد جعفری نماینده شورای شهر ساری در سازمان پسماند هم در حاشیه این برنامه، اظهار داشت: این برنامه در راستای وظایف ذاتی شهرداری ساری و سازمان پسماند انجام می‌شود و هیچ کاری در حوزه مدیریت شهری انجام نمی‌شود مگر اینکه تعامل مردم با مدیریت شهری افزایش یابد.

وی افزود: شعار همیشگی "شهرما خانه ما" باید برای ما الگو باشد و در این راستا حرکت کنیم. پاکسازی نمادین شهر هر سال انجام می‌شود و امسال به صورت بهتری برگزار شد . مردم به عرصه آمدند تا بگویند با مدیریت شهری همگام هستند تا شهری آباد، زیبا و پاکیزه داشته باشیم که سلامتی همه تضمین شود و در آرامش زندگی کنیم.

جعفری درباره طرح تفکیک زباله از مبدا، یادآور شد: تفکیک زباله از مبدا، طرحی بین‌المللی است که در تمام دنیا انجام می‌شود و نیاز به فرهنگ سازی دارد. فرهنگ‌سازی همیشه زمان‌بر و هزینه‌بر است و باید انجام شود.

وی ادامه داد: در سال 93 ساختار و استراتژی جدیدی برای طرح تفکیک زباله از مبدا درنظر گرفته‌ایم و به مردم این قول را می‌دهم که خروجی طرح در سال جدید، برای همه محسوس باشد. مشوق‌های خاصی هم در نظر گرفتیم و البته بیشتر در حوزه فرهنگ‌سازی کار می‌کنیم.




  • دوشنبه 26 اسفند 1392-7:58

    يه مثال هميشگي هست كه ميگه امان از روزي كه بخواي كسي كه خود را به خواب زده بيداركني ...
    متاسفانه برخي انگشت شمار اين شادي مردم ساري رانميبينند اين همه كار تو ساري رانديدن اينها نميخوان ببينند...بارشد وزيبايي شهر مشكل دارند يا ...

    • يکشنبه 25 اسفند 1392-14:48

      ما كه همش شعار دنبي كوعمل ته ساري ره بگرد كجه هسته نشون هاده

      • ورسک سوادکوهپاسخ به این دیدگاه 0 1
        شنبه 24 اسفند 1392-10:38

        همینکه شروع کردیم خدارو شکر و خدا قوت ولی فرهنگ سازی از بچه ها شروع میشه سوادکوهی کیجا


        ©2013 APG.ir