تعداد بازدید: 3495

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 26 اسفند 1392-0:40

راهبرد تلویزیون چیست؟

حمایت از تولید داخلی یا خارجی؟!

در شبکه های تلویریونی داخلی مسئولان و نمایندگان شرکت های خارجی را به برنامه های خود دعوت می کنیم و به این بهانه که آنان حامی مالی برنامه هستند اجازه می دهیم در آیتم های مختلف برنامه به تبلیغ محصولات خود بپردازند.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، اعظم کردان: صنعت و کشاورزی جلودار تولید در ایران به حساب می آیند. به گفته تولیدکنندگان مهمترین حمایت دولت از محصولات داخلی، کاهش واردات محصولات خارجی و اعتمادسازی مردم به کالاهای داخلی است.

با توجه به اهمیت حمایت از تولید داخلی، تبلیغات گسترده ای از سوی رسانه های شنیداری  ودیداری صورت گرفت تا مردم نیز به خرید و استفاده از تولیدات داخلی راغب شوند.

 یکی از این تبلیغات، تعدادی از کارگران  کارخانه ای را نشان می دهد که به دلیل عدم استقبال مردم از محصولات کارخانه، تعدیل نیرو شدند و کارخانه نیز تعطیل شد. کارگران  هم نگران و ناراحت هستند. یکی از این کارگران مجبور می شود برای گذران زندگی گل فروشی کند و...

همزمان با این تصاویر، صحنه هایی از خرید کالاهای خارجی نشان داده می شود که بر روی آنها تصویر خانواده ای سه نفره متشکل از مادر، پدر و فرزند را می بینیم که خوشحال و خندانند.... اما کارگران داخلی و خانواده های آنان  غمگین هستند...

این تبلیغ بیننده را به خود می آورد که  با خرید هر کالای خارجی شاهد بیکار شدن نیروی فعال کار انسانی و تعطیلی واحدهای تولیدی داخلی خواهیم بود.
جمعه گذشته شبکه طبرستان قسمت دوم برنامه "عطر نارنج" را با اجرای شاهین جمشیدی و اسماعیل تبار روی آنتن برد که علاوه بر مهمانان هنرمند، کیم- مدیرکره ای شرکت LG در ایران و مسئول نمایندگی شرکت گلدایران در منطقه شمال حضور داشتند.  

نکته جالب این برنامه بخش هایی بود که نمایندگان ال جی به بیان موفقیت های خود در ایران پرداختند و اینکه محصولات شان را بر اساس سلیقه بانوی ایرانی طراحی می کنند.
بیان برگزاری مسابقه آشپزی و مسابقاتی نظیر آن برای معرفی کالای های این شرکت و استقبال مردم از این محصولات در برنامه تلویزیونی هر بیننده ای را ترغیب به خرید این کالاها می کند.

جای تاسف است در شبکه های تلویریونی داخلی مسئولان و نمایندگان شرکت های خارجی را به برنامه های خود دعوت می کنیم و به این بهانه که آنان حامی مالی برنامه هستند اجازه می دهیم در آیتم های مختلف برنامه به تبلیغ محصولات خود بپردازند.

هنگامی که مسئول کره ای ال جی در حال بیان موفقیتهای شرکت و برنامه های آینده خود بود، چهره غمگین کارگر کارخانه ای در ذهنم نقش بست که تعطیل و کارگر آن بیکار شده بود....

ایمیل خبرنگار: (karez_60@yahoo.com)

 


  • سه شنبه 27 اسفند 1392-19:55

    به نظر من اگر مسولین ما بتوانند با اندک بودجه ای که در دست دارند به بهترین نحو از ان استفاده کنند دیگر نیازی نیست مردم هم به تولیدات خارجی روی بیاورند

    • یک همشهریپاسخ به این دیدگاه 1 0
      دوشنبه 26 اسفند 1392-10:18

      ما حق داریم جنس خوب بخریم چه خارجی چه ایرانی. ما توان ساخت همه چیز را نداریم. کشور ایران به فرموده امام راحل (ره) کشوری کشاورزی است و تمام ظرفیت کشور به جای صنعت ویرانگر، خطرناک آلاینده باید روی کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی متمرکز باشد.

      • دوشنبه 26 اسفند 1392-9:48

        مطلب درستي بود
        توليدكنندگان هموطن هم كيفيت را بالاترببرند


        ©2013 APG.ir