تعداد بازدید: 4402

توصیه به دیگران 4

يکشنبه 17 فروردين 1393-0:58

در استقبال از حضور دکتر اصغری در راس دانشگاه مازندران

فرصتی تازه برای دانشگاهیان

رییس جدید دانشگاه مازندران چون پایگاه علمی و اجتماعی بسیار قوی در این دانشگاه دارد می تواند منزلت و اعتبار از دست رفته دانشگاهیان را بازسازی کند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، ایرج نیازآذری: با انتخاب جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر فخرالدین اصغری آقمشهدی به سمت ریاست دانشگاه مازندران، نگاه ها ی محافل علمی و سیاسی باردیگر به بزرگترین مرکز آموزش عالی دولتی استان مازندران معطوف شد.

دانشگاه مازندران در دوران مدیریت سابق در حد یک اداره شهرستانی تنزل یافته بود و نتوانست شان یک پایگاه علمی و آکادامیک را در منطقه ایفا کند.

پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و توجه ویژه دولت به مراکز علمی، مدیریت دانشگاه مازندران به دست اندیشمندی فاضل و متعهد افتاد. خوشبختانه وزیر علوم با درک عمیق از شرایط استان مازندران به چهره ای عالم و عامل که دارای سوابق علمی و ارزشی است، ماموریت داد تا مطالبات رییس جمهوری محترم را از دانشگاهیان عملیاتی کند.

دکتر اصغری چون پایگاه علمی و اجتماعی بسیار قوی در دانشگاه مازندران دارد می تواند منزلت و اعتبار از دست رفته دانشگاهیان را بازسازی کند.

واقیعت این است که دانشگاه مازندران پس از دوره طلایی مدیریت دکتر میرنیا با رکود در دولت نهم و دهم مواجه شد، ولی خوشبختانه مدیریت جدید این دانشگاه با برخورداری از افراد توانمند و خوش فکر تلاش خواهد کرد دانشگاه مازندران را به جایگاه اصلی خود برگرداند.

یکی از ویژگی انتخاب دکتر اصغری این است که ایشان برخاسته از متن دانشگاهیان است و به طور قطع با همکاری و همراهی بخش اعظم جامعه دانشگاهی مواجه می شود.

دکتر اصغری چهره ای اعتدالی، علمی، ارزشی، با تجربه و کارآمد است و غالب دانشگاهیان ایشان را به سلامت نفس و تعهد اخلاقی می شناسند. او هم پایگاه حوزوی دارد و دانشگاهی . لذا امید می رود با حضور ایشان کرسی های آزاد اندیشی رونق فراوان بگیرد. 

بدون شک با انتخاب حقوقدانی چون دکتر اصغری که تحصیلکرده و مدرس علوم اسلامی و انسانی است، شاهد بهار علمی و فرهنگی در این حوزه خواهیم بود.

ازمدیریت جدید دانشگاه مازندران انتظار می رود حضور فعالانه تری در تمامی عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استان مازندران ایفا کند و دانشگاه به عنوان محور تحولات توسعه ای استان حضورحداکثری داشته باشد.

فضای باز سیاسی و نشاط علمی و فرهنگی برای دانشجویان و تشکل های دانشجویی و سایر کنشگران اجتماعی انتظار دیگر روحانی خواهان و خردورزان حماسه ساز 24 خرداد است.

بی گمان با حضور دکتر اصغری منزلت و امنیت شغلی و روانی دانشگاهیان تامین خواهد شد و بر خلاف مدیریت گذشته دیگر فضای مچ گیری و پلیسی نخواهیم داشت، چون رییس جدید دانشگاه مازندران حقوقدان است و به حقوق و کرامت انسانی اهتمام ویژه ای خواهد نداشت.

هرچند دکتر اصغری به دلیل سوء عملکرد مدیریت قبلی و خارج نمودن دانشگاه از ریل علمی و فرهنگی با مشکلات فراوانی مواجه است، اما امید می رود با همدلی و همکاری قاطبه دانشگاهیان اداره اموردانشگاه به روال اصلی خود برگردد.

تقاضای مصرانه اعضای هیات علمی ، دانشجویان و کارکنان برای تغییر مدیریت و استقبال پرشور و شعور جامعه دانشگاهی از انتخاب دکتر اصغری نشان از تصمیم هوشمندانه وزیر علوم و امیدواری برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه مازندران دارد.

* مطلب مرتبط:

دکتر فخرالدین اصغری آقمشهدی رییس دانشگاه مازندران شد


  • سه شنبه 19 فروردين 1393-15:49

    این اقا یک ... هست ... اگه میتونی درجش کن

    • سه شنبه 19 فروردين 1393-8:32

      به نظر ميرسداظهارنظراقاي نياز صرفا ازروي گرايشهاي سياسي ايشان بيان شده باشد زيرا بانگاهي به ارشيو همين سايت وديدگاه ايشان قبل ازانتصاب رييس قبلي درسال 89متوجه اين موضعشان مي شويم بهتر انسان عاقبت خود را به دنياي كسي نفروشد

      • کم سواد روستاییپاسخ به این دیدگاه 11 1
        دوشنبه 18 فروردين 1393-16:38

        با درود فراوان به جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر فخرالدین اصغری آقمشهدی.
        آرزو درام جامعه ما روزی به آن حد از شعور فرهنگی و سیاسی و اجتماعی ( آزادی کامل و رفاه اجتماعی ) برسد که همچو کشورهای پیشرفته جهان! دیگر این بار سنگین را که بر دوش دانشجویان و روزنامه نگاران گل و عزیز حمل می شود! در بیشتر (کشورهای ثروتنمند) آسیایی و آفریقایی و آمریکای جنوبی که در فقر و فلاکت به سر می برند! از دوش این عز یزان فرهیخته و با درایت و روشنگر و شجاع و جسور، برداشته شود و مانند همه کشورهای اروپای غربی که مردمشان در آزادی و رفاه کامل به سر می برند، این بار عظیم به عهده احزاب و تشکلات، با افکار و اندیشه های گوناگون در خارج از دانشگاه ها باشد! تا دانشجویان عزیز مان نقش احزاب و تشکلات را بازی نکنند تا حواسشان، فقط به فکر درس و علم و پیشرفت و توسعه و رفاه جامعه باشد!!! وقدان آزادی و رفاه اجتماعی! امروزه بهانه بزرگی در دست ابر قدرتهای غربی است که در کشورهای ثروتمند اما ( فقیر! ) مداخله کنند! اینها به نیکی می دانند، که پشت این ... از حمایت مردمی خالی است!!! و مردم چه نیروی عظیمی هستند!!! اجناس ما را مفت و مجانی ببرند! پیروز باشید.

        • يکشنبه 17 فروردين 1393-22:18

          آقای نیاز آذری با این تعاریف چه پستی از دکتر می خواهی تا اخوی شما برای شما ردیف کنه.از این که این چهره دانشگاهی را به همه شناساندی من به سهم خودم از شما متشکرم.

          • همراه مدیرپاسخ به این دیدگاه 4 1
            دوشنبه 18 فروردين 1393-3:56

            آقای نیاز به درستی به دوران طلایی دکتر میرنیا اشاره کردند و دوران رکود دولت بحران آفرین را تقبیح نمودند. متاسفانه یکی از مدیران بحران آفرین الآن مشاور است و ژست اصلاحاتی گرفته. خدا مجمع مازندران را نجات دهد

          • يکشنبه 17 فروردين 1393-17:5

            دكتر اصغرى از اصلاح طلبان واقعى دانشگاه مازندران هستند. اميدوارم كه با قدرت و شجاعت به وضعيت نابسامان دانشگاه رسيدگى كنند و مرعوب سر و صداهاى ويژه خواران نشوند٠ كسانى كه در سالهاى گذشته با كمك نيروهاى بيرون دانشگاه ستمهاى متعددى بر استادان و دانشجويان آزادانديش روا داشتند٠ ايدون باد

            • صمد علیپورپاسخ به این دیدگاه 8 0
              يکشنبه 17 فروردين 1393-13:43

              دانشگاه نهادی مدرن و فلسفی و غیرایدئولوژیک است . دانشگاه ایستگاه گفتگو و پرسشگری و حقیقت خواهی است . دانشگاه مکان امن تضارب و تعاطی اندیشه هاست . دانشگاه محل پرورش افکار روشنگرانه و عقلانی است . دانشگاه نهادی است که با اختیار تمام و با پرهیز از انحصار و جزم اندیشی مسئولیت رشد عقلانیت و مدنیت را در فضایی آزاد و سالم به عهده می گیرد و نیز اخلاق مدنی و روحیه انتقادی را در درون دانشگاه و جامعه توسعه می دهد
              دانشگاه تکریم کننده تفاوت ها و تمایز ها و اختلاف آرا و عقاید است زیرا که هدف اصلی اش تحقق کرامت انسانی و رسیدن به حقیقت است. و اما وضیعت فعلی دانشگاه های ما با این مفروضات فاصله زیادی دارد . باید تلاش شود تا دانشگاه را به جایگاه راستینش باز گردانیم . پایان دادن به نگاه های امنیتی و انضباطی، و برخورد های صغارت آمیز غیر بشری و خشونت زا ، از آرزو ها و آرمان ها ی ما دانشگاهیان و بویژه دانشجویان با مطالبات و خواسته های متنوع و متکثر و به حق است . امید است جناب دکتر اصغری ریاست جدید دانشگاه مازندران با مدد افکار روشنگرانه ی خود و دیگر انصار و یاران روشن اندیش و خوشفکری چون دکتر کریمی مله و دیگر اساتید فهیم و خردمند و نیز با مشارکت مختارانه و مسئولانه دانشگاهیان معزز و فرهیخته ، زمینه ی احیا و ارتقای حقیقی مهمترین و تاثیر گذار ترین وقدیمی ترین واحد آموزش عالی در استان یعنی دانشگاه مازندران که در حقیقت آئینه تمام نمای آبرو و عزت و فخرماست بیش از پیش فراهم آید .

              • يکشنبه 17 فروردين 1393-12:59

                با آرزوی موفقیت برای ایشان و به امید حمایت همه جانبه مسئولین استانی از این انتخاب

                • يکشنبه 17 فروردين 1393-8:18

                  رئیس جدید دانشگاه مازندران حیثیث اساتید و دانشجویان را به آنها بازگرداند


                  ©2013 APG.ir