تعداد بازدید: 3945

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 26 فروردين 1393-11:48

روزی که رییس ارشاد، مجری شد!

نکایی ها به دیدار « اوما »رفتند

حاشیه های افتتاح نمایشگاه پیکرتراشی و نقاشی استاد اکبر درستکار در نکا/ برادران اسحاقی دالتون های خوبی هستند/درختان را هرس می کنم، نامه ها را ارجاع می دهم و در نهایت هم آب و جارو می کنم و می روم.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، ربابه حسین پور: نمایشگاه پیکر تراشی و نقاشی استاد اکبر درستکار با نام« اوما »در روز بزرگداشت عطار نیشابوری در نگار خانه حضرت امیرالمومنین نکا افتتاح شد.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه حاشیه های جالبی رخ داد که مهم ترین آن مجری گری رییس اداره فرهنگ و ارشاد نکا بود!

وی هنگامی که پشت تریبون قرار گرفت دختر بچه ای در سکوت سالن چند بار با صدای بلند صلوات نیمه کاره ای فرستاد که رییس اداره ارشاد نکا گفت:نمی دانم این بچه می خواهد صلوات بفرستد یا می خواهد حرفی بزند!

وی گفت:مجری گری دست از سر ما برنمی دارد من مدتها بود که این کار را کنار گذاشته بودم اما باز ناچار می شوم در برخی موارد این کار را انجام دهم.

وی ادامه داد: من از روز اول که در این اداره شروع به کار کردم گفتم به عنوان همکار هستم و همه کار هم انجام می دهم، درختان را هرس می کنم، نامه ها را ارجاع می دهم و در نهایت هم آب و جارو می کنم و می روم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد نکا با اشاره به تاثیر کارهای فرهنگی گفت:ما برای تاثیر گذاری کارهای فرهنگی، مجوزهای لازم را می دهیم و جلوی کارهای خلاف هم می ایستیم و تعارفی هم با کسی نداریم اما متاسفانه تا اوضاع خوب هست کسی حرفی نمی زند اما به محض اینکه اتفاقی افتاد ارشاد مقصر می شود.

محمدعلی صفرپور لابه لای اجرا از اسحاقی استاد موسیقی دعوت کرد که دقایقی برای حاضران دف و نی بنوازد و بعد از پایان نوازندگی گفت: برادران اسحاقی خانوادگی اهل موسیقی و هنر هستند، آنها مثل دالتون ها هستند، بعضی از دالتون ها خرابکاری می کنند اما اینها دالتون های خوب هستند.

وی که بیشتر وقت افتتاحیه نمایشگاه را با سخنرانی های طولانی و تعریف خاطره گرفته بود، موجب خستگی برخی از حاضران شد و تعدادی از جوان ترها ترجیح دادند برای دیدن نمایشگاه، سالن را ترک کنند اما وی به دنبال شان رفت و مجدداً آن ها را به داخل هدایت کرد.

رییس اداره ارشاد نکا در ادامه مراسم از استاد درستکار خواست تا برای سخنرانی روی سن بیاید ،استاد درستکار با سوت و کف ممتد حاضران روی سن آمد و ادای احترام کرد اما مجری در حالی که دلش نمی آمد تریبون را به وی بسپارد شروع به تعریف خاطره کرد و گفت:به آقای درستکار گفتم دعوتنامه ها را با عکس بفرست، اما او گفت من نه قیافه خوبی دارم و نه خوش عکسم!!

سپس استاد اکبر درستکار با تواضع خاصی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: صحبت کردن بلد نیستم ،اصلا این مراسم حساب شده نبود و من در معذورات قرار گرفتم.

وی با قدردانی از معلمی که موجب شد وی رشته نقاشی را انتخاب کند و نیز پدر روحانیش ادامه داد: وقتی به کارهایم نگاه می کنم می فهمم از من نیست، موضوع هم از من نیست همه از اوست.

این هنرمند نکایی در پایان سخنانش گفت:دلم می خواهد شعری از مولانا بخوانم اما شاید حافظه ام یاری نکند، چون برنامه حساب شده نبود، عینکم را هم نیاوردم لذا از دوستم می خواهم این شعر را بخواند.

سپس مهدی رحیمیان شعری طولانی از مولانا خواند که حال و هوای خاصی به فضا بخشید.

در پایان مراسم حاضران به بازدید از آثار نقاشی و پیکر تراشی رفتند.

گفتنی است نمایشگاه اوما منتخب 110 اثر پیکر تراشی و نقاشی استاد اکبر درستکار از 25 فروردین تا اول اردیبهشت ماه سالجاری در نگارخانه حضرت امیرالمومنین (ع) اداره فرهنگ و ارشاد نکا برای بازدید عموم دایر است.

خاطرنشان می کنیم سایت اطلاع رسانی اداره ارشاد نکا به نشانی http://www.ershadneka.ir/بیش از یک سال است به روز نمی شود و آخرین خبرآن تبریک حلول سال 1392 است!

رییس اداره فرهنگ و ارشاد نکا که از فعالان ستاد انتخاباتی نماینده شرق مازندران بود، سال گذشته و پس از انتخابات 24 خرداد به این سمت منصوب شد.


  • شنبه 30 فروردين 1393-13:36

    خانم حسین پور عزیز بهتره شما بجای پرداختن به حاشیه های بی معنا وغیرضروری به فکراصل مسائل فرهنگی کشور ودغدغه های مقام معظم رهبری ، معرفی نمایشگاه استاد و... باشید.این که کودکی صلوات فرستاد یا فلانی چی گفت مشکل هنر وفرهنگ شهر مانیست! انصاف داشته باشید. دنبال نخودسیاه نگردید.بااحترم

    • پنجشنبه 28 فروردين 1393-13:15

      خانم حسین پور این چه وضع خبر تنظیم کردن است؟ نکنه سایت ها برای خودشان شیوه جدیدتنظیم خبر راه اندازی کرده اندکه ما خبر نداریم؟
      چه جماعتی هستید شما قلم بدستان اگر مدیری تواضع نداشته باشد آسمان را به زمین می آوردید که چنان است حالا یکی که متواضع است می گویید چنین است، راست می گویید یقه مدیر کل ارشاد را بچسبید که چرا ارشاد نکا نیرو نداردو...چنان و چنین.

      • چهارشنبه 27 فروردين 1393-21:13

        همیشه سلیس نوشتی سپاس

        • چهارشنبه 27 فروردين 1393-14:39

          ...چرا باید او را به زور به چاپانند در مراکز؟ او جشنواره شعر فجر را ... آنقدر حرف می زند... که خدا میداند یکی از شاعران رفت اعتراض کرد که این آقا این همه حرف زد از جودو کار بودن خود حرف زد ولی به شاعران رسید گفت رباعی بخوانید وقت نداریم ...


          ©2013 APG.ir