تعداد بازدید: 4451

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 8 ارديبهشت 1393-16:11

سخنرانی احسان شریعتی در ساری

دکتر احسان شریعتی - فرزند دکتر علی شریعتی- سه شنبه در ساری سخنرانی می کند.


 

مازندنومه، سرویس اجتماعی: به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری،همایش «دین و عرصه عمومی»  با حضور و سخنرانی دکتر احسا ن شریعتی - فرزند اند یشمند بزرگ دکتر علی شریعتی- برگزار می شود.

  زمان برگزاری این مراسم  ساعت 13:30 روز سه شنبه 9 اردی بهشت ماه و مکان آن نیز سالن آمفی تئاتر دانشگاه واقع در کیلو متر 9 جاده دریا است.

احسان شریعتی متولد ۱۲ شهریور ۱۳۳۸ در مشهد است. این فیلسوف، اولین فرزند دکترعلی شریعتی است.

احسان فارغ‌التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه سوربن فرانسه است و اکنون در کلاس‌های آزاد مؤسسه رخداد تازه و مؤسسه پرسش تدریس می‌کند. او مدتی به عنوان استاد مدعو در گروه فلسفه دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران تدریس می‌کرد.

 


  • سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-10:32

    ...آفتابه لگن صددست شام ونهارهیچی. فعلاشادزی.

    • سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-3:5

      محض اطلاع دوستان و علاقمندان استاد شهید علی شریعتی
      احسان بعد از انقلاب مجموعه ای را تشکیل داده بود که به کانون ابلاغ اندیشه های شریعتی مشهور شده بود.
      این کانون متاسفانه افکار شریعتی را به صورت انحرافی مطرح می کرد و رابطه نزدیکی با تفکرات حاکم بر جریان منحرف آرمان مستضعفان داشت.
      ... در سالهای اخیر نمیدانم آیا تغییر و تحولی در نحوه تفکر ایشان اتفاق افتاده و یا اینکه هنوز بر همان مدار تفکرات التقاطی و تندروانه خود علیه روحانیت و انقلاب و بخصوص شهید مطهری باقی است یا نه.
      به هر صورت آگاهی از نحوه نگاه ایشان بسیار مهم است و انشاء الله ذهن پاک دانشجویان مشوب نشده و تفکرات تند و آلوده آن را پر نکند. این بدان معنی نیست که افکار ایشان را نشنویم و یا از تفکرات بسته و متحجر برخی از گروهها حمایت کنیم بلکه باید در همه حال تفکرات ناب امام و رهبری را ملاک و معیار قرار دهیم و اسلام ناب را از زاویه نگاه آنها دریابیم.
      امروزه نگاه تندروانه و یا منفعلانه هر دو آسیب رسان هستند و باید متعادل بود و حفظ حالت اعتدال مسئله اصلی ما است و فضا باید برای تندروهای هر دو جناح مشهور سیاسی تنگ شود تا کشور به سمت پیشرفت هدایت شود.

      • دوشنبه 8 ارديبهشت 1393-22:42

        حضور فیلسوف اندیشمند جناب شریعتی را به خانه تولید فکر و اندیشه ساری خیر مقدم می گویم امیدوارم جوانان روشنفکر ساروی با حضور حداکثری در این جلسه و استفاده مطلوب نسبت به طرح سوالهای مفید و پر مغز اقدام نمایند .ضمن قدر دانی از مدیریت و دیگر مسئولین دانشگاه , انتظار می رود تا به همت همه اهالی مستقردر دانشگاه خصوصا انجمن اسلامی نسبت به آفرینش تمهیدات لازم در انضبات مدنی اهتمام بورزند. عیار دانشگاه با پرسشهای چالش بر انگیز و مترقی در رابطه موضوعات و نیاز های اولیه آدمی در حوزه اندیشه بر جسته می گردد . دانشگاه با دعوت از مردان اندیشمند بی دریغ به غنای فکری اندیشه پژوهان یاری می رساند ضروری است که اینگونه مراسم همواره تکرار گردد. عملکرد بانیان این امر قابل تحسین وتجلیل است و آرزو داریم کیفیت این مراسم به همیاری حاظرین جلسه در خاطره دانشگاه ماندگار شود .










































        ©2013 APG.ir