تعداد بازدید: 5608

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 15 ارديبهشت 1393-22:48

روزی که استاندار از معلمان خود قدردانی کرد

مشاور وزیر: معلم احتیاج به ترحم ندارد

گزارش+عکس از آیین تجلیل از معلمان نمونه با حضور استاندار و مشاور وزیر آموزش و پرورش در اردوگاه بادله


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، محمداسماعیل بخشی سورکی: آیین تجلیل از معلمان استان مازندران صبح امروز با حضور ربیع فلاح استاندار، قادری فرماندار و حجت الاسلام رسولی امام جمعه میاندورود، قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش، سردار جعفری نسب فرمانده انتظامی مازندران ، رضایی مشاور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان، مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش استان مازندران در اردوگاه دانش آموزی بادله شهرستان میاندورود برگزار شد.

در این مراسم سید علی قاسمی-مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران- مدیریت مجموعه آموزش و پرورش را در راستای تحقق منویات رهبری دانست و گفت:در همین راستا برنامه چهارگانه مقام عالی وزارت در دستور کار ماست.

وی با بیان اینکه به سازی،بازسازی، پالایش و توانمندی نیروی انسانی اصلی ترین رکن آموزش و پرورش است افزود:در پی آن هستیم تا معلمان عزیز را در برنامه های خود مشارکت دو سویه دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: در اولین گام مدیران و معلمان نمونه را به عنوان مشاوران خود برگزیدم که تقاضا مندیم بستر را برای تحقق پارلمان فرهنگی مازندران فراهم کنند.

وی همچنین تقویت مشارکت اولیا دانش آموزان در برنامه های آموزش و پرورش را از اولویت های کاری خود دانست و گفت:از همه معلمان و دلسوزان درخواست می کنیم تا در ارتقاء نظام تعلیم و تربیت همیار مدیران باشند.

قاسمی به عنایت ویژه رییس جمهور به قشر فرهنگی اشاره کرد و گفت:آموزش و پرورش باید به گونه ای اداره شود تا در همه ارکان اثربخش باشد.

وی با بیان اینکه در راستای ارتقای نظام آموزشی خود را ملزم به رعایت خظ مشی های دولت می دانیم افزود:در این راه نیازمند ارائه دیدگاه نظر معلمان هنرمند خواهیم بود.



* معلم احتیاج به ترحم ندارد

جبار رضایی-مشاور وزیر آموزش و پرورش-هم در این مراسم به نگاه پاک و قدسی علم در نزد ایرانیان اشاره کرد و گفت:معلم و دستگاه آموزش و پرورش با این نگاه پاکیزه و مقدس شناخته می شود.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت کشورهای توسعه یافته در آموزش و پرورش آن کشور است افزود:رشد یافتگی جامعه در راستای رشد یافتگی معلمان آن جامعه است چرا که معلم توانمند فرزاندانی بالنده تربیت می کند.

رضایی به جایگاه ویژه معلمان در بین دانش آموزان و فرزندان این کشور اشاره کرد و ابراز داشت:شاگردان از معلمان تنها علم نمی آموزند بلکه شخصیت معلم برای دانش آموز بسیار مهم و قابل احترام است.

وی با اشاره به نقش بی بدیل الگو محوری معلمان در جامعه اظهار داشت:برخی از کشورها از این سرمایه استفاده کردند اما متاسفانه ما آن را جدی نگرفتیم.

رضایی عدم وادادگی جوانان در دانشگاه را مستلزم تربیت یافتن صحیح در مقاطع پایین تر عنوان کرد و گفت:اگر الگو استوار باشد همه به شاخ وجود او آویزان می شوند، اما اگر الگو در انظار عمومی شکسته شود بیش از آنکه نقش الگویی داشته باشد ترحم برانگیز می شود.



وی از ادبیات ترحم آمیز برخی نسبت به قشر فرهنگی در کشور انتقاد کرد و گفت:معلم احتیاج به ترحم ندارد بلکه قدر معلم باید دانسته شود .

مشاور وزیر دولت تدبیر و امید تصریح کرد:اگر می خواهیم نسلی بالنده داشته باشیم باید قدر علم را بدانیم چرا که تمام هنرهای یک ملت ریشه در توان معلمان آن سرزمین دارد.

* آموزش و پرورش بهترین ظرفیت است

سردار مسعود جعفری نسب-فرمانده انتظامی مازندران-نیز در این مراسم با قیاس آمار متعلمین در دوره شاهنشاهی و بعد از انقلاب اسلامی ابراز داشت:در قبل از انقلاب تنها 200هزار نفر در کل مقاطع تحصیلی و دانشگاهی متعلم بودند اما پس از انقلاب ما بیش از چهار میلیون دانشجو داریم.

فرمانده انتظامی مازندران هسته ای شدن کشور را مدیون تلاش همه استادان و معلمان این مرز و بوم دانست و گفت:اعتقاد داریم آموزش و پرورش بهترین ظرفیت را برای انجام هر گونه کار سیاسی – اجتماعی را داراست، برای مثال برای نهادینه شدن نظم در جامعه باید از این ظرفیت به شکل شایسته ای بهره برد.

* آموزگاران نباید تحقیر شوند

ربیع فلاح جلودار –استاندار مازندران- هم در این مراسم یکی از مخاطبان اصلی فرهنگ در سال اقتصاد و فرهنگ را معلمان و قشر فرهنگی جامعه دانست و اظهار داشت: زیربنای هر کشوری نهاد تعلیم و تربیت آن کشور است.



مقام عالی دولت تدبیر و امید در مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش انسان ساز و درون ساز است افزود: پایه توسعه و تعالی هر جامعه ای از آموزش و پرورش و مدرسه ها شکل گرفته است.

وی ادامه داد:در سایه توجه به معلم می توان در راستای تحقق اهداف نظام گام برداشت.

استاندار مازندران یکی دیگر از اهداف آموزش و پرورش را ایجاد ذخیره معنوی برای آینده نظام و کشور دانست و گفت:تمام ارزشهای مبتنی بر دانش باید بر پایه اخلاق باشد.

وی شهید رجایی و باهنر را نماد آموزش و پرورش این کشور عنوان کرد و ابراز داشت:امیدواریم با تدوین سند چشم انداز آموزش و پرورش بتوانیم گام های موثری در راستای ارتقای نظام تعلیم و تربیت برداریم.

نماینده دولت در مازندران به مشکلات معلمان هم اشاره کرد و گفت:متاسفانه برخی مشکلات معلمان را تنها در حوزه مادی آن تفسیر می کنند اما نباید این موضوع شانیت معلم را تحت الشعاع قرار دهد و او را از روح بلند خود دور کند.

وی با تاکید بر اینکه آموزگاران و قشر فرهنگی جامعه نباید تحقیر شوند افزود:باید به مشکلات این عزیزان رسیدگی کرد.

فلاح جلودار ترویج فرهنگ مطالعه و پژوهش در جمع معلمان را نکته قابل توجه دیگر عنوان کرد و گفت:دولت تدبیر و امید توجه خاص به معضلات خواهد داشت چرا که وزیر آموزش و پرورش از بدنه همین سیستم است و با همه مشکلات و تنگناهای سیستم آموزشی به خوبی آشناست.

وی گفت:ما امروز به عنوان خدمتگزار این استان بزرگ برای نجات آن کمر همت بسته ایم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد شکوفایی و پیشرفت استان باشیم.


حاشیه ها:

*مراسم در ساعت 10.15 صبح آغاز و در ساعت 1.15 دقیقه به پایان رسید و فرهنگیان پس از اقامه نماز ظهر و عصر میهمان مدیرکل آموزش و پرورش استان بودند.

*سرهنگ اصغری -رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات- سند ساخت 115 مترمربع از صحن فاطمه زهرا(س) حرم امیرالمومنین(ع) در نجف اشرف را به دلیل مشارکت فرهنگیان در این امر به مدیرکل آموزش و پرورش تقدیم کرد.

*تندیس سپاس معلم توسط یکی از دانش آموزان به مدیر کل آموزش و پرورش استان تقدیم شد.

*گرو هم نوایان مدیران و معلمان از شهرستان بابلسر سرودی در قدردانی از معلم  و سرود دیگری به زبان محلی را در ارتباط با امام رضا(ع) اجرا کردند.

*گروه موسیقی سنتی رهاب نیز از شهرستان بابلسر دو موسیقی به زبان فارسی و محلی تقدیم کردند که ضعف سیستم صوتی در طول مدت اجرای این برنامه زیبایی کار این هنرمندان را کمرنگ کرد.

*روستای بادله از توابع بخش مرکزی شهرستان میاندورود محسوب می شود که مسئولان اداره کل روابط عمومی آموزش و پرورش در بنر پشت صحنه با قید عبارت اردوگاه دانش آموزی بادله ساری و همچنین اشتباه مجری برنامه در لحظات ابتدایی برنامه با به کار بردن این عبارت اعتراض برخی از فرهنگیان این منطقه را در پی داشت.

*حضور کمرنگ خبرنگاران استانی در این مراسم مشهود بود به گونه ای که تنها در میانه مراسم تنها چند خبرنگار از خبرگزاری های استان حضور یافتند.

*مجری برنامه از پرداخت پنج میلیون ریال به حساب فرهنگیان نمونه شهرستانی و ده میلیون ریال به حساب معلمان نمونه استانی خبر داد.

*وی همچنین از استاندار درخواست کرد تا به مناسبت هفته معلم مبلغی را به عنوان هدیه به فرهنگیان اعلام کند که استاندار مبلغ 100 میلیون تومان به ستاد بزرگداشت مقام معلم مازندران اختصاص داد.

*ربیع فلاح هدیه سفر زیارت امام رضا(ع) را به معلمان و فرهنگیان نمونه شهرستانی تقدیم کرد که با تشویق بسیار زیاد فرهنگیان حاضر در جلسه همراه بود.

*استاندار مازندران از زحمات ابوالقاسم یحیی زاده و مدیر کل آموزش و پرورش از زحمات آقای حسن جانی پور به عنوان معلم خود تقدیر کردند.

* فلاح جلودار از زحمات معلم سالهای دور خود ابراز داشت:مرحوم سیروس صابر در سال 1340 به دلیل آتش گرفتن بخاری آن را به بیرون از محل تحصیل دانش آموزان برد و با اینکار جان بنده و بسیاری دیگر از دانش آموزان را نجات داد.

* استاندار مازندان همچنین از زحمات ابوالقاسم یحیی زاده دیگر معلم دوران تحصیل خود تقدیر کرد و گفت:وی از بنیانگذاران آموزش در منطقه بودند و اقدامات شان در روستاها الگوی خوبی برای سیستم آموزشی در نقاط شهری بوده است.

*در این مراسم از 692معلم نمونه شهرستانی و استانی قدردانی شدند که نشستن طولانی بر روی صندلی های پلاستیکی سالن همایش اعتراض برخی از این عزیزان را در پی داشت.



*در پایان این مراسم معلمان نمونه استانی قدردانی شدند.

*یکی از معلمان نمونه نکایی بخشی از جایزه نقدی خود را به پژوهشکده علمی این شهرستان اهدا کرد.

*اسامی معلمان نمونه استانی به این شرح است:

عبدالله یزدانی از ناحیه دو ساری، نسرین مروزاری از بابل، علی اسفندیاری از آمل، علی مرد زاده از بابل، علی‏اکبر رئیس‏پور از بابل، تیمور احمدی از بابل، کمال آزادیان بیشه از بابل، علی حسین صادقی از بابل، مظاهر تقی‏زاده از بابلسر، سید بهمن حسن ‏پور از بابلسر، انسیه مرتضی‏زاده از بندپی غربی بابل، لیلی ابراهیمی از تنکابن، حرمت‏الله پورمحمدی از چالوس، حسن شکوهی از چمستان، اسماعیل پور رستمی از رامسر، منیره نوشک از ساری، پردیس پیرایش از ساری، عاطفه پویان از ساری، رحمت خانه‏گیر از ناحیه یک ساری، هادی باغبان از ناحیه دو ساری، محمدجمال نظری از سوادکوه، زهرا دوانلو از قائمشهر، محمدجعفر خواجوی از گلوگاه، مهدی احمدپور از محمودآباد، باقر آریایی‏فر از میاندورود، رمضان‏علی باقری از نکا، احمد حیدری از نکا، علی اسکندری ثانی از نور همچنین فاطمه سیاه‏پشت و صادق طهماسبی از نوشهر معلمان برتری بودند که توسط مسئولان قدردانی شدند.

*همچنین فاطمه رکنی از قائمشهر، فاطمه پورعربی‌مقدم از ناحیه دو ساری، رقیه علیزاده از بابل، سیده‎زینب هادیان از ناحیه یک ساری، نرگس جعفری از بهشهر، معصومه آقایی از آمل، زهره اثنی عشری از ناحیه یک ساری، و سیده‎ربابه مقدس نیاک از ساری نیز به عنوان بانوان نمونه این اداره کل مورد قدردانی قرار گرفتند.

*در پایان مراسم نخبگان فرهنگی استانی به همراه استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش عکس یادگاری گرفتند.


  • چهارشنبه 17 ارديبهشت 1393-7:12

    مشاور محترم وزير
    شعاربسه مشكلات فرهنگيان راحل كنين
    حرف قشنگ زدن ياقشنگ حرف زدن !!!!؟؟؟

    • سه شنبه 16 ارديبهشت 1393-15:0

      میاندورود میاندورودتان ماراکشت.
      سایت مازندنومه= ارگان رسمی جدایی طلبان میاندورود-مازندران
      البته من می دانم که اکثر میاندورودی ها انسانهای شریف، زحمتکش و ودوست داشتنی هستند و فقط به رفاه خانواده و تعالی جامعه می اندیشند نه دعوای نون آب دار ساری- میان دو رود که فقط منافع دو-سه نفر خاص رو تامین می کنه

    • سه شنبه 16 ارديبهشت 1393-10:44

      افزایش بازدهی کیفی آموزش و پرورش نیازمند مشارکت معلمان در این فرایند است که متاسفانه ساختار فعلی آموزش و پرورش ظرفیت این کار را ندارد و همچنین نیازمند ورود نیروهای خوشفکر و خلاق است .با توجه به کندی اقدامات مدیر کل در عزل و نصب ها ی مدیران امید این نیروها در بکارگیری تدبیر توسط مدیر کل به یاس تبدیل می شود .


      ©2013 APG.ir