تعداد بازدید: 3269

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393-6:50

مدیریت یا استراحت؟!

کسانی که توانایی مدیریت و سلامت بیشتری دارند در کناری می نشینند و هیچ گاه برای انتصاب، خود را به آب و آتش نمی زنند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضا اصغری: چه وقت چند شغله ها اجازه می دهند بیکاران به فکر فرار از کشور نباشند؟

شنیده ها حاکی است آقای رییسی که در گذشته ساعت کاری خود را در طبابت شخصی اش سر می کرد، قرار است به سمت ریاست برگردد. اگر بنا باشد دفتر کار مسوول، اتاق استراحتش باشد پس کار او چگونه انجام شود؟

وقتی مجلس دنبال برخورد با دو شغله ها است؛ آیا می شود مدیران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ساعت اداری هم کار درمانی در بیمارستان داشته باشند و هم در غیر ساعت اداری در مطب شان طبابت و گاهی تدریس کنند؟

محققان می گویند: استاد دانشگاه باید وقت غیر تدریسش آزاد باشد تا با مطالعه، خود را برای تدریس مهیا کند. حالا آیا مدیران می توانند هم برای مدیریت شان فکر کنند و هم به زندگی خانوادگی شان برسند و هم در پی افزایش درآمد از راه انجام کار شخصی شان باشند؟

بالادستی ها دقت کنند کسانی که توانایی مدیریت و سلامت بیشتری دارند در کناری می نشینند و هیچ گاه برای انتصاب، خود را به آب و آتش نمی زنند.

تا زمانی که بانک اطلاعاتی برای ارزیابی و گزینش و رصد مناسب اطلاعات نداشته باشیم نمی توانیم انتظار انتصاب شایسته ای داشته باشیم.

البته توجه به معنویت را هم نباید از یاد برد. شاید برای همین باشد که با وجود ردیف 18 ماده 1 ‌قانون تشكيلات و وظايف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مصوب 03/03/1367 مبنی بر انجام پژوهش در زمينه طب سنتي و بررسي و تحقيق در زمينه خواص داروئي گياهان و امكانات تهيه و استفاده از داروهاي گياهي و آموزش ‌صحيح در زمينه‌هاي فوق و ايجاد مراكز مناسب براي طب سنتي که از وظایف وظايف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تلقی گردید و تصویب دولت قبل در تاریخ 16/11/1390 بر تشكيل كار گروهي به منظور احيا و توسعه نظام طب سنتي و استفاده از ظرفيت هاي آن در حوزه سلامت و درمان، و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 25/4/1392 بر سند ملي گياهان دارويي و طب سنتي ، هنوز دولت طب سنتی را ساماندهی نکرده و مجوز فعالیت صادر نکرده و نظارت درست نمی کند و به جای حمایت هایی مانند پوشش بیمه ای شاید تهدید کند که جلوی کارش را هم می گیرد که نکند مقداری از درآمد آقایان کاهش یابد.

میلیاردها تومان برای اجرای طرح پزشک خانواده خرج می شود؛ ولی به جای اینکه پزشک به دنبال بیمار برود، در ساعت خاصی بیشتر در دسترس نبوده و بیمار را چندین بار می آورد و می برد و شنیده نشد به پزشک متخصص ارجاع دهد.

حال که این مصوبه ها کارگشا نبود انتظار می رود مدیریتی شکل گیرد تا سیاست های کلی سلامت ابلاغی مورخ 18/01/1393 مقام معظم رهبری که در ردیف ۱۲ به بازشناسی، تبیین، ترویج، توسعه و نهادینه نمودن طب سنتی ایران تأکید نموده و به عنوان سند فرادستی محسوب می شود طب را از حمایت انحصاری غرب و غیر مسلمانان بیرون آورده و به طب ایرانی اسلامی بوعلی سینایی بدل سازد.


  • جمعه 19 ارديبهشت 1393-22:48

    من چنسی رو نسیه به بهداشت دادم؛ می گویند پول ندارند تا تصفیه کنند. این پول ها از کجا می آد؟

    • جمعه 19 ارديبهشت 1393-22:46

      گنه پزشک خانواده نونه پول هادین؛ باوورین اگه پول بییرن چی کار ونه هاکردن؟ تابلوی رایگان هم که مطب و داروخانه و آزمایشگاه و ... در ندارنه!

      • جمعه 19 ارديبهشت 1393-22:44

        بیچاره روستاییان که طرح ارجاع شان ارزشی نداشته و پزشک خانواده ای در خانه شان پیدا نشده و خانه بهداشت شان داروخانه نداره!

        • جمعه 19 ارديبهشت 1393-22:22

          با سلام این مدیران ... مازندران به کمک پرداخت پول ورشوه به همایشها وجشنها در جای جای کشور و آقای ... برای خود مدرک ولوح های زرین وسپاس تدارک می بینند .و هزار ویک کار دیکر...
          انتظار دارید این سازمانها در خدمت پیشرفت و آبادانی جامعه پیش برود؟...

          • پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393-10:6

            چند درصد مردم بستري ميشوند؟؟؟؟؟؟؟
            بيش از90درصد مردم باپزشكان سروكاردارنددرمطبها چه ميگذرد؟؟؟
            قبلا زيرميزي پزشكان كمي مخفي بود الان وقاحت به حدي هست كه شماره حساب ميدند مردم ابه اجبار باقرض و وام و...پرداخت ميكنند اگرندهد بايد درنوبت چندين ماهه بمانندوبميرند يا با درد دست وپنجه نرم كنند وطول درمان وبيماريشان عود كنه
            مشكل مردم اينه........

            • پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393-8:22

              وزير بهداشت كه طرح تحول سلامت را به اجرا مي گذارد آيا مردم مي توانند منتظر باشند كلاس پزشكي ها شكسته و مانند قديم، پزشك نزد بيمار برود؛ نه اين كه بيمار در ساعتي خاص دنبال پزشك بدود؟

              • پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393-8:22

                ضمن تشکر از مدیریت محترم سایت مازندنومه بجهت ترتیب اثر دادن کامنت های بنده در کلیه گزارشات، مقالات و ...

                • پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393-8:20

                  با سلام.
                  دوست عزیز؛ مطلب خوبی نوشته اید. اما خودتان می دانید که مدیر شدن چندان به شایستگی، سلامت، تحصیلات و ... بستگی ندارد. مهمترین عامل در مدیر شدن داشتن یک پارتی خوب است. یعنی سفارشت را بکند. یا پول و پله خوبی هم داشته باشی. البته پول باید با چاشنی شانس و قطعا کمی پررویی همراه باشد تا بتوانی خودت را تحمیل کنی. بدنبال شایستگی نباش. کار بلد بودن و ذاتا مدیر بودن افاقه نمی کند. گشتیم نبود دوست عزیز، نگرد نیست. ضمنا خیلی از مسائل کشور توسط حضرت آقا با برنامه ریزی دقیق و درایتی مثال زدنی ابلاغ شده اما متاسفانه در اجرا ضعیف عمل می شود. دلیلش هم که معلوم است؛ مدیران بی سواد و ناشی که با آشنا بازی و پارتی پست ها را اشغال کردن و نه شایستگی. ولی مدیران خوب هم در کشور وجود دارند و مشغول کارند. حالا تعدادشان کم است دیگر چاره ای نیست. باید با همین مقدار ساخت.

                  • دانشگاهيپاسخ به این دیدگاه 1 0
                    پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393-8:19

                    به كي بايد گفت كه بيشترين درآمد را اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي استان گرفته بي آن كه مشخص باشد چند ساعت براي آن مزدها وقت مي گذارند.

                    • پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393-8:17

                      مي گويند خوبي ها را تشويق كرده و انتشار دهيد: اين جوري مي گوييد كه انگار پزشك خوب قحط الرجال است؛ دكثر بابامحمودي پزشك متخصص و قائم مقام وقت وزير بهداشت و رييس دانشگاه علوم پزشكي مازندران كه به نقل از همسايه ها صداي قران خواندنش هنگام نماز صبح خوانده مي شود با صداي اذان ظهر در صف نماز جماعت مي ايستد.

                      • يکشنبه 21 ارديبهشت 1393-10:12

                        اقای پژشک گمان نکنم قصدتان تجلیل وتکریم بوده ازبابامحمودی .پس اگرچنین است این سبک تخریب و تحقیر نخ نما شده دیگر کارایی ندارد یا حداقل در مورد شخصیتی شجاع ومردمی وطبیی دل سوز و مدیری لایق وشایسته ومردی با مرام و با معرفت مثل حکیم فرزانه جناب بابا محمودی کارایی ندارد . لذا پیشنهاد میشه برو گنده تر از خودتو پیدا کن تا در تخریب چنین انساهای با صلابت و با وقاری قلم فرسایی کنند .تا رفیق خودت به شما ایراد نگیره که فلانی خودت فهمیدی چی نوشتی .در ضمن واژه دکتر برای بابا محمود کوچک بود کمتر استفاده کردم .

                      • پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393-8:8

                        آقای اصغری اصلا خودت متوجه شدی چی نوشتی ؟


                      ©2013 APG.ir