تعداد بازدید: 4720

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 29 ارديبهشت 1393-9:20

استارت دوباره جدایی طلبان

انوشیروان محسنی، شمس الله شریعت نژاد، یدالله طاهرنژاد، درویش امیری و... در نشستی در تهران بیانیه ای در 4 بند صادر کردند که طی آن جهت مرکز استان جدید ، جایی  پیشنهاد نشود و تعیین مرکز استان جدید به کارشناسان وزارت کشور محوّل شود.


مازندنومه، سرویس اجتماعی: هفته گذشته اولین همایش توسعه غرب مازندران پس از شروع به کار دولت یازدهم و شوراهای اسلامی دوره چهارم، با دستور کار استان شدن غرب مازندران در تهران تشکیل شد.

به نوشته وبلاگی که مطالب تشکیل استان ساحلی را انتشار می دهد، در این نشست از همه افرادی که در سال های گذشته در جهت این هدف تلاش کردند ، قدردانی شد و در ادامه پس از سه ساعت بحث و تبادل نظر،  بیانیه ای در چهار بند، به این شرح صادر شد:

1. در حال حاضر هیچ نقطه ای به عنوان مرزهای استان جدید تعیین نشود.

2.  جهت مرکز استان ، جایی  پیشنهاد نشود و تعیین مرکز استان جدید به کارشناسان وزارت کشور محوّل شود.

3. ایجاد یک ستاد مرکزی با زیر گروه های سیاسی، پشتیبانی و مالی، فرهنگی، حقوقی و اطلاع رسانی

4. تشکیل دومین همایش استان شدن غرب مازندران در اوایل خردادماه در یکی از شهرستان های غرب استان (به احتمال تنکابن)

اسامی برخی افراد حاضر در این نشست بدین قرار است:

انوشیروان محسنی (نماینده مجلس 3 دوره گذشته مجلس شورای اسلامی چالوس و نوشهر و رئیس سازمان بیمه سلامت کشور) ، شمس الله شریعت نژاد (نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستانهای تنکابن، رامسر و عباس آباد)، درویش امیری (معاون پارلمانی سازمان گردشگری و جهانگردی کشور از  عباس آباد)، برزگر (معاون سازمان بیمه سلامت کشور از رامسر)، یدالله طاهر نژاد (نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی نوشهر و چالوس)، سردار امینی از تنکابن، حمیدرضا افراشته (رییس شورای اسلامی استان مازندران از عباس آباد)، سردار مرادی از تنکابن 9. صابر سام دلیری (هیت رئیسه شورای اسلامی استان مازندران)، سید کریم بنی هاشمیان (دبیر ستاد پیگیری استان جدید از تنکابن) و...

گفتنی است فعالان تأسیس استان جدید از شهرستان های رامسر تا نوشهر در این جلسه حضور داشتند.




  • انگورج تقویپاسخ به این دیدگاه 8 0
    پنجشنبه 12 ارديبهشت 1398-16:6

    اقای شریعت نژاد یادت باشه یا چالوس و نوشهر مرکز مازندران غربی می شود یا فکر ایجاد استان جدید را باید از ذهنتون پاک کنید.
    ما نمیذاریم غیر از چالوس و نوشهر شهر دیگری مرکز استان بشه و نه میذاریم رامسر به گیلان ملحق بشه.
    فقط در صورتی که چالوس یا نوشهر مرکز استان مازندران غربی بشوند ما با این طرح مشکلی نخواهیم داشت.
    همیشه در طول دوران منطقه نور تا رودسر بخشی از رویان کهن در غرب طبرستان بودند که مرکز آن منطقه کجور بود و شهر چالوس نیز در دو منطقه کجور و کلارستاق واقع شد که بهترین منطقه برای مرکز استان شدن است و نوشهر هم یک بندر فعال دارای فرودگاه است و از نظر فرهنگی و زبانی هم مردم نور تا نشتارود دارای خصوصیات فرهنگی و زبانی مشترکند یعنی هشتاد درصد منطقه دارای خصوصیات مشترکند بنابراین چالوس و نوشهر می توانند نقش مهمی را بازی کنند.

    • پری کاسپینپاسخ به این دیدگاه 11 0
      يکشنبه 4 خرداد 1393-9:2

      به ایرانی بودنم ،به مازندرانی بودنم افتخار میکنم،باعث خوشحالی که ببینم استانم پیشرفت می کنه ولی این به چه قیمت،به قیمت تکه تکه شدن آن،فراموش شدن نام آن،خراسان به آن قدمت تاریخی به 3 ستان تقسیم شدجز اینکه تنها خراسان رضوی آن هم به خاطر مرقد مطهر امام رضا (ع)است که رونقی دارد وباعث پیشرفتش شده است اما آیا آن 2استان دیگر هم رشد و بالندگی یافتن؟؟؟کاش لااقل به قول دوستمان(ناترینگ)اسم استانهای جدید مازندران 1،2،3 میانی،غربی،شرقی....می گذاشتین تا فراموش نکنیم که بودیم وچه تاریخ وقدمتی پشت مردمان وزنان سلحشور تبرستان (مازندران)وجود دارد. کاش کاش کاش کاش....!!!!!!

      • شیخ صفر قاسمی -رامسرپاسخ به این دیدگاه 11 0
        چهارشنبه 31 ارديبهشت 1393-0:8

        به نام خدا
        1- اگر همه شرایط تأسیس استان جدید برابر قانون تقسیمات کشوری برای غرب مازندران فراهم باشدباید توجه داشته باشیم استان های کوچک فاقد نیروهای توانمند و تأثیر گذار و شناخته شده مذهبی و سیاسی خیلی امکان رشد را نخواهند داشت و بسیاری از مطالبات بر حق مردم بر زمین خواهند ماند و اگر در شرایط فعلی استان جدید شکل بگیرد تا 12 سال آینده استان جدید تنها دارای 2 نماینده خواهد بود و قطعا قدرت چانه زنی 2 نماینده برای احقاق حق مردم بسیار پایین خواهد بود .
        2-تا زمانی که تأسیس استان جدید شعار انتخاباتی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا می باشد و به یک خواست عمومی تبدیل نشود هیچ حاصلی نخواهد داشت.
        3-به نظر اینجانب قبل از تأسیس استان جدید که به این زودی ها امکان پذیر نیست ، باید بدنبال تقویت مدیران غرب استان و اخذ اختیارات ویژه و بیشتر برای تمامی مدیران غرب استان باشیم تا از مراجعه مردم شهرهای غرب استان برای امور بسیار ناچیز به مرکز استان جلوگیری شود.
        4-پیشنهاد میکنم ستادی با حضور افراد با انگیزه و توانمند با عنوان ستاد پیگیری چالش های غرب مازندران تشکیل و در یک فضای غیر هیجانی ومنطقی ضمن بررسی کامل و جامع جوانب امور ، چالش ها و موانع پیش رو ، شناسایی و راه حل های لازم نیز به مدیران ارشد ملی و استانی ارائه شود حتی اگر تنها راه حل برون رفت از مشکلات غرب مازندران ، تأسیس استان جدید باشد.

        • محمد شهسواریپاسخ به این دیدگاه 13 3
          سه شنبه 30 ارديبهشت 1393-23:39

          من به عنوان یک تنکابنی به مازندرانی بودنم افتخار می کنم، ولی شما باید بدانید که تقاضای تشکیل استان جدید به هیچ وجه به دلیل جدایی از مازندران و یا الفاظ زشتی مانند جدایی طلبی نمی باشد، بلکه به دلیل کم لطفی مسئولین و کم توجهی به شهرهای غرب مازندران می باشد. پتانسیل گردشگری و توریسم موجود از نور تا رامسر یک سرمایه است که نادیده گرفته می شود، فاصله ی رامسر تا ساری 225 کیلومتر ولی فاصله زمانی بیش از 5.5 ساعت. اگر مسئولین حداقل یک جاده مناسب احداث می کردند شاید الان این مشکلات را نداشتیم. آیا خراسان که به سه استان تفکیک شد مردمش جدایی طلب خوانده شدند؟ نه خیر!! از ماست که بر ماست...

          • سه شنبه 30 ارديبهشت 1393-13:45

            جدایی طلبان از اغتشاش سیاسی ابایی ندارند و می خواهند با خام کردن رییس جمهور و معاونان، منافع خود را به دست آورند

            • ناترینگپاسخ به این دیدگاه 26 11
              سه شنبه 30 ارديبهشت 1393-12:17

              اگر قرار باشد روزی استان چند قطعه شود حداقل نامش را بگذارید مازندران 1 ،مازندران2،مازندران3،....یا مازندران غربی،مازندران شرقی ،مازندران میانه ،مازندران شمالی،مازندران جنوبی

              • سه شنبه 30 ارديبهشت 1393-21:7

                احسنت....خیلی پیشنهاد خوبیست حداقل برای همیشه یادشان خواهند ماندکه جزیی از مازندران بوده اند و مانند گلستانیها هر روز ادعای جدیدی نمیکنند....


              ©2013 APG.ir