تعداد بازدید: 7164

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 1 خرداد 1393-22:28

سیدرمضان شجاعی:

رییس جمهوری کلنگ نمی زند، ما می زنیم!

فرماندار میاندورود: دستور داده ام تا مراسم ماه خرداد به شکل مردمی برگزار شود و از دولتی شدن آن پرهیز کنند/نماینده ساری و میاندورود: فرماندار میاندورود دستور انقلابی داد که از ورود تریلی های سنگین به بخش گهرباران ممانعت شود و ما هم حمایت می کنیم/رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران: هزینه های بیماران صعب العلاج،کلیوی و بیماران خاص کاهش می یابد.


مازندنومه؛ سرویس کلینیک، محمداسماعیل بخشی سورکی: با حضور شجاعی نماینده مردم ساری و میاندورود، قادری فرماندار میاندورود، جان بابایی رییس و اعرابی معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران، حجت الاسلام آقاجانی رییس دادگستری میاندورود، بخشداران و جمعی از مسئولان استانی و محلی، مرکز بهداشت روستای جامخانه افتتاح و کلنگ مرکز درمانگاه شبانه روزی روستای طبقده بخش گهرباران بر زمین زده شد.

این پروژه در 350 مترمربع زمین و 60 مترمربع ساختمان احداثی با اعتباری بالغ بر 480 میلیون ریال ساخته شده است که 850 میلیون ریال آن سهم خودیاری و مشارکت مردمی و مابقی از منابع دولتی هزینه شده است.

ارسطو قادری-فرماندار میاندورود- با بیان اینکه خرداد نقطه عطفی در جنگ تحمیلی هشت ساله بوده است افزود:به همه دهیاران و شوراها دستور داده ام تا مراسم این ماه به شکل مردمی برگزار و اداره شود و از دولتی شدن آن پرهیز کنند.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در میاندورود ابراز داشت: تکلیف ما حمایت از مردم است و بنده هم در این مدت به همه مردم این شهرستان وعده داده ام تا از حقوق آنها در کمیته برنامه ریزی شهرستان دفاع کنم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با کمک نمایندگان و تلاش مسئولان بتوانیم شاهد پیشرفت و توسعه استان و شهرستان باشیم، افزود: دولت تدبیر و امید برخاسته از آرا و نظر مردم است و سعی خواهیم کرد نشاط و امید را به مردم و کشور بازگردانیم.

*کاهش هزینه های بیماران صعب العلاج

قاسم جان بابایی-رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران-نیز در این مراسم با بیان اینکه مجلس تعامل خوبی در راستای بهبود وضعیت سلامت مردم با دولت داشته است، افزود: با تلاش نمایندگان و دولت یخش زیادی از منابع 10 درصد سهم یارانه و یک درصد سهم ارزش افزوده به امر سلامت مردم اختصاص یافته است.

وی گفت:16 درصد مردم در ساری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی نبودند که با اجرای طرح سلامت و با انجام کامل این برنامه همه مردم بیمه خواهند شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از کاهش هزینه های بیماران صعب العلاج،کلیوی و بیماران خاص خبر داد و گفت:بحث زایمان طبیعی هم به صورت رایگان در بیمارستان های دولتی در حال انجام است.

وی با اشاره به رویکرد دانشگاه علوم پزشکی در خصوص ساخت خانه های بهداشت اظهار داشت:تا 22 بهمن امسال 20 خانه بهداشت در ساری و میاندورود و شهرهای تابعه تکمیل خواهد شد.

جان بابایی گفت:خانه های بهداشت با 20 سال سابقه خدمت جهت نوسازی در اولویت خواهند بود و آن دسته از خانه هایی که نیازمند تزمیم هستند نیز بهسازی می شوند.

وی حضور متخصصان در مراکز بهداشت روستایی را یکی دیگر از برنامه های مجموعه علوم پزشکی مازندران عنوان کرد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک با انجام اینکار از شلوغی مراکز درمانی و تخصصی مراکز و شهرها بکاهیم.

ریئس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بنده در سال 73 و 74 در همین منطقه پزشک عمومی بودم، افزود: به بسیاری از بیماری های شایع مردم در این منطقه اشراف دارم و امیدوارم تا با ساخت این مرکز درمانی مشکلات مردم کاهش یابد.

*ریسک کلنگ زنی

سیدرمضان شجاعی –نماینده مردم ساری و میاندورود-هم در این مراسم با بیان اینکه بسیاری از مسئولان در مراسم کلنگ زنی پروژه ها حضور نمی یابند افزود: شخص رئیس جمهور در هیچ مراسم کلنگ زنی حضور نمی یابد چرا که در مسیر انجام پروژه ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید اما ما این ریسک را انجام می دهیم.

وی گفت: با کمک و حمایت شخص وزیر بهداشت و دکتر جان بابایی به انجام هر چه سریعتر شدن این موضوع کمک خواهیم کرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامناسب شرایط اعتباری کشور افزود: تلاش کردیم تا این پروژه با اعتبار 100 میلیونی آغاز شود و امیدواریم با تدبیر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و انتخاب پیمانکار خوب این پروژه تا سال آینده به ثمر برسد.

وی با بیان اینکه افتخار این دولت این است که در امر سلامت تحولی را آغاز کرده است افزود:دولت در این امر همت ویژه ای به خرج داده است و امیدواریم که مطابق فرمایش رهبری به روزی برسیم که بیمار جز درد بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند.

  نماینده مردم ساری و میاندورود به مشکلات جاده مرگ گهرباران هم اشاره کرد و گفت: درمسیر فرماندار میاندورود دستور انقلابی دادند و از ورود تریلی های سنگین به بخش گهرباران ممانعت کردند.

وی با حمایت از این دستور ابراز داشت:فصل کشاورزی است و ما نگران جان مردم هستیم و برای ما ورود تریلی هایی که خدمات به بخش های دیگر کشور می دهد مهم نیست .

شجاعی به حضور نیکزاد -وزیر اسبق راه و شهرسازی- در این مسیر اشاره کرد و گفت:اتفاقا وزیر با یکی از رانندگان این ماشین های سنگین صحبت کرده بود که اهل امیرآباد بود و تنها به علت نزدیکی فاصله و مسیر رفت و آمد از این مسیر تردد می کنند.

وی گفت: پیگیری های ما در این مسیر ادامه خواهد یافت و امیدواریم بتوانیم مشکل مردم در این خصوص را حل کنیم.

لازم به ذکر است بعد از افتتاح مرکز بهداشت روستای جامخانه شجاعی به اتفاق فرماندار میاندورود به ملاقات حجت الاسلام عبادی –از بزرگان روستای جامخانه و استان مازندران- رفتند و از نزدیک در جریان وضعیت این روحانی مبارز و انقلابی قرار گرفتند.

* گرفتن هر گونه هزینه بابت عمل های جراحی از بیماران در بیمارستان ها ممنوع است

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه افتتاح مرکز بهداشت روستای جامخانه در گفتگو با مازندرنومه اظهار داشت:با اجرای طرح سلامت دولت در راستای کاهش هزینه پرداختی بیماران اقدامات موثری انجام داده است.

وی با بیان اینکه گرفتن هر گونه هزینه بابت عمل های جراحی از بیماران در بیمارستان ها ممنوع است، افزود: روسای بیمارستان ها باید نسبت به این امر حساس باشند و تهیه کلیه لوازم عمل وجراحی بیمار بر عهده بخود مجموعه بیمارستان است.

جان بابایی اظهار داشت: با هر گونه تخلف در این زمینه برخورد خواهد شد و مردم هم باید بدانند که در این زمینه دولت بیمارستان ها را مکلف به خرید و تهیه لوازم مربوط به عمل بیمار کرده است که در صورت دریافت این وجه مردم می توانند با گزارش به مسئولان وجه پرداختی را دریافت کنند.

وی همچنین در خصوص مشکل تامین نیروی انسانی اورژانس روستای ولوجای گهرباران اظهار داشت:مشکلات مربوط به تامین نیروی انسانی در این مورد حل شده است و در هفته آینده شاهد استقرار اورژانس و خدمت رسانی به مردم در این خصوص خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از مشارکت خیری در بخش تکمیل ساخت درمانگاه 10 تختوابی درمان بستر شهر سورک خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا این مرکز را تا هفته دولت تکمیل و تجهیز کنیم و مشکلات مردم این شهرستان را کاهش دهیم


  • كوثر خائفي پاسخ به این دیدگاه
    جمعه 30 خرداد 1393-19:14

    من با عرشيا موافقم

    • ربابه حسین پورپاسخ به این دیدگاه
      شنبه 3 خرداد 1393-11:39

      نمی دونم این دستور کی صادر شد و کی اجرایی خواهد شد اما همچنان شاهد تردد تریلی ها با سرعت بالا در این جاده مرگ هستیم، در ضمن کاش فرماندار محترم و دیگر مسولان مربوطه همت می گماشتند تا ورودی تمامی روستاها بهسازی می شد نه فقط دو روستای خاص!!!(امیدوارم مسولان ذیربط منظور از روستاهای خاص رو بگیرند)

      • شنبه 3 خرداد 1393-7:17

        همت ميخواهد كلنگ زني انجام بشه ومدير پيگيركاربشه از آنجاييكه ميدانم دكترشجاعي هم همت كار را دارد وهم پيگيره هرچي براي روستاييان عزيز بكنيم باز كم است


        ©2013 APG.ir