تعداد بازدید: 4031

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 4 خرداد 1393-18:27

واکنش استاندار به یک مصاحبه

فلاح: بيشترين سهم طرح فاينانس به مازندران اختصاص یابد

یک روز پس از انتشار اظهارات مشاور وزیرجهاد کشاورزی و مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شمال کشور، استاندار مازندران جلسه تشکیل داد ربیع فلاح و رضا عظیمی با یکدیگر دیدار کردند.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، محمداسماعیل بخشی سورکی: استاندار مازندران در واکنش به مصاحبه مازندنومه با مدیرکل سابق و مشاور فعلی وزیرجهاد کشاورزی و مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شمال کشور، به قید فوریت جلسه تشکیل داد.

رضاعظیمی در مصاحبه اش با ما با اشاره به این که 700 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و نوسازی اراضی شالیکاری شمال در اختیار دارد که باید ظرف سه سال توزیع شود و به مصرف برسد، گفته بود:«ما اولین جلسه را در گیلان تشکیل دادیم، دومین جلسه در گلستان تشکیل شد، اما متاسفانه در مازندران هنوز جلسه ای در این خصوص تشکیل نشده است. خب این طبیعی است که هر کجا بستر آماده تر باشد و پیگیری ریاست سازمان جهاد هم بیشتر باشد، اعتبارات بیشتری هم جذب خواهد شد.

 شما بدانید که استان گیلان در حال حاضر در حدود 15 هزار هکتار طرح مطالعاتی آماده دارد که همین الان اگر بحث اعتباری حل شود طرح برای اجرا در اختیار شرکت پیمانکار قرار خواهد گرفت.

البته باز هم بنده عرض می کنم که این طرح یک طرح ملی است و ما به عنوان مجری طرح ملی هستیم و دوست داریم مازندران در این امر پیشتاز باشد.»

یک روز پس از انتشار این اظهارات، ربیع فلاح و رضا عظیمی با یکدیگر دیدار کردند.

در این ملاقات خصوصی روند اجرای کار و نحوه دریافت اعتبار و جذب فاینانس توسط استاندار مازندران مورد بررسی قرار گرفت و عظیمی – مشاور وزیر و مجری اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شمال کشور- هم ضمن اظهار خرسندی از واکنش استاندار مازندران از حسن تدبیر استاندار قدردانی کرد.

بنا بر گزارش سایت استانداری مازندران، ربیع فلاح جلودار-استاندار مازندران- در این دیدار گفت : با توجه به اينكه بزرگترين مشكل كشاورزي استان موضوع آبگرفتگي و عدم زهكشي حدود 230 هزار هكتار از اراضي حاصلخيز استان است، لذا زهكشي از اولويت هاي استان است.

وی با تاكيد بر اينكه با اعتباري بالغ بر 20 ميليارد ريال مطالعات جامع زهكشي استان براي 155 هزار هكتار از اراضي كشاورزي مازندران انجام شده، افزود : ضروريست نسبت به تأمين اعتبار اجرائي آن به صورت مستقل از محل فاينانس كشور چين اقدام شود.

  فلاح گفت: با توجه به اينكه مازندران رتبه اول سطح زير كشت و توليد برنج را دارد، هم چنین به خاطر پتانسيل هاي اجرائي و مطالعاتي استان، باید بيشترين سهم طرح فايناس به اين استان اختصاص يابد.

گفتنی است روابط عمومی جهاد کشاورزی استان مازندران در واکنش به مصاحبه مازندنومه، در اقدامی غیر حرفه ای در پی ارسال جوابیه به خبرگزاری فارس، سمت مشاورر وزیر و مجری اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیکاری شمال کشور را به دبیری تنزل داده و اعلام کرده است: تأمین منابع مالی خارجی یا فاینانس که بین وزارت جهاد کشاورزی با کشور چین توافق شده از سوی معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت متبوع در حال پیگیری بوده و تاکنون به دلیل عدم تأمین اعتبار به هیچ یک از استان‌های شمالی اقدام خاصی صورت نگرفته است.

به نظر می رسد در جایی که که مقام عالی دولت تدبیر و امید در مازندران از اجرای این طرح حمایت کرده و در پی احقاق حقوق کشاورزان استان است، مسئولان جهاد کشاورزی نیز باید همگام با سیاست های استاندار مازندران بوده و از ایجاد هرگونه تنش و شیطنت به شدت پرهیز کنند. 

* مطلب مرتبط:

لابی برای جذب اعتبار/ عظیمی: می توانیم به استاندار کمک کنیم


  • چهارشنبه 11 تير 1393-10:19

    با سلام
    احترما"از جناب مجري طرح نون وآبدار فايناس سوال بفرماييد ايشان در زمان رياست وصدارت بر مسند مديريت آب وخاك وسازمان جهاد كشاورزي مازندران درطول حداقل 5سال گذشته در مورد طرحهاي تجهيز ونوسازي اراضي شاليزاري مازندران در مقايسه با استان گيلان چه بيلاني براي ارايه دارند.

    • دوشنبه 5 خرداد 1393-7:50

      بزن چكه ره هورا به به چه چه
      ربيييييييييييييييع فلاح اسسسسستاندار مازندران با مشاور وزير ديداركرد
      مازندران گلستان ميشودميانكاله گلستان ميرود!؟
      ...

      • دوشنبه 5 خرداد 1393-9:0

        هر دم از این باغ .. امروز نوشتند که 3002 نفر در دولت گذشته الکی بورسیه شدند و دکترا گرفتند!!! در مازندران هم از این دکتر الکی ها داشتیم!! عرشیا بیشتر حرف نزن که دولت مورد حمایت شما هر روز داره بیشتر گندهاش درمیاد.

        • دوشنبه 5 خرداد 1393-8:36

          آقای مخالف دولت و استاندار و دوست و حقوق بگیر شهردار گوش کن...بالا بری پایین بیای دوستت در این دولت استاندار نمی شه. مگه میشه مخالفان دولت در این سیستم پست مهم بگیرند؟ اما خبر از اعتبار 700 میلیارد تومانی و رقابت سه استان حکایت داره. هر کی لابی کنه پول بیشتری می گیره برای برنجکاری. شما که پول بادآورده لابد داری ونمی دونی درد شالیکار ما چیه. این که مشاور وزیره، اگه نیاز باشه استاندار با یک کارمند ساده هم بشینه برای توسعه استان و جذب اعتبار باید تشویق بشه. اینقدر کوردل و باعداوت نباش. اگه عضو شورای سازمان شهرداری ها و دهیاری ها شدن رییست اینقدر بوق و کرنا د داره، این قضیه بیشتر از اون ارزش داره. این حلال رنجهای کشاورزه، عضو شورا شدن چه دردی از کارگر و کشاورز مازنی برطرف میکنه/ اصلا شهردار عضو 100 تا شورا، دخلش به منی که ساروی نیستم چیه؟ برو یه کم فکر کن. عشق شهردار و احتمالا...که می گیری، کور و کرت کرده. این قدر دشمنی نکن. دلواپس نباش عزیزم. 8 سال باید دلواپس بودید که نبودید و مملکت را بر باد دادید مه آفرید رو همین پریروز اعدام کردند که تولید شما بود. بقیه هم در راهند.

        • دوشنبه 5 خرداد 1393-0:29

          از حسن تدبیر جناب آقای استاندار نهایت امتنان و قدر شناسی را دارم امیدوارم که مسئولین جهاد کشاورزی استان هر چه زودتر از خواب خرگوشی بیدار شده و از تسویه حساب شخصی دست بردارند. ضمنا ایکاش روابط عمومی سازمان نام این مسئولان دلسوز که در غیاب رییس سازمان اینچنین جوابیه غیر مسوولانه و فرا افکنانه داده اند را جهت تنویر افکار عمومی انتشار میداد!!!!!!!!

          • حیرت زدهپاسخ به این دیدگاه 10 0
            يکشنبه 4 خرداد 1393-23:58

            تا بوده همین بوده برادر!
            آقای استاندار فریاد میزنه باید از ظرفیت سازی انجام شده و مقام مسئول ملی که مازندرانیه استفاده کنیم همه دستش رو بگیریم و حمایتش کنیم تا مازندران قلب این کار باشه! آقایون تو جهاد کشاورزی دنبال تسویه حساب های شخصی هستند و بجای تعامل مثبت دارند گوشه کنایه می زنند تا بلکه روی بیحالی شون سرپوش بگذارند!!!

            اما یه سوال جدی! مگه رییس سازمان جهاد کشاورزی عراق تشریف ندارند. این پاسخی که مسئولان!!!! جهاد کشاورزی مازندران به دبیر! تجهیز و نوسازی دادند رو کی تایید کرده! با چه مسئولیتی منتشر شده! آقا اوضاع این سازمان ظاهرا بدجور شاه حسینقلی خانی شده!!


            ©2013 APG.ir