تعداد بازدید: 2969

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 5 خرداد 1393-14:10

سه نکته از همایش 3 خرداد

نویسنده نامه معروف، توبیخ تشکیلاتی شود

ضروری است اعضای شورای راهبردی اصلاح طلبان در نشستی فوری برای جلوگیری از افتضاحاتی دیگر، نویسنده نامه به فرماندار ساری را توبیخ تشکیلاتی کنند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، یادداشت کاربران: فارغ ار نحوه‌ی شکل‌گیری ایده برگزاری همزمان نکوداشت حماسه‌های دوم و سوم خرداد از سوی جوانان اصلاح طلب کشور و چگونگی نحوه برگزاری این همایش در مازندران، اما همایش لغو شده این نکوداشت که بنا بود در روز شنبه 3 خرداد در باشگاه فرهنگیان ساری پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز کتبی به میزبانی جوانان اصلاح طلب مازندران برگزار شود، سه نکته در لغو و واکنش‌های پس از آن مستتر است.

1-  اجرا نشدن قانون

در حالی که انتظار می رفت مدیران دولت هم صدا با رییس جمهوری در تحقق حقوق شهروندی از هیچ تلاشی مضایقه نکنند، اما دقیقا در نقطه مقابل این انتظار، فرماندار ساری پس از صدور مجوز کتبی برای برگزاری این همایش، روابط شخصی و بده بستان های فردی خود با نگاره نامه کذایی را ملاک عمل خویش قرار داد، به جای آنکه مرّ قانون را ملاک عمل بداند؛ لذا درحالی که پس از طی مراحل قانونی اقدام به صدور مجوز کتبی نموده بود، با دریافت نامه ای سراسر تناقض و دروغ، تصمیم گذشته خود را نادیده گرفت و اقدام به لغو همایش کرد.

2-تناقض گویی های غضنفران

در حالی که نگارنده نامه کذایی با هزینه کردن عنوان «بزرگان اصلاحات»، نامه خویش را رسانه‌ای کرد و فرماندار ساری نیز بر دریافت این نامه صحه گذاشت، اما نگارنده آن نامه برای تعدیل نمودن این افتضاح سیاسی اقدام به مصاحبه با سایت سلام نو و نگارش نامه را تکذیب کرد، اما شخص دیگری از مثلث تخریب جوانان اصلاح طلب، با انجام مصاحبه با یکی از سایت‌های شمال کشور، از نگارنده نامه تشکر و ارسال نامه به فرماندار و ممانعت از برگزاری این همایش را اقدامی هوشمندانه تلقی کرد.

فارغ از محتوی نامه که بند بند آن پاسخ‌هایی درخور شان دارد، فرماندار ساری باید پاسخگو باشد که آیا نامه‌ای از شخصی(...) دریافت داشته است یا خیر؟ اگر دریافت داشته است. آن را اعلام نماید و اگر خیر، توضیح دهد که چگونه با استناد به نامه کذایی، از برگزاری همایش ممانعت نموده است؟

اگرچه جوانان اصلاح طلب از تکذیب نگارش این نامه استقبال نموده و آن را حرکتی رو به رشد از سوی نگارنده آن برای تعدیل این افتضاح بزرگ می‌دانند، اما روش برخورد با این افتضاح را تکذیب آن نمی‌دانند و تنها پذیرش این اقدام و عذر خواهی رسمی از جوان اصلاح طلب به دلیل ممانعت از برگزاری این همایش، از بزرگان اصلاحات مازندران به خاطر هزینه کرد از نام و عنوان آنان، از مردم مازندران و خانواده‌های شهدا و ایثارگران به خاطر لغو همایش و... می‌دانند.

3-ضرورت توبیخ تشکیلاتی

در حالی که نگارنده نامه کذایی، برگزاری همایش از سوی جوانان را به نوعی رفتاری غیر تشکیلاتی و بدون هماهنگی و مشورت می‌داند، اما گویی این نکته را فراموش نموده است که سال گذشته آن هنگام که در جماران برای ساماندهی تشکیلات اصلاح طلب مازندران گرد هم آمدند، با شیطنت عده‌ای از تنگ نظران، از حضور جوانان فعال استان ممانعت به عمل آمد و حتی عده‌ای از جوانان عضو احزاب رسمی و تشکل‌های دانشجویی از تشکیل چنین نشستی نیز بی‌خبر بوده‌اند و ناگهان فردی را از میان خود به عنوان مسئول جوانان برگزیدند، آن چنان که(...)!

چگونه می‌توان انتظار داشت جوانان مازندان متعهد به مصوبات جلسه‌ای شوند که از حضور در آن محروم بوده اند؟ در حالی که مصوبات هر جلسه و نشستی برای شرکت کنندگان آن تعهد آور است و نه برای عموم جامعه، مگر آنکه آن جلسه از جایگاه حقوقی و قانونی برخوردار باشد.

نکته دیگر اینکه نگارنده نامه در حالی دغدغه رفتار تشکیلاتی دارد که خود در اقدامی غیر تشکیلاتی بدون مشورت با بزرگان اصلاحات استان، از جایگاه دبیری مجمع اصلاح طلبان مازندران اقدام به نگارش نامه تاریخی می‌کند.

درحالی که وی علاوه بر آنکه از شرکت کنندگان نشست جماران بوده و صورت جلسه آن را امضا نموده و به مصوبات آن متعهد شده است، بلکه به عنوان دبیر آن جلسه انتخاب شده، لذا ضرورت تعهد تشکیلاتی برای وی فرض است اما همچون سایر اقدامات گریز از مرکز گذشته و غیر تشکیلاتی خود، اقدام به نگارش آن نامه نموده است؛ لذا ضروری است اعضای شورای راهبردی اصلاح طلبان در نشستی فوری برای جلوگیری از افتضاحاتی دیگر وی را توبیخ تشکیلاتی کنند تا رفتارهای متناقض و سهم خواهانه عده‌ای که بعد از انتخابات 24 خرداد سال گذشته رسانه‌ای و علنی نیز شده است، پایان یابد و این افراد بده بستان‌های شخصی و سیاسی خود را با مدیران احمدی نژادی به نام اصلاح طلبان انجام ندهند و بیش از این با رفتارهای خود برای اصلاح طلبان اصیل استان هزینه تراشی نکنند.


  • پنجشنبه 8 خرداد 1393-10:14

    منطق عزيزسياست مدار سياست دان با سوادمنطقي شما تحمل يه كامنت كه نظرشخص من بودرانداشتي وبا منطق خودت!! هتاكي ميكني آدم با منطق ومدافع آزادي بيان ومدافع تدبير.....

    • چهارشنبه 7 خرداد 1393-18:38

      عرشيا جان شما كه الفباي سياست را نا بلدي! پس بيا با زبان منطق حرف بزن نه مثل شعبان بي مخ هاي موجود. در ضمن حمايت محض و بي چون و چراي شما از اصولگرايان و شهردار محترم بد جوري تو ذوق شهردار محترم مي زنه!!!!

      • چهارشنبه 7 خرداد 1393-14:37

        تا اصلاحات مازندران بدست افراد بسته اي همچون... دار و دسته هاي ايشون در حال چرخيدن باشه نبايد تصورات بهتر از اين رو داشت ..
        جديد ادم خوش نامي در تمامي مسائل نبوده و نيستند در حالي كه اصلاح طلب بايد وجه اي همچون خاتمي عزيز و ديگر بزرگان اصلاحات رو داشته باشند

        • چهارشنبه 7 خرداد 1393-6:54

          به قول معروف
          چها تا كل وكور با هم نسازني مردم مقصر نيرين

          • سه شنبه 6 خرداد 1393-22:10

            احسنت،
            باید دامن اصلاحات را از غضنفرها،پول پرست ها،رانت خوار ها پاک شود.
            اصلاحات پاک است،نباید نام این ها را اصلاح طلب نامید.

            • سه شنبه 6 خرداد 1393-21:59

              رابطه ی صمیمانه ی شخص فرماندار و نگارنده ی نامه نشان میدهد یک بده بستانی صورت گرفته که باید به آن پرداخته شود.بده بستانی میان فرماندار احمدی نژادی و دبیر اصلاحاتی

              • سه شنبه 6 خرداد 1393-21:50

                ... باید برن.....به امید تغییر فرماندار

                • رضوان مهدویپاسخ به این دیدگاه 3 2
                  سه شنبه 6 خرداد 1393-21:36

                  باید اینگونه رفتارها ریشه کن گردد
                  آقایان یادتان باشد این جوانان هستند که به شهادت تاریخ بشترین هزینه ها را کرده اند ....
                  ایجاد شورانتخاباتی و تحمل زخم های فراوان و....سهم جوانان شد
                  و در مقابل افرادی تلقی شده اند که شایستگی برگزاری همایش دوم و سوم خرداد را ندارند!!!!!
                  ضروری است هم فرماندار و هم آقایی که آن نامه را نگاشته(البته به فرض صحت) از جوانان و مردم عذرخواهی کنند تا که شاید...شاید...اندکی از دردها التیام یابد

                  • سه شنبه 6 خرداد 1393-21:32

                    یکی را توبیخ تشکیلاتی کنید یک فرماندار را مجبور به استعفا کنید یک استاندار را 7 ماه نشده عزل کنید صدای منتقدین را ببندید و ناکوتشان کنید عشقه دولت حقوق دان

                    • سه شنبه 6 خرداد 1393-20:40

                      همانطور که در ایام انتخابات به دنبال
                      جوانان می دوند که بیایند و علم تبلیغ
                      بلند کنند
                      الان هم باید در کمال احترام متقابل
                      حضور جوانان استفاده کنند

                      • پورموسویپاسخ به این دیدگاه 2 1
                        سه شنبه 6 خرداد 1393-20:37

                        ای کاش بزرگان اصلاحات مازندران هم
                        چشم باز کنند و این ناکارامدی درونی خود را ببینند
                        وبرای اصلاح آن اقدام کنند


                        ©2013 APG.ir