تعداد بازدید: 2733

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 11 خرداد 1393-22:48

استاندار مازندران:

مراسم سالگرد امام(ره)، مردمی و خودجوش باشد

گزارش+عکس از کارگروه ستاد هماهنگی ارتحال حضرت امام/قرار بود در این ایام مسیر تهران به شمال یکطرفه شود/آمادگی داریم کار مشترکی را در زمینه اقتصادی با سازمان بسیج سازندگی انجام دهیم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: عصر امروز کارگروه ستاد هماهنگی ارتحال حضرت امام (ره) و همچنین کارگروه اردوهای جهاد سازندگی با حضور عزیزی-رییس بسیج سازندگی کشور- و ربیع فلاح- استاندار مازندران- در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد.

سردار شاهچراغی –فرمانده سپاه کربلای استان مازندراندر این مراسم اظهار داشت:این ایام متعلق به امام راحل است و ما هر سال برای گرامیداشت سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی گروه های مردمی را به مرقد مطهر امام اعزام می کنیم.

وی با بیان اینکه سپاه تنها مسئول هماهنگی اعزام و اسکان گروه های مردمی است، افزود:متاسفانه از برخی شهرستن ها خبرهایی می رسد که متولی این امر سپاه است که این موضوع نادرست است.

فرمانده سپاه کربلا ادامه داد:همه ساله این کمیته در استانداری تشکیل و مسئولان استان و در شهرستان ها نیز فرمانداران مسئولیت این امر را به عهده دارند و ما تنها مسئول اعزام و اسکان هستیم که در این راستا باید تلاش کنیم تا هماهنگی ها انجام شود.

وی با بیان اینکه جلسات مرکزی با حضور نماینده رییس جمهور در تهران نیز تشکیل می شود، افزود:در هر صورت ما آمادگی این را داریم که همین مسئولیت را نیز واگذار کنیم تا جای هیچ گونه شبهه ای باقی نماند.

شاهچراغی گفت: البته ما افتخار می کنیم که برای امام عزیزمان کار کنیم و امسال نیز پیش بینی ما اعزام 23 هزار نفر است که با توجه به علاقه و رغبت مردم به حضور در این مراسم حتما محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: در شهرستان های مختلف جلساتی تشکیل شده است و کار یا با مسئولیت فرمانداران و یا با حضور نماینده آن ها در حال پیگیری است که اگر شرایط مهیا شود و زمینه برای اعزام فراهم گردد ما اینکار را انجام می دهیم.

این فرمانده سال های جنگ با بیان اینکه قرار بود در این ایام مسیر تهران به شمال یکطرفه شود، افزود: اما این مصوبه امروز لغو شده است و ما با توجه به حجم ترافیک ورودی به استان و همچنین حجم ترافیک خروجی باید اقدامات موثری در این زمینه انجام دهیم.

وی گفت:سال گذشته حدود هفت هزار نفر به دلیل ترافیک مسیرهای عبوری نتوانستند به مقصد برسند و از نیمه راه بازگشتند که امیدواریم امسال این اتفاق رخ ندهد.

*مشکل خاصی نداشتیم

علی شادمان-مدیرکل امور اجتماعی و شوراها ی استان مازندران- در این نشست با بیان اینکه تاکنون مشکل خاصی از شهرستان ها گزارش نشده است، افزود:جلسات از هفته گذشته به صورت مرتب در شهرستان ها برگزار شده، فرمانداران با تمام قوا مشغول به کارند و مشکل خاصی نداریم.

عبدالسعید رنجبر –ریس بسیج سازندگی استان مازندران- هم در این جلسه گزارشی از روند اجرای پروژه ها و اتمام آن در استان مازندران طی سالهای 79 تاکنون ارائه کرد و گفت: تا کنون 1305 پروژه با اعتبار48 میلیارد تومان از طریق معاونت برنامه ریزی و توسعه استان مازندران در اختیار ما قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه 280 پروژه در مناطق محروم با اعتبار 5 میلیارد تومان از طریق قرارگاه خاتم الانبیا تاکین شده است، افزود:414 گروه پزشکی در طول این مدت به مناطق محروم اعزام شده اند که در مجموع 24 هزار نفر ویزیت رایگان شدند.

رنجبر از استاندار درخواست کرد تا یکی از معاونانش با اولویت با معاون عمرانی، به عنوان نماینده تام الاختیار او در جلسات بسیج سازندگی حضور یابد.

* مازندران در حوزه اقتصاد مقاومتی و سازندگی سرآمد است

ابراهیم عزیزی- رییس بسیج سازندگی کشور – هم در این جلسه اظهار داشت: از همه تلاش هایی که در استان انجام شده است سپاسگزارم.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی برخوردار از فرصت های بی نظیر است، افزود:هر کدام از این فرصت ها سرچشمه ای برای تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی است.

رییس بسیج سازندگی کشور با اشاره به حضور نیروهای مومن، انقلابی ، کار آمد و متخصص در کشور ابراز داشت:ایران بهره مند از عناصر فعال و دل در گرو اندیشه های ناب الهی دارد.

وی با اذعان به اینکه در بسیاری از کشورها جوانان را یک تهدید تلقی می کنند، افزود:اما ما در ایران جوانان مان را به عنوان یک فرصت می دانیم که می توانیم از این ظرفیت ها در راستای کاهش محرومیت کشور استفاده کنیم.

عزیزی با بیان اینکه امروز وظیفه ماست که بصریت خود را نسبت به اهداف مورد هجوم دشمنان بیشتر کنیم، گفت: باید برخی حاشیه سازی ها و به حاشیه کشاندن های موضوعات مهم را در راستای القای ناجوانمردانه و دشمنانه دشمنان تعبیر کرد.

این مسئول تلاش نیروهای انقلاب را در راستای بهره گیری از مواهب و ظرفیت های موجود برای کاهش محرومیت در کشور دانست و گفت:جای تقدیر دارد که مازندران در حوزه اقتصاد مقاومتی و سازندگی سرآمد است.

رییس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه در پایان سال 92 در حرکت ابتدایی 23 هزار پروژه اقتصاد مقاومتی را به بهره برداری رسانده ایم، افزود:از این مقدار 970 پروژه سهم مازندران بوده است.

وی گفت:امسال نیز اعتباری بالغ بر 900 میلیارد تومان از ظرفیت های بسیج سازندگی را برای پروژه های اقتصاد مقاومتی تخصیص داده ایم که در حدود 40 هزار پروژه در استان مازندران در این خصوص تعریف شده است.

عزیزی از حضور و فعالیت سه هزار گروه جهادی در کشور خبر داد و گفت:این جوانان با شعار "می سازیم تا ساخته شویم" به مناطق دوردست و محروم می روند و با انگیزه خدمت به مردم با تمام توان فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه 85 هزار پروژه محرومیت زدایی در کشور داریم افزود:در حدود 1700 پروژه سهم استان مازندران است.

*مراسم، مردمی و خودجوش باشد

ربیع فلاح جلودار –استاندار مازندران- هم در این نشست اظهار داشت: همه مردم دنیا منتظر چنین روزهایی در خرداد ماه هستند تا ببنند ملت ایران چگونه با این موضوع برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) باید با شکوه هر چه تمام تر برگزار شود، افزود:برخی حرف ها و موضوعات قابل باور نیست و اگر چنین رویکری را ببینیم حتما تذکر می دهیم.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در استان مازندران ابراز داشت: مردم باید به شکل مردمی و خودجوش این مراسم را برگزار کنند اما بعضی محدودیت های مربوط به پشتیبانی و اسکان باعث می شود تا مجریان بخواهند در این زمینه برنامه ریزی کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه مشکل خاصی در زمینه برگزاری و پشتیبانی این مراسم وجود ندارد افزود:اگر مشکلی در رابطه با مسایل مالی و یا وسایل حمل و نقل مردم وجود دارد حتما به ما گزارش شود.

فلاح جلودار با اشاره به سخنان عزیزی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور ابراز داشت: استان از منظر اقتصادی و اشتغال وضعیت مناسبی ندارد و ما آمادگی داریم که کار مشترکی را در این زمینه با سازمان بسیج سازندگی انجام دهیم.

وی با اذعان به اینکه در مدت 8 ماهی که بنده در استان حضور دارم عملکرد موثر و خوبی در وضع اقتصادی مردم صورت نگرفته است، افزود:وقتی از نزدیک واحدهای تولیدی و صنعتی را بازدید می کنیم این واحدها وضعیت مناسبی ندارند.

نماینده دولت تدبیر و امید در مازندران گفت:واحدهای تولیدی مشکلات پیچیده ای با بانک ها دارند، چرا که در بسیاری از مواقع با عدم نظارت درست تسهیلاتی واگذار شد و از واگذاری این تسهیلات تولیدی صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه 34 درصد از فارغ التحصیلان استان مازندران بیکار هستند، افزود: با اینکه ظرفیت ها و امکانات بسیاری در مازندران وجود دارد اما ما 9هزار نفر مهندس ساختمان و 13 هزارنفر مهندس کشاورزی بیکار داریم.

استاندار مازندران با استقبال از طرح های زودبازده و اشتغال زا ابراز داشت:هر اندازه فرصت کار فرهنگی فراهم شود می توان از ظرفیت های جوانان در راستای توسعه و پیشرفت کشور استفده کرد.

وی آموزش های مشخص با رویکرد برنامه محور را یکی از الزامات به نتیجه رسیدن طرح ها دانست و گفت:امیدواریم بسیج سازندگی با شناخت درست عملکرد دستگاه های اجرایی با برنامه ریزی درست در این امر وارد شود و سایر دستگاه ها هم حمایت خواهند کرد.

در پایان این جلسه مصوب شد تا دو هزار واحد پروژه اقتصادی را بسیج سازندگی و دو هزار تای دیگر را مجموعه مدیریت استان حمایت کند که در مجموع با به نتیجه رسیدن این واحدهای اقتصاد مقاومتی قرار است بیش از ده هزار شغل در استان ایجاد شود.



    ©2013 APG.ir