تعداد بازدید: 3702

توصیه به دیگران 1

جمعه 16 خرداد 1393-20:18

نوبخت: دولت کارهای ریشه‌ای انجام می‌دهد

اظهارات نوبخت و فلاح جلودار درباره سیل اخیر/معاون رییس‌جمهوری دستور داد گزارشی از خسارت‌های سیل تا روز دوشنبه آماده و روز چهارشنبه در هیئت دولت مطرح شود.


 

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده مازندران در جمع خبرنگاران گفت: یکی از دستگاه‌های اجرایی باید برآورد هزینه جدیدی از خسارت‌های سیل را ارائه کند و کار را به صورت ریشه‌ای حل کنیم.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته این منطقه دچار سیل شده و مردم خسارت دیده‌اند و دولت هم اعتبارتی را لحاظ کرده است، اظهار داشت: مشکل مردم بااین مسائل حل نمی‌شود، باید معابر و کانال‌هایی که آب از آن می‌گذرد را احیا و موانع را رفع کنیم.

معاون رئیس‌جمهور بااشاره به اینکه خسارت‌های مالی و جانی به مردم متدین منطقه وارد شده است، ادامه داد: این مسئله برای دولت بسیار نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه ابتدا باید برای رفع مشکل به صورت موقت اقدام کنیم، افزود: کار اساسی این است که به سرشاخه‌های سیل توجه کنیم. آبخیزداری در منطقه مورد توجه قرار گیرد و کانال‌های انتقال آب هم بازسازی شود.

نوبخت با اشاره به اینکه بسیار تاسف‌برانگیز است که چند سال پی در پی این منطقه دچار سیلاب می‌شود، متذکر شد: ظرف هفته آینده کارهای اجرایی را آغاز می‌کنیم و مصمم هستیم با استفاده از فصل مناسبی که در آن قرار داریم، مشکلات را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه نیازمند ارزیابی کارشناسی هستیم تا بدانیم چقدر اعتبار نیاز است، گفت: دولت کارهای بنیادی و ریشه‌ای انجام می‌دهد.

نوبخت با بیان اینکه فعلا از منابع تنخواه هر مقدار که لازم باشد برای رفع مشکل منطقه استفاده می کنیم، خاطرنشان‌کرد: اگرچه در سال گذشته برآوردی برای این کار انجام شده اما این برآورد هزینه باید به‌روز رسانی شود و ما منتظر این کار نمی‌مانیم و تنخواه مورد نیاز را لحاظ می‌کنیم تا بعد از برآورد هزینه‌ها، اعتبارات تکمیلی اعلام شود.

استاندار مازندران هم در گفت‌و گویی اظهار داشت: طی بارش روز چهارشنبه 14 خرداد در ظرف مدت سه و نیم ساعت، یکصد میلی‌متر باران در شرق و تا پنجاه میلی‌متر باران در مرکز و غرب استان بارید و موجب شد سیلاب جاری شود.

ربیع فلاح با اشاره به تخریب مزارع و منازل مسکونی، یادآور شد: خسارت‌ها شناسایی و آواربرداری می‌شود.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی هم وضعیت زمین‌های کشاورزی را بررسی می‌کند تا بر اساس این گزارش، اقدام کنیم.

فلاح با بیان اینکه در میاندرود کانال‌های آب از قبل لایروبی نشده بود و خسارت به اراضی شالیزاری وارد شد، افزود: در فراش‌محله بهشهر هم طی یکی دو سال اخیر سیلاب منطقه را فرا گرفته و امسال هم خسارت‌هایی به این منطقه وارد شده است.

استاندار مازندران یادآور شد: معاون رییس‌جمهوری دستور داد که گزارشی از خسارت‌های سیل تا روز دوشنبه آماده و روز چهارشنبه در هیئت دولت مطرح شود.

 


  • شنبه 17 خرداد 1393-19:15

    سلام.
    مسئولین قبلی هم دقیقا عبارت شما را گفتند که باید با احداث کانال خروج آب از سیل جلوگیری شود ولی کاری انجام نشده بود. ریشه ای حل کردند. در حقیقت به ریشه زدند. حالا شما هم به ریشه بزن. تا مسئولین استانی ما توانمند نشوند و عزمی برای حل و فصل مشکلات نداشته باشند همین وضعیت را شاهدیم. حالا ببینید کی گفتم.

    • دوشنبه 19 خرداد 1393-10:31

      مواظب چشمهایمان باشیم که خدای ناکرده مثل گوشهایمان نشود!!!


    ©2013 APG.ir