تعداد بازدید: 4199

توصیه به دیگران 0

جمعه 23 خرداد 1393-15:40

بسته ويژه 24 خرداد/6

روحانی، هاله نور ندارد


از روحانی نه 3426 سئوال در طی 9 ماه، بلکه هزاران و هزاران سئوال دیگری که او متعهد به اجرای آن می باشد، بپرسید اما نه سئوالاتی که برای منافع بر باد رفته  "کاسبان تحریم " و نه برای شادی " دلواپسان امروز و دلخوشان دیروز " باشد


 

مازندنومه؛ سرویس سیاسی، بیانیه ارسالی ازستاد سابق انتخاباتی  دکتر روحانی در مازندران: بدون شک یکی از اهداف سترگ و بنیادین انقلاب شکوهمند ایران اسلامی در بهمن ماه سال 57 به رهبری امام خمینی (ره) نفی هرگونه استبداد وپاسخگویی مسئولان در مقابل مردم بود، چراکه  وجه تمایز حکومت های مردم سالار با رژیم های استبدادی ،حق پرسشگری از سوی مردم وتکلیف پاسخگویی از سوی حاکمان است؛ اما  رژیم طاغوت همانند دیگر حکومت های استبدادی با اسطوره سازی از حاکمانش و تنیدن حلقه هایی از تقدس و خرافه گرایی سعی داشت پادشاه را سایه ی خدا بر روی زمین معرفی کند و راه را برای هرگونه پرسشگری وپاسخگویی مسدود وبعضا منتقدان را حذف، تبعید ویا زندانی کند.

در چنین شرایطی امام راحل (ره) با تکیه بر دانش وبینش رژف و الهی خود و پشتیبانی مردم غیور ایران، این اسطوره های کذایی را درهم شکست و نظام سیاسی جدیدی را بر دو رکین رکین " جمهوریت " و " اسلامیت " استوار وبه جهانیان معرفی کرد.

 آن پیر عارف و روشن ضمیر با رد ایده ارباب و رعیتی در رژیم سابق فرمودند: " ما می خواهیم یک حکومت عادل باشد، یعنی حکومتی که خودش را از ملت بداند و خدمتگزار باشد نه خودش را آقای ملت بداند. سلاطین همیشه عقیده شان این بود که ملت عبید ما هستند."  

مقام معظم رهبری نیز در بیانات اخیر خویش در بیست وپنجمین سالگرد ارتحال امام راحل(ره) در تبیین دیدگاه سیاسی جمهوری اسلامی فرمودند: " در کشور ما مسئله این نیست که نظام پادشاهی برود به جای او نظام پادشاهی یا شبه پادشاهی دیگری بنشیند، مسئله این است که  آن خصوصیاتی که نظام پادشاهی داشت ریشه کن شود."

پر واضح است که از خصوصیات بارز رژیم پادشاهی نادیده گرفتن حقوق مردم و عدم پاسخگویی در مقابل آنان بوده است، بنابراین هر مسئول در نظام جمهوری اسلامی که برآمده از آرای مردم است باید خودش را در مقابل مردم پاسخگو بداند و به زعم کسانی که از زینتی بودن آرای مردم در جمهوری اسلامی دم می زنند  بنا بر اندیشه  حضرت امام (ره) و بیانات خلف صالحش این ایده آنان کاملا باطل است. از این روست که ما قاطعانه می گوییم رئیس جمهور اسطوره نیست و به عنوان منتخب مردم باید پاسخگو عملکردهایش باشد؛ اما سئوال اصلی اینجاست که ایشان به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور باید پاسخگوی چه مطالباتی باشد؟

پاسخ سئوال روشن است، او باید به طریق اولی پاسخگوی تحقق وعده هایی باشد که در برنامه های انتخاباتی خود به مردم داده است  واز طرفی معیار سنجش عملکرد او باید نقطه ای باشد که در آن نقطه و وضعیت ، کشور را تحویل گرفته است .

از این رو " وفای به عهد " و " میزان ارتقای وضعیت کشور از زمان تصدی مسئولیت " باید به عنوان دو معیار اصلی ارزیابی عملکرد دولت مورد توجه منتقدان دولت باشد.
با التفات به مراتب مرقوم پاسخ ما به منتقدان دولت این است :
1-    دلواپسی در مذاکرات هسته ای که زیر نظر مقام معظم رهبری و با هدایت ایشان صورت می پذیرد، معنایی ندارد .معظم له فرمودند : " بنده به آمریکا خوشبین نیستم اما از تحرک دیپلماسی دولت حمایت و پشتیبانی می کنم ...کسی حق ندارد اعضای تیم مذاکره کننده که فرزندان این ملت هستند را سازشکار بخواند."
به راستی آیا با این بیانات صریح وروشن رهبری حجت برشما تمام نشده است ؟ آیا ادبیات احساسی و غیر دیپلماتیک شما در گذشته قعطنامه دان شورای امنیت را پاره کرده است  یا بهانه ای تمام عیار برای پیشبرد طرح صهیونیستی – آمریکایی " ایران هراسی " وموجب اعمال تحریم های ظالمانه و ضربه های شدید به اقتصاد کشور شده است؟ یا آقا بابک ها تحریم را دور زده اند و منافع سرشاری با اختلاس های خود به مردم رسانده اند؟

حداقل کار این دولت در جریان مذاکرات این است که صلح آمیز بودن انرژی هسته مارا و حقانیت فتوای مقام معظم رهبری رادر حرام بودن ساخت واستفاده از سلاح هسته ای و صلح طلب بودن مردم کشورمان را با ارائه طرح " جهانی عاری از خشونت وافراطی گری به جهانیان ثابت کردند. ما نه در حد ادعا بلکه عمیقا به درایت و هدایت و فصل الخطاب بودن منویات رهبری معظم انقلاب برای این دولت اعتقاد داریم:

                          ای دل ار سیل فنا بنیان هستی برکند / چون تو را نوح است کشتیبان ز طوفان غم مخور

2-    دولت به عنوان یکی از متولیان فرهنگ به فکر ترویج عقلانی فرهنگ مبتنی بر آموزه های اسلام رحمانی و شکل دادن هویت دینی جوانان به منظور ایجاد مصونیت در مقابل تهاجمات فرهنگی است و اعتقاد دارد که برخورد قهری در مقوله فرهنگ جز ایجاد رفتار منافقانه در جامعه ثمری نخواهد داشت، اما دوستانی که با نگاه ابزارمدارانه به فرهنگ  داعیه داران فرستادن مردم به بهشت شده اند و دست به تجمع غیر قانونی و تخریب گسترده دولت می زنند در هشت سال گذشته کجا بودند؟ آیا وجود برخی از نابهنجاری های فرهنگی در زمینه عفاف وحجاب در این دولت پدید آمده است؟ واقعا " کفن پوشان در هنگام سوت وکف و خاموشان در هنگام رقص و دف " آیا با فلسفه جریان انحرافی که مدعی داشتن ارتباط مستقیم با حضرت ولیعصر(عج) بود وسخن از رجعت هوگو چاوز با منجی عالم بشریت می نمود، موافقند؟ اگر نیستند پس آن زمان غیرت دینی شان کجا بود؟ چرا باید سخنان تحلیلگر رادیو رژیم صهیونیستی " منوشه امیر" در جهت تخریب دولت به عنوان سرمقاله روزنامه ای قرار گیرد که با پول بیت المال اداره می شود؟ البته  سخن مابا دوستداران نظام در پاسخ ما به این تحلیلگر این است :

                          گر بدی گفت حسودی ورفیقی رنجید   /  گوتو خوش باش که ما گوش به احمق نکنیم

3-    نماینده محترمی که می گوید ما جهان بینی روحانی را قبول نداریم وبه مخالفت با او می بالیم! به کدام جهان بینی می بالد؟ آیا جهان بینی که : موجب انزوای کشور درسطح جهان، تسهیل در جهت پیشبرد پروژه ایران هراسی توسط اسرائیل و اعمال تحریم های ظالمانه ، وقوع اختلاس های متعدد میلیاردی ، خانه نشینی یازده روزه در مخالفت با آبروی انقلاب ، تعیین خط قرمز برای رسیدگی قضایی به تخلفات نزدیکان ، به سخره گرفتن اعتقادات مذهبی ، تورم اقتصادی وبیکاری فزاینده و...در سطح کشور شده است، بالیدن دارد؟ صد البته این دولت نیازی به بالیدن شما ندارد چراکه کافر به افتخارات شمااست و باید پاسخگوی مطالباتی باشد که مردم به آن رای داده اند چون اگر مردم به شاهکاری های  گذشته ایمان داشتند به نامزدهای شما رای می دادند.

4-    پاسخ ما به نماینده محترمی که " دوران 25 ساله رهبری معظم انقلاب را با دوران 25 ساله حضرت علی (ع) مقایسه می کنند " این است  که اگر روی سخن شما با مردم است که مقام معظم رهبری از حضور همیشگی مردم در صحنه های مختلف انقلاب به ویژه خلق حماسه سیاسی آنه در انتخابات 24 خرداد سال گذشته تقدیر وتشکر نمودند و در بیانات خویش در حرم مطهر امام راحل فرمودند: " با این ملتی که ما داریم مشاهده می کنیم با این حرکت موفق و سیر مستمری که در این 35 سال و بعد از اما این 25 سال نشان داده است... به اذن الهو وبه حول قوه الهی به اوج قله ها خواهد رسید." بنابراین قیاس این مردم فهیم با مردم کوفه قیاس باطلی است و اگر منظور شما به شخص رئیس جمهوراست که رهبر عظیم الشان انقلاب در مورد شخصیت ایشان بیان داشتند: "وجود آقای روحانی با سوابق روشن مبارزاتی و انقلابی و مواضع خوب و درست در سه دهه اخیر، بدون تردید از نقاط قوت دولت جدید است."

نماینده محترم به راستی آیا رئیس جمهوری که شاگرد همراه و مبارز امام و ومبدع عنوان امام و مطیع رهبری و نماینده ایشان در شورای عالی امنیت ملی بوده اند، سزوار چنین اهانت هایی هستند؟ آیا مقایسه ایشان با بنی صدر توهین به شعور مردم نیست؟ آیا سخنان اخیررهبری را نشنیده اِید که فرمودند: "چالش درونی ما اینهاست: سرگرم شدن به اختلافات در داخل کشور ، اختلافاتی فرعی و سطحی ما را سر گرم بکند واز خطوط اصلی غافل بکند و موجب از دست دادن انسجام ملت بشود." پس چرا این همه در فکرایجاد مشغله و زحمت برای دولت هستید و منافع واقعی اقدام شما نصیب چه کسانی می شود؟

ما حامیان دکتر روحانی در سالروز حماسه 24 خرداد قاطعانه اعلام می کنیم که به دنبال اسطوره سازی ایشان نیستیم و می گوییم : روحانی اسطوره نیست، روحانی معجزه هزاره سوم نیست، او هاله نور ندارد و او به فکر مدیریت جهانی نیست ، او یک روحانی اندیشمند معتقد به آرمان های امام راحل (ره)و شهدای گرانقدر و مطیع رهبر است. او فقط و فقط منتخب مردم است که باید پاسخگوی وعده های خود به مردم  وعملکردش در قبال تمامی شئون اجرایی کشور باشد. اگر به عهد خود وفا نمود که به وظیفه اش عمل کرد و مردم هم پاسخ خادمان خود را خواهند داد واگر از اجرای تعهداتش شانه خالی نمود که در آن صورت هم مردم پاسخ او را در انتخابات آتی خواهند داد.

بنابراین  از او نه 3426 سئوال در طی 9 ماه بلکه هزاران و هزاران سئوال دیگری که او متعهد به اجرای آن می باشد، بپرسید اما نه سئوالاتی که برای منافع بر باد رفته  "کاسبان تحریم " و نه برای شادی " دلواپسان امروز و دلخوشان دیروز " باشد، بلکه سئوالاتی که از جنس مردم وبرای اعتلا و آبادانی کشور باشد.

    حافظ ار خصم خطا گفت نگیریم بر او /  ور به حق گفت جدل با سخن حق نکنیم

 


  • دوشنبه 26 خرداد 1393-9:13

    درود بر شما مردان راستین تدبیر و اعتدال. سپاس

    • يکشنبه 25 خرداد 1393-9:20

      این آقای دلسوز دلواپس عجب رویی داره تمام مشکلات و ترورها و گروه های فشار و شاهکارهای خودشان را به ما نسبت می دهند .واقعا شاگرد همان رئیس جمهوری!

      • حلقه صالحینپاسخ به این دیدگاه 0 1
        يکشنبه 25 خرداد 1393-12:31

        سلام
        واقعا با مشکلاتی در بین مردم از نظر اقتصادی حکمفرماست و همین طور مشکلات جناح بازی و تعصبگری در مورد کناره گیری بعضی از سیاستبازها و سیاستگران چه جای اینگونه همایشهاست که مستند سازی به پا می کنند و مورد ناامیدی مردم می شوند که تنها موردی به ذهن متبادر می باشد بی کفایتی مسئولین رقم می خورد و لاغیر!!!

      • شنبه 24 خرداد 1393-18:0

        اصلاح طلبان عزیز کمی انصاف داشته باشید هم کیشان شما بودند که 8 ماه دولت دهم را درگیر شورش خیبانانی کردند به بهانه تقلب در انتخابات اگر می بینید داریم سکوت می کنین و حرفی نمی زنیم فقط میخواهیم دولت جمهوری اسلامی موفق بشه .مگر فراموش کردید قتلهای زنجیره ی دولت اصلاحات که به دست چه کسانی اتفاق افتاده بود مگر فراموش کرده اید داستان سعید اسلامی ها را مگر فراموش کردده اید ترور سعید حجاریان که به دست و چه کسی و با چه نیتی اتفاق افتاد مگر فراموش کرده ایدقتل داریوش فروهر و همسرش را وووووو ودیروز هم واقعه آمل برهم زنند گانشش نیروهای از جنس خودتان بودند تا مظلوم نمایی کنند که نیر وهای حزب الهی نمیگذارنند ما کارهای خودمان را انجام بدهیم و ای کاش به جای برگزاریهای این جشن به فکر سیل زد گان ساری و بهشهر و برف زدگان رامسر و نوشهر بودید .


        ©2013 APG.ir