تعداد بازدید: 4325

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 28 خرداد 1393-8:19

«مردی که اسب شد» در شیرگاه کلید خورد

تهیه‌کننده «مردی که اسب شد» گفت: فیلمبرداری این فیلم سینمایی به دلیل وجود لوکیشن‌های مورد نظر ما در منطقه شیرگاه انجام می‌شود.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: علی اکبر ثقفی -تهیه کننده «مردی که اسب شد»- گفت: این فیلم به کارگردانی امیرحسین ثقفی از ابتدای خرداد در استان گیلان آغاز شد و به دلیل جذابیتی که در لوکیشن بخش سوادکوه شمالی وشهر شیرگاه مازندران داریم، از چهارشنبه فیلم برداری در این شهر ادامه می یابد .

وی گفت پیش تولید این فیلم از اواسط اسفند ماه آغاز شده و تا چند روزآینده به مراحل پایانی فیلمبرداری نزدیک می شویم .

ثقفی خاطر نشان کرد: فیلم «مردی که اسب شد» قصه ای آرام و اجتماعی دارد و فیلمبرداری بخش پایانی فیلم با همکاری سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری مازندران، فرمانداری سوادکوه شمالی و راه آهن شمال در شهر شیرگاه ادامه خواهد داشت

فیلم سینمایی «مردی که اسب شد» سومین اثر بلند سینمایی امیر ثقفی به عنوان کارگردان سینما محسوب می‌شود. وی پیشتر فیلم‌های موفق «مرگ کسب و کار من است» و «همه چیز برای فروش» را کارگردانی کرده است.

ثقفی متولد 1335 تهران و اصالتا مازندرانی (بلده نور) است که فعاليت سينمايي را سال 1359 با كارگرداني فيلم هاي مستند جنگي، تلويزيوني آغاز كرد.

او سال 1367 دفتر سينمايي «سبحان فيلم» و سال 1370 دفتر سينمايي و فرهنگي «آبگون» را تأسيس كرد.

از ديگر فعاليت هاي او مي توان به عضويت در شوراي مركزي اتحاديه تهيه كنندگان و توزيع فيلم ايران و بازرس اول كانون در شوراي مركزي كانون فيلمنامه نويسان در سال 1382 اشاره كرد.

ثقفی پس از کارگردانی به تهیه کنندگی نیز روی آورد.


  • چهارشنبه 28 خرداد 1393-22:0

    از دید بنده فیلمساز سطح پایینیه، فیلمشو پارسال تو فجر دیدم فیلمفارسی جدید میشه اسمشو گذاشت. اینا هم فهویدن تو شهرستان فیلمسازی ارزون تره....

    • چهارشنبه 28 خرداد 1393-14:53

      من نمیدانم چرا مسئولین ما اینقدر بی اطلاع هستند در زمینه فیلمسازی ؟ .
      برای تهیه یک فیلم برآورد بودجه می شود و برای اصلی ترین عنصر تا کوچکترین و بی اهمیت ترین وسیله ، بودجه تعریف و تامین اغتبار می شود .حال چطور این تهیه کنندگان سوراخ دعا را یاد گزفته اند و برای ساخت فیلم به شهرستانها هجوم می آورند را باید از مسئولین مان پرسید ؟
      وقتی مسئولی ناهار گروه فیلمبرداری را تا 1 ماه تامین می نماید و مسئول دیگر به آنها خوابگاه و امکانات رفاهی می دهد و همیطور الی آخر . . . تهیه کنندگان چرا دست به جیب شوند و خرج کنند ؟ فقط در آخر کار بیلان می دهند که این فیلم برایشان 300 یا 400 میلیون تومان خرج برداشته است . حال خود بخوانید حدیث مفصل از این . . . آشفته بازار. . .

      • چهارشنبه 28 خرداد 1393-14:21

        بزرگی میگفت تا قبل از چهل سالگی اقدام به خلق اثری هنری نکن. فقط بچسب به مطالعه و تجربه اندوزی. آثارت نشان داد که حرف آن بزرگ چقدر می تواند برای تو همچون دری گران مایه مفید باشد!

        • چهارشنبه 28 خرداد 1393-8:35

          هر زمان صحبت از فیلم برداری در شیرگاه می شود چندان احساس خوبی ندارم. فقط در شهر می آیند و می روند. درآمدی برای شهر ندارد. اصلا مسئولین شهر و شهرستان برنامه ای درخصوص درآمدزایی در چنین مواقعی ندارند. مثل سریال پایتخت...حالا شما قضاوت کنید که آیا جا دارد کمی به موضوع فیلم برداری در شیرگاه حساس باشم یا نه؟


          ©2013 APG.ir