تعداد بازدید: 8877

توصیه به دیگران 4

يکشنبه 22 تير 1393-2:18

عشق چیز باشکوهی است!

گزارش + عکس مازندنومه از مراسم بزرگداشت استاد میرعبدالله سیار کاوردی، شاعر، نویسنده و منتقد برجسته مازندرانی


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: شنبه شب، بزرگداشت استاد میر عبدالله سیار کاوردی -نویسنده، شاعر و ادیب مازندرانی- با حضور اهالی فرهنگ و اندیشه در هتل عرب ساری برگزار شد.

در این مراسم، تعدادی از اهالی فرهنگ در ستایش استاد سیار، به شعرخوانی پرداختند و برخی نیز سخنرانی کردند.

محمود جوادیان -شاعر و پژوهشگر قائم شهری- در سخنانی اظهار داشت: استاد سیار، انسانی چند سویه است و واژه چند سویه را در مقابل واژه جامع‌الاطراف به کار بردم. او شاعر، پژوهشگر و منتقد است و بالاتر از همه اینها، انسانی شریف، نجیب و نمونه است.

وی ادامه داد: به نظرم وجه انسانی استاد بالاتر از همه رشته‌هایی است که تخصص دارد.

طالبی از شاگردان استاد سیار گفت: آشنایی‌ام با ایشان از روزگار شاگردی‌ام است. آن روزها این سرو سرافراز همچنان در پهنه ادبیات مازندران می‌درخشید.

اسدالله عمادی -شاعر، داستان نویس و پژوهشگر ساروی- هم در این مراسم اظهار داشت: از کودکی با سیار بزرگ ‌شدم. افراد زیادی به زندگی ما وارد می شوند، افرادی که فراموش می شوند، افرادی که تاثیر چندانی بر زندگی ما ندارند و انسان هایی که بسیار تاثیرگذار هستند.

وی ادامه داد: از دلایل ارتباط تنگاتنگ من و سیار دلبستگی ما به ادبیات بود. هر دو جان در سودای دلداده ای داشتیم که ما را به هم نزدیک می کرد.

عمادی ادامه داد: پایداری و جان سختی از ویژگی های سیار است که باعث علاقه مندی ام به او شده است.

این شاعر برجسته یادآور شد: دوستی با سیار برای من همیشه مانند رسیدن به دریای آرام بوده است.

وی با بیان اینکه ما حلقه واسط بین دو نسل از پدران و فرزندان خود هستیم، گفت: به دلیل شتاب حیرت انگیز تکنولوژی، بین نسل پدران و فرزندان ما فاصله به وجود آمده است. این تفاوت نسل ها وظیفه ای بر دوش ما گذاشته است.

گفتنی است استاد سیار به دلیل بیماری نتوانست در این مراسم سخنرانی کند، اما جملات کوتاهی را به حاضران تقدیم کرد. او با اشاره به اینکه نمی توانم صحبت کنم، گفت: از استادانی که درباره من سخن گفته و من را مورد لطف قرار دادند تشکر می کنم.

وی با خواندن این بیت شعر « ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید/ هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند»، اظهار داشت: من چیزی نیستم و خودم را کوچک ترین فرد این جمع می دانم.

سیار با بیان اینکه خوشحال هستم چنین محافلی تشکیل می شود و استادان گرامی سخنان خود را عرضه می کنند، ادامه داد: در مقابل همه شما سر تعظیم فرود می آورم و امیدوارم همیشه جوان بمانید و پیر نشوید.

* تیتر خبر نام فیلمی از هنری، کینگ، محصول 1955 آمریکا


  • مهران -خواهر زادهپاسخ به این دیدگاه 3 0
    سه شنبه 20 آبان 1393-9:35

    انشاءا... همیشه مثل کوه دماوند سربلند باشی-افتخارمایی

    • ع . ما چک پشتیپاسخ به این دیدگاه 2 0
      سه شنبه 15 مهر 1393-22:3

      عمو سیار ته بلاره
      شمه خنابدون

      • میر عبدالله سیارپاسخ به این دیدگاه 4 1
        جمعه 27 تير 1393-15:32

        " این نه اگر معجزه است ، پاسختان چیست؟
        در نفس اژدها چگونه شکفته ست
        این همه یاس سپید و نسترن سرخ
        با تشکر فراوان و امتنان از دوستان کارگاه نقد هم نگر ، تلاشگران عرصه ی هنر و نقد و نیز استادان و یاران فروردین ، دوستان با اخلاص و هنرمند و دوستانی که از داخل و خارج کشور مرا مورد لطف و مرحمت خویش قرار دادند ، امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید .
        میر عبدالله سیار

        • ابوالقاسم گلستانیپاسخ به این دیدگاه 7 0
          چهارشنبه 25 تير 1393-2:11

          درود! ضمن سپاس از همه دوستان نازنین اهل فرهنگ و ادب که زحمت برزگزاری مراسم نکوداشت استاد بزرگ جناب آقای میرعبدالله سیار را تدارک دیدند، از دست اندرکاران گرامی مازندنامه هم کمال تشکر را دارم. پاینده باشد. جایم خالی. ا. گلستانی، بریستول، انگلیس

          • سه شنبه 24 تير 1393-23:59

            این نشست به همت کارگاه نقد همنگر برگزار شد

            • شهنام دادگسترپاسخ به این دیدگاه 7 0
              سه شنبه 24 تير 1393-23:18

              آن كه از"بودن"مى سرايد،هرگز از"نبودن" نمى هراسد.سپاس از برپا كنندگان اىن نشست و با آرزوى ماندگارى اين سرو سربلند شعر و ادب مازندران كه سالهاست به دوستى و شاگردى او مى بالم.

              • سه شنبه 5 دی 1396-6:30

                درود بر شما آقای دادگستر گرامی. من حدود ۳۰ سال پیش شاگرد شما بودم . خیلی مشتاقم که با شما گفتگویی داشته باشم . بنده ساکن امریکا شده ام و شماره تماسم
                972-900-6354
                farda9@hotmail.com

              • کیوس گورانپاسخ به این دیدگاه 8 0
                دوشنبه 23 تير 1393-11:49

                در غریبستانِ اروپا ، وقتی به خبری از نوع(عشق) می رسم - از سرزمینی که به مرحمتش شهره است و به سنگسارش نیز!-چه دارم جز اشکی به حسرتِ دوری از آن جمع عاشقانه در شبِ تجلیل از مردی عاشق که به تعبیرِ زیبای حضرتِ عمادی ، شخصیتِ حقیقیِ او همه را به تعظیم وامیدارد ؟
                من به اندک سالِ آشنائی ام با این مردِ شریف ، چنان شیفته مکارم اخلاقی اش شدم که هر که جز او نمیتوانست پشتوانه نظم و نثرش کند . و دریغ و درد که به سخاوت نشسته ایم و غروبِ حیات و حضورِ اینانِ سترگ را نظاره می کنیم و اگر سوته دلانِ ما بهانه تجلیل چون او را نداشتند ، دلِ نازنینِ خودشان به بادِ یکسر میرفت...!
                دستِ استادِ بی بدیل را از دور می بوسم و برای حضرتشان اوقات و ایام خوش آرزو میگنم . نیز عرض ادب دارم برای حضراتِ بانیِ برگزاری این نشست . 23 تیر ماه پاریس

                • محمداسماعیلیپاسخ به این دیدگاه 10 0
                  يکشنبه 22 تير 1393-10:52

                  ساعت 24مراسم تمام شدواولین ساعات بامدادگزارش مصورآن رادرسایت شماخواندم تقدیر وتشکروسپاس ازاین همه سرعت عمل وگزارشی بی نقص.


                  ©2013 APG.ir