تعداد بازدید: 3125

توصیه به دیگران 2

شنبه 4 مرداد 1393-1:7

فلاح: باید 8سال گذشته را تحلیل کنیم

گزارشی از مراسم افطاری اصلاح طلبان بابل/استاندار مازندران: کارهای فرهنگی خوبی در دوره آقای خاتمی انجام گرفت که باید احیا شود.


مازندنومه، سرویس سیاسی: مراسم افطاری اصلاح طلب های بابل، جمعه شب در تالار کریم پور این شهر برگزار شد.

در این مراسم که استاندار مازندران، معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار بابل و جمعی از چهره های اصلاح طلب شهرهای مختلف استان مازندران حضور داشتند، ابتدا احمد سرخپر -رییس شورای اصلاح طلبان بابل- با اشاره به وضعیت اسفبار غزه در فلسطین اشغالی جنایات صهیونیست ها را محکوم کرد.

وی در ادامه با اشاره شکل گیری شورای اصلاح طلبان بابل در شرایط جدید سیاسی، اصلاح طلبان را دارای سوابقی درخشان در پیروزی، تثبیت واستمرار انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: اصلاح طلبان در چرخه مدیریتی نیز افرادی دلسوز، کارآمد وپاک دست بودند و چنین نیروهایی نباید خانه نشین باشند.

سرخپر آنگاه به نقش اصلاح طلبان در خلق حماسه های سیاسی مورد نظر رهبران نظام اشاره و تاکید کرد: مگر می شود نیروهایی که در انتخابات حماسه می آفرینند، خدای ناکرده بد انقلاب رابخواهند؟

وی ضمن حمایت از دولت تدبیر و امید از عالی ترین مقام اجرایی استان خواست به مطالبات اصلاح طلبان که همان مطالبات مردم است توجه کرده، اجرای برنامه های رییس جمهور را در بخش های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی واجتماعی، سرلوحه کار خویش قراردهد.

*مدارای منطقی و منطق مدارا تکیه گاه جوانان ودانشجویان اصلاح طلب است

در ادامه اشکان ذهابیان -فعال دانشجویی وعضو شورای مرکزی اصلاح طلبان بابل- به بیان مطالبات جوانان ودانشجویان پرداخت.

وی با توجه به توصیه و تاکید رهبران نظام در ایجاد شور و نشاط در محافل دانشجویی، مدارای منطقی و منطق مدارا را تکیه گاه همه جوانان و دانشجویان اصلاح طلب توصیف کرد و افزود: مسولان نباید ازجوانان و دانشجویان به واسطه نقدشان از وضعیت موجود گریزان باشند،چرا که شجاعت درطرح مسایل و نقد از خصوصیات و جوهره فعالیت جوان و دانشجوست.

ذهابیان در ادامه ضمن حمایت از عملکرد وزیر علوم، مذاکرات هسته ای و سیاست خارجی دولت تدبیر وامید را ستود.

*آیا مدیران به ارث رسیده از دولت گذشته می توانند برنامه های دولت تدبیر و امید را اجرایی کنند؟

داود لطیفی -فعال فرهنگی و روزنامه نگار و دیگرعضو شورای اصلاح طلبان بابل- در بیان مطالبات اهالی فرهنگ وهنرگفت: دکتر روحانی معتقد است فرهنگ زندگی مردم است، فرهنگ اساس است، اساسا فرهنگ هویت ما را می سازد، فرهنگ چیزی است که جامعه را نشاط می دهد، حتی سرمایه های اجتماعی ما هم بدون فرهنگ امکان ناپذیر است.

وی ادامه داد: آیا مدیران به ارث رسیده از دولت گذشته می توانند اهداف و برنامه های دولت تدبیر و امید را در بخش فرهنگ اجرایی کنند؟

لطیفی در ادامه به نمونه هایی از سوءمدیریتهایی که باعث رکود در فعالیت های فرهنگی استان شده اشاره کرد و گفت: وزیرمحترم فرهنگ وارشاد از قهر هنرمندان با وزارتخانه ارشاد در دولت گذشته گفت آیا درمازندران این قهر به آشتی تبدیل شده است؟ چرا جشنوارهایی مانند فیلم وارش، شعر علوی، مجسمه های شنی، موسیقی محلی، تعزیه و... به چنین سرنوشتی دچار شده اند؟

این فعال فرهنگی پرسید: چرا درحالی که استانهای همجوار ما میزبان چشنواره ها وهمایشهای فرهنگی ملی وبین المللی می شوند، دلمان را به امور روزمره خوش کرده ایم؟ ایا جایگاه هنر و هنرمندان مازندران این است؟

لطیفی سخنان خود را با این سروده ملک الشعرای بهار به پایان برد:

این دود سیه فام که از بام وطن خواست، از ماست که برماست/ وین شعله سوزان که بر آمد زچپ و راست، از ماست که برماست

جان گر به لب مارسد، ازغیر ننالیم ،با کس نسگالیم/ از خویش بنالیم که جان سخن اینجاست، ازماست که برماست

ما کهنه چناریم که از باد ننالیم، برخاک ببالیم / لیکن چه کنیم آتش ما درشکم ماست، ازماست که برماست

* خطر پوپولیسم جدی است

چهارمین سخنران همایش اصلاح طلبان بابل علی اکبر سروش -از فعالان سیاسی استان- بود.

وی ضمن طرح یک سوال تاریخی در مورد ایران گفت : ماباید راهی پیدا کنیم که زمین نخوریم و برنخیزیم.

سروش آنگاه به اهمیت انتخابات نزد اصلاح طلبان اشاره کرد و در این مورد گفت: فقط از طریق انتخابات است که می توانیم حرفمان را به کرسی بنشانیم ،در انتخابات است که به همه خیر می رسد. اگر دکتر روحانی انتخاب می شود خیرش نه تنها به اصلاح طلبان واعتدالیون بلکه به اصولگرایان هم می رسد.

مدرس تاریخ مراکز آموزش عالی آنگاه گریزی به اتفاقات اخیر در سوریه و به خصوص عراق زد وظهور گروهی همچون داعش را مورد اشاره قرار داد و افزود:اگر برخی افراد در داخل می خواهند از اشعری گری کپی برداری نمایند، ره به جایی نمی برند چراکه این مدل در ایران جواب نمی دهد.

سروش سپس با تجلیل از امام خمینی، بزرگترین هنر آن عزیز را علاوه برکارهای بزرگ دیگرش ایجاد سد آهنین درمقابل دیدگاههای سلفی گری شیعی توصیف کرد و گفت:تا زمانی که آن عزیز در بین ما حضور داشتند همه آن نغمه های سلفی گری شیعی مجال بروز نداشت.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اتفاقی که در انتخاب 84 شروع و در انتخاب 88 تمدید شد، تصریح کرد: پوپولیسم برآمده با سلفی گری شیعی پیوند خورد وهمه مظاهر روشن کشورمان را به خطر انداخت. بنا براین نباید دولتمردان دولت دکتر روحانی غفلت کنند.

سروش با بیان این که هرچند بنیاد گرایی در ایران جواب نمی دهد اما خطر پوپولیسم جدی است، افزود: ماهنوز اول راه هستیم.

* مدیران باید به به برنامه های رییس جمهور معتقد باشند

ربیع فلاح -استاندار مازندران- به عنوان آخرین سخنران مراسم پشت تریبون قرار گرفت.

نماینده دولت تدبیر وامید با ابرازخرسندی از برگزاری چنین نشست هایی گفت: ماهنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب خیلی راه داریم. درحقیقت در اول راهیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم بدانیم که در کجای کار قرار داریم باید هشت سال گذشته را تحلیل کنیم ،هشت سالی که دستاورد شانزده سال گذشته رابرباد داد.

فلاح با بیان این که علی رغم همه نابسامانی ها، استان ما نسبت به استانهای دیگر وضعیت خوبی دارد، تاکید کرد: متاسفانه دستگاههای ما کند هستند و باید تغییرات اساسی به وجود بیاوریم و قبول داریم که در مواردی موفق نبودیم .

استاندار مازندران آنگاه به مطالبی که از سوی سخنرانان بیان شد اشاره کرد و افزود: همه مسایل را قبول دارم، فرهنگ خیلی مهم است کارهای فرهنگی خوبی در دوره آقای خاتمی انجام گرفت که باید احیا شود.

فلاح گفت: شعارمن برای ساختن مازندران استفاده از تمامی ظرفیت های استان است.

استاندار مازندران درادامه به ظرفیتهای اقتصادی مازندران اشاره کرد و با تاکید براینکه دربرخی از زیرساختها زیرصفر قرار داریم تبدیل استان به مرکز تبادل نفت را به عنوان یک حرکت زیرساختی توصیف نمود که درپویایی اقتصاد مازندران نقش به سزایی خواهد داشت.

وی در پایان به تغیییرات 70 درصدی فرمانداران و بخشداران اشاره کرد وافزود: مدیران باید به به برنامه های رییس جمهور معتقد باشند، اگر مدیری نتواند این برنامه هارا اجرایی کند بررسی می کنیم


  • يکشنبه 5 مرداد 1393-19:0

    بسیار گزارش خوبی بود؛ اصلاح طلبان بابلی در کمال استغناء و بی نیازی تحلیل خودشون رو از شرایط اجتماعی ارائه دادند و مطالبات اجتماعی و اقتصادی تفکر اصلاح طلب رو به دولت گوش زد کردند.
    ولی متاسفانه سایت های تندرو و افراطی مازندران گزارشی کاملاً وارونه و دروغ از مراسم ارائه دادند. واقعاً توی این ماه رمضان چگونه بعضی ها خودشون رو مومن می نامند و اینگونه بهتان می زنند.

    • میثم قلی پورپاسخ به این دیدگاه 10 2
      يکشنبه 5 مرداد 1393-0:18

      با تشکر از سایت مازند نومه وتشکر از اصلاح طلبان بابل به خاطر برگزاری این مراسم

      • شنبه 4 مرداد 1393-23:2

        اخر ما نفهمیدیم این اصلاح طلبان بجز دنبال پست ومقام دنبال چیز دیگری هم هستند.نمونه اش همین جلسه بابل با استاندار

        • یک اصلاح طلبپاسخ به این دیدگاه 3 2
          شنبه 4 مرداد 1393-22:21

          اتفاق خوبی است .اما یک پرسش افراد ی که در اینگونه نشستهای اصلاح طلبان دربابل مانندانتخابات شورای مرکزی واین گردهمایی شرکت کردند چگونه انتخاب میشوند.به نظر می رسدبرخی ازدوستان همیشه جا می مانند وهرکس آشنای خود را سهمیه ای دعوت می کند .


          ©2013 APG.ir