تعداد بازدید: 3793

توصیه به دیگران 1

شنبه 18 مرداد 1393-10:54

سیدرمضان شجاعی:

شایعات حضورم را در صداوسیما تکذیب می کنم

در گفت و گو با نماینده ساری و میاندورود مطرح شد: عملكرد آقاي جنتی در مجموع قابل قبول است و نمره خوبي مي گيرد/متولي فرهنگ تنها وزارت فرهنگ و ارشاد نيست.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، سردبیر+محمداسماعیل بخشی سورکی: در بازدید سيد رمضان شجاعي كياسري -نماینده ساری و میاندورود در مجلس- از غرفه مازندنومه در نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های مجازی با او گفت و گو کردیم.

*به نظر شما معرفی دو عضو تندروی جبهه پایداری -رسایی و نبویان-به عنوان نماینده ای مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات حاوی پیام سیاسی نیست؟  به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی پاسخ دهید.

- طبق ماده 18 آيين نامه مجلس، انتخاب اعضاي ناظر بايد از طريق كميسيون باشد و هر تعداد كه بخواهند بايد دو برابرش معرفي شود، مثلا براي دو نفر اعضاي ناظر بر صدا و سيما بايد چهار نفر معرفي شوند. راه قانوني ديگري هم ندارد. قانون مي گويد كه بايد حداقل دو برابر انتخاب شود. این بار اما کمیسیون همان دو نفر را انتخاب کرد و حق انتخاب دیگری ارائه نداد.

*با توجه به حضورتان در کمیسیون فرهنگی مجلس، بفرمایید عملکرد وزیر ارشاد در این مدت چگونه بود؟

-عملكرد آقاي جنتی در مجموع قابل قبول است و نمره خوبي مي گيرد. در بعضي از بخش ها خوب عمل كرده اما در بعضي از بخش هاي ديگر هم ضعيف بوده است.

تنوع در شنيدن صداهاي مخالف، نقدپذيري در روزنامه ها، حمايت هاي لازم از مطبوعات از جاهايي است كه خوب عمل شده اما در توزيع اعتبارات دولتي ضعيف عمل شده، چرا كه بسياري از روزنامه ها و مطبوعات بخش خصوصي به دليل اينكه حمايت ازشون صورت نگرفته دچار آسيب شدند.

اگر از اين نشريات حمايت نشود، قلم فروشي مي كنند. قلم هايي كه بايد در اختيار اطلاع رساني باشد، ممكن است در اثر اين مشكلات در اختيار كارفرماي بيگانه قرار گيرد.

رسانه ها بايد نقش هدايتي ايفا كنند اگر چه اين نقش گاهي مي تواند طوفاني باشد و گاهي هم آرامش بخش اما رسانه در واقع هم مي تواند طوفان و هم مي تواند آرامش ايجاد كند. رسانه از هر دوي اين دو مي تواند به عنوان ابزار استفاده كند. هر چيزي كه به اعتماد عمومي در مراجعه به رسانه خدشه وارد كند از مسئوليت رسانه اي فاصله دارد.

*چرا بازندگان انتخابت 24 خرداد و مخالفان و منتقدان دولت، وقتی بحث فرهنگ و مشکلات فرهنگی می شود، فوری انگشت اتهام را سمت وزارت ارشاد می برند؟ مگر تنها متولی فرهنگی مملکت، وزارت ارشاد است؟ و مگر تا حالا و در 8 سال گذشته ما ضعف های فرهنگی نداشتیم؟ این ها کجا بودند؟

- متولي فرهنگ تنها وزارت فرهنگ و ارشاد نيست، اما وقتي مشكلات فرهنگي بيان مي شود انگشت اشاره به سمت اين نهاد مي رود. بايد چالش هاي فرهنگي و متوليان آن را پيدا كنيم. در بحث مسايل و موضوعات فرهنگي حجاب، مقولاتي وجود دارد كه بخشي از آن به ارشاد و بسياري از آن هم به دستگاه هاي ديگر باز مي گردد.

صدور مجوز كتاب، توليد فيلم سينمايي و موضوعاتي از اين دست، یا مثلا مبحث سينما متوجه ارشاد و سازمان سينمايي است اما همه مشكلات در تسلط وزارت فرهنگ و ارشاد نيست. فرهنگ را در قالب ارشاد معرفي كرديم و اين موضوعات صرفا سياسي نيست.

*دولت یک ساله شده، آیا الان می توان عملکرد دولت یازدهم را نقد کرد؟

شجاعي:دولت وقتي يك سال از عمرش گذشته است بايد كارنامه ارائه كند و ديگر نمي تواند همه مسايل را بر سر دولت قبلي بشكند. در واقع اينكار كار درستي نيست و قابل قبول هم نيست. يكسال فرصت قابل قبولي براي نمره دادن است.

دولت نسبت به هزينه تملك دارايي ها هنوز اقدامي نكرده است. شما ببينيد چند پروژه ملي در استان فعال است؟نقدينگي دولت در همه عرصه هاي پايين است.

*شهروندان می گویند حضور شما در منطقه کم رنگ شده و به احتمال قصد نامزدی در انتخابات آینده مجلس را ندارید. قبول دارید یا نه؟

- در هفته چند روز در حوزه انتخابيه حضور دارم و ديدارهاي حوزه انتخابيه ما هم فعال است، البته ممكن است دفتر ما در اطلاع رساني كمتر كار كرده باشد. البته بنده در بازديد از نمايشگاه هم متوجه شدم كه بسياري از مصاحبه هاي ما قديمي است. در سطح ملي مصاحبه زياد كرده ام اما شايد نيازمند هستيم كه بيشتر با رسانه هاي استان در تعامل باشيم.

در خصوص انتخابات هم هنوز تصميمي براي حضور يا عدم حضور نگرفتم.

*چندی پیش شایعه شده بود که شما نامزد احراز پست ریاست صداوسیما هستید.تایید یا تکذیب؟

در خصوص انتخاب رياست سازمان صدا و سيما هنوز چيزي مشخص نيست و اين از اختيارات رهبري است. شایعات مربوط به خودم را هم تکذیب می کنم. اصلا چنين چيزي نبوده است و ما چنين ادعايي نداريم. آن خبر را هم تكذيب مي كنيم.


  • علی رستمیپاسخ به این دیدگاه 0 1
    دوشنبه 20 مرداد 1393-2:35

    الحمدلله جناب آقای شجاعی بالاخره متوجه شدند که جایگاه شان ریاست سازمان نیست ! ...

    • يکشنبه 19 مرداد 1393-13:16

      چه نماینده ......... ،خودت از طرف دفترت برای ما خبرفرستادی که من کاندیدای
      صداوسیما شدم ،برنامه هایم رادادم...

      • يکشنبه 19 مرداد 1393-7:17

        وجدانا راجع به كارنامه يكساله دولت دراستان شاهد فعاليت چشمگيري نبوديم يكسال گذشت هنوز دراستان ما دنبال يارگيري هستند چه پروژه شاخصي دراستان كليدخورد يا درتكميل پروژه هاي نيمه كاره چند سال ديگر بايد صبركنيم
        تكليف آزاد راه تهران شمال چه شد؟؟


        ©2013 APG.ir