تعداد بازدید: 4027

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 21 مرداد 1393-11:16

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران:

هيچ دستگاهي به اندازه ما عزل و نصب نداشت

سیدعلی قاسمی: نيروهايي را منصوب مي كنيم كه به كارهاي حرفه اي خود در حوزه آموزش و پرورش اشراف داشته باشند/انتخاب هاي ما بر اساس شاخص هاست.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، سردبیر: در نمایشگاه هفته گذشته مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های مجازی چند دقیقه ای میزبان مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بودیم. سیدعلی قاسمي به پرسش های ما پاسخ داد. بخوانید.

*مازندنومه:آقاي قاسمي با توجه به سخنان روز معارفه جنابعالي، مبني بر به كار گيري نيروهاي خوش فكر اصلاح طلب در آموزش و پرورش، نیز اظهارات روبه جلوی معاون وزیر آموزش و پرورش در مراسم معارفه شما، تصور می شود اين امر تاكنون محقق نشده است. در خصوص عزل و نصب ها توضيح دهيد.

قاسمي: واقعيت اين است كه بايد با توجه به رويكرد دولت عمل كنيم و ما هم به دنبال تحقق برنامه ها هستيم كه با كمترين آسيب انجام شود، چرا كه اصل موضوع بايد حفظ شود. دولت به دنبال تعامل و تعادل است و ما هم بايد با كار دقيقي اينكار را انجام دهيم. البته هيچ دستگاهي به اندازه ما عزل و نصب نداشته است. ما تاكنون از هفت معاون ،شش معاون را منصوب كرده ايم و 13 مدير شهرستان را نيز با كمترين چالش عوض كرده ايم. رويكرد دولت تدبير و اميد اين گونه است كه ما بر اساس آن انتصابات خود را با قدرت و توانمندي انجام مي دهيم اما اين به اين مفهوم نيست كه اشكالي در كار ما وجود ندارد اما بايد تلاش شود تا كار با حداقل هزينه و آسيب انجام شود.

*مازندنومه:اگر حصول حداقل هزینه به معناي عقب نشيني نباشد ايرادي ندارد.

قاسمي : ما به دنبال تحقق برنامه هاي خود هستيم . شاخص هايي هم داريم كه بر اساس آن تصميم مي گيريم و اقدام مي كنيم.ممكن است از همه جناح ها و جريان ها گزينه بگيريم اما در نهايت گزينه ها بر اساس شاخص هايي كه تعريف كرده ايم انتخاب مي شوند.

*مازندنومه: يعني اين گونه نيست كه مثلا فلان نماينده چند گزينه معرفي كند و شما از بين اين ها مجبور باشيد يكي را انتخاب كنيد؟

قاسمي: نه انتخاب هاي ما بر اساس شاخص ها است. ما به دنبال به چالش كشيدن آموزش و پرورش با ورود نيروها و جريان هاي سياسي نيستيم. البته ممكن است ديگران اين گونه فكر كنند اما ما نيروهايي را منصوب مي كنيم كه به كارهاي حرفه اي خود در حوزه آموزش و پرورش اشراف داشته باشند.

*راجع به انتصاب معنادار رییس آموزش و پرورش یکی از شهرهای غرب استان، حرف هایی شنیده می شود با نماینده منطقه هم صحبت کردیم، تایید کرده. انتصاب فردی که شائبه دارد آن هم با اعمال نظر نماینده مجلس، گمان کنیم از تدبیر به دور است.

قاسمی: پرونده ای در این زمینه وجود داشته و فعلا موضوع در دست بررسی است.

 




  • پنجشنبه 23 مرداد 1393-15:0

    مدیرآموزشو پرورش نکا را کی معارفه میکنید
    نکا منتظر تغییر است
    ...

    • چهارشنبه 22 مرداد 1393-7:48

      باسلام اقای قاسمی انسان شریفی است اما متاسفانه تحت تاثیر مشاورانی قرار میگیرد که در اموزش و پرورش جایگاهی ندارند سه نفر از این اقایان ... معرفی میکنند در صورتیکه این اقایان در ستاد قالیباف بودند والان اصلاح طلبان واقعی را نشانه گرفتند خواهش میکنم اینها رو از خودتان دور کنید

      • سه شنبه 21 مرداد 1393-18:44

        اقای قاسمی با انتصاب نیروهای بازنشسته که بعضا چند سال از اموزش دور بودند اموزش استان را دچار چالش خواهد کرد با انتصاب مدیر ناحیه...بدون هیچ سابقه مدیریتی فقط از زمان انتصاب مشغول عزل و نصب تا نیروی خدمات مدرسه میباشد با توجه به باز گشایی مدارس در یک ماه اینده هیچ طرح و برنامه ای متصور نیست

        • دوست املی ستادی سابق دکترروحانی در املپاسخ به این دیدگاه 2 0
          سه شنبه 21 مرداد 1393-15:53

          سلام قاسمی برای امل هنوز کاری نکردی مردازاداندیش ترس از کی داری حداقل شما را ازسمت بردارن ملت بیدارتر می شوند نکران نباش چند جلسه دوستان ستاد سابق دراداره کل اموزش یرورش استان ساری داشتیم قبل عید قولش رادادی حالا که بج شش است. نترس شجاع باش ح ج امل

          • سه شنبه 21 مرداد 1393-13:45

            قاسمی از طرف نماینده شرق استان به شدت تحت فشار است و نمی تواند روسای آموزش و پرورش شهرهای شرق استان را تغییر دهد.
            بنده خدا تحت فشار است. نباید به او سخت گرفت. نماینده های اصولگرا به او فشار میاورند

            • سه شنبه 21 مرداد 1393-12:46

              فياضي انقدر به جاي اتوبوسي قطاري استخدام كرده كه جايي براي ديگران نگذاشت!

              • سه شنبه 21 مرداد 1393-12:30

                ما به دنبال به چالش كشيدن آموزش و پرورش با ورود نيروها و جريان هاي سياسي نيستيم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                • سه شنبه 21 مرداد 1393-12:37

                  منظور ورود نیروهای سیاسی نیست، خروج نیروهای اتوبوسی و احمدی نژادیست. این ورود ، آن خروج را می طلبد

                  • همکار فرهنگی از ساریپاسخ به این دیدگاه 2 0
                    سه شنبه 21 مرداد 1393-13:58

                    برای مراکز تیز هوشان جرا کاری نکردید نغبه ترین دانش اموزان و همکار دراین ماکز هستند


                ©2013 APG.ir