تعداد بازدید: 3706

توصیه به دیگران 3

جمعه 24 مرداد 1393-12:3

باید قدردان دولت تدبیر و امید بود

گزارش+عکس از همايش حاميان دولت تدبير و اميد در قائمشهر


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، گزارش: محمد اسماعیل بخشی سورکی - عکس: عباس ناساری: عصر پنج شنبه جشن يك سالگي سايت مازني نيوز که از سايت هاي حامي دولت در مازندران است، با عنوان همايش حاميان دولت تدبير و اميد در سالن همايش شهرداري قائمشهر برگزار شد.

در اين مراسم مهدي محمدي –فرماندار قائمشهر- با بيان اينكه دولت در پي جلب اعتماد عمومي است، افزود: مشكلات بسياري در اين راستا وجود دارد، اما دولت براي انجام اين كار، مصمم است.

وي به درآمد سرشار دولت گذشته از محل فروش نفت اشاره كرد و گفت: دولت قبلی با فروش نفت، درآمد خوبي كسب كرد اما در پايان مقروض ترين دولت ها شد.

نماينده دولت تدبير و اميد در قائم شهر به بي تدبيري هاي دولت گذشته اشاره كرد و اظهار داشت: دولت تدبير و اميد مانند دولت قبل نيست كه در يك سفر استاني 250 مصوبه بر جاي بگذارد و نتيجه اي هم در پي نداشته باشد.

وي تلاش دولت در راستاي مهار نرخ رشد تورم را شايسته تقدير دانست و افزود: دلواپسان زماني كه چرخ اداره امور دولت نمي چرخيد و متوقف بود كجا بودند؟

فرماندار قائمشهر به خزان عزل و نصب مديران اصلاح طلب در دوران دولت نهم و دهم اشاره كرد و گفت: اما اكنون بالاي 65 درصد مديران استان همان مديران دوره قبل هستند.

وي با بيان اينكه دولت حرفش اين است كه هر كس بناي خدمت دارد و مي تواند با ساز و كار دولت تدبير و اميد همسو باشد، در مسئوليت بماند، افزود:نبايد به دليل اين همه كار خوب دولت، دلواپس بود.

محمدي از توفيقات هسته اي و ديپلماسي بين المللي دولت تدبير و اميد به عنوان يكي از شاخصه هاي دولت يازدهم ياد كرد و گفت: به خاطر همه اين اتفاقات خوب و مبارك بايد قدردان دولت بود.

وي به عدم تعامل دولت قبل با كشورهاي جهان اشاره كرد و گفت: به سراغ كشورهاي فقير به لحاظ درآمدي رفتند، در حالي كه كشورهاي صاحب قدرت و ثروت كه با كشور ما به لحاظ منابع در آمدي برابري مي كردند نتوانستند تعاملي برقرار كنند.

فرماندار قائمشهر با بيان اينكه منتقدان و مخالفان بايد به ديده انصاف به عملكرد دولت بنگرند، افزود:اميدواريم تا با تلاش دولت و مسئولان شاهد تحقق وعده هاي انتخاباتي رئدس جمهور باشيم.

* چه كسي بايد پاسخ دهد؟

حجت الاسلام عسكري فقيه -نماينده سابق مردم قائمشهر در مجلس شوراي اسلامي و از فعالان اصلاح طلب استان مازندران- در اين مراسم با تشريح جايگاه شرق و غرب در انديشه هاي سياسي جهان و اسلام اظهار داشت: بنده از سن 13 سالگي وارد حوزه فعاليت هاي سياسي شدم و در همان دوران دنيا به دو بلوك شرق و غرب تقسيم شده بود.

وي پيمان هاي نظامي و اقتصادي را بر مبناي اين دو قدرت جهاني دانست و گفت: در آن زمان ياركشي و جبهه بندي هاي ايجاد شده در اين دو ميدان بر مبناي ميزان توان رويارويي با يكديگر بود.

حجت الاسلام فقيه با اشاره به سال هاي شكنجه و زندان خود در ايام حكومت پهلوي، ابراز داشت: ما در آن زندان با كمونيست ها هم بند بوديم اما به دليل اينكه دشمن مشترك مان را ساواك مي دانستيم، كمتر وارد مباحث ائدولوژيك مي شديم.

وي با بيان اينكه در آن روز اگر كسي وابسته به امريكا نبود، روسي خطاب مي گرفت، افزود: حتي رهبراني مانند جمال عبدالناصر كه بناي عدم تعهد گذاشته بودند هم، از اين امر مصون نماندند كه البته شگردهايي نيز به كار برده مي شد.

اين فعال اصلاح طلب گفت: به نظر مي رسد هنوز هم شگردهاي مربوط به آن روز در خصوص ترفندهاي عدم وابستگي امروز مورد استفاده خواهد بود.

وي به تلاش امريكا و غرب در راستاي از بين بردن كارآمدي دولت هاي ديگر اشاره كرد و اظهار داشت: 50 درصد توليد ناخالص اتحاد جماهير شوروي به بودجه نظامي اختصاص يافته بود يعني كشاورزي، صنعت، بهداشت و بخش هاي ديگر تعطيل بود.

حجت الاسلام فقيه نتيجه اين وضعيت را فروپاشي اتحاد جماهير شوري عنوان كرد و گفت: اگر قراراست به عنوان قدرت مستقل و بدون برچسب در دنبا عرض اندام كنيم ، بايد به دقت مراقب شگردهاي غرب باشيم كه متاسفانه در هشت سال گذشته از اين امر غفلت شد.

وي با طرح اين سوال كه سرانجام اين حركت ها نتيجه اش به كجا انجاميد افزود:فقط در عرض سه سال ما در پرو‍ژه پارس جنوبي 40 ميليارد دلار از قطر عقب مانديم كه اين مبلغي در حدود 120 هزار ميليارد تومان است.

اين فعال اصلاح طلب گفت: مخالفت با يكي از شخصيت هاي نظام كه به تازگي از زندان آزاد شده است، در دوران مسئولت خود بنده نيز وجود داشت و متهم به بسياري از مصاديق شدند كه اگر تمام زندگي آنها را مرور كنيد، اندكي منفعت اقتصادي در آن وجود ندارد اما با اين بهانه ها ، جنگلي از آهن آلات در پارس جنوبي بر جاي ماند.

وي با قياس اين رقم با ميزان اعتبار بودجه مملكت در سال هاي قبل ابرازداشت: ما 120 هزار ميليارد تومان ضرر كرديم و حال چه كسي بايد پاسخ دهد؟ آدم اين حرف ها را بايد به چه كسي بگويد؟ چرا نمي آيند پاسخ دهند؟ نبايد به سادگي از همه اينها گذشت.

حجت الاسلام فقيه ادامه داد: اين همه امكان و فرصت نابود شد، ما مجبور شديم تا هر كالايي را از هر كجاي جهان كه مي خواستيم تهيه كنيم ، 20 يا 30 درصد گران تر بخريم.

وي با بيان اينكه بايد دلواپس خون هايي باشيم كه به ناحق ريخته شد، افزود: آن نظامي كه يك مجتهد جامع الشرايط حاصل تمام عمرش را براي آن گذاشت، امروز چه تصوراتي نسل امروز از آن دارند و چه حرف هايي مي زنند؟ اين ها دلواپسي ندارد؟ جاي دلواپسي براي خيلي جاهای دیگر است.

حجت الاسلام فقيه گفت: ما حرف نمي زنيم چون نگرانيم كه اين موضوع به ضرر مردم باشد اما اميدواريم كه دولت پركار، كيفي كار و فعال جناب روحاني كه تاكنون مثبت عمل كرده، همچنان در ادامه راه نيز منشا خير باشند.

لازم به ذكر است در اين مراسم آيت الله معلمي امام جمعه شهرستان قائمشهر، وهابي فرماندار سوادكوه، منصوريان فرماندار سوادكوه شمالي، قادري فرماندار مياندورود- احمدي فولادي فعال اصلاح طلب، مدينه و آقاميري از اعضاي شوراي اسلامي شهر ساري، آجداني مديركل آموزش و پژوهش استانداري، حسيني شهردار قائمشهر و بعضي از مديران و خبرنگاران سايت هاي استاني نيز حضور داشتند.

همچنين علیرضا يونسي –معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري- از ديگر سخنرانان اين مراسم بود كه به دليل تداخل اين برنامه با جلسه ديگر در اين مراسم حضور نيافت.


  • شنبه 25 مرداد 1393-21:40

    ما پسته خورانیم . شما غصه خورانید !!!!

    ما پسته خورانیم، شما غصه خورانید/ در شهر گرانی شده؟ اصلاً به جهنم!
    بی سواد ،لبو فروش؛‌گرمنتقدی باش،ولیکن به جهنم
    اشک تو چکیده‌ست به دامن؟ به جهنم!
    دلواپس فردای وطن گشت برادر؟
    زخم است به جان وی و بر تن؟ به جهنم!
    صلحی که نمودیم، نیارزد به پشیزی
    کوبیدن آب است به هاون؟ به جهنم!
    ما پسته خورانیم، شما غصه خورانید
    در شهر گرانی شده؟ اصلاً به جهنم!
    ماشین چو گران است، مکدر شده باشم
    ماندید چو در له‌شده آهن، به جهنم!
    ما جمله دل‌آرام، شدیداً همه شادیم
    بشنید کسی مطلب موهَن؟ به جهنم!
    اندر صف ناجور سبد له‎شده‎گانید
    کم آبی و کم نانی و کلاً به جهنم

    • دل واپس جهنمیپاسخ به این دیدگاه 4 2
      شنبه 25 مرداد 1393-21:21

      برای چی قدر دان این دولت باشیم مگه چی کار کرده تا الان از وعده 100 روز حل مشکل یک سال هم گذشته فقط این دولت میره سفر های استانی و پرو ژه های کلنگ زده شده دولت نهم و دهم را افتتاح میکنه نمونه افتتاح چند پرو ژه در سفر استانی به چهار محال بختیاری که شرو ع این پروزهای افتتاح شده در سال 87 بوده .جناب صادقی مرد باشید و این کانت را تایید بفرمایید.

      • شنبه 25 مرداد 1393-13:46

        حضور بانوان موجب دلگرمي ماست اميدوارم زنان با اين باور برسند كه امور سياسي جنسيت نميشناسد

        • شنبه 25 مرداد 1393-8:56

          به نظر مراسم جالبی بود .با تشکر از مازندنومه به خاطر پوشش خبری

          • مازنی نیوزپاسخ به این دیدگاه 2 0
            شنبه 25 مرداد 1393-8:15

            از دوستان خوبمان در سایت مازندنومه بابت پوشش این مراسم متشکریم...

            • شنبه 25 مرداد 1393-7:15

              زنده باد اصلاح طلبي.


              ©2013 APG.ir