تعداد بازدید: 2935

توصیه به دیگران 0

شنبه 1 شهريور 1393-13:35

نگفتيم وضعيت استان گل و بلبل است

فلاح: تغييرات نسبت به دولت قبل بسيار كمتر است

در نشست رسانه ای استاندار مازندران مطرح شد: هيچ تعارض و اختلافي با ائمه جمعه و جماعات نداريم/دو جريان اصولگرا و اصلاح طلب در مسندهاي مديريتي حضور  دارند/از همين الان به جشن روز مازندران فكر مي كنيم/ در بحث مربوط به کتاب خوانی غفلت کردیم/راضي كردن همه افراد كار بسيار دشواري است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: ربيع فلاح جلودار صبح امروز در نشست خبري خود با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: در آغاز به كارگيري مسئوليت در استان نشست ها و بحث و بررسي هاي فراواني با افراد و گروه هاي مختلف داشتيم.

وي با بيان اينكه ارائه گزارش كار از روند فعاليت هاي دولت در طول يك سال گذشته امري ضروري است، افزود:در طول اين مدت دوبار محضرمقام معظم رهبري و چند بار هم خدمت ريیس جمهور رسيديم و مسايل و مشكلات استان را بيان كرديم.

استاندار دولت تدبير و اميد در مازندران به تعدد نشست هاي خود با همه عناصر سياسي و قدرت در طول يكسال تصدي مسئوليت اشاره كرد و ابراز داشت: توانستيم وفاق و همدلي در راستاي توسعه استان ايجاد كنيم كه يكي از توفيقات بنده همين ايجاد هماهنگي و همدلي بين دستگاه هاي اجرايي بوده است.

وي با بيان اينكه هيچ تعارض و اختلافي با ائمه جمعه و جماعات نداريم، افزود: البته در استان هاي ديگر موضوع به اين شكل نيست و مشكلاتي در اين خصوص وجود دارد.

فلاح جلودار ابراز داشت: براي كار سياسي به استان نيامده ايم و تيمي هم كه در استان در حال خدمت هستند عاشقانه براي اهداف دولت تلاش مي كنند، چرا كه اغلب آنها در سالهاي آخر عمر مديريتي خود هستند و نيازي به كارهاي حاشيه اي ندارند.

وي يكي از مسايل اساسي را افزايش ضريب سهم بري بودجه اي استان در بودجه سال 93 دانست و گفت: براي اولين بار در طول تاريخ استان مازندران ضريب بودجه نسبت به جمعيت افزايش يافته است.

استاندار مازندران با بیان این که در ابتدا با مشكلاتي روبرو بوديم اما با كمك مردم توانستيم تغييراتي را انجام دهيم افزود: تغييراتي در سطوح سياسي مديريتي در استان انجام شد كه تمام اين كارها در راستاي استفاده از همه ظرفيت هاي مديران استان بوده است.

وي به حضور دو جريان اصولگرا و اصلاح طلب در مسندهاي مديريتي اشاره كرد و گفت: تمام توان خود را به كار گرفتيم تا از همه ظرفيت هاي استان در مديريت استفاده كنيم كه در هيچ دوره اي غير از دوره آيت الله هاشمي اين اتفاق نمي افتاد و در اغلب دوره ها جناح ها يك بعدي عمل مي كردند.

*طرح جامع سامان دهي سيلاب تهيه شد

مقام عالي دولت تدبير و اميد در مازندران به موفقيت مديران استان در موضوع سيل و برف سال گذشته غرب استان اشاره كرد و اظهار داشت: يكي از مشكلات ما عدم مديريت و برنامه ريزي براي مهار آبهاي سطحي بوده است كه اين امر موجب مي شود تا هر وقت باران ببارد شاهد وقوع سيلاب باشيم.

وي ادامه داد: بايد آمادگي كامل در امر آبخيزداري داشته باشيم و بتوانيم از نزولات آسماني به شكل شايسته اي استفاده كنيم.

این مسئول ادامه داد: طرح جامع سامان دهي سيلاب در استان تهيه و تدوين شده است و 157 ميليارد تومان نيز براي آن اعتبار پيش بيني شده است كه در طول سه يا چهار سال به استان پرداخت مي شود.

فلاح يكي از مهم ترين بحث هاي استان در خصوص ساخت زيرساخت هاي جاده اي عنوان كرد و گفت: با پيگيري هاي به عمل آمده مقرر شده است كه تعريض جاده سوادكوه تا پايان امسال و تعريض محر هراز نيز تا پايان سال آينده اجرا شود.

وي همچنين از حضور وزير راه و شهرسازي و فرماده قرارگاه خاتم الانبياء در هفته آينده در استان خبر داد و گفت: قرار است تا با حضور اين بزرگان كار به شكل جدي پيگيري شود.

استاندار مازندران به جذب اعتبار 700 ميلياردتوماني براي راه اندازي كارخانه ذغال سنگ هم اشاره كرد و ابراز داشت: اعتباري بالغ بر 83 ميليون يورو براي اين كارخانه در نظر گرفته شده است كه با راه اندازي مجدد در حدود 3500 تا 4000 شغل ايجاد خواهد شد.

*نساجی چی ها صبر کنند

وي از مشكلات كارخانه نساجي قائمشهر هم گفت و با توجه به اعتراض امروز كارگران نساجي در مقابل ساختمان استانداري اظهار داشت:اختلافات اوليه بين سرمايه گذار و مالك حل شده است و ابراز و وسايل در حال نصب در کارخانه است.

فلاح ادامه داد:مشكلاتي از سالهاي گذشته در نساجي وجود داشته است و ما در حال رفع اين مشكلات هستيم، براي مثال كارگراني از سالهاي قبل طلبكار بودند كه سنوات خود را پرداخت نكرده اند اما با اين وجود قرار شده است كه سرمايه گذار با فروش خضي از زميني كه در اختياز نساجي است به بانك ملي اين مشكل را مرتفع سازد كه اينكار نيازمند گذشت زمان است.

وي گفت:9 تا 12 ميليارد تومان تعهدات مربوط به كارگران است كه آن ها حق دارند چرا كه مطالبات آنها به موقع داده نشده است، اما بايد صبر كنند تا به حق خود برسند.

استاندار مازندران به تحول در بخش هايي از سند چشم انداز مازندران اشاره كرد و ابراز داشت: سعي كرديم زمينه هاي توليد درآمد اقتصادي با لحاظ تمام ظرفيت هاي بخش هاي مختلف انجام شود.

وي از برگزاري كنفرانس گردشگري سلامت در رامسر با حضور كشورهاي عضو اكو خبر داد و گفت: دريا هم به عنوان مهم ترين بحث توسعه اي در استان ما مغفول ماده است كه از سرمايه گذاران جهت سرمايه گذاري در طول 340 كيليومتر ساحل دريا دعوت شده است.

* استان نياز به نشاط و پرورش روح دارد

فلاح جلودار در بخش فرهنگي به برگزاري كنگره ده هزار شهيد استان، كنگره علامه شهر آشوب ساروي و كنگره ناصر كبير در استان اشاره كرد و اظهار داشت: جشنواره فيلم ويدويي ياس نيز براي اولين بار در استان برگزار خواهد شد.

وي با بيان اينكه به هر حال استان نياز به نشاط و پرورش روح دارد، افزود: يكي از كارها تدوين منشور همكاري دستگاه هاي اجرايي با سازمان هاي مردم نهاد بوده است كه با حضور 400 نهاد مردمي برگزار شد.

*سد گلورد امسال آبگيري مي شود

مقام عالي دولت تدبير و اميد در مازندران با بيان اينكه در بخش كشاورزي نز اولويت اول ما تامين آب و سامان دهي اراضي كشاورزي بوده است، گفت:سد گلورد امسال آبگيري مي شود و ساخت سد هراز نيز كه نزديك به 20 درصد آب استان را تامين و مي تواند آب چند شهرستان استان را تامين كند نيز در دستور كار قرار گرفته است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به استفاده از ظرفيت هاي نفت و گاز و پتروشيمي اشاره كرد و گفت: اميدواريم تا با حضور سرمايه گذاران در اين بخش آينده بسيار روشن و درخشاني را دنبال كنيم.

* مدیران از دولت دفاع نمی کنند

در بخش دوم اين نشست خبري مديركل روابط عمومي استانداري مازندران از همه خبرنگاران درخواست كرد كه سوالات خود را به برمكي-رييس هيات مديره خانه مطبوعات مازندران- بسپارند تا او با اولويت بندي سوال ها از خبرنگاران براي پرسيدن دعوت كند.

خبرنگار مازندنومه در اين نشست اظهار داشت: سوال من فرهنگي است، اما اجازه دهيد يك مورد را به عنوان پيشنهاد و تذكر سياسي مطرح كنم.

بخشی سورکی ادامه داد: به نظر مي رسد معاونان، مديران و فرمانداران جز تعداد معدودي، آن گونه كه شايسته است در سخنرانی ها و جلسات عمومی از دولت حمايت نمي كنند و اين به نظر مناسب نمي رسد.  البته فرياد و داد اين مديران و مسئولان را بايد امام جمعه اي بزند كه علي رغم اينكه دفاع ايشان دفاع از اعتقاداتش است، اما بالاخره بايد ملاطفت بيشتري با ايشان صورت پذيريد.

خبرنگار مازندنومه در ادامه با ارائه آمار و ارقامي از وضعيت سينماهاي استان اظهار داشت: ما در استان تنها هفت سينما با هشت سالن نمايش داريم كه 12 شهر و شهرستان ما از داشتن سينما محروم هستند. بسياري از شهرهاي غرب استان هم كه گردشگر پذير است از نعمت داشتن سينما يا محرومند يا از سينماهايي متروكه برخوردارند.

وي با اشاره به سرانه جمعيت استان و عدم تطابق امكانات با شاخص هاي استاني و كشوري افزود: با توجه به جمعیت 3 میلیون و 100 هزار نفری استان مازندران متوجه می‌شویم که در این استان به ازای هر 388 هزار نفر، یک سالن و به ازای هر 443 هزار نفر، یک سینما وجود دارد كه نشان از عقب ماندگي استان در اين زمينه دارد.

بخشي سوركي در ادامه به بحث كتاب و عدم توجه به سرانه مطالعه در استان اشاره كرد و گفت: سرانه فضای کتابخانه های عمومی 8 مترمربع به ازای هر یکصد نفر در کشور است كه این رقم برای در مازندران یک متر و 10 سانتی متر برای هر نفر است.

وي ادامه داد: باید بر اساس سند مطالعه مفید،در 14 سال آینده به ازای هر یکصدنفر 400جلدکتاب فراهم آید و این در حالي است که در حال حاضر برای هر 4 نفر یک جلد کتاب در کشور و هر یکصدنفر 28 جلدکتاب در استان محاسبه شده است.

خبرنگار مازندنومه همچنين به 14 آبان و روز ملي مازندران اشاره كرد و گفت: در سال هاي قبل تنها جشن هاي فرمايشي برگزار شده بود، اما امسال براي معرفي توانمندي هاي استان و استفاده از ظرفيت هاي استان مي توان كار موثر و مفيدي انجام داد.

* به جشن روز مازندران فکر می کنیم

ربيع فلاح جلودار در پاسخ به اين سوالات اظهار داشت: رسالت هر مدير و مامور دولتي دفاع از دولت است كه البته به شكل متعارف انجام مي شود.

وي با بيان اينكه براي كار تبليغاتي و سياسي به استان نيامده ايم، افزود:البته در جريان ماجرايي كه مطرح كرديد هستيم و از اين بزرگواران تشكر و سپاسگزاري مي كنيم.

استاندار مازندران در خصوص سالن هاي سينما هم به ديدار خود با معاون سينمايي سازمان سينمايي كشور اشاره كرد و گفت: آقاي ايوبي بسيار علاقه مند است كه براي استان كار كند و گفتند كه هر سالني كه امكانات اوليه نمايش فيلم را داشته باشد حاضريم كمك كنيم و امكانات در اختيارشان قرار دهيم تا تبديل به سالن هاي مناسب براي نمايش فيلم شود.

وي ادامه داد: امروز آقاي ايوبي براي افتتاح جشنواره فيلم ياس به استان خواهد آمد كه توافقنامه اي با حضور ايشان بسته خواهد شد و برنامه هاي خوبي در توافق نامه مطرح شده است كه اگر انجام شود تحول خوبي در اين زمينه صورت خواهد گرفت.

مقام عالي دولت تدبير و اميد در خصوص بحث مربوط به كتاب با اذعان به اينكه در اين امر غفلت كرديم و ضعيف برخورد شده است، افزود:بسياري از خيران حاضرند در بحث كتاب ورود پيدا كنند كه اين يكي از ضعف هاي ما است كه نتوانستيم اينكار را انجام دهيم و بنده فكر مي كنم سخن شما در اين مورد درست است و مي پذيريم كه بايد اينكار را پيگيري كنيم، چرا كه تاكنون اقدامات جدي انجام نشده است.

وي جشن روز مازندران را هم تذكر خوبي دانست و گفت: از همين الان به اين موضوع فكر مي كنيم و اميدواريم بتوانيم اين موضوع را در دستور كار قرار دهيم تا از ظرفيت و پتانسيل مازندراني ها و همه سرمايه گذاران كشور در راستاي توسعه مازندران استفاده كنيم.

* جهت تامين آب مشكلي وجود ندارد

استاندار مازندران در خصوص سوال خبرنگاري درباره كشت دوم و موانع پيش روي كشاورزان اظهار داشت: استان مازندران قطب كشاورزي كشور است و درتوليد بسياري از محصولات رتبه اول كشور را دارا هستيم و ضريب كشت هم به نسبت ساير استان ها برتر و بالاتر است.

وي ادامه داد: طبق برنامه بايد 40 درصد آبهار سطحي مهار تا مشكلات رفع مي شد اما عملا اين اتفاق نيفتاد كه البته با توجه به نوع كشت و نحوه آبياري اين محصولات از هدررفت آبهار هرز نگراني در خصوص كاهش حجم آبهاي زير زميني نداريم.

فلاح جلودار ميزان كشت دوم سال جاري را در حدود 200 هزار هكتار عنوان كرد و گفت: در حال حاضر جهت تامين آب مشكلي وجود ندارد.

*ساخت سد هراز در دستور کار قرار گرفت

علي نبيان –معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مازندران- نيز در اين نشست ابراز داشت: راه هاي مواصلاتي كه جناب استاندار فرمودند تنها بخشي از پروژه هاي عمراني در دست ساخت بوده است كه براي مثال ما پروژه آزادراه الموت-تنكابن-قزوين را در دستور كار داريم.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه طول اين پروزه 158 كيلومتر است كه 60 كيلومتر آن در مازندران و مابقي در استان قزوين است، كارهاي اجرايي آن به استانداري قزوين واگذار شده است كه جلسات متعددي در اين خصوص تشكيل شده و با بازشدن كرويدور شمال غرب حجم بسياري از ترافيك استان در بخش غرب استان كاسته خواهد شد.

نبيان به مهار 8 تا 8.5 درصدي آب در استان اشاره كرد و گفت: با پيگيري هاي استاندار، ساخت سد هراز در دستور كار قرار گرفته است كه پس از اتمام اين سد ميزان درصد مهار آبها به 28 درصد خواهد رسيد.

* قايل به حفظ كرامت انساني افراد هستيم

ربيع فلاح جلودار در پاسخ به سوال خبرنگار هفته نامه جويبار اظهار داشت: ما قايل به حفظ كرامت انساني افراد هستيم و قرار نيست كه هر نيرويي كه در ستاد دكتر روحاني حاضر نبوده است را قلع و قمع كنيم، بلكه نيروهاي داراي عقلانيت و تعهد و نيروهايي كه همسويي با رويكرد دولت داشته باشند در امور اجرايي حفظ خواهند شد اما در امور سياسي نيروهايي كه با جهت گيري دولت زاويه داشته باشند ضمن تكريم كرامت انساني ، توسط افراد ديگر جايگزين خواهند شد.

* اسناد بالادستي درست تدوين نشد

احساني-معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار مازندران-نيز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبني بر اينكه چرا مازندران عقب مانده است و اين سوالي بوده است كه استاندار از رسانه ها مطرح كرده است و ما مي خواهيم كه خود ايشان پاسخ دهند، افزود: نظريه هاي پايه اي توسعه در استان بر مبناي توسعه حول كشاورزي و فعاليت هاي صنعتي بوده است كه اين مهم يكي از ابزارها واسناد بالادستي براي توسعه استان محسوب مي شد.

وي با بيان اينكه نگاه در گذشته صرفا در بحث كشاورزي خلاصه مي شد اما ما سعي كرديم كه همه ظرفيت هاي توسعه استان را در نظر بگيريم، گفت: همين حالا دو مدير بخش هلدينگ سرمايه گذاري در بندراميرآباد، يك مدير سرمايه گذاري در بخش گردشگري و دو مدير ديگر برنامه ريزي و توسعه هم در حال بررسي موضوعات و بازديد از مناطق قابل سرمايه گذاري در استان هستند.

احساني نبود ساختار درست امر توسعه را يكي از مشكلات اين بخش دانست و گفت: اگر اسناد بالادستي درستي تدوين شده بود و ساز و كارها در بخش هاي مختلف در نظر گرفته مي شد اكنون مازندران از جايي كه هست بسيار پيش تر بود.

وي با تاكيد بر اينكه راهبردهاي اساسي توسعه استان توسط مجموعه مديران تدبير و اميد عوض شده است، افزود: توسعه بر مبناي توسعه اقتصادي دانش بنيان و چند بعدي در نظر گرفته شده است، در بحث گردشگري نگاه علمي و نوين و در بخش كشاورزي نيز از حالت سنتي به حالت تجاري مورد نظر است.

معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مازندران با بيان اينكه كشاورزي را بر موضوع زنجيره ارزش در دستور كار قرار داده ايم، گفت: ما در بخش كشاورزي فرابورس نداريم كه بتوان ايجاد تحول كرد و يا در بخش اطلاعات و فن آوري با توجه به امكانات و زير ساخت ها و استعدادهاي فراوان در اين بخش مي توانيم تبديل به قطب شويم.

وي اظهار داشت: در هيچ كدام از اين موضوعات ما داراي سند بالادستي و قابل ارائه نبوديم به همين دليل در بحث برنامه ريزي و جذب اعتبارات دچار مشكل بوده ايم و در بسياري از موارد عقب مانده ايم.

احساني گفت: براي مثال در موضوع زباله چون نه زير ساختي وجود داشت و نه سندي كه بتوان به آن استناد كرد، نتوانستيم تاكنون مشكل زباله استان را حل كنيم يا براي مثال در خصوص ايجاد كمپ هاي ورزشي با موضوعيت اقتصادي و درآمدزايي و نگاه اقتصادي به ورزش علي رغم داشتن طبيعت بكر و بسيار مساعد تاكنون برنامه اي نداشتيم.

وي در خصوص بندراميرآباد هم گفت: اين ظرفيت و پتانسيل فوق العاده در استان وجود دارد اما متاسفانه از اين امكان تاكنون استفاده اي نشده است، چرا كه هنوز اين بندر به كشورهاي منطقه شناسانده نشده است.

احساني با بيان اينكه تمامي اين برنامه ها نيازمند ريسك پذيري بالا است، افزود: تمام مجموعه مديريت خود را از مديران ريسك پذير انتخاب كرده ام و از تيم مديريتي نيز برنامه جديد و اقدامات اجرايي خواسته ايم .

وي ادامه داد:ار بعضي دستگاه ها برنامه بيست ساله و از بعضي ديگر دستگاه ها نيز مانند گردشگري و علوم پزشكي برنامه 50 ساله درخواست كرده ايم تا با توجه به عقب ماندگي هاي اين دو بخش بتوانيم بخشي از عقب ماندگي را با ايجاد برنامه درست به نتيجه ايده آل برسانيم.

* زباله، در حال بررسی و پیگیری

علي نبيان در خصوص بحث زباله استان نيز ابراز داشت: براي سه شهرستان نكا، بهشهر و گلوگاه يك مركز كمپوست در نظر گرفتيم كه دستگاه هاي مورد نياز در گمرك وجود دارد و در مرحله ترخيص كالا است كه اميدواريم به زودي كارهاي مربوط به آن انجام شود.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مازندران ابراز داشت: در خصوص ساري و نوشهر هم قرار شد پايگاه زباله سوز ايجاد شود كه مقدمات آن در حال پيگيري وانجام است كه البته بايد توجه داشت هر مركزي كه براي اين امر اختصاص مي يابد بايد به لحاظ مسايل زيست محيطي مشكلاتش حل شده باشد كه طي جلسات متعدد ملي اين موضوع در حال پيگيري است.

وي در خصوص بحث مشكلات شيرابه هاي زباله در ساري هم اظهار داشت: شهرداري ساري قراردادي با دانشگاه نوشيرواني بابل منعقد كرده است كه با تاييد سازمان محيط زيست كشور اين موضوع نيز به لحاظ علمي در حال بررسي است.

نبيان با بيان اينكه در خصوص نور، محمودآباد و آمل هم مكاني را براي دپوی زباله در نظر گرفته شده است، افزود: اگر اين مكان مورد تاييد محيط زيست باشد، موجب برون رفت از مشكلات خواهد شد.

وي ادامه داد: در تنكابن نيز طي مصوبه سفر رهبري براي حل مشكل زباله ، تامين اعتبار شد كه گام هاي بلندي هم برداشته شده است اما بايد بپذيريم كه در غرب استان يك طرف دريا و يك طرف جنگل است و مكاني را هم بايد براي دفن زباله اختصاص دهيم پس بايد با دقت و با تاييد سازمان محيط زيست اقدام كرد كه اميدواريم با پيگيري هاي انجام شده بتوانيم مشكلات را حل كنيم.

*نگفتيم وضعيت استان گل و بلبل است

ربيع فلاح در پاسخ به سوالي در خصوص مشكلات بخش سلامت اظهار داشت: در استان نسبت به اجراي سياست هاي بخش سلامت بسيار خوب غمل شده است و هم اكنون از مردم كمتر از 7.5 درصد بابت هزينه هاي پزشكي دريافت مي شود.

وي در پاسخ به خبرنگار ديگري كه گفته بود نمايش دادن وضعيت گل و بلبلي در استان خيانت در حق استان است، افزود:خب ما هم نگفتيم كه وضعيت استان گل و بلبل است و بايد تلاش كنيم تا تبديل به گل و بلبل شود.

استاندار مازندران ادامه داد: وضعيت و مشكلاتي وجود دارد كه نمي توان آن را كتمان كرد، البته ما تلاش مي كنيم تا وضعيت موجود را اصلاح كنيم.

مقام عالي دولت تدبير و اميد در پاسخ به سوال کلثوم فلاحي-خبرنگار خبرگزاري فارس- مبني بر فاصله بين حرف و عمل در خصوص اقتصاد گردشگري و عدم موافقت حاميان دولت با سربازان افراد خاص براي ماندن در پست هاي اجرايي و كارشكني در مسير دولت و همچنين در رابطه با تاخير سفر رياست جمهوري به مازندران اظهار داشت: بنده و تيم مديريتي بنده در طول عمر مديريتي خود از افراط و تفريط برحذر بوديم و اخلاق مداري و حفظ كرامت انساني براي مان بسيار ارزشمند بوده است.

وي گفت: افرادي كه كارشان را درست انجام مي دهند و در مسندهاي اجرايي حساسي حضور ندارند به شرط همسويي با سياست هاي دولت حفظ خواهند شد اما اگر مورد خاصي مورد نظر شماست بنويسيد تا در خدمت شما باشيم.

فلاح جلودار در خصوص سفر رياست جمهوري به مازندران نيز ابراز داشت: بنده طي صحبتي كه با شخص دكتر روحاني داشتم اين مورد را عرض كرده ام كه مردم توقع داشتند با توجه به اينكه آغاز تحول در امر انتخابات از مازندران شروع شده بود شما اين استان را در اولویت كاري قرار مي داديد.

وي ادامه داد:متاسفانه مسايلي به وجود آمد و در تابستان هم به دليل آمد و شدهاي زياد و مواجه بودن با ماه رمضان اين امر محقق نشد، اما طي آخرين رايزني هاي ما با معاون رييس جمهور بنا شده است تا سفر ايشان در اوايل پاييز به استان انجام شود كه زمان دقيق آن تاكنون مشخص نشده است.

ربيع فلاح گفت: البته در سفرهاي استاني بيشتر مناطق كمتر توسعه يافته و محروم مورد نظر بوده است كه البته بايد پذيرفت مازندران هم جزو مناطق كمتر توسعه يافته است.

وي بيان كرد: البته مهم تر از حضور ايشان در مازندران اين است كه ما چه چيزي از ايشان مي خواهيم و بناست چه كارهايي انجام دهيم كه شرايط براي استفاده از همه ظرفيت ها فراهم شده است.

احساني-معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مازندران-نيز در پاسخ به بخش اول سوال اين خبرنگار اظهار داشت:ما اسناد بالادستي گردشگري نداشتيم، همچنين در سند توسعه برنامه اول تا پنجم چيزي تحت عنوان كنترل صنعت گردشگري سلامت نداشتيم.

وي ادامه داد: گردشگري داخل بيشتر به اياب و ذهاب داخلي كشور مرتبط مي شود كه نمي تواند بحث ارز آوري در آن مطرح باشد و براي اولين بار در بحث گردشگري سلامت در كنفرانس اخير ما توانستيم فضاي سياسي و سياستي را در استان شكل دهيم كه بايد منتظر ماند تا نتايج اين اقدام را بر طبق تكاليفي كه براي كشورهاي عضو اكو ديده شده است را با پيگيري ها به ثمر رسانيد.

احساني آينده بحث گردشگري سلامت را بسيار روشن ارزيابي كرد و گفت: در بحث هاي مربوط به گردشگري ما الزام به تجهيز و تعمير زيرساخت ها داريم كه اميدواريم با برنامه هاي ملي و فرامنطقه اي كه دو حوزه بهداشت و درمان و گردشگري مطرح مي كنيم ، بتوانيم شاهد تحول در اين بخش باشيم.

*تغييرات مان نسبت به دولت قبل بسيار كمتر بوده است

استاندار مازندران در خصوص سوال خبرنگار ديگري درخصوص درآمد كشور كه در اختيار كشور چين است، اظهار داشت:ما تحريم هستيم و دلارهاي نفتي ما فروخته شده است كه بخشي از اين دلارها به بانك هاي چين رفته كه بنا بر اين است به اندازه پولهايي كه آنجا داريم با ما فاينانس بدهند.

وي اين رقم را در حدود 900 ميليون دلار سهم مازندران دانست و گفت: بخشي در حدود 1300ميليارد تومان براي ساخت سد هزار و مابقي هم در آزاد راه ساري-قائمشهر در دست بررسي است.

فلاح جلودار در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه قدس مبني بر اينكه شما استانداري هستيد كه بيشترين نقد را نسيت به استاندارهاي گذشته مطرح كرديد و تغييرات به وجود آورديد افزود: همان تغييراتي كه انجام داديم را در مشابه دولت قبلي بيان كنيد، ما تغييرات مان نسبت به تغييرات دولت قبل بسيار كمتر بوده است و بايد مقايسه اي صحبت كرد.

وي با بيان اينكه به عنوان دولت اعتدال سعي كرديم تا از همه ظرفيت هاي استان استفاده كنيم افزود: بايد منصفانه برخورد كنيم چرا كه ما مانند دولت قبل عمل نكرديم و سعي كرديم از حواشي پرهيز كنيم.

استاندار مازندران به حضور كارگران نساجي در جلوی در استانداري اشاره كرد و گفت: همه اين موارد ميراث دولت قبل بوده است كه به ما رسيده است، شما نبايد اينها را به پاي دولت تدبير و اميد بگذاريد.

*فضاي مديريت در استان تخصصي شده است

معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مازندران هم در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا اظهار داشت: فضاي مديريت در استان تخصصي شده است و دولت با مذاكرات هسته اي فضا را باز كرده است.

وي با بيان اينكه در بحث سرمايه گذاري نيازمند وجود زيرساخت هستيم افزود:فضايي در بند اميرآباد وجود داشت كه با مجموعه مديريت جديد اين فضا شكسته شده است و سرمايه گذاراني كه با هلدينگ هاي خارج از كشور در ارتباط هستند به ميدان آمده اند.

احساني گفت: سرمايه گذاري و مسايل اقتصادي موضوعاتي نيست كه بخواهيم يك شبه و در كوتاه مدت به نتايج روشن دست يابيم بلكه نيازمند گذشت زمان است.

وي با بيان اينكه نگاه دولت به بخش صادرات حمايتي است افزود: در قبل اين ساختار صادرات محور نبوده است و ما سعي كرديم فعاليت هاي خود را بر اساس برنامه هاي صادرات محور عنوان و طرح كنيم.

احساني از همه رسانه ها براي تبيين شرايط اقتصادي و لزوم پيشرفت و توسعه در مازندران دعوت به همكاري كرد و ابراز داشت: قطعا رسانه ها به عنوان بازوان توانمند اطلاع رساني و معرفي ظرفيت ها مي توانند گام موثري در اين امر بردارند.

*با ديده انصاف بنگریم

فرامز درخشنده -سرپرست خبرگزاري ايلنا- در پايان اين مراسم با بيان اينكه بنده با ديدن كليپي كه از فعاليت هاي استاندار در طول يكسال پخش شد واقعا به فكر فرو رفتم، افزود: ديدن سختي هايي كه اين معلم اخلاق با تمام وجود تحمل مي كند انسان را بر آن مي دارد كه با ديده انصاف بنگرد.

وي گفت:بايد بپذيريم كه دولت قبل مشكلاتي را براي دولت جديد باقي گذاشته است كه قابل كتمان نيست.

درخشنده با بيان اينكه در بعضي شهرستان ها جلسات شوراي اداري به شكل منظم و درست برگزار نمي شود افزود: بسياري از سايت هاي روابط عمومي هاي شهرستان ها نيز به روز نیست كه اميدواريم پيگيري شود.

*از مشکلات مردم غافل نیستیم

حسن خیریانپور -معاون برنامه ریزی استاندار مازندران- اظهار داشت: حفظ سیاست‌های عمومی دولت، اعمال نظارت عالی بر دستگاه‌های اجرایی و ایجاد هماهنگی از وظایف استانداری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها است.

وی ادامه داد: امروز مدیریت عالی استان با شناخت دقیق و عمیق از مسائل مازندران، برنامه‌ریزی برای مدیریت، اجرا و نظارت دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه موضوعات مهم مانند پروژه‌های محرک توسعه، غافل نماندن از وضعیت مردم و تعادل در پیگیری مسائل در سرلوحه مدیریت عالی استان قرار دارد، افزود: ایجاد آرامش، وفاق و همگرایی برای توسعه استان در استراتژی کاری استاندار مازندران قرار دارد.

معاون منابع انسانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه از مشکلات مردم غافل نیستیم، گفت: اصلاح نظام اداری را در هشت ماده پیگیر هستیم. خیریانپور با بیان اینکه مدیران ما نباید محافظه‌کار باشند، تصریح کرد: 129 تغییر مدیریتی در استان ایجاد شده است که شامل 49 مدیرکل دستگاه اجرایی، 17مدیرکل ستادی استانداری، 15 فرماندار، 11 معاون فرماندار و 33 بخشدار است.

*راضي كردن همه افراد كار بسيار دشواري است

علي نبيان-معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مازندران- نيز با بيان اينكه 541 طرح به ارزش 1058 ميليارد تومان در هفته دولت افتتاح خواهد شد، افزود: از اين تعداد300 پروژه با اعتبار 816 ميليارد تومان در زمينه اشتغالزايي با ظرفيت اشتغالزايي 1543 نفر و از 511 طرح مابقي هم 352 طرح ملي –استاني به ارزش 216 ميليارد تومان،35 پرو‍ژه عمران شهري و شهرداري هاي استان بالغ بر13.8 ميليارد تومان افتتاح خواهد شد.

وي با بيان اينكه 124 طرح پروژه دهياري هم با اعتباري بالغ بر 11.3 ميليارد تومان در هفته دولت افتتاح خواهد شد گفت:29 پروژه هم با اعتبار 27 ميليارد تومان كلنگ زني خواهد شد.

 استاندار مازندران هم در پايان اين جلسه اظهار داشت: بسياري از اين طرح ها حاصل كاري است كه در دولت گذشته شروع شده بود و توسط اين دولت تكميل شده است.

وي با بيان اينكه تا پايان سال 93 هم دو يا سه هزار پروژه نيمه تمام بايد به سقف 50 درصد ساخت برسد افزود: امسال بودجه نسبتا خوبي در حدود 400 ميليارد تومان استاني و در حدود 700 ميليارد تومان نيز بودجه ملي به استان تخصيص يافته است كه رقم دقيق اعتبارات 1174 ميليارد تومان بودجه استاني و ملي است.

مقام عالي دولت تدبير و اميد در مازندران با بيان اينكه تا وقتي مشکل در استان وجود دارد براي مديريت ها نيز مشكل داريم افزود: اگر صدايي ناموزون است ايرادي ندارد بايد بپذيريم و بايد استقبال كرد و از همه ظرفيت ها استفاده كنيم.

وي گفت:تلاش خواهيم كرد تا در يك شرايط هماهنگي و هم افزايي از همه پتانسيل هاي استان براي خدمت به مردم استفاده كنيم.

استاندار مازندران گفت:راضي كردن همه افراد كار بسيار دشواري است و شايد خيلي هم پسنديده نباشد اما ما وظيفه داريم كه مشي اعتدال را پيگيري كنيم و استان را بر اساس شعار دولت هدايت و اداره كنيم.


  • يکشنبه 2 شهريور 1393-13:43

    واقعا خسته نباشید .عجب حوصله ای داشتید که همه چیز را نوشتید .موفق باشید


    ©2013 APG.ir