تعداد بازدید: 3437

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 5 شهريور 1393-0:42

ناصر مهردادی:

در مقابل بی قانونی کوتاه نمی‌آییم/کار ما شده مجوز دادن به صنعت

مدیر کل محیط زیست مازندران: اگر 50 درصد از مجوزهایی که صادر کردیم، در مسیر توسعه استان اجرایی می‌شد مازندران تبدیل به گلستان شده بود/ قرار نیست همه نمره 20 بگیرند /تاکید شده که میانکاله باید در اختیار مازندران باشد.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، کلثوم فلاحی: ناصر مهردادی مدیرکل محیط زیست مازندران در گفت و گو با ما، مهم‌ترین چالش حال حاضر مازندران را موضوع زباله عنوان کرد و اظهار داشت: نیاز است به کمک دستگاه های مختلف و استانداری مازندران، این مسئله را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه بحث‌هایی مطرح بوده که محیط زیست، مجوزهای مورد نیاز درباره مکان های مناسب را در اختیار شهرها قرار داده است، گفت: من مخالف این بحث هستم چون اکثر شهرها دارای مجوز زیست محیطی برای زباله هستند و به دلیل مسائل فنی و نداشتن نقدینگی، مازندران این چالش را در مورد زباله به دوش می کشد.

مهردادی با اشاره به اینکه محیط زیست، ترمز توسعه استان نیست، افزود: در 2 ماه گذشته محیط زیست درباره صنعت مازندران، فداکاری ویژه کرد. بر اساس آمارها کمتر از پنج درصد از مشکل صنعت استان، مربوط به محیط زیست است.

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به مجوزهای مختلف صادر شده از سوی این اداره کل در حوزه صنعت مازندران، یادآورشد: اگر 50 درصد از مجوزهایی که صادر کردیم، در مسیر توسعه استان اجرایی می‌شد مازندران تبدیل به گلستان شده بود.

وی با طرح این پرسش که چرا مجوزها را دریافت کرده اند اما صنعتی شکل نگرفته است، تصریح کرد: بعضی از دستگاه ها برای توجیه کار خود، پشت سر محیط زیست پنهان می شوند و مجوز ندادن محیط زیست را بهانه قرار می دهند.

مهردادی با بیان اینکه حاضر هستیم در نشستی همگانی، مجوزهایی که برای توسعه صنعت صادر کرده‌ایم را اعلام کنیم، افزود: کار ما شده مجوز دادن به صنعت.

وی با اشاره به اینکه قرار نیست همه نمره 20 بگیرند، ادامه داد: بارها اشاره کردیم که برای ما دارای اهمیت است که بدانیم مازندران در بخش توسعه‌ای بر گردشگری استوار است یا صنعت، کشاورزی و خدماتی؟ این مسئله باید اولویت بندی شود. نمی‌شود گفت که مازندران باید تواما در هر چهار حوزه باشد.

مهردادی با بیان اینکه محیط زیست در خدمت مازندران است، گفت: در مقابل بی قانونی کوتاه نمی‌آییم. جلوی بی‌قانونی در محیط زیست را می گیریم و با این کار مقابله می کنیم.

وی درباره میانکاله اظهار داشت: در میانکاله وضعیت خوبی داریم چون دستگاه های مختلف همکاری خوبی با ما داشتند. با کمک فرماندار بهشهر و دستگاه های مختلف، توانستیم مشکلات ویژه‌ای که در این منطقه بود را کاهش دهیم.

مهردادی با بیان اینکه میانکاله در حال جوانه زدن و رشد کردن است، درباره مشکل وزارت کشوری میانکاله، تصریح کرد: تاکید شده که میانکاله باید در اختیار مازندران باشد و مدیریت یکپارچه آن حفظ شود و اکنون هم در اختیار مازندران است.


  • يکشنبه 9 شهريور 1393-22:48

    واقعا متاسفم.همين مجوز هاي شما به پالايشگاه و صنعت باعث تخریب محیط زيست استان شده..براي جي جلوي سد هراز را نمي گيرى

    • پنجشنبه 6 شهريور 1393-8:16

      از اول مجوز نده برادر!!؟
      بي قانوني ازشما شروع ميشه شما باعلم به اينكه مجوز دادن به اين حرفه باعث به خطرافتادن محيط زيست ميشه مجوز ميدي باز مياي شعارميدي!؟ خوب مجوز نده..

      • چهارشنبه 5 شهريور 1393-19:9

        با تشکر از مازند نومه
        از توجه به محیط زیست سپاسگزارم امیدوارم بیشتر به مسایل زیست محیطی (جنگل و سواحل شمالی توجه شود


        ©2013 APG.ir